تاثیر آنلاین مارکتینگ در کسب درآمد

برای درک تاثیر آنلاین مارکتینگ در کسب درآمد و افزایش درآمد باید نگاهی به رشد اینترنت و ضریب نفوذ آن در ایران و جهان کنیم . انگار اینترنت همه چیز ما را تحت تاثیر قرار داده و به نظر می رسد که حضور فیزیکی افراد روز به روز در حال کم شدن است وهمه چیز به صورت مجازی و از بستر اینترنت انجام می شود. انگار همه چیزمان به اینترنت پیوند خورده است.

در این میان کسب درآمد اینترنتی و راه اندازی کسب و کارهای انلاین مورد توجه خاص بوده و مشاغل زیادی از این طریق به وجود آمدند و هر روز هم بر تعدادشان افزوده می شود. بحث درباره اینترنت زیاد است در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا ضمن بررسی تاثیر آنلاین مارکتینگ در کسب درآمد به مزایای آن هم بپردازم .

تاثیر آنلاین مارکتینگ در کسب درآمد

وجود کاربران پرشمار و فعال اینترنتی خود شاهد و گواهی بر گرایش همه اقشار مردم به اینترنت و کسب و کارهای رایج در آن است. آنلاین مارکتینگ با استفاده از تکنیک هایی مانند سئو، بازاریابی محتوایی، شبکه های اجتماعی ، طراحی سایت و بازاریابی ایمیلی عمل می کند . حتی می توان با ترکیب و همراهی برخی از این تکنیک ها مثلا سئو و تولید محتوا در کنار هم بهره برد .

خلاصه اینکه آنلاین مارکتینگ با توجه به هدف و برنامه شما و متناسب با کسب و کارتان ، تکنیک های متفاوتی را برای افزایش کسب درآمد ، سود بیشتر و یا محبوبیت برندتان استفاده می کند . قبل از پرداختن به مزایای آنلاین مارکتینگ باید به تعریف مختصری از ان پرداخت ، تا بهتر متوجه کارکرد آن در کسب و کار شد.

تعریف آنلاین مارکتینگ

آنلاین مارکتینک به استفاده درست ، هدفمند از ابزارهای متنوع برای بازاریابی خدمات ، محصولات و کالاها در بستر اینترنت می گویند . در واقع آنلاین مارکتینگ مجموعه ای از روش های قدرتمند اینترنتی برای معرفی و ترویج یک برند تجاری می باشد. هدف آنلاین مارکتینگ فروش بیشتر محصولات و خدمات و افزایش کسب درآمد آنلاین می باشد.

مشخصه آنلاین مارکتینگ این است که از شیوه ها و طیف وسیعی از عناصر بازاریابی برای افزایش درآمد استفاده می شود. مشخصه بارز این شیوه این است که همه و یا بیشتر بازاریابی های سنتی به کنار گذاشته می شود و فقط نگاه ویژه به مکانیزم های نوین بازاریابی معطوف است.

با این تعریف به نظر می رسد هر کسی از خود می پرسد پس آنلاین مارکتینگ چه فرقی با دیجیتال مارکتینگ دارد؟ برای درک تفاوت این دو باید ابتدا تعریفی از دیجیتال مارکتینگ شود و بعد تفاوتشان بیان شود.

اهمیت آنلاین مارکتینگ در کسب و کار، آنلاین مارکتینگ و افزایش درآمد ، دیجیتال مارکتینگ
آنلاین مارکتینگ به عنوان ابزاری قدرتمند برای رونق کسب و کار ، افزایش درآمد اینترنتی و برند شدن کاربرد دارد.

تعریف دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به مجموعه ای از فرایندهای فروش می گویند که چندین روش را شامل می شود و اینترنت و فضای مجازی تنها بخش کوچک و یا یک روش از مجموع چندین روش ، برای فروش محصول و خدمات است . در واقع دیجیتال مارکتیگ از سه کانال یا روش برای بازاریابی، فروش و ارائه خدمات استفاده می کند که عبارتند از :

۱- تبلیغات اینترنتی

بزرگترین شبکه تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ ، اینترنت و فضای مجازی است . در این روش در حجم وسیع و بسیار گسترده، مشتریان و کاربران اینترنتی به اطلاعاتی که با شیوه دیجیتال مارکتینگ در اینترنت منتشر می شود ، دسترسی پیدا می کنند.

۲- تبلیغات تلویزیونی

شایع ترین و متداول ترین شیوه تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ ، استفاده از تلویزیون می باشد که به دلیل مخاطب فراوانش در بین همه اقشار نفوذ داشته و حتی در دورترین نقاط جهان و کشور به آن دسترسی دارند. در روش اینترنتی مقدمات و وسایلی نیاز است ولی تبلیغات تلویزیونی هر کسی با هر سطح سوادی می تواند هدف تبلیغات قرار گیرد.

۳- تبلیغات تلفن همراه

ارسال پیامک انبوه یکی دیگر از روش های تبلیغات است که برندهای تجاری راف تک تک به مشتریان معرفی می کند . اگرچه این شیوه تبلیغاتی تاثیرگذاری یک باره و سریع دارد ولی استفاده زیاد از آن ، ممکن است موجب دلزدگی و ایجاد تنفر نسبت به برند شود. با این حال بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ همواره مورد توجه است .

تفاوت دیجیتال مارکتینگ با آنلاین مارکتینگ

با نگاه به تعریف دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ تفاوت آنها مشخص می شود. دیجیتال مارکتینگ در برگیرنده انواع روش های بازاریابی نوین است در حالی که آنلاین مارکتینگ همان طور که از نامش پیداست تنها یک روش اینترنتی می باشد . در واقع دیجیتال مارکتینگ یک مجموعه کل و بزرگ است و آنلاین مارکتینگ جزیی از این مجموعه و یا زیرمجموعه آن محسوب می شود.

اگر بخواهیم رابطه منطقی و فلسفی بین اینها را بیان کنیم رابطه عموم و خصوص من وجه است. مجموعه و کل ، دیجیتال مارکتینگ بوده و جزء و یکی از کانال ها و زیرمجموعه های آن، آنلاین مارکتینگ می باشد.

ابزارهای آنلاین مارکتینگ

حال که تفاوت آنلاین مارکتینگ با دیجیتال مارکتینگ مشخص شد سوال این است که آنلاین مارکتینگ برای اجرا و عملی کردن تبلیغات خود از چه ابزارهایی استفاده می کند؟ در شیوه آنلاین مارکتینگ ، سه گونه متفاوت تبلیغ و بازاریابی یعنی ، ۱- طراحی وب سایت، ۲- وبلاگ و ۳- شبکه های اجتماعی استفاده می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ویژگی های کسب و کار اینترنتی پولساز

در طراحی سایت اختصاصی ، این محل به عنوان مکان اصلی فعالیت آنلاین مارکتینگ مورد توجه است و خود سایت هم به دو صورت سایت ساده و یا فروشگاه اینترنتی مدنظر بوده و طراحی می شود . وبلاگ هم به عنوان محیطی برای ارائه اطلاعات و داده به مشتریان مورد توجه است و گونه سوم هم شبکه های اجتماعی است که به عنوان محلی برای تبلیغ و بازاریابی به صورت ساده ، کم حجم و عمومی می باشد.

مزایای آنلاین مارکتینگ

خوب با مجموعه مطالبی که در بالا ارائه شد این سوال مطرح می شود که آنلاین مارکتینگ چه محاسن و مزایایی دارد؟ به طور کلی مزایا و تاثیر آنلاین مارکتینگ در کسب و کار و افزایش کسب درامد اینترنتی عبارتند از:

۱- دیده شدن کسب و کار اینترنتی

اولین مزیت آنلاین مارکتینگ این است که به عنوان ابزاری قدرتمند موجب شناخته شدن و دیده شدن کسب و کارهای آنلاین می شود. مشتریان به ویژه خریداران حرفه ای محصولات و خدمات، برای راضی شدن جهت خرید ، تخصص شما را می سنجند . وسیله سنجس در اختیار آنها ، وبسایت شماست که از طریق محتوایی که در اختیار کاربران قرار می دهید مورد بررسی قرار می گیرید.

در واقع وب سایت شما که در دید همگان است پیام تبلیغاتی شما را  به گوش مشتریان می رساند پس یک ابزار مهم و تاثیرگذار می باشد.

۲- امکان ارتباط قوی و موثر

یکی دیگر از مزایای آنلاین مارکتینگ ، امکان ایجاد هدفمند ارتباط بین شما با کاربران و رقیبان و یا همکاران و شرکای تجاری می باشد. در این بازار پر از رقابت ، شما می توانید با انتخاب کلید واژه های خوب و موثر ، مخاطبان خود را در گسترده اینترنت پیدا کنید و تجارت و کسب و کار خودتان را به انها معرفی کنید.

 3- امکان انتقال پیام به شیو های مختلف

بستر آنلاین مارکتینگ این امکان را می دهد که با برقراری ارتباط با مجموعه مخاطبان هدف خود، پیام خود را به اشکال مختلف و حتی به شکل اختصاصی منتقل کنید. هزینه ها یکی از دغدغه های صاحبان کسب و کار است و آنلاین مارکتینگ این امکان را می دهد که هزینه های برخی زیرساخت ها را بسیار کم و حتی صفر کنید و سرمایه اضافی خود را در بخش های دیگر و برای بهبود و رشد کسب و کارتان استفاده کنید.

۴- نداشتن وابستگی زمانی و مکانی

یکی از مهمترین مزیت های بازاریابی اینترنتی ، نداشتن محدودیت زمانی و مکانی است و اینکه در هر زمانی می توانید تبلیغات و بازاریابی داشته باشید و همه افراد و مشتریان در هر جا و هر زمانی که قابلیت دسترسی به اینترنت را دارند می توانند آن را مشاهده کنند. در واقع مشاهده و یا خرید در کسب و کارتان یک امتیاز بیست و چهار ساعته می باشد.

کافیست شما کسب و کار خود را در بستر اینترنت معرفی کنید ومحصول وخدمات خود را در آن قرار دهید ۲۴ ساعته کسب و کار شما باز بوده و در اختیار دیگران قرار دارد.

۵- هزینه کم آنلاین مارکتینگ

یکی دیگر از مزایای کسب و کار اینترنتی کم بودن هزینه های آن نسبت به کسب و کارهای سنتی می باشد. برای شروع کسب درآمد سنتی نیاز به جا و مکان فیزیکی و نمایش محصول و خدمات می باشد در حالی که آنلاین مارکتینگ این هزینه را تا ۹۸ درصد کاهش می دهد علاوه بر این نیاز نیست به سفرهای کاری برای معرفی محصولات بروید چون همه چیز آنلاین است.

حتی برای انجام مبادلات مالی و تراکنش ها نیاز به کاغذ و دستگاه پوز نیست . ضمن اینکه انجام تبلیغات اینترنتی راحت تر بوده و نیازی به چاپ بنر ، کاغذ و استخدام افراد برای پخش آنها هم نمی باشد.

۶- بالا رفتن اعتبار کسب و کار

فضای مجازی همه نوع امکانات در اختیار کاربران می دهد تا قبل از اقدام به خرید ، درباره اعتبار آن برند و فروشنده کالا و خدمات تحقیق کنند و پس از اطمینان ، فرایند خرید را شروع کنند. در حقیقت به وسیله آنلاین مارکتینگ است که کاربران به مرور زمان اعتماد کرده و با خریدهایی که انجام می دهند کسب وکار و برند شما را شاخص می کنند.

۷- افزایش مشتری بیشتر و افزایش درآمد

آنلاین مارکتینگ به کسب و کارهای اینترنتی کمک می کند تا از روش های مختلف مثل : وب سایت ، شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو به ویژه گوگل برای کاربران و مشتریان استفاده شود. سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به عنوان یک ابزار قدرتمند کمک می کند تا محتوای تولیدی و تخصصی شما به درستی به کاربران ارائه شود و در واقع کاربرانی وفادار برای کسب و کار پیدا کنید.

می توانید با تولید محتوا و جذب کاربران ، آنان را تبدیل به مشتری کنید و از این طریق افزایش درآمد اینترنتی را تجربه کنید .

۸- جذب مشتریان نامرئی و ناشناخته

ممکن است کاربرانی وجود داشته باشند که مورد هدف کسب و کارتان باشند ولی شما اطلاعی از وجود آنها نداشته باشید جذب این کاربران ناشناخته بسیار مهم است چون موجب افزایش مشتریانتان می شود. با آنلاین مارکتینگ این امکان وجود دارد که این مشتریان بالقوه از هر نقطه ای از جهان به طرف کسب و کارتان بیایند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با رفع مشکل اینترنتی

برای جذب این مشتریان می توانید با استفاده از کلید واژه هایی و از طریق موتورهای جستجو آنان را هدف قرار دهید و به طرف کسب و کارتان جذب کنید. انجام تبلیغات بر اساس سلیقه آنان در جذب این نوع مشتریان بسیار تاثیر گذار است.

۹- رشد سریع تر کسب و کار

با استفاده از برخی تکنیک های نوین بازاریابی انلاین ، می توان سریع تر به افزایش کسب درآمد اینترنتی دست یافت و حتی سود کسب و کار اینترنتی را بیشتر کرد. حتی در صورت نداشتن سود مناسب ، می توان با تغییر استراتژی ، به سودی که مدنظر می باشد، رسید.

۱۰-  سایر مزایای آنلاین مارکتینگ

سایر مزایای آنلاین مارکتتینگ عبارتند از:

– رشد پتانسیل شرکت و کسب و کارهای اینترنتی برای فروش بهتر محصولات و ارائه خدمات.

– ارتباطات موثرتر مدیران کسب و کارهای اینترنتی  با مشتریان .

–  کنترل بر اوضاع  و شرایط بازار و حرکت در مسیر درست .

–  بهبود نحوه ارائه محصول و خدمات به مشتریان .

–  رقابت سالم و امکان رصد کردن فعالیت رقبای کاری.

– انعطاف پذیری و دادن فرصت انتخاب به مشتریان.

–  تجزیه و تحلیل داده های آماری به نحو موثرتر و داشتن بازار وسیع تر برای تبلیغات.

شیوه اجرا و تحقق آنلاین مارکتینگ

باید توجه داشت که آنلاین مارکتینگ برای همه شرکت ها ، برندها و کسب و کارها به یک شکل صورت نمی گیرد و با توجه به موضوع کسب وکارهای اینترنتی اجرایی می شود . آنچه در تمام پروژه های آنلاین مارکتینگ مهم است صداقت در کار و ارائه اطلاعات مفید به مشتریان و مصرف کنندگان است باید یک ارتباط درست و منطقی بین مدیریت و مشتریان وجود داشته باشد.

نکته مهم و کلیدی بعدی داشتن سعه صدر ، صبر و تعامل سازنده می باشد، چون ایجاد اطمینان و جلب اعتماد مشتری زمانبر بوده و باید با هوشمندی رفتار کرد. از طرفی با تاثیرگذاری بر مشتریان ، باید مدتی در انتظار فیدبک یا واکنش مشتریان بود. خلاصه اینکه مشتریان با دیدن تبلیغات یا محتوا ، سریعا احساساتی نشده و اقدام به خرید نمی کنند بلکه مدتی را به فکر کردن ، بررسی و در آخر ممکن است انتخاب کنند.

عوامل تاثیر گذار در آنلاین مارکتینگ

در بالا اشاره شد که برای جلب رضایت مشتری باید حوصله داشت و این کار زمانبر بوده و یک پروسه طولانی می باشد . از طرفی آنلاین مارکتینگ ترکیبی از ابزارهای فنی و ایده های جدید وخلاقانه هم می باشد. تکنیکهای فنی شامل طراحی و بهینه سازی سایت است که با ایده های جدید مثل تبلیغات و فروش ترکیب می شود. حاصل و نتیجه این دو عامل و فاکتور، موفقیت آنلاین مارکتینگ را تضمین می کند. بر این اساس سه عامل مهم و حیاتی عبارتند از:

۱- تجارت الکترونیک : فروش محصولات و خدمات باید آنلاین و برخط باشد و شرکتها به صورت غیر مستقیم با مشتریان ارتباط دارند. درگاههای بانکی برای دریافت پول و روش های پستی برای ارسال محصولات استفاده می شود. همه چیز آنلاین و غیر حضوری می باشد.

۲- سایت : وب سایت مکانی است که آنلاین مارکتینگ در آن انجام شده و برقراری ارتباط بین مدیران کسب و کار با مشتریان از این طریق می باشد. البته وبلاگ و شبکه های اجتماعی هم وجود دارند ولی سایت اینترنتی موثرتر از بقیه می باشد.

۳- بازاریابی دیجیتالی : بازاریابی دیجیتالی مهمترین بخش آنلاین مارکتینگ بوده و با این ابزار، محصولات و خدمات به شکل درست و منطقی تبلیغ شده و برندسازی می شوند. مشتریان با نام تجاری و شیوه کسب وکار آشنا شده و این بخش در جلب اعتماد مشتری تاثیر دارد. با مجموعه اقدامات این بخش است که تصمیم مشتریان برای اقدام به خرید شکل می گیرد. ترغیب و تشویق مشتریان به خرید و در نتیجه افزایش کسب درآمد به عهده بازاریابی دیجیتالی می باشد.

سخن پایانی تاثیر آنلاین مارکتینگ در کسب درآمد

آنلاین مارکتیک مجموعه ای از روش های قدرتمند و موثر اینترنتی برای برند شدن و معرفی کسب و کار اینترنتی می باشد و اینکه هدف اصلی و مهم آن ، فروش بیشتر محصولات و خدمات است . مدیران کسب و کارهای آنلاین برای برند شدن و موفقیت باید با استفاده از مکانیزم های نوین و جدید بازاریابی و کنار گذاشتن شیوه های سنتی ،توجه مشتریان را به طرف کسب و کارشان معطوف کنند.

نکته آخر درباره تاثیر آنلاین مارکتینگ در کسب درآمد ،اینکه اگر مدیران کسب و کارهای آنلاین به فکر رشد و موفقیت و افزایش کسب درآمد از اینترنت هستند باید با توجه به مزایای بسیار زیاد آنلاین مارکتینگ و استفاده از ابزارهایی مثل : سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی ، بازاریابی ایمیلی ( ایمیل مارکتینگ) ویدیو مارکتینگ ، تولید محتوا و… کسب وکارشان را به دیگران معرفی کرده تا ضمن موفقیت و رشد بیشتر، به عنوان برند در اینترنت مطرح شوند.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.