راز ثروتمند شدن بیل گیتس

راز ثروتمند شدن بیل گیتس

یکی از سوال های مهم راز ثروتمند شدن بیل گیتس و تحلیل زندگی و کشف ثروت اندوزی اوست . مثلا راز ثروتمند شدن و موفقیت بیل گیتس در چه چیزهایی نهفته است ؟ کسانی که به دنبال موفقیت در کسب و کار هستند حتما باید زندگی و کسب و کار افراد موفق مثل بیل گیتس را مطالعه کنند تحلیل زندگی آنها راه را روشن تر و نیز انگیزه فعالیت را بیشتر می کند.

یکی از بزرگترین ثروتمندان جهان بیل گیتس است بنیانگذار شرکت بزرگ مایکروسافت و یکی از فعالان بزرگ و پیشروان در عرصه کامپیوتر. تحلیل زندگی این مرد تاثیر گذار در جهان و چگونگی موفقیت او می تواند چراغ راه بسیاری از ما برای برنامه ریزی در آینده باشد. با ما در سایت پول یابی باشید.

راز ثروتمند شدن بیل گیتس ، دلیل موفقیت بیل گیتس

فهرست نکات و راز ثروتمند شدن بیل گیتس

دلایل زیادی برای موفقیت بیل گیتس وجود دارد که به ویژگی های شخصیتی او بر می گردد ولی در این میان شش نکته کلیدی بیش از همه برجسته است که این نکات عبارتند از :

۱- تشخیص مسیر اشتباه و تغییر درست آن

اولین نکته کلیدی در زندگی بیل گیتس این است که اگر مسیر کار و فعالیت خود را اشتباه تشخیص دادی آن را تغییر بده هیچ اصراری بر ادامه آن نداشته باش.

بیل گیتس در سال ۱۹۷۳ وارد دانشگاه هاروارد شد دانشگاهی که همه آرزوی ورود به آن را دارند. با وجود اینکه رشته اولیه او برای تحصیل در این دانشگاه حقوق بود و این رشته در آمریکا فوق العاده با اهمیت است ، ولی بعد از گذشت مدت کوتاهی رشته خود را تغییر داد و رشته علوم ریاضی و کامپیوتر را انتخاب کرد.

۲- با تقویت اعتماد به نفس ، جسارت داشته باش

خیلی از ما قصد شروع کاری را داریم ولی جسارت انجام آن را نداریم چه بسا انجام آن کارها زندگی و آینده ما را متحول کند. اعتماد به نفس باید داشته باشیم و جسارت را چاشنی آن کنیم کاری که بیل گیتس انجام داد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  علاقه به کسب و کار اینترنتی

وی دو سال بعد از ورود به  دانشگاه هاروارد، ترک تحصیل می کند تا مقدمات شرکت بزرگ مایکروسافت را به همراه پاول آلن تاسیس کند. از آنجایی که او هیچ گاه موفق نشد تحصیلات تکمیلی خود را به پایان برساند، دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۰۷ دکترای افتخاری را به بیل گیتس اهدا کرد. برایش مدرک گرایی اصلا مهم نبود.

۳- یادگیری اصول موفقیت در همه جا

فقط مدرسه و دبیرستان و یا انجام تحصیلات دانشگاهی متضمن موفقیت نیست یا بهتر بگوییم اصول موفقیت فقط در مدرسه و مراکز داشنگاهیی آموزش داده نمی شود .

بیل گیتس طی سخنرانی در یکی از دبیرستان های آمریکا خطاب به دانش آموزان گفت که در دبیرستان خیلی چیزها را به دانش آموزان نمی آموزند. او از هفت اصل برای موفقیت نام می برد که اولین و مهم ترین شان این نکته است: « در زندگی همه چیز عادلانه نیست و بهتر است با این حقیقت کنار بیایید.»

۴- رعایت ادب در عین رک گویی

در حین کار باید رک گویی داشت اما نباید بی ادب بود و به کسی توهین کرد . بیل گیتس زمانی که در مایکروسافت کار می کرد به سبب زبان نیش دار و پر از طعنه اش شهرت داشت و لحن کلام او در جلسه ها و ایمیل هایش معمولا همین گونه بود اما مخاطب مستقیم او افراد نبودند.

نکته جالب اینکه یک راز ثروتمند شدن بیل گیتس را همین رک گویش می دانند . افراد درباره رفتار او اظهار نظرهای زیادی کردند . یکی از اشخاصی که با گیتس کار کرده می گوید: «گیتس شاید عصبانی به نظر می رسید اما هیچ گاه ندیدم که با فردی بد صحبت کند.»

۵- ارائه چهره تاثیر گذار اجتماعی

فقط نباید به فکر کسب درآمد بود بلکه ارائه یک چهره تاثیر گذار اجتماعی فوق العاده مهم است نقشی که ماندگاری افراد را در تاریخ بیشتر می کند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  عادت های مانع موفقیت

بیل گیتس در طول زندگی خود حدود ۱۰۰ میلیارد دلار را در امور خیریه (مستقیم و غیرمستقیم) هزینه کرده است. کمک های بنیاد بیل گیتس به بهداشت جهانی، بیشتر از کمک های سازمان بهداشت جهانی (WHO)  در این زمینه است. نکته جالب اینکه خودش گفته بیش از آنکه هزینه کرده ، به خودش برگشته است .

۶- چند بعدی باش

راز ثروتمند شدن بیل گیتس در تک بعدی نبودنش نهفته است. او دیگر فقط در مایکروسافت فعالیت نمی کند بلکه زمینه های کاری خود را کاملا تغییر داده است .

بله ،اکنون دیگر مایکروسافت بزرگترین منبع درآمد و ثروت گیتس نیست. برای سال های متمادی است که او در حال فروش سهام خود از این شرکت و سرمایه گذاری در کسب و کارهای دیگر است او راههای بیشتر و جدیدتری را تجربه می کند.

سخن پایانی راز ثروتمند شدن بیل گیتس

بیش از هر چیزی راز ثروتمند شدن بیل گیتس در شیوه رفتار و شخصیت اون نهفته است هرگز تلاش نکرد تا در یک حوزه خاص و تکراری و یا با مدرک گرفتن موفقیت کسب کند بلکه شیوه ای خاص و متفاوت از دیگران در پیش گرفت و تلاش کرد با توجه به هدف بلندی که ترسیم کرده ، گام بردارد. (نگاه کنید به مقاله : خودباوری گام مهم موفقیت و ثروت)

مشکلات زیادی برایش پیش آمد ولی ناامید نشد و ضمن یادگیری ، سعی کرد تا در گذر زمان خود را اصلاح و تقویت کند و هرگز تسلیم نشد. لذا هرگز تسلیم نشوید هرگز.

هرگز تسلیم نشوید :

در یک سمینار رموز موفقیت ، سخنران از حضار پرسید: آیا برادران رایت هرگز تسلیم شدند ؟ حضار فریاد زدند : نه

سخنران پرسید: آیا توماس ادیسون تسلیم شد؟ حضار گفتند : نه نشد.

سخنران : گراهام بل تسلیم شد ؟ حضار : نه نشد .

سخنران : بیل گیتس تسلیم شد؟ حضار : نه نشد

سخنران: مارک راسل تسلیم شد؟  مدتی سکوت در جلسه سمینار حاکم شد. سپس یکی از حضار پرسید : مارک راسل دیگر کیست؟ ما تا الان اسمش را نشنیده ایم .

سخنران گفت : حق دارید که اسمش را نشنیده اید چون او تسلیم شد.

برای ماندگار شدن باید ایستاد و تسلیم نشد و گرنه فراموش می شویم.

مطلب پیشنهادی

باور اشتباه درباره درآمد اینترنتی ، باورهای غلط مالی ، ساخت باورهای جدید ، باورهای منفی و محدود کننده

باورهای محدودکننده کسب و کار اینترنتی

در هر فعالیت و کسب و کاری اعم از اینترنتی و یا سنتی همیشه باورها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.