راهکار تشویقی بازاریابی شبکه ای
راهکار تشویقی بازاریابی شبکه ای مانند هر شرکتی باید میزان درآمد و سودآوری بازاریابان را افزایش داده و سیاستش در جذب حفظ بازاریابان و دلگرمی آنان برای ادامه راه و همچنین کسب درآمد بیشتر باشد . البته در این راهکار تشویقی بازاریابی شبکه ای نباید به مشتری و خریدار مبلغی اضافه تحمیل شود بلکه شرکت بازاریابی شبکه ای مقداری در درآمد و سود خود را اختصاص دهد. البته راهکار فراوان هست منتهی سه سیاست خوب را شرح می دهیم.
کالای شرکتهای بازاریابی شبکه ای
راهکار تشویقی بازاریابی شبکه ای عبارتند از:
۱ – فروش ویژه و مناسبتی:
شرکت بازاریابلیب شبکه ای می تواند مناسبتهای ملی و مذهبی مختلف را ملاک قرار داده و جهت بزرگداشت ایام خاص در طی سال، افتتاحیه شعبات جدید در شهرها، اعیاد و مناسبت های ملی و مذهبی و فصلی و ارتقاء نوع شراکت و… کالاهایی که در طرح سوددهی وجود دارد را به صورت پکهایی از یک کالا و یا کالاهای مختلف که در سبد محصولات شرکت وجود دارد را به صورت فروش ویژه با قیمت کمتر و یا افزایش امتیاز فروش که در شرکت و یا وبسایت اعلام می شود، به فروش برساند.
۲ – جایزه و هدایا:
دادن هدیه و کادو می تواند یکی از راهکار تشویقی بازاریابی شبکه ای باشد. شرکت بازاریابی شبکه ای می تواند برای تشویق نمایندگان فعال و ایجاد انگیزه در رسیدگی جدی به شبکه فروششان، ایجاد ابتکار عمل و نوآوری، رقابت سالم در کار، رضایتمندی شرکت، به تشخیص خود و در صورت امکان، کالاهایی را بین نمایندگان شرکت در سمینارها و همایش های خود تقسیم نماید.
۳ – سوددهی بالا و عدم محدودیت درآمد :
یکی از راهکار تشویقی بازاریابی شبکه ای باز گذاشتن دست اعضا در کسب درآمد بیشتر است. در طرح سوددهی شرکت بازاریابی شبکه ای هیچ سقفی برای درآمدی که هر نماینده می تواند از محل فروش های شبکه خود در ماه دریافت کند وجود نداشته و هر نماینده می تواند با گسترش شبکه فروش خود و افزایش فروش انجام شده، طبق طرح سوددهی به صورت نامحدود درآمد کسب نماید.