اهمیت بک لینک در کسب درآمد از اینترنت

اهمیت بک لینک در کسب درآمد از اینترنت

درباره اهمیت بک لینک در کسب درآمد از اینترنت و رشد سایت بین متخصصان اختلاف نظر زیادی دارد قبلا همه درباره بک لینک و اهمیت آن در رشد سایت اتفاق نظر داشتند ولی در سالهای اخیر با تغییرات اساسی که گوگل ایجاد کرده است بین متخصصان برنامه نویسی آن اجماع قبلی دیگر وجود ندارد .

در اینجا قصد دارم تا فارغ از بگو و مگوهای این افراد بدون هیچ قصد و غرضی و بی طرفانه به اهمیت بک لینک در کسب درآمد از اینترنت بپردازم . برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله (بک لینک قوی ) نگاهی بیندازید.

تعریف بک لینک و اهمیت آن از نظر سئوکاران:

قبل از وارد شدن به بحث اهمیت بک لینک در کسب درآمد از اینترنت، ابتدا تعریف از بک لینک ارائه دهیم. بک لینک در واقع مجموعه پیوندهایی است که از یک یا چند وب سایت دیگر به یک وبسایت می شود. . مثلا هنگامی که از وب سایت خود به وب سایت پول یابی پیوند میدهید، سایت پول یابی یا مقصد از وب سایت شما که سایت مبدا است یک بک لینک دریافت کرده است که می تواند دائمی یا موقتی باشد.

گروهی از کارشناسان سئو معتقدند بک لینک ها یکی از موارد رشد سایت و  ملاک ارزشمند در سئو می باشند حتی ادعا می کنند که اگر  وب سایتی بک لینک هایی به تعداد مناسب دریافت کند و در کنار آن محتوایی بهینه از نظر سئو داشته باشد ، استعداد افزایش رتبه در نتایج جست وجو را خواهد داشت. در واقع با رشد سایت کسب درآمد آن سایت بیشتر شده لذا اهمیت بک لینک در کسب درآمد از اینترنت اینجا خودش را نشان می دهد.

بک لینک به معنای تایید جایگاه سایت:

عده ای معتقدند که گرفتن بک لینک و یا دادن لینک به وبسایت دیگر به معنی تایید و ارزش قائل شدن برای آن سایت می باشد. برای روشن تر شدن اهمیت بک لینک در سئو فرض کنید شما در یک جلسه کاری و یا سمینار علمی صحبتی می کنید و ۱۵ نفر و یا بیشتر حرفتان را تایید می کند. بعد از شما شخصی دیگر شروع به صحبت می کند و کمتر از پنج  نفر حرفش را تایید می کنند. در اینجا این سوال پیش می آید که اطرافیانتان ارزش حرف کدامتان را بیشتر می داند؟ قطعا شما! بک لینک هم همین طور است و هر چه تعدادش بیشتر باشد تصدیق یا ارزش گذاری هم بیشتر خواهد بود.

به نظر سئوکاران وقتی یک وب سایت ، لینک شما را در صفحه اش قرار می دهد ، این کار به معنی تایید حرف شما و محتوای وب سایت شماست ، یعنی بک لینک بیشتر برابر است با تایید بیشتر از وب سایت های بیشتر.

خرید بک لینک در رشد سایت؟

با موارد که درباره گفته شده و همچنین درباره اهمیت بک لینک در کسب درآمد از اینترنت ، این سوال پیش می آید که آیا خرید بک لینک کار درست و معقولی است؟

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد خانگی

در جواب این سوال با توجه به تغییرات سایت گوگل این کار به هیچ وجه منطقی و درست نیست گوگل بعد از معرفی الگوریتم پنگوئن تقریبا سایتهایی را که با خرید بک لینک قصد رشد و کسب رنگ بالا را دارند مجازات کرده و اقدام به کاهش رتبه آنها کرده است. در واقع با این اقدام گوگل، کسانی که با خریداری بک لینک از سایتهای دارای پیچ رنگ بالا قصد رشد داشتند را نقره داغ کرده است.

دیگر بازار کاملا کاذب خرید و فروش بک لینک ها این روزها سکه نیست و تمایل به آن کمتر شده است

راه حل منطقی برای بک لینک ها

شاید عده ای باز علاقمند باشند تا از بک لینک و برخی از مزایای محدود فعلی آن استفاده کنند، راه حل خوبی برای استفاده از بک لینک برای این افراد وجود دارد:

– برای تبلیغ در سایت های پربازدید (البته اگر تمایل دارید که در سایت های با رنگ بالا سفارش تبلیغ دهید) با No follow کردن لینک با چنین مشکلی کمتر مواجه خواهید شد و یا خیلی کم خواهد شد.

– تلاش کنید بک لینک های طبیعی و منطقی دریافت کنید. توصیه می شود به جای خرید لینک و هزینه کردن، محتوای باارزش و خوب تولید و منتشر کنید . با این کار سایت ها و وبلاگها مختلف به شما لینک می دهند و این تاثیرش بهتر و بی هزینه خواهد بود

– استفاده از شبکه های اجتماعی راهکار دیگر است . از شبکه های اجتماعی برای ساختن لینک سالم استفاده کنید.

اشتباهات در درک اهمیت بک لینک در کسب درآمد از اینترنت

اختلاف نظر درباره اهمیت بک لینک در کسب درآمد از اینترنت اینقدر زیاد است که گاهی موجب اشتباهات اساسی مدیران سایتها در این موضوع می شود لذا در اینجا قصد دارم تا برخی استباهات را فهرست کنم:

– برخی از سئوکاران معتقدند بک لینک دیگر اهمیت سابق را ندارد  و بهترین اقدام در بهینه سازی سایت به جای بک لینک ، تولید محتوای جذاب و مفید است. اگرچه این دیدگاه صحیخ است و کاملا منطقی می باشد ولی با رعایت اصول فنی، اگر بک لینکی از سایتی مرتبط گرفته شود می تواند در رشد سایت تاثیر گذار باشد.

– بک لینک No Follow ارزشی ندارد. بک لینک No Follow که حالت های مختلف مثل، قرار دادن در نظرات در پست های سایت ها، درج مطالب در فروم ها و انجمن ها و … تولید می شود برخلاف تصور برخی افراد در سئو وب سایت تاثیر خواهند داشت که مکملی در کنار بک لینک Do Follow خواهد بود.

– عده ای معتقدند فقط لینک Do Follow اثرگذار است. برخی افراد فقط به دنبال درج لینک های Do Follow می باشند اما این را باید در نظر بگیرید که قرار دادن بک لینک های Do Follow به تنهایی و بدون قرار دادن لینک No Follow شاید حتی برای سئو سایت مضر بوده و نتیجه معکوس داشته باشد لذا قرار دادن بک لینک های Do Follow را در کنار No Follow در فرایند انجام سئو سایت خود قرار دهید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  هفت ویژگی برای میلیونر شدن

شیوه کسب بک لینک های مناسب

– اگر به دنبال بک لینک برای رشد سایتتان هستید سعی کنید از سایت هایی با پیج رنک بالا، مثلا  ۳ و یا بالا تر لینک بگیرید. دلیلی برای بک لینک از سایتها کم بازدید یا بدون بازدید وجود ندارد .

– بک لینک را از سایتهای مرتبط با کارتان بگیرید مثلا اگر در کار کسب درآمد از اینترنت هستید باید از سایتهای مرتبط با آن مثل سایت پول یابی بگیرید تا تاثیرپذیری آن بیشتر باشد.

–  در لینک دادن سعی کنید که کلمه کلیدی سایت خود را همراه با اسم کامل سایت لینک کنید . (کلمه ای که ضمن معرفی شما ، کل موضوع وب سایت شما را هم بیان کند مثلا کسب درآمد – سایت پول یابی.

– توصیه ما گرفتن لینک دائمی، ثابت یا دراز مدت است دلیلش اینکه موتور جستجوی گوگل متوجه خریداری لینک (لینک ساختگی) سایت شما نشود .

– فقط صفحه اول سایت را لینک ندهید بلکه بخش های مختلف و داخلی وب سایت را لینک دهید به خصوص هنگامی که در جایی مثلا وبلاگ ، سایت و یا انجمن نظر می دهید این نکته را رعایت کنید. (بهتر است لینک مطلب مرتبط در وب سایت خود را با مطلبی که برایش کامنت میگذارید را قرار دهید) .

نکته پایانی در اهمیت بک لینک در کسب درآمد از اینترنت

اهمیت بک لینک زمانی بیشتر می شود که به صورت دائمی در سایت مورد نظر ثبت شود و هیچ گاه این لینک پاک نشود، در واقع این نوع بک لینک ها تاریخ انقضا ندارند.

اگر در گرفتن بک لینک نکات کلیدی که در بالا اشاره شد رعایت شود، استفاده از آن در بهبود رتبه سایت تاثیر دارد. وقتی لینک سایت خود را در یک وب سایت معتبر قرار می دهید، در واقع از اعتبار و محبوبیت آن برای اعتبار بخشیدن به سایت خود استفاده می کنید.

و مورد دیگر اینکه، در صورت رعایت اصول فنی، با استفاده از بک لینک می توانید بازدید سایت خود را افزایش دهید. و دلیل آخر برای استفاده از بک لینک این است که، وقتی گوگل لینک شما را در وب سایت دیگر به ویژه وبسایت مرتبط می بیند، سایت شما را واقعی تصور می کند.

ما را از نظرات خود بی نصیب نگذارید دیدگاه و نظریات شما موجب رفع کاستی ها خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.