آموزش تست زنی سریع در کنکور سراسری

آموزش تست زنی سریع در کنکور سراسری

قبولی در کنکور دانشگاه نیاز به فاکتورهای زیادی هست که برنامه ریزی درسی منظم ، تلاش و جدیت در مطالعه دروس کنکور، پرهیز از اتلاف وقت ، فراگیری شیوه مطالعه کنکور و دروس و…. می باشد یکی از این فاکتورهای مهم آموزش تست زنی سریع در کنکور سراسری است. استفاده درست از زمان در جلسه کنکور یک امتیاز ویژه محسوب می شود. اگر دوست دارید در رشته مورد علاقه خود قبول شوید باید تست زنی سریع را یاد بگیرید در واقع افزایش سرعت تست زنی و پاسخگویی به سوالات یک کلید و راهکار سرنوشت ساز محسوب می شود.

برای آموزش تست زنی سریع در کنکور سراسری باید دارای برنامه بود چون سرعت ضرورتا موجب موفقیت نمی شود بلکه سرعتی که با دقت همراه باشد و برای فراگیری آن لازم است که راهکارهای تست زنی سریع ارائه شود و با تمرین و ممارست این راهکارها در جهت افزایش تست زنی سریع کنکور استفاده شود.

ابزار آموزش تست زنی سریع در کنکور سراسری

مهمترین ابزار آموزش تست زنی سریع در کنکور سراسری تمرین و ممارست است تا داوطلب یک کار را بارها و تکرار نکند ملکه ذهنش نخواهد شد و تسلط کافی بر آن نخواهد داشت تمرین و تکرار زیاد موجب تسلط بر تست زنی شده و از طرفی رفع نقایص را هم به همراه خواهد داشت. شیوه این کار را هم بارها در قالبهای مختلف در سایت پول یابی آموزش دادیم ( نگاه کنید به مقاله : شیوه تست زنی حرفه ای برای کنکور سراسری )

قدم اول در آموزش تست زنی سریع در کنکور سراسری، تمرین در قالب تست آموزشی است این تست آموزشی در آن زمان زیاد مهم نیست و هدف از این کار فراگیری با شیوه تست زنی و به ویژه یادگیری مفاهیم درسی می باشد در کنار این موارد داوطلب خود را محک زده و با نواقص کارش اشنا می شود . در واقع تست زنی آموزشی نوعی تست آزمونی می باشد که داوطلب از میزان تسلط خود در فراگیری دروس عمومی و اختصاصی اطلاع پیدا می کند. تست آموزشی به نوعی شبیه سازی جلسه کنکور سراسری محسوب می شود و فرصت به داوطلب می دهد بدون فشار جلسه آزمون به تمرین بپردازد تا استرس و فشار را کمتر کند.

در این روش داوطلب باید پس از مطالعه هر درس تست های مربوطه را تمرین کند این تکرار و تمرین ضمن آشنایی با تست زنی سریع، موجب آشکار شدن نواقص مطالعه آن درس و رفع ایرادات هم می شود. تست آموزشی برای دروس محاسباتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پس از تسلط به همه سر فصل‌های یک مبحث در زمان‌های خاصی به خصوص قبل از برگزاری آزمون آزمایشی اقدام به زدن تست آزمونی بکنید و مطمئن باشید نتایج بسیار بهتری را کسب خواهید کرد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش تست زنی ریدینگ زبان انگلیسی

تکنیک آموزش تست زنی سریع در کنکور سراسری

برای تست زنی می توانید از تکنیک های امتحان شده و مطالعاتی برای افزایش سرعت تست زنی کنکور استفاده کنید. وقتی که در منزل تست آزمونی می‌زنید و یا در هنگامی که در سر جلسه آزمون آزمایشی هستید، سعی کنید به سوالات هر درس در کمتر از زمان قانونی مربوط به آن پاسخ دهید. یعنی مدیریت زمانی را به نحو احسن رعایت کنید. با این کار در انتهای پاسخ گویی به سوالات مربوط به دفترچه عمومی و اختصاصی زمانی اضافی در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید به سوالاتی که قادر به پاسخ گویی آن نبودید بپردازید.(مهارت تست زدن برای کنکور سراسری)

این تکنیک ساده دو خوبی دارد اول اینکه زمان مدیریت می کنید و در نهایت با کمبود وقت مواجه نمی شود و دوم اینکه فرصت بازگشت به سوالاتی که شک داشتید و جواب ندادید در زمان باقی مانده دارید. تکنیکی ساده است ولی با این کار ساده، در پایان وقت اضافه هم خواهید داشت و هم اینکه با این کار از وقت هدر دادن بر روی سوالاتی که نمی‌توانید به آن ها پاسخ دهید جلوگیری می‌کنید. یادگیری تکنیک تست زنی سریع، زمان های نقصانی در اجرای این کار به شما خیلی کمک میکند. هم‌چنین در طول پاسخ گویی به سوالات هر دفترچه کنار سوالاتی که از نظر شما پاسخ گویی به آن‌ها وقت گیر است علامت ضربدر بگذارید تا بتوانید بعدا به آن‌ها رجوع کنید.

زمان مناسب برای تقویت تست زنی و مهارت کنکور

سوال مهم این است که بهترین زمان مناسب برای تقویت مهارت آزمون دادن و تسلط در تست زنی سریع کنکور چه زمانی می تواند باشد؟ بیشتر کارشناسان کنکور بر اساس تجربه و نیز تحقیق کارشناسی شروع نیمسال دوم را بهترین زمان برای تقویت مهارت آزمون دادن و آموزش تست زنی سریع در کنکور سراسری می دانند.

یکی از اصول ساده تست زنی سریع، تمرین مداوم در منزل است فارغ از همه استرس ها و مسائل جانبی . لذا یکی از مهم ترین کارهایی که باعث افزایش مهارت شما در آزمون دادن می شود افزایش تعداد آزمون هایی است که در منزل از خود می‌گیرید و خود را در شرایط کنکور قرار می‌دهید. با شروع نیم سال دوم و نزدیک شدن به کنکور لازم است که در طول هفته از خود آزمون‌های زمان‌ دار بیشتری بگیرید. طبیعتاً هرچه بیشتر در زمان تعیین شده به تعداد سوالات مشخص پاسخ دهید هم سرعت شما در پاسخ گویی به سوالات بیشتر خواهد شد و هم چنین دقت شما نیز بالا خواهد رفت. در واقع از تست زنی آموزشی که باعث تقویت تسلط در یادگیری می شود به طرف تست زنی زمان دار که موجب سرعت بخشی در کنکور و دقت تست زنی می شود بروید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش برنامه ریزی برای امتحان کنکور

نکات کلیدی در آموزش تست زنی سریع در کنکور سراسری

این نکات آموزش تست زنی سریع در کنکور سراسری در عین سادگی بسیار کاربردی و به قول معروف به درد بخور بوده و در تست زنی کنکور موثر هستند:

– در هر جلسه‌ آزمون زمان داری که در منزل برگزار می‌کنید، برای اینکه تا حدودی شکل و شمایل آزمون کنکور را داشته باشد دو یا سه درس را انتخاب کنید. (هم چنین تعداد مباحثی که برای هر درس انتخاب می کنید بهتر است بیش از دو مبحث باشد).

– توصیه داریم حداقل در طول هفته دو تا سه مرتبه به زدن آزمون های زمان دار اقدام کنید.

– بهتر است در برنامه ریزی میان دو آزمون آزمایشی خود، روز و تعداد درس هایی را که قصد دارید در خانه به صورت تست آزمونی کار کنید را مشخص کنید.

– هنگام زدن تست های زمان دار حتماً این تکنیک را تمرین کنید که بتوانید به راحتی از روی سوالاتی که قادر به پاسخ گویی آن‌ها نیستید و یا زمان زیادی برای پاسخ گویی به آن‌ها نیاز است را کنار بگذارید. (در آزمون سراسری نمره منفی محاسبه می شود پس بهتر است به سوالاتی که از درستی آن ها اطمینان دارید پاسخ دهید).

– نکته‌ای که گفتنش برای هزار مرتبه هم از ارزش آن نمی‌کاهد این است که در سر جلسه آزمون نیاز نیست به همه سوالات پاسخ دهید. فقط و فقط به سوالاتی پاسخ دهید که از درستی پاسخ آن اطمینان دارید. این کار به افزایش سرعت تست زنی شما کمک می کند.

سخن پایانی آموزش تست زنی سریع در کنکور سراسری

اگرچه مطالعه دروس کنکور اهمیت دارد ولی در کنار فراگیری دروس عمومی و اختصاصی کنکور و داشتن برنامه ریزی دقیق ، به تست زنی کنکور توجه خاصی داشته باشید ابتدا تست زنی آموزشی را انجام دهید و به مرور با تسلط بر دروس کنکور ، تست آزمایشی را پیگیر باشید و سعی کنید تا فضای کنکور را ترسیم کنید و خود را در آن مکان و فضا قرار دهید . برای سرعت بخشی به جواب تست ها، به تست زنی زمان دار روی بیاورید تا هم زمان کنکور را مدیریت کنید و در وقت کم نیاورید و هم دقت خود را افزایش دهید

تست زنی یک راهکار است که با تکنیک های ساده قابل اجرا بوده و تمرین و تکرار موجب تسلط و رفع نواقص خواهد شد. توجه داشته باشید استمرار در کار تست زنی ضمن تسلط موجب کاهش فشار و استرس در جلسه کنکور سراسری هم می شود . رعایت نکات زیر می تواند موفقیت در کنکور سراسری را تضمین کند.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.