آموزش بیت کوین

زمانی که برای آشنایی، شناخت و یا آموزش بیت کوین bitcoin یا پول دیجیتال در موتور جستجوگر گوگل جستجو کنید انواع و اقسام پیشنهادها مثل : بیت کوین چیه ؟ ، بیت کوین از کجا میاد ؟ کیف پول بیت کوین ، استخراج بیت کوین ، قیمت بیت کوین ، بیت کوین رایگان ، دستگاه بیت کوین ، قیمت بیت کوین به تومان ، خرید بیت کوین ، دانلود بیت کوین ، آموزش بیت کوین یا ارز دیجیتال، ثبت نام بیت کوین و… نمایش داده می شود.

گوگل دهها میلیون نتیجه از جستجوی بیت کوین را نشان می دهد و به نظر می رسد که هر روز هم بر تعداد نتایج آن افزوده می شود. واقعیت این است که در ماههای اخیر قیمت بیت کوین به دلایلی رشد بسیار بالایی داشته و این رمز ارز مورد اقبال همگان در جهان و از جمله ایران قرار گرفته است. به دلیل اهمیت موضوع ، در این مقاله سایت پول یابی به معرفی و آموزش بیت کوین Bitcoin و اینکه بیت کوین چیست و چگونه ساخته می شود و در کجا نگهداری می شود به صورت مختصر پرداخته می شود.

آموزش بیت کوین Bitcoin

هر کشوری در دنیا ارز یا پول خاص و ویژه خود را دارد، مثلا تمام کشورهای اروپایی پول مخصوص به خود را دارند مثل مارک آلمان، پوند انگلیس ، کرون ایسلند ، لیر ترکیه ، فرانک فرانسه و… دارند ولی یک پول واحد به نام یورو هم دارند. این موضوع برای سایر کشورها جهان وجود دارد و هر کدام پول خاص خود را دارند ولی در میان تمام پول ها و ارزهای جهان، دلار ایالات متحده در مبادلات جهانی شاخص و ویژه می باشد.

تمام کشورهای جهان در بانک ها و یا مبادلات خارجی از ارز مشخصی استفاده می کنند و پول را با استفاده از بانک ها و موسسات مالی و تجاری در سراسر جهان انتقال می دهند و یا آن را سرمایه گذاری می کنند.

در این میان در مقابل پول ها و ارزهای کاغذی و قابل لمس ، ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین قرار دارد که یک شبکه و ارز پرداخت جدید می باشد. تراکنش های این شبکه به صورت همتا به همتا و بدون نیاز به واسطه ها انجام می شود. این بدان معناست که ما برای انجام تراکنش ها نیاز به نهاد های متمرکز مانند بانک و یا موسسات تجاری و مالی شبیه به آن نداریم.

در واقع شبکه‌ای است که تحت کنترل هیچ‌کس و نهادی نیست. بیت کوین، یک شکل جدید از پول دیجیتال است با یک تفاوت بزرگ با سایر پول‌ها، و آن اینکه هیچ کس آن را کنترل نمی‌کند. بیت‌کوین Bitcoin نخستین واحد پولی دیجیتال جهان است که در سال ۲۰۰۹، توسط فردی که اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو را برای خود انتخاب کرده بود، معرفی شد.

آموزش بیت کوین ، معرفی بیت کوین ، بیت کوین رایگان ، بیت کوین چیست؟ ، معرفی بهترین ارز دیجیتال ، خرید دیجیتال

فرق پول معمولی با بیت کوین

در آموزش بیت کوین این سوال مطرح می شود که بیت کوین یا ارز دیجیتالی چه فرقی با پول های معمولی دارد؟ پول‌های معمولی به وسیله بانک‌های مرکزی ایجاد می‌شوند. در واقع بانک‌های مرکزی هر کشوری تصمیم می‌گیرند این پول‌ها وجود داشته باشند تا به وسیله‌ آن از دولت اوراق قرضه خریداری کنند. بانک‌ها و شبکه پرداخت آن را به دقت کنترل می‌کنند تا بتوانند از امتیاز آن بهره‌مند شوند. آن‌ها دروازه‌های سیستم مالی هستند و همه چیز را کنترل می کنند. اما بیت کوین این رویه را تغییر داده است.

بیت کوین Bitcoin یک شبکه پرداخت غیر متمرکز است ، یعنی نه یک شخص و نه یک کمپانی، روی فرایند تولید و تغییر قیمت آن هیچ کنترل و نظارتی ندارند. به جای آن، هرکسی روی شبکه ، کنترل پول خود را بر عهده دارد و هرکسی می‌تواند با دانلود نرم افزار رایگان Bitcoin و اجرای آن روی کامپیوتر شخصی‌ خود، روی سیستم مالی بیت کوین تاثیرگذار باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد اینترنتی با سایت پشتیبان

از آنجایی که بیت کوین بر خلاف پول معمولی و رایج کشورها، تحت کنترل کسی نیست، یا باید قوانینی وجود داشته باشد یا افراد می‌توانند به راحتی هرگونه تخلفی مرتکب شوند. در سیستم بیت کوین، افراد می‌توانند برای کسی بیت کوین بفرستند سپس بگویند که این کار را انجام نداده‌اند، بنابراین می‌توانند هرجایی آن را مصرف کنند. این مشکلی است که به آن مصرف دوباره double spending گفته می‌شود. بیت کوین bitcoin پول دیجیتال سیستمی طراحی کرده  است که از این اتفاق جلوگیری کند.

شیوه ساخت بیت کوین

کسانی که نرم افزار بیتکوین را روی کامپیوتر خود دارند، از طریق اینترنت به یکدیگر وصل می‌شوند، به این شبکه از کامپیوترها، شبکه پرداخت بیت کوین گفته می‌شود که بخش مهمی از کل پدیده bitcoin را شامل می‌شود. در واقع بیتکوین بدون این شبکه پرداخت بی معنی خواهد بود و وجودی نخواهد داشت.

این شبکه ردیابی می‌کند چه کسی بیت کوین را برای دیگران می‌فرستند و هر شخص چه مقدار بیت کوین در اختیار دارد. اگر کسی فرستادن بیت کوین برای دیگران را مخفی کند، شبکه متوجه این پنهان‌کاری خواهد شد.

شبکه همچنین وظیفه‌ تولید و ساختن بیت کوین را هم برعهده دارد. بیت کوین به وسیله بانک مرکزی چاپ نمی‌شود، بلکه افرادی که از نرم‌افزار بیت کوین روی کامپیوتر خود استفاده می‌کنند، آن را تولید می‌کنند. به این فرآیند استخراج Mining می‌گویند. شبکه، قوانینی برای تولید بیت کوین دارد، که چه کسی و چه وقت یک بیت کوین را تولید کند.

محل نگهداری بیت کوین ها

بیت کوین‌ها جسم فیزیکی ندارند و نمی‌توانید آن‌ها را در بانک ها پس‌انداز کنید. آن‌ها وجود دارند فقط به این دلیل که شبکه موافق وجود داشتن آن‌ها است و شما صاحب آن هستید، فقط به خاطر اینکه شبکه موافق این است که شما مالک آن باشید. سابقه‌ مالکیت در یک دفتر کل، به نام بلاک چین blockchain ثبت می‌شود و توسط تمامی کامپیوترهای موجود در شبکه بیت کوین مشاهده و نگهداری می‌شود.

این دفتر کل سوابق کسانی که مالک بیت کوین هستند را نگهداری می‌کند، اما نه به صورت نام و حساب بانکی، بلکه از طریق آدرس‌های بیت کوینی این کار را انجام می‌دهد که از کاراکترهای تصادفی و طولانی ایجاد می‌شود. به سادگی نمی‌توان پی برد که صاحب این آدرس بیت کوینی چه کسی است و به این ترتیب اگر سیستم به صورت صحیح مورد استفاده قرار بگیرد، کاملا ناشناس باقی خواهد ماند.

وقتی کسی بیت کوینی را برای شخص دیگری ارسال می‌کند، به شبکه گفته می‌شود که دفترکل را بروزرسانی کند و از آدرس بیت کوینی شخص فرستنده کم شده و به آدرس بیت کوینی شخص گیرنده اضافه می‌شود.

شیوه نگهداری بیت کوین

اگر بیت کوین دارای جسم فیزیکی و قابل لمس نیست، پس چطور از آن نگهداری کنیم؟ در واقع هیچ کس از بیت کوین نگهداری نمی‌کند، بلکه از سوابق نقل و انتقال Bitcoin نگهداری می‌شود. که آن هم از یک آدرس طولانی از عدد و حروف تشکیل شده است و به مثابه رمز عبور شما تلقی می‌شود. می‌توانید این آدرس را در نرم‌افزار کیف پول الکترونیکی نگهداری کنید یا حتی آن را روی کاغذ پرینت بگیرید.

توجه کنید خود شبکه اطلاعات، اینکه کدام آدرس چه مقدار بیت کوین در اختیار دارد را در خود ثبت کرده است. تنها چیزی که نگهداری می‌کنید، همان آدرس یا رمز شخصی است که به شما اجازه می‌دهد به بیت کوین‌های خود دسترسی پیدا کنید و یا آن را به شخص دیگری منتقل کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ خبری

میزان شفافیت بیت کوین

یکی از ویژگی‌های اصلی بیت کوین شفافیت آن است. با وجود اینکه تنها دارنده آن، آدرس یا رمز شخصی می‌تواند به بیت کوین‌هایش دسترسی داشته باشد، ولی هر کسی در شبکه می‌تواند میزان بیت کوین‌های هر آدرس را مشاهده کند و اینکه بیت کوین‌ها از کجا و به چه آدرسی منتقل شده‌اند هم کاملا قابل مشاهده است. اما چون آدرس‌ها کاملا ناشناس است، بیت کوین در واقع شفافیت و محرمانگی را با هم دارد.

برخلاف حساب‌های بانکی که به نام شما متصل است، آدرس‌های بیت کوین هرگز با نام واقعی افراد کاری نخواهند داشت. بیت‌ کوین در واقع یک ترکیب عجیب است. پولی است که شبکه پرداخت هم محسوب می‌شود. ضمن محرمانگی، کاملا داد و ستد در آن شفاف است. کاملا غیر متمرکز است، اما قوانین سفت و محکمی دارد.

دلیل اعتماد مردم به بیت کوین

در حقیقت مردم به ارز دیجیتال بیت کوین اعتماد می کنند چون نیازی به اعتماد سازی نیست. بیت کوین کاملاً متن باز و توزیع شده است. یعنی هر کسی می تواند هر زمان که بخواهد به سراسر کد منبع آن، دسترسی داشته باشد. بنابراین هر توسعه دهنده ای در جهان می تواند به دقت نحوه کار بیت کوین را مطالعه کند.

تمام تراکنش ها بدون نیاز به واسطه شخص سوم و به صورت همتا به همتا انجام می شود. مردم می توانند مطمئن باشند که یک تراکنش به صورت صحیح انجام می شود زیرا هر کس دارای یک نسخه از بلاکچین بیت کوین است و نمی توان آن را دستکاری کرد. ضمن اینکه یادگیری یا آموزش بیت کوین هم بسیار ساده می باشد.

واحدهای بیت کوین ، بیت کوین ،بیت کوین رایگان ، ارز دیجتال بیت کوین ، درآمد بیت کوین ، Bitcoin

سخن پایانی آموزش بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین یک نوآوری برخاسته از گسترش اینترنت مجازی است و به دلیل کارکرد اقتصادی یکی از مسایل علوم اجتماعی است. بیت کوین تحقق یک ایده اقتصادی در قالب یک برنامه رایانه ای است و اگر استقبال جامعه نبود، در کامپیوترهای شخصی به فراموشی سپرده می شد. اما بیت کوین به سرعت مرحله پذیرش از سمت جامعه را طی کرده است و حتی افراد نیازی به معرفی بیت کوین ندارند چون همه به اهمیت آن واقف شده اند.

اگرچه قبلا دانش به کارگیری بیت کوین تنها در اختیار عده محدودی از علاقمندان مجامع اینترنتی بوده، اما امروزه اندازه بازار بیت کوین از بازار کل شرکت های سهامی برخی از ملت های کوچک و متوسط دنیا بزرگتر است.ارزش بیتکوین نسبت به دیگر ارزها به واسطه عرضه و تقاضا تعیین شده و رشد و نوسان بسیاری داشته است.

برخلاف رشد سریع ارزها، بیت کوین نسبت به زمان آغاز به کارش ، میزان استفاده از بیت کوین در یک ارز ویژه که بازار محدودی دارد، باقی مانده است. مقدار کل بیت کوین هایی که می توانند تولید شوند بصورت قراردادی در ۲۱ میلیون بیت کوین محدود شده اند. پیش بینی می شود در سال ۲۱۴۰ میلادی به اندازه سقف قراردادی بیت کوین تولید شود.از آنجا که هر بیت کوین تا هشت رقم اعشار قابل تقسیم است مقدار کل بیت کوین های قابل خرج کردن بیش از دو هزار تریلیون خواهد بود.

تاکنون دو عامل اصلی توانسته اند اثرگذاری محسوسی روی بیت کوین داشته باشند. اولین عامل که تاثیر کمتری هم داشته از جنس عوامل فناورانه بوده است. عامل دوم، مداخلات دولت ها و واکنش قدرت های جهانی در قالب مقررات گذاری در این حوزه ، مهمترین تاثیر را بر این پدیده و خط سیر تکاملی آن داشته است. به نظر می رسد که مقررات کشورها همچنان تاثیرگذارترین عامل بر روی بیت کوین باشد.

مطلب پیشنهادی

درآمد وبلاگ نویسی چقدر است ؟ , چطور از وبلاگ درآمد بالایی کسب کنیم؟

راههای کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی

ایجاد یک وبلاگ شخصی با هر انگیزه ای که باشد می تواند منجر به کسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.