راههای استخراج بیت کوین

شیوه و راههای استخراج بیت کوین متنوع و برخی هم سخت و هزینه بر است. ارز دیجیتال یا بیت کوین در سالهای اخیر بر سر زبان ها افتاده و به دلیل سیر صعودی قیمت آن ، به عنوان با ارزش ترین پول دیجیتالی محسوب می شود. افزایش قیمت آن موجب شده تا کاربران زیادی برای به دست آوردن آن تلاش کنند.

در توضیح ساده ، استخراج بیت کوین بی شباهت به استخراج طلا نیست. بیت‌کوین‌ها در طراحی پروتکل وجود دارند (مثل طلا که در معادن وجود دارد) اما هنوز قابل دسترسی نیستند (مثل طلاهایی که هنوز از دل خاک بیرون کشیده نشده‌اند).

شیوه استخراج بیت کوین ، راههای استخراج بیت کوین ، روش گرفتن بیت کوین

بر اساس پروتکل یا همان قوانین بیت کوین، فقط تعداد ۲۱ میلیون واحد از آن وجود خواهد داشت. استخراج‌کنندگان بیت‌کوین یا ماینرها کاری انجام می‌دهند که به وسیله آن می‌توانند به بیت‌کوین دست پیدا کنند . در سایت پول یابی با مجموعه آموزش های کسب درامد همراه ما باشید. (نگاه کنید به مقاله :دلایل اهمیت بیت کوین)

دلیل سختی استخراج بیت کوین

شروع کار بیت کوین بسیار آرام و بی صدا بود و این ارز دیجیتال چندان قیمتی نداشت . طوری که در اوایل سال ۲۰۰۹ تا اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی هر کسی با داشتن یک کامپیوتر خانگی ساده و نصب یک نرم افزار به آسانی می توانست اقدام به تولید (استخراج) بیت کوین کند.

کم کم با اقبال کاربران و افزایش تعداد استخراج گرها (Miner) و بالا رفتن سختی شبکه (Difficulty) دستگاه ها و روش های جایگزین دیگری معرفی شد. ضمنا با نصف شدن جایزه (Reward) هر ۴ سال یکبار، رقابت در گرفتن بیت کوین های جدید بیش از پیش شد. افزایش قیمت بیت کوین در دو سه سال اخیر و تلاش زیاد در سرتاسر جهان برای استخراج آن، موجب سختی بیشتر کار شد.

حالا با ظهور مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (Application-Specific Integrated Circuit) استخراج بیت کوین و سایر آلتکوین ها وارد فاز جدیدی شده است و بسیار سخت و هزینه بر شده است.

معرفی راههای استخراج بیت کوین

برای کسب درآمد از بیت کوین و به دست آوردن آن راههای زیادی وجود دارد که در اینجا به چهار تا از معروف ترین شیوه ها اشاره می کنم که البته این راهها الان با سخت شدن استخراج مثل گذشته کارایی ندارد. معمول ترین راههای کسب بیت کوین عبارتند از:

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  سایت های رایگان بیت کوین

۱- کسب بیت کوین از سایت های مخصوص

برخی از افراد هستند که با فعالیت در سایت های خاص کسب درآمد، اقدام به گرفتن بیت کوین رایگان می کنند از جمله این سایت ها می توان به freebitcoin  اشاره کرد . منتهی فعالیت در اینگونه سایت ها در سالهای قبل مقرون به صرفه بود و امروزه اصلا مقرون به صرفه نیست .

دلیل این موضوع، با گران شدن قیمت بیت کوین ، به دست آوردن آن از این نوع سایت ها بسیار سخت شده است ضمن اینکه زمان و انرژی بسیار زیادی می برد و مقدار درآمد کسب شده بسیار اندک است و به نظر می رسد اصلا مناسب نیست.

۲- شرکت در بازی های آنلاین

برخی سایت ها هستند که به دلایلی بابت عضویت و شرکت در بازی های و… به کاربران جایزه و پاداش می دهد که به صورت های مختلف از جمله ارزهای دیجیتال می باشد. از جمله سایتsliver.tv  می باشد . در این سایت بابت تماشای بازیها ، شرکت در نظرسنجی ،ورود روزانه به سایت و… می توانیدکسب درامد می کنید و نیازی هم نیست در بازی ها مشارکت کنید.

ایراد کار این نوع کسب درآمد اینترنتی این است که مبالغ آنها بسیار پایین بوده و حجم زیادی از پهنای اینترنت شما مصرف می شود. اگر اینترنت رایگان دارید وارد اینگونه سایت ها با نیت کسب درآمد از اینترنت شوید.

۳- خرید بیت کوین از صرافی های آنلاین

اگر به دنبال یک سرمایه گذاری بلندمدت منتهی با ریسک بالا هستید می توانید بیت کوین را از سایت ها و صرافی های آنلاین بخرید. البته برای نگه داری ارز های دیجیتال نیاز به یک کیف پول آنلاین دارید.

پنج شش سال پیش شاید یکی از عاقلانه ترین سرمایه گذاری ها خرید بیت کوین بود اما در حال حاضر و با این قیمت نجومی بیت کوین، خرید آن اصلا منطقی به نظر نمی رسد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ایجاد شغل در اینترنت

سایت‌های زیادی ادعا می‌کنند که می‌توانند بیت‌کوین را با قیمت مناسب به شما عرضه کنند. اما با توجه به افزایش کلاهبرداری در فضای مجازی، در بیشتر این سایت‌ها یا خطر از دست دادن پول وجود دارد یا اینکه بیت‌کوین را با قیمتی بیش از حد معمول به فروش می‌رسانند و یا اینکه وقتی می‌خواهید بیت‌کوین را بفروشید، مبلغ پیشنهادی را پایین‌تر از بازار قرار می‌دهند.

سایت LocalBitcoins فکر کنم مناسب تر باشد برای خرید و فروش بیت کوین در این سایت قیمت گذاری ها منصفانه می باشد.

۴- استخراج بیت کوین

یکی از بهترین راههای استخراج بیت کوین ، روش ماینینگ یا استخراج بیت‌کوین می باشد. این روش برای افرادی که مایلند بیشتر در حوزه ارزهای دیجیتال فعال باشند و صرفا مصرف کننده نباشند، مناسب است ولی برای استخراج باید هزینه کنید. در حال حاضر بزرگ ترین استخراج کننده های بیت کوین در کشور هایی مانند چین و ژاپن می‌باشند چرا که هزینه مصرف برق در این کشور ها پایین است.

برای استخراج BitCoin شما نیاز به سیستم های قدرتمندی دارید که از سخت افزار قوی پشتیبانی بگیرند، این سیستم ها زود داغ می‌شوند و تهیه کردن محیطی سرد برای این سیستم ها کاملا ضروری است لذا مصرف برق بالایی خواهید داشت.

مشکلات استخراج بیت کوین

به دلیل اینکه برای استخراج ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین باید از سیستم های کامپیوتری با قدرت و گرافیک بالا استفاده کرد این شیوه استخراج با استفاده از سیستم‌های خانگی از جمله کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های شخصی اصلا مقرون به‌صرفه نیست و نه تنها برق بسیار زیادی را طلب می‌کند که در صورت استفاده از برق خانگی، هزینه زیادی را به شخص استخراج‌کننده تحمیل خواهد کرد، حتی احتمال آسیب به دستگاه و حتی سوختن آن هم وجود دارد.

به دلیل مشکلات از این دست، برای این کار به سراغ دستگاه‌های ماینر می‌روند که آن هم نیاز به سرمایه گذاری و صرف هزینه های زیاد است .

اگر شما روش ها و راههای دیگر می شناسید با ما در سایت پول یابی به اشتراک بگذارید.

مطلب پیشنهادی

درآمد وبلاگ نویسی چقدر است ؟ , چطور از وبلاگ درآمد بالایی کسب کنیم؟

راههای کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی

ایجاد یک وبلاگ شخصی با هر انگیزه ای که باشد می تواند منجر به کسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.