شیوه مذاکره با انسان مخالف غیرمنطقی

آموزش و یادگیری شیوه مذاکره با انسان مخالف غیرمنطقی و یا کسی که هیچ دیدگاه مشترکی با او ندارید بسیار سخت و شاید طاقت فرسا باشد اما محال نیست. باید یاد بگیریم که با هر کسی با هر دیدگاه و نظری بتوانیم مذاکره کنیم و سر میز بنشینیم.

سوال این است که چگونه با کسی که مخالف نظر و دیدگاه ما می باشد و یا پا را فراتر بگذاریم با کسی که از او تنفر داریم مذاکره کنیم ؟ در سایت پول یابی قصد دارم تا شیوه مذاکره با انسان مخالف غیرمنطقی که از او منتفر هستیم را آموزش دهم امیدوارم مفید باشد. (نگاه کنید به مقاله: دو ویژگی ثروتمندان و پولداران)

شیوه مذاکره با انسان مخالف غیرمنطقی

بر اساس اصل منطقی ، تصور امر محال که محال نیست ، تصور کنید می خواهید با فردی که کاملا مخالف دیدگاه و نظر شماست و حتی شما از او تنفر بسیاری دارید مذاکره کنید حالا چه باید کرد؟ در کسب درآمد مجبور هستید با هزاران نفر مذاکره کنید حالا این فرد چه همکار منطقی باشد و یا رقیب سرسخت و غیرمنطقی. در هر حال باید مذاکره کنید چاره ای نیست.

یقین بدانید کسی بتواند در کسب درآمد اینترنتی با فردی که از او متنفر است مذاکره کند پتانسیل و توان بالایی در راضی کردن موافقان دارد. کلید موفقیت در کسب و کار، دانستن و یادگیری تعامل و مذاکره است. انسان های میلیاردر مذاکره قدرت بالایی دارند و حتی با وجود تنفر از طرف مقابل، اگر لازم باشد انعطاف هم نشان می دهند.

آموزش مذاکره در کسب و کار ، شیوه مذاکره در کسب درآمد ، مذاکره کردن با مخالف

فرایند مذاکره با مخالف در کسب و کار

شرط اصلی موفقیت در مذاکره دانستن و رعایت فرایند آن است اگر درست و کامل رعایت شود طرف مقابل هرچند غیرمنطقی هم باشد باز به نتیجه خواهد رسید . توجه کنید لازم نیست شما کار عجیب و غریب انجام دهید تا آن انسان منطقی و درستی شود شما برای انجام توافق بر سر یک موضوع جمع شده اید پس در همان محدوده حرکت کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راز ثروتمند شدن بیل گیتس

انسان غیرمنطقی قابل درمان نیست چون شما روانشناس یا روانکاو نیستید پس زمانی که با اینگونه افراد سر میز برای کسب و کار مذاکره می کنید سه قاعده ساده را حتما رعایت کنید که عبارتند از:

۱- صحبت درباره رفتار طرف مقابل و نه شخصیتش

در حین صحبت و گفتگو اگر لازم شد درباره رفتارهای طرف مقابل و دلایل مخالفتش صحبت کنید لذا به هیچ وجه درباره شخصیت طرف مقابل جمله ای نگویید و یا کاری انجام ندهید. این اصل ساده و تاثیرگذار در مذاکرات رودرو می باشد.

فرضا اگر قرار است درباره نوع رفتارش در بازاریابی صحبت کنید باید طوری بگویید که جنبه روشنگری داشته باشد تا بتوانید او را همراه کنید و اگر درباره شخصیتش صحبت کنید شروع به جبهه گیری و مقاومت کرده و مدیریت مذاکره از دستتان خارج می شود. تاجران بزرگ با لحاظ کردن این نکته مهم، صبر و شکیبایی بالایی از خود نشان می دهند.

۲- بیان احساس خود و نه دیگران

در حین مذاکره اگر لازم شد در مورد احساس و اندیشه های خودتان در مورد کسب و کار و راههای پیشرفت و توسعه آن صحبت کنید و احساس خود را همراه با احترام و تواضع بیان کنید و از تکبر و خودبزرگ بینی و منم منم کردن پرهیز کنید. ضرورتی ندارد در مورد احساس و اندیشه دیگران هم صحبت کنید که اگر چنین کنید چه بسا طرف مقابل درصدد نقد برآمده و دیدگاه شما را کاملا نفی کند.

نباید در بیان احساس خود ، اینگونه القا کنید که قصد تحقیر و کوچک شمردن دیگران دارید بلکه هدفتان تبیین درست و بیان واقعیات و تنویر افکار است .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راه پولدار شدن

۳- تغییر رفتار و نه احساس

شاید لازم باشد برای موفقیت در میز مذاکره رفتار خود را تغییر دهید و از خودتان نرمش نشان دهید، مهم کسب موفقیت و رسیدن به نتیجه دلخواه می باشد. البته مجبور نیستید احساس خود را تغییر دهید این یک جنبه درونی و شخصی شما است.

سرسختی نشان دادن و پافشاری کردن زیاد ، موجب عکس العمل از سوی طرف مقابل شده و چه بسا که موجب ترک کردن میز مذاکره شود.

نکته مهم در مذاکره:

به یاد داشته باشید اگر احساس نفرت و ناراحتی از طرف مقابل را در ذهن و وجود خود حفظ کنید نمی توانید مذاکره خوب و اثربخشی را داشته باشید . زمانی که برای مذاکره اقدام می کنید با کنترل رفتار، تلاش کنید تا لحن گفتارتان مناسب باشد.

مردم حرفی را که می زنید ممکن است فراموش کنند ولی نحوه گفتن آن را به یاد می آورند . مثلا وقتی بر کلمه و جمله ای در مذاکره تاکید می کنید این موجب می شود مخاطب مقابل مجذوب پیام شود و آن را هیچ گاه فراموش نکند.

سخن پایانی شیوه مذاکره با انسان مخالف غیرمنطقی

شرط موفقیت در تجارت و کسب درآمد بیشتر دانستن شیوه مذاکره و تعامل با دیگران حتی اگر آن فرد یک تاجر غیرمنطقی و مورد تنفر شما باشد، است. بالاخره مجبورید سر میز برای توسعه کسب و کار با انسان های مختلف بنشینید لذا ضمن رعایت آداب و تشریفات معمول، در رفتار و گفتار، بیان استدلال و قانع کردن طرف مقابل بسیار صبور باشید.

علاوه بر اینها، احترام متقابل را رعایت کرد و به شدت از کلمات و رفتارهای تحریک کننده پرهیز کرد. اگر هدفتان موفقیت است باید گام به گام و با حوصله اقدام کنید تا نتیجه مطلوب نصیب شما شود.

مطلب پیشنهادی

باور اشتباه درباره درآمد اینترنتی ، باورهای غلط مالی ، ساخت باورهای جدید ، باورهای منفی و محدود کننده

باورهای محدودکننده کسب و کار اینترنتی

در هر فعالیت و کسب و کاری اعم از اینترنتی و یا سنتی همیشه باورها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.