ویژگی فریلنسینگ یا آزاد کاری در کسب درآمد

ویژگی فریلنسینگ یا آزاد کاری در کسب درآمد

هر انسانی دوست دارد در شغل و یا کاری که علاقه و تخصص دارد به کار گمارده است و از آن طریق کسب درآمد کند . بیشتر ایرانیان به دلیل کمبود شغل و یا تحصیل در رشته خاص دانشگاهی ، به دلیل نبود بازار کار مجبور شدند در مشاغل دیگری مشغول به کار شوند این بازدهی کار را کاهش می دهد . در واقع اسودگی خیال، پیشرفت کاری و از همه مهمتر داشتن انگیزه برای رشد، به محل و مکانی است که در ان با علاقه به کار مشغول هستید. این راضی نبودن تبعات منفی زیادی به همراه دارد . ( راه پیشرفت در کسب و کار اینترنتی)

اما کسانی که با علاقه به کارشان استخدام و مشغول می شوند تحقیقات نشان داده بازدهی بهتری دارند. این رضایتمندی و وجود علاقه موجب نوآوری ، شکوفایی استعداد و رشد می شود در این مقاله در سایت پول یابی قصد داریم درباره این موضوع یعنی ویژگی فریلنسینگ یا آزاد کاری در کسب درآمد صحبت کنیم و با بررسی و تعریف فریلنسینگ به محاسن و معایب آن بپردازیم . با ما همراه باشید.

تعریف فریلنسینگ یا آزاد کاری

قبل از آنکه به ویژگی فریلنسینگ یا آزاد کاری در کسب درآمد بپردازیم باید معنی و مفهوم فریلنسینگ و تعریف رایج آن را جهت آشنایی بهتر ارائه دهیم. فریلنسینگ یا آزادکاری یعنی انجام دادن کاری که در آن تخصص و مهارت بالا دارید و از همه مهمتر برای خودتان کار کردن است. در واقع رئیس و نوکر کار خودتان خود شما هستید و این خیلی مهم است که شما برای خودتان کار کنید. زمانی که شما یک فریلنسر شوید دیگر نیازی نیست که در ساعت معینی از خواب بیدار شوید و سر کار بروید. شاید شما از اینکه سر وقت از خواب بیدار شوید و به سر کار بروید خسته شده اید. شاید دوست دارید در بازه های زمانی که خودتان مشخص می کنید کار کنید. همه چیز در دست خودتان و تحت مدیریت خودتان است.

مدیریت زمان، مکان و شیوه کار کردن و نوع کار و علاقه تماما در دست خودتان است . در واقع یک فریلنسر می تواند از کاری که واقعا به آن علاقه دارد کسب درآمد کند. شاید مهمترین ویژگی فریلنسینگ یا آزاد کاری در کسب درآمد این باشد که زمان در اختیار اوست. فریلنسرها حتی در مسافرت تنها با یک لپ تاپ هم می توانند کار خود را انجام دهند.شاید ارزوی هر کسی این باشد که به این شیوه کار و کسب درآمد داشته باشد. نیاز به این نباشد که هر روز صبح تا غروب وقتش را در شرکتی تلف کند. به همین خاطر دوست داشته باشد برای خودش و به صورت مستقل کار کند. هر وقت خواست کار کند و هر که نخواست کار نکند و به استراحت و یا تفریح بپردازد . انجام کار بر اساس علاقه، نیاز و طبق خواسته خودش انجام دهد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ایده های ساده پولساز

مزایا و ویژگی فریلنسینگ یا آزاد کاری در کسب درآمد

برای بررسی مزایا و محاسن آزادکاری باید توجه به ویژگی فریلنسینگ یا آزاد کاری در کسب درآمد کرد و از این طریق آن را بررسی کرد. برخی از مزایای فریلنسینگ عبارتند از:

۱-صاحب کسب و کارتان هستید

شاید یکی از بهترین مزایای فریلنسینگ این است که شما صاحب کسب و کارتان هستید. به عنوان مثال کارمندی که در شرکتی مشغول به کار است هیچوقت نمی تواند از آن حدی که حقوق می گیرد بیشتر درآمد داشته باشد و نمی تواند خودش را صاحب کسب و کاری بداند. همیشه می گویند اگر می خواهی ثروتمند بشوی باید صاحب کسب و کار، خودت باشی. پس فریلنسری یکی از کارهایی است که می توانید درآمد های بیشتر از تصورتان را توسط آن بدست آورید.

۲- کسب درآمد بیشتر

کسب درآمد و ثروت بیشتر از دیگر مزایای فریلنسینگ است. تصور کنید صاحب شرکتی هستید که در آن باید هزینه اجاره دفتر کار، حقوق کارمندان، هزینه آب و برق و تلفن، هزینه اینترنت و … را بدهید. می بینید که این طوری باید کلی هزینه های اضافی بکنید. در صورتی که اگر شما یک فریلنسر باشید دیگر نیاز به هزینه های اضافی ندارید و به راحتی با کمترین هزینه در منزل خود می توانید کار خود را انجام دهید. همین هزینه های اضافی را اگر حساب کنید می بینید که می توانید درآمد های بیشتری رو داشته باشید.

۳- انجام و پایان کار در دست خودتان است

از دیگر مزیت های فریلنسینگ این است که زمان شروع و پایان یک پروژه دست خودتان است. شاید پیش بیاید که روزی احتیاج به استراحت یا تفریح داشته باشید. زمانی که یک فریلنسر باشید به راحتی می توانید چنین امکانی را برای خود فراهم کنید. هر زمانی که دوست داشته باشید می توانید کارتان را شروع کنید و آن را به اتمام برسانید. البته زیاده روی در این کار به نظر برخی می تواند جزو معایب آن هم باشد و اینکه طبق برنامه کار نکنید ممکن است متضرر شوید.

 بررسی معایب فریلنسینگ

در بالا مزایای فریلنسینگ یا آزادکاری را شرح دادیم این کار مانند هر کسب و کاری معایبی هم دارد که باید حتما به آن ها توجه کنید تا در مسیر کسب و کارتان دچار مشکل نشوید . برخی از معایب فریلنسینگ عبارتند از:

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اصول تغییر شغل و استخدام
۱- محیط کار و زندگی یکی است

یکی از معایب فریلنسنگ این است که محیط کاری شما با منزلی که در آن زندگی می کنید یکی است. و همین باعث می شود که شما نتوانید کارتان را از زندگی شخصیتان تفکیک کنید. ندانید چه موقع باید کار کنید و چه موقع با خانواده تان معاشرت کنید. البته این موضوع با داشتن اتاق مستقلی برای کار تا حدودی رفع می شود.ولی خوب در صورت عدم رعایت در ادامه کار دچار مشکل خواهید شد.

۲- نداشتن مدیریت زمان در فریلنسینگ

یکی دیگر از معایب فریلنسینگ عدم مدیریت زمان است که خیلی ممکن است به آن دچار شوید.توصیه می شود که قبل از شروع هر پروژه ای روی مدیریت زمان و برنامه ریزی خود کار کنید. شاید در آغاز کار و پروژه خود را زیاد نشان ندهد ولی در ادامه و به ویژه در پروژه های زمان دار که باید در مدت معین تحویل داده و یا انجام گیرد دچار مشکل می شوید.

سخن پایانی ویژگی فریلنسینگ یا آزاد کاری در کسب درآمد

از آنچه گفته شد می توان مدعی شد که ویژگی فریلنسینگ یا آزاد کاری در کسب درآمد در اتکا به خود بودن هست شما به جای اینکه کارمند و یا برای دیگری کار کنید برای خودتان زحمت می کشید و این حتما کسب درآمد را بیشتر می کند. به نظر برخی فریلنسینگ بهترین کاری است که می توان به عنوان شغل اصلی از آن استفاده کرد. فریلنسینگ علاوه بر رها شدن از کار برای دیگران، استقلال مالی و ثروت فراوان برایتان به ارمغان می آورد. و نکته مهم این است که از تخصصتان برای خودتان و منفعت خودتان استفاده می کنید. و کسب درآمد از علم خود لذت فراوانی خواهد داشت. ( راههای رشد کسب و کار اینترنتی)

اینکه چطور دست به این کار بزنید می توانید یک سایت اینترنتی راه اندازی کنید و پروزه بگیرید و یا در سایتهای سفارش پروژه و کار مثل پونیشا عضو شوید و سفارش دیگران را انجام دهید و کسب درآمد اینترنتی داشته باشید. می توانید کانال تلگرام و یا گروه تلگرامی ایجاد کنید و یا در شبکه های اجتماعی مثل لینکدین، فیسبوک  فعالیت کنید و پروژه بگیرید بهترین راه کسب درآمد از اینترنت همان راه اندازی سایت است و اینکه متناسب با تخصصتان محتوا تولید کنید و با کسب بازدید کسب درآمد را شروع کنید

آرزوی ما استقلال کاری و مالی همه ایرانیان است تا اینقدر بیکار نداشته باشیم . شغل یابی اگر سخت است خودمان می توانیم برای خودمان شغل ایجاد کنیم. فریلنسینگ یا آزادکاری مهمترین راه برای ایجاد اشتغال است .

مطلب پیشنهادی

راههای کسب درآمد در ایران ، بهترین روش های کسب درآمد آسان ، راههای کسب پول در ایران ، مشاغل ساده پولساز در ایران

راههای کسب درآمد در ایران

زمانی که صحبت از کسب و کار اینترنتی و یا راههای کسب درآمد در ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.