شیوه مطالعه مطالب مهم فیزیک تجربی برای کنکور

شیوه مطالعه مطالب مهم فیزیک تجربی برای کنکور

اگر علاقمند به دانستن شیوه مطالعه مطالب مهم فیزیک تجربی برای کنکور می باشید و اینکه خواندن مطالب مهم و ساده فیزیک تجربی چه تاثیری در کسب رتبه بالا دارد این مقاله را تا پایان بخوانید. درس فیزیک دارای سی سوال تستی در کنکور سراسری بوده و اگرچه در سالهای آغازین مطالب آن حفظ کردنی و سوالات محفوظاتی بوده ولی به مرور تغییر شیوه طراحی سوالات مشهود بوده و سالهاست که سوالات فیزیک محاسباتی می باشد.

اهمیت فیزیک تجربی و نیز شیوه مطالعه مطالب مهم فیزیک تجربی برای کنکور زمانی بیشتر روشن می شود که برای کسب رتبه برتر و یا قبولی در رشته های بالا و یا تاپ رشته تجربی مثل : پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی باید حتما تست های زیادی از فیزیک را درست جواب دهید در واقع درسی سرنوشت ساز در کسب رتبه بالا در کنکور می باشد. ما در سایت پول یابی مقالات متعددی درباره شیوه مطالعه در کنکور از جمله فیزیک ( شیوه مطالعه فیزیک برای کنکور ) ارائه دادیم در ادامه این نوع آموزش ها شیوه مطالعه مطالب مهم فیزیک تجربی برای کنکور با نگاه به مطالب ساده و یا اسان را شرح می دهیم و هدفمان دو چیز است:

۱- مرور محتویات و مطالب درس فیزیک تجربی

۲- امکان کسب درصد بالا در درس فیزیک با وجود زمان و فرصت کم

شیوه مطالعه مطالب مهم فیزیک تجربی برای کنکور : فیزیک ۱

اول برای آشنایی با شیوه مطالعه مطالب مهم فیزیک تجربی برای کنکور از فیزیک سال اول شروع می کنیم .سوالاتی که از کتاب فیزیک سال اول دبیرستان در کنکور تجربی مطرح می شود از مباحث آینه و عدسی‌ها است. به طور معمول هر ساله ۳ تست از این مباحث در کنکور تجربی مطرح می شود. لذا برای خواندن فیزیک سال اول ضمن مطالعه دقیق کل کتاب، در فرصت باقی مانده مباحث آینه و عدسی ها بیشتر خوانده شود.

شیوه مطالعه مطالب مهم فیزیک تجربی برای کنکور :فیزیک ۲

مانند فیزیک سال اول ، در شیوه مطالعه مطالب مهم فیزیک تجربی برای کنکور کتای فیزیک سال دوم به نکات مهم و مرور مطالب زیر توجه کنید. از مباحثی که هر ساله در کنکور سراسری از کتاب دوم دبیرستان طرح می شود می‌توان به سرفصل فشار و همچنین قانون گازها اشاره کرد. سهم این مباحث در کنکور سراسری ۲ تا ۴ تست می باشد. از مبحث کار و انرژی نیز معمولاً یک سوال مطرح می‌شود. سعی کنید ضمن خواندن مطالب کل کتاب فیزیک تجربی سال دوم، به این مطالب بیشتر توجه کنید و احتمال طرح سوال از آنها بیشتر است.

شیوه مطالعه مطالب مهم فیزیک تجربی برای کنکور :فیزیک ۳

فیزیک سال سوم اهمیت بیشتری دارد لذا شیوه مطالعه مطالب مهم فیزیک تجربی برای کنکور این درس با دقت بیشتر باید باشد دلیلش این است که ،از این کتاب نسبت به فیزیک سال اول و دوم دبیرستان هر ساله سوالات بیشتری در کنکور مطرح می شود. همچنین از مبحث الکتریسیته ساکن هر ساله تقریبا یک تست مطرح می شود. از مباحث خازن و مقاومت الکتریکی معمولاً یک سوال ترکیبی و همچنین از مبحث مقاومت الکتریکی نیز دو سوال به صورت جداگانه در کنکور می آید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت ماههای پایانی کنکور

توصیه می شود برای تسلط به سرفصل مقاومت الکتریکی تیپ تست های زیادی را مورد بررسی قرار دهید چرا که تنوع سوالات بسیار زیادی دارد.

همچنین دو فصل مغناطیس و الکترو مغناطیس جزو فصول آسان فیزیک سال سوم دبیرستان هستند. ۲ تست سهم این مباحث در کنکور سراسری است. توجه و مرور فصول فیزیک سوم تجربی باید بیشتر باشد.

شیوه مطالعه مطالب مهم فیزیک تجربی برای کنکور : فیزیک پیش دانشگاهی

شیوه مطالعه مطالب مهم فیزیک تجربی برای کنکور پیش دانشگاهیی با توجه به دو کتاب آن با هم کمی متفاوت باشد و مباحث  هر کدام که در کنکور طراح تست و سوالات توجه می کند فرق دارد:

۱- فیزیک پیش دانشگاهی یک

در شیوه مطالعه مطالب مهم فیزیک تجربی برای کنکور توجه کنید ، چهار فصل مهم فیزیک پیش ۱ سینماتیک، دینامیک، موج و نوسان هستند. فصل هایی که تیپ تست‌های گوناگونی دارند و همواره شاهد خلاقیت طراحان در طرح تست از این مباحث هستیم. مبحث سینماتیک و بردار ۳ تا ۴ تست در کنکور دارد که احتمال طرح سوالات سخت از این مباحث بسیار بالاست. دینامیک بین ۲ تا ۳ تست سهم دارد. از فصول موج و نوسان نیز سرجمع ۲ تا ۳ تست در سوال مطرح می شود. فصول موج و نوسان مفاهیم یکسان دارند با تسلط به مفهوم این فصول مطمعناً از پس تست هایش بر می آیید.

۲- فیزیک پیش دانشگاهی دو

فیزیک پیش دو ۴ فصل دارد. فصولی با مباحث حفظی و با فرمول‌هایی که به راحتی با درک مفاهیم‌شان خواهید توانست به آن‌ها تسلط پیدا کنید و از پس تست‌های این فصول در سر جلسه آزمون بربیایید.

شیوه مطالعه مطالب مهم فیزیک تجربی برای کنکور در چند ماه آخر

شاید برای بسیاری از داوطلبان کنکور این سوال مهم طرح شود که آیا در زمان کم و باقی مانده دو سه ماهه به کنکور سراسری  امکان کسب درصد خوب برای درس فیزیک وجود دارد یا نه؟

پاسخ کارشناسان : بله، هر چیزی ممکن است به شرطی که شیوه مطالعه مطالب مهم فیزیک تجربی برای کنکور را رعایت کنید خواستن توانستن است.

برای کسب رتبه مناسب و موفقیت در کنکور سراسری داوطلبان نیازمند داشتن تعادل در دروس عمومی و اختصاصی خود هستند. داوطلبان نباید در کارنامه خود قله و دره‌های زیادی داشته باشند. مطمئن باشید با میانگین ۵۵ تا ۶۰ درصد در تمامی دروس خود موفق به قبولی در رشته‌های خوبی خواهید شد.

راهکار شیوه مطالعه مطالب مهم فیزیک تجربی برای کنکور در ماههای پایانی

جهت موفقیت در امتحان کنکور فیزیک تجربی در فرصت باقی مانده طبق توصیه ما شما باید مباحث آسان و مهم را با روش زیر مطالعه کنید این شیوه کاربردی و موثر در کسب رتبه مناسب می باشد:

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  برنامه ریزی درست برای کنکور سراسری

– آینه و عدسی ها (۳ تست)

– بردار (معمولاً ۱ تست)

– الکتریسته ساکن (۱ تست)

– مغناطیس و الکترو مغناطیس (۲ تست)

– صوت و موج مکانیکی (۲ تا ۴ تست)

– چهار فصل پیش دو (۴ تا ۵ تست)

– گرما و قانون گازها (۳ تست)

اعتقاد داریم یادگیری این مباحث درس فیزیک کمتر از ۴۰ تا ۵۰ روز طول خواهد کشید و به راحتی ۱۵ الی ۱۷ تست را قادر خواهید بود پاسخ دهید. توصیه می شود بعد از تسلط به این مباحث به سراغ سایر فصول در این درس بروید و کم کم درصد خود را بالا ببرید. البته که این روش برای عزیزانی است که زمان فوق‌العاده محدودی برای آمادگی در کنکور سراسری دارند. طبیعی است داوطلبی که از ابتدا خوب مطالعه کرده باشد درصد های بالاتری برای او دست یافتنی خواهد بود.

در شیوه مطالعه مطالب مهم فیزیک تجربی برای کنکور توصیه اکید می شود روی مباحثی که نام بردیم به تسلط کامل برسید تا بتوانید از پس سوالات‌شان بر بیایید. برای موفقیت در این درس از تست‌زنی چه به صورت آموزشی و چه به صورت آزمونی غافل نشوید، کلید کسب درصد بالا در این درس فقط و فقط تست‌زنی در تعداد زیاد است.

نکاتی بسیار ساده و کاربردی برای شیوه مطالعه مطالب مهم فیزیک تجربی برای کنکور

– برای یادگیری مباحث این درس دست به قلم شدن رکن اول است. می‌بایست تست‌های بسیار متنوعی را مورد بررسی قرار دهید.

– از خلاصه برداری فرمول‌ها و نکات مهم این درس به هیچ عنوان غافل نشوید.

– برای حل مسائل حتما فرمول را بنویسید و به اهمیت کشیدن شکل برای حل مسائل این درس توجه داشته باشید.

– حتما به زدن تست های زمان دار در این درس اهمیت بدهید. کتاب‌هایی که مجموعه آزمون‌های ۳۰ سوالی برای این درس در بازار وجود دارد آن‌ها را تهیه کنید و پس از تسلط به تمامی مباحث این درس به زدن مجموعه تستی هر سه شب یکبار بپردازید. زدن چنین آزمون های زمانداری سرعت عمل و دقت شما را در پاسخ گویی به سوالات چندین برابر می کند.

– از مطالعه کتاب درسی غافل نشوید. حتما تمامی مسائل و پرسش هایی که در کتاب درسی را نیز حل کنید. در سال های اخیر شاهد طرح تست از سوالات کتاب درسی بوده ایم.

نکته پایانی اینکه ملاک همه طراحان سوالات کنکور کتاب درسی بوده و ملاک موفقیت در کنکور هم میزان تلاش و جدیت داوطلب می باشد اصولی که همیشه در تمام مقاطع کنکور سرنوشت ساز بوده است.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.