منابع کنکور زیست شناسی

منابع کنکور زیست شناسی

از  کتابهای پر حجم منابع کنکور زیست شناسی می باشد که تداعی کننده سوالات سخت و تاثیرگذاری بالا می باشد. در رشته تجربی بزرگترین دغدغه کنکوریها درس زیست بوده و بالاترین تاثیر را هم در بین دروس دارد . به قول یکی از مشاوران ارشد کنکور ، زیست را خوب بزنی از همین الان به فکر افتتاح مطب پزشکی تو شهرت باش .

برای موفقیت در زیست کنکور علاوه بر توجه خاص و ویژه به زیست و مطالعه تمام نکات ریز دروس تحصیلی، باید منابع کمک آموزشی خوب هم تهیه کنید. یقینا منابع مطمئن درست زیست جهت رفع اشکال درسی و نیز تست زنی و بالا بردن قدرت تحلیل و تسلط بر درس در کسب رتبه بالا کمک خواهد کرد

سایت پول یابی با مشورت گرفتن از کارشناسان خبره تلاش کرد تا بهترین منابع کنکور زیست شناسی را به طور اختصاصی ضمن معرفی ، بررسی کند. اگر چه تلاش کرذیم تا بهترین ها را معرفی کنیم ولی شایدذ برخی منابع مهم مغفول مانده باشد .قبل از معرفی منابع کنکور زیست شناسی به دو نکته مهم توجه کنید:

۱- قبل از هر کتابی ، باید دروس و کتبهای دورات تحصیل را دقیق، درست و موشکافانه مطالعه کنید چون طرح سوال از داخل این منابع می باشد.

۲- پس از تسلط بر کتاب های درسی، منابع کمک آموزشی را برای تست زنی و تقویت درس مطالعه کنید

 

فهرست منابع کنکور زیست شناسی

– زیست جامع گاج

اگر از شما سوال پرسیده شود نزدیک‌ترین سوالات به سبک امروزی کنکور را از کجا پیدا کنیم چه جوابی ‌می‌دهید؟ جواب شما را نمی‌دانم! اما آیا فکر نمی‌کنید نزدیک‌ترین سوالات به کنکور همان تست‌های سال‌های اخیر کنکور باشد؟ کتاب زیست شناسی جامع گاج به خوبی سوالات کنکور را چه داخل و چه خارج از کشور پوشش داده و همچنین سوالات آزمون‌های سنجش را هم در خود جای داده است.

ویژگی‌های کتاب زیست جامع:

– تمام مباحث سال دوم، سوم و پیش دانشگاهی در دو جلد (پرسشنامه و پاسخنامه) نگاشته شده است.

– سه نوع تست در این کتاب دیده می‌شود نوع اول «میکرو طبقه بندی» که بر اساس تیترها و خط به خط کتاب درسی دسته بندی شدند. نوع دوم «آنچه تاکنون خوانده ایم» که این نوع تست ها به این صورت هستند که مطالب ترکیبی هر درس رو با درس‌های قبل مورد پرسش قرار می‌دهند. نوع سوم تست‌‌ها «آنچه از این پس خواهیم خواند» هستند که این نوع تست‌ها، ترکیبی از کل نکات کتاب‌های دوم ، سوم و پیش دانشگاهی هستند و سوالات سخت‌تری را شامل می‌شوند.

– این کتاب درسنامه ندارد و در قسمت پاسخ تشریحی نکاتی را به صورت کادرهای آبی رنگ آورده است

– تاکید بر نکات کلیدی، مفهومی و پرکاربرد در قالب کادرهای آبی رنگ مناسب برای آموزش و جمع بندی

– پاسخنامه کامل همراه با شرح درستی یا نادرستی هر گزینه

– سوالات کنکور و سوالات سنجش به خوبی پوشش داده شده و همچنین از سوالات تالیفی هم به اندازه کافی استفاده شده

– اکثر سوالات از گزینه‌های طولانی برخوردار بوده و متناسب با سطح دشواری کنکور سال‌های اخیر هستند

– اغلب تست‌های کتاب استاندارد بوده و فرمت‌های مختلف سوالات کنکور (تست‌های شمارشی، همانند و برخلاف، به جز،، می‌توان گفت و نمی‌توان گفت) ا پوشش می‌دهند .

کتاب زیست جامع برای چه کسانی مناسب است؟

– اگر سطح درسی‌تان در زیست شناسی متوسط رو به ضعیف است و در آزمون‌های آزمایشی به زحمت درصدتان به ۵۰ می‌رسد، این کتاب مناسب شماست.

– این کتاب را به افرادی که سطح درسی‌شان در زیست‌شناسی پایین است و تازه می‌خواهند مطالعه را شروع کنند، توصیه می‌کنیم.

 

زیست‌شناسی الگو

شاید تا مدتی پیش این کتاب قهرمان کتاب‌های کمک آموزشی بود و با اختلاف بهترین منبع به شمار می‌رفت اما امروزه با ورود کتاب‌های جدید به بازار دیگر آن محبوبیت قبلی خود را ندارد. زیست نشر الگو هنوز هم کتاب با کیفیتی است و جزو بهترین منابع زیست شناسی کنکور به شمار می‌رود، به خیلی از دانش آموزان استفاده از این کتاب را توصیه می‌کنم.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای موفقیت در تست زنی دروس عمومی

ویژگی‌های کتاب زیست الگو :

– این کتاب پایه به پایه هست، کتاب دوم، سوم و پیش دانشگاهی جدا هستند.

– دارای سوالات زیست ترکیبی متناسب با سوالات کنکور سراسری

– شاید بتوان از این کتاب به عنوان جامع‌ترین کتاب تست از نظر وجود سؤالات سال‌های اخیر کنکور، آزمون سنجش، گزینه دو و تألیفی نام برد

– کتاب چندین هزار تست درس به درس و مبحث‌بندی برای هر درس را پوشش می‌دهد

– درسنامه و ایستگاه‌های درسی در کتاب گنجانده شده که تقریباً همان متن کتاب زیست شناسی است

– در این به خوبی به نکات تمامی شکل‌های کتاب درسی اشاره شده

کتاب زیست الگو برای چه کسانی مناسب است؟

تقریبا همه داوطلبان با هر سطحی می‌توانند از این کتاب استفاده کنند. اگر نیاز به آموزش دارید و حل تست‌های فراوان با سبک کنکورهای جدید دغدغه شماست این کتاب مناسب وضعیتتان است.

 

زیست iQ گاج

زیست آیکیو گاج یکی از منابع کنکور زیست شناسی است .نسل سوالات به اصطلاح آبکی در زیست شناسی کنکور منقرض شده است. سوالات کوتاه پاسخ و به قول خودمان « فندقی» که با خواندن سطحی کتاب هم می‌شد به آن‌ها جواب درست داد. بررسی تست‌های زیست کنکور چند سال اخیر نشان می‌دهد که هر ساله سوالات نسبت به سال قبلشان سخت تر طراحی می‌شوند و این روند همچنان ادامه دارد . این موضوع اهمیت استفاده از یک منبع در حد و اندازه زیست کنکور را بیشتر از قبل می‌کند. کتاب زیست آی کیو به خوبی نیاز به یک منبع حرفه‌ای و هم سطح کنکور را برطرف کرده است.

 

ویژگی‌های زیست IQ چیست؟

اگر شما هم از سوالاتی که شما را به چالش نمی‌کشد و مثل آب خوردن به آن‌ها پاسخ می‌دهید، خسته شده‌اید. تست‌های مطرح شده در کتاب ‌آی کیو گاج می‌تواند شما را وادار به درگیری ذهنی  با صورت سوال و گزینه‌هایش کند. از ویژگی‌های کلی این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– کتاب دو جلدی است، یک جلد سوال و یک جلد پاسخنامه تشریحی .

– با سوالاتش شما را به چالش می‌کشد و نکات مهمی را به شما آموزش می‌دهد.

– ۸۵ درصد سوالات این کتاب تالیفی و باقی سوالات از کنکورهای سراسری هستند.

– از همه نکات کتاب درسی برای تالیف تست‌ها استفاده شده

– تقریباً در هر گزینه سوالات یک یا چندین نکته یادآوری و مرور می‌شود.

– درسنامه ندارد، تست محور است و بانک تست متنوع تر و دشواری را شامل می‌شود

– سوالات کتاب جامع و فراگیر و منطبق با حال و هوای چند سال اخیر کنکور است.

– تست های ترکیبی هر فصل به رنگ مشکی مشخص شده‌اند

– پاسخنامه جامع و بسیار خوبی دارد، تک تک گزینه‌های هر سوال را بررسی کرده و گزینه‌های نادرست به طور کامل تشریح شده

– داخل پاسخ‌های تشریحی، نکات مهم و نکات ترکیبی داخل کادرهای رنگی آورده شده

– جداول مقایسه‌ای و غنی از نکات مهم در میان پاسخ‌های تشریحی وجود دارد

ضمیمه آی کیو پلاس که شمال سوالات دشوارتر و بالاتر از سطح کتاب درسی است در پایان هر فصل قرار داده شده

این کتاب برای آموزش نکات کتاب خط به خط کتاب درسی که از دید شما پنهان مانده نوشته شده و نمی‌تواند معیار سنجش دانش شما باشد. نباید به این کتاب دید سنجشی داشته باشید بلکه هدف آموزش و یادگیری شماست.

کتاب ایکیو برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب آیکیو برای کسانی مناسب است که مفهوم مطالب کتاب زیست شناسی را فهمیده‌اند و به دنبال سوالاتی هستند تا به آن‌ها ایده‌های جدید بدهد و به چالش پاسخگویی دعوتشان کند. سطح تست‌های کتاب بالاست و به کسانی توصیه می‌شود که در درس زیست شناسی وضعیتشان متوسط یا قوی است. این کتاب را به کسانی توصیه می‌کنیم که مفهوم درس را تا حد زیادی یاد گرفته و به درصدهای بالای ۸۰ فکر می‌کنند. برای کسانی که در زیست شناسی ضعیف هستند و نیاز به یادگیری کامل مطالب درسی و مفاهیم دارند توصیه نمی‌شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مطالعه عربی برای کنکور

 

زیست خیلی سبز

از منابع کنکور زیست شناسی زیست خیلی سبز است. استراتژی کلی در کتاب زیست شناسی خیلی سبز به این شکل است که یک فصل با تست‌های مربوط به آن شروع می‌شود و در پایان تست‌ها قسمت پاسخنامه تشریحی کتاب قرار دارد. در قسمت پاسخنامه تشریحی کادرهای آموزشی قرار داده شده و در آن مطالب کتاب درسی را باز کرده و مفهوم اصلی کتاب را آن طور که باید در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و یک مطلب را از تمامی جهات ممکن مورد بررسی قرار می‌دهد.

 ویژگی‌های کتاب زیست خیلی سبز:

– درسنامه: همان طور که گفتیم در بخش پاسخ نامه تشریحی کتاب قرار دارد. این درسنامه‌ نسبت به کتابی مثل نشر الگو کامل تر است و بیشتر می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. از طرفی نسبت به کتاب‌های فاگوزیست که با محوریت آموزش هستند، حجم کمتری دارد و برای کسی که با مشکل وقت روبرو هست بیشتر به کار خواهد آمد.

در درسنامه‌ها نکات ترکیبی با سایر فصول آورده شده و شکل‌های مناسبی که برای فهماندن هر چه بیشتر مباحث کمک می‌کند نیز بخش دیگری از درسنامه‌های این کتاب است.

تست‌های کتاب خیلی سبز سال دوم و سوم دبیرستان: تست های این دو کتاب خیلی سبز اخیراً به روز شده و مطابق با کنکورهای سال‌های اخیر است. قبل از این تست‌های کتاب‌های خیلی سبز جوابگوی کنکورهای پیچیده امروزی نبود و آن طور که باید و شاید داوطلب را به چالش نمی‌کشید.

تست‌های کتاب خیلی سبز پیش ۱ و ۲: تست های این دو کتاب که برای مقطع پیش دانشگاهی هستند هم چندان به روز نشده است و اصلاً گرایشی به سوالات سال‌های اخیر کنکور ندارند. در این کتاب‌ها شاهد تست‌های دشوار و با جملات طولانی و یا دام آموزشی درست و حسابی نیستیم. تست‌های کتاب‌هایی مثل نشر الگو و یا آی کیو گاج سطح بالاتری نسبت به این کتاب دارند و نزدیک تر به سوالات امروزی کنکور هستند.

منابع کنکور زیست شناسی

فاگوزیست

کتاب‌های فاگوزیست که جزو بهترین منابع زیست شناسی به شمار می‌روند، با محوریت آموزش تالیف شده‌اند. در این کتاب سعی شده است تا مباحث مختلف و مفاهیم کتاب‌های درسی زیست شناسی را برای مخاطبان به صورت گسترده آموزش داده شود. به تمامی ریزه کاری‌های هر مبحث توجه ویژه‌ای شده و از تصاویر خوبی که برای بیان هر چه بهتر مطالب آورده شده نباید غافل شد.

ویژگی‌های کتاب فاگو زیست :

مطالعه کتابی مثل فاگوزیست که رویکرد تمام آموزشی دارد این امکان را به شما می‌دهد که شما نحوه صحیح برخورد با کتاب درسی زیست را یاد بگیرید. به شما یاد خواهد داد که چطور مفاهیم یک فصل را به سایر فصل‌ها ارتباط بدهید و به نوعی باعث افزایش خلاقیت شما در هنگام مطالعه کتاب‌های درسی خواهد شد. نکته جالب اینجاست که هیچ گونه تستی در این کتاب وجود ندارد. کتاب‌های فاگوزیست به قلم آقای فردین جوادی نوشته شده است که در حال تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه قزوین هستند،  تا هم اکنون ۸ جلد کتاب فاگوزیست منتشر شده است:

فاگوزیست سال دوم دبیرستان

فاگوزیست سال سوم دبیرستان

فاگوزیست پیش دانشگاهی یک

فاگوزیست مبحث گیاهی ( جامع)

فاگوزیست مبحث قلب

فاگوزیست مبحث ویروس‌ها و آغازیان

فاگوزیست مبحث آغازیان

فاگوزیست مبحث قارچ‌ها

برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب فاگوزیست برای داوطلبانی که دبیر ندارند می‌تواند بسیار مفید باشد. شما با داشتن چنین کتابی می‌توانید در صورت عدم فهم یک مبحث کتاب درسی به این منبع رجوع کنید و درک بهتری نسبت به مطلب مورد به دست بیارید. استفاده از این کتاب بیشتر به کنکوری‌های فارغ التحصیل و به طور کل کسانی که وقت بیشتری در اختیار دارند توصیه می‌شود.

توصیه پایانی درباره منابع کنکور زیست شناسی مطالعه دقیق و تسلط کامل بر دروس تحصیلی است بعد منابع کمک آموزشی کنکور.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.