ارزشمند بودن در کسب و کار

تلاش برای کسب موفقیت در کسب و کار و به دست آوردن پول بیشتر و رفاه بهتر آرزوی هر انسانی است. اما گاهی فقط موفق شدن و کسب درآمد بالا اهمیت ندارد، بلکه در کسب و کار خواه اینترنتی و یا دنیای واقعی و حتی در زندگی روزمره حفظ ارزش ها و تقویت آن مهم تر و در یک جمله، ارزشمند بودن در کسب و کار مهمتر از هر چیری است.

در سایت پول یابی این بار تصمیم گرفتم تا علاوه بر بیان موفقیت ها، توصیه های اخلاقی مورد تاکید در کسب و کار را بگویم امیدوارم مورد استفاده همه ما قرار گیرد. (نگاه کنید به مقاله : هشت اصل طلایی موفقیت در کار)

ارزشمند بودن در کسب و کار

دنیای امروزی دنیای سرعت اطلاعات، ماشین و تکنولوژی و یا هر چیزی دیگری که بخواهیم از پیشرفت و ترقی به آن بچسبانیم، می باشد این نوع سبک زندگی موجب شده تا همه ما فقط به دنبال کسب موفقیت، کسب پول و درآمد بیشتر، کسب درآمد آسان و راحت تر، جمع آوری ثروت کلان، کار راحت تر و بی دردسر با مزایای بیشتر و…. باشیم

به نظر می رسد که برای ما فلسفه زندگی و کسب و کار تغییر کرده است سودجویی موجب شده تا مفید بودن و سود رساندن به دیگران کمتر موجب توجه قرار گیرد.

ارزش تلاش ، ارزشمند بودن در کسب و کار ، کسب درآمد با ارزش

به دلیل اهمیت ارزشمندی در کسب و کار موارد و توصیه های زیر را باید همه ما در کسب درآمد لحاظ کنیم:

۱- ارزشمند بودن در کسب درآمد

همه ما دوست داریم در کسب درآمد موفق باشیم و سودهای کلانی به دست آوریم ولی نباید به مفهوم کسب پول به هر طریقی باشد و با هر وسیله  و ترفندی نباید موفق شویم لذا : « سعی نکنیم موفق شویم، بلکه تلاش کنیم در کسب و کارمان ارزشمند تر شویم»

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مذاکره با انسان مخالف غیرمنطقی

وقتی با این نگاه وارد کسب درآمد شویم هم سود لازم را می بریم و هم به دیگران کار ارزشمند و مورد نیازش را ارائه می دهیم.

۲- ضرورت ایجاد ارزش

بزرگان زیادی هستند که کسب درآمد بالا داشته میلیونر و میلیاردرهای موفق بودند و نه به خاطر کسب پول زیاد، بلکه به خاطر ارزش کارشان مورد تقدیر هستند نمونه اش بیل گیتس و وارن بافت و… که هم برای بشریت کارهای مفید کردند و هم کارهای خیرخواهانه زیادی انجام می دهند.

در کسب و کار ایجاد ارزش یک ضرورت حتمی است لذا :« وقت خود را فقط برای موفق شدن صرف نکنید بلکه وقت خود را صرف ایجاد ارزش کنید این طور موفقیت را جذب می کنید.»

۳- استفاده از موهبت ها برای کمک به دیگران

خداوند در وجود هر انسانی استعداد و موهبتی قرار داده و هر کسی می تواند با بهره گیری از آنها در جامعه تاثیر گذار باشد چه بهتر که این استعدادهای درونی خود را بشناسیم و برای پیشرفت و کمک به دیگران بهره ببریم فقط به فکر بهره برداری برای خود نباشیم. افراد زیادی هستند که کسب درآمد را با هدف ایجاد اشتغال برای دیگران راه اندازی می کنند.

این تفکر بسیار ارزشمند است چون هم خودش سود لازم را می گیرد و هم منبع کسب درآمد برای دیگران می شود پس : « استعدادها و موهبت هایی که دارید را کشف کنید ، بیاموزید چگونه آن استعداد و موهبت های الهی را در راهی استفاده کنید که برای دیگران مفید باشد.»

۴- با ارزش تر بودن در کسب درآمد

بزرگی توصیه می کرد اگر در کسب و کار و زندگی با ارزش باشید تمام درهای موفقیت به رویتان باز می شود. فقط نباید به فکر کسب پول به هر طریقی حتی با استثمار دیگران بود دلیلی وجود ندارد رفاه من با بیچاره کردن دیگران همراه باشد منفعت من اگر با رفع نیاز و سود رسانی به دیگران باشد ارزشمند خواهد بود

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  نقش ذهن در پولدار شدن

اگر صداقت در کار داشته باشید، این صداقت برکات زیادی به همراه خواهد آورد: « تلاش کنید تا با ارزش تر شوید، مطمئن باشید موفقیت در کسب درآمد شما را تعقیب خواهد کرد.»

سخن پایانی ارزشمند بودن در کسب و کار

فقط به فکر سود زیاد و کسب درآمد فراوان بودن اگرچه در کسب و کار خوب است ولی همه زندگی و موفقیت این نیست. ملاک موفقیت در کسب و کار فراتر از سود و کسب پول فراوان، با ارزش بودن و سودرسانی به دیگران است نمی توان به هر طریقی پول درآورد و انتظار داشت که مثلا یک سرمایه گذار موفق و یا کارآفرین شایسته در جامعه شناخته شوید.

کسانی که تفکر کمک به دیگران را دارند با یک تیر به دو هدف می زنند هم در کسب درآمدشان موفق هستند و هم در جامعه ارزش و احترام برای خودشان کسب می کنند.

مطلب پیشنهادی

ویژگی افراد پولدار موفق ، عادت افراد ثروتمند ، رمز موفقیت ، راه ثروتمند شدن

ویژگی افراد پولدار موفق

به قول رابرت کیوساکی اگر نتوانید قاطعانه تصمیم بگیرید، آن‌وقت هرگز پول درآوردن را یاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.