اصول نوشتن مقاله برای سایت

اگر هدفتان از تولید محتوای تخصصی رفع نیاز و خواسته مخاطبان و جلب رضایتشان است باید حتما اصول نوشتن مقاله برای سایت را رعایت کنید. انتشار مقالات علمی و کاربردی یکی از ارکان تاثیرگذار در جذب ترافیک سایت ، ایجاد مشتری وفادار و در نهایت افزایش کسب درآمد از اینترنت می شود. وب سایتی دارای بازدید کننده است که محتوای ارزشمند و تخصصی داشته باشد و انتشار مقاله علمی و کاربردی، این نیاز را برآورده می کند.

نمی توان ادعای راه اندازی کسب و کار تخصصی و حرفه ای داشت، ولی در تولید محتوا دچار مشکل بود.  تولید محتوا یا انتشار مقاله به عنوان یکی از راههای بهبود سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مطرح می باشد. به دلیل جایگاه رفیع انتشار مقاله در افزایش کسب درآمد اینترنتی ، در این مقاله سایت پول یابی به اصول نوشتن مقاله برای سایت پرداخته می شود.

اصول نوشتن مقاله برای سایت

همه کارشناسان و فعالان حوزه تولید محتوا ، معتقدند که بهترین روش برای رفع نیاز مخاطبان و جذب آنها به طرف کسب و کار با هدف افزایش کسب درآمد اینترنتی ، نوشتن محتوا در قالب مقالات علمی می باشد. مقاله در لغت به معنای سخن ، کلام ، گفتار ، فصلی از کتاب یا رساله و… می باشد. معمولا مقاله به نوشته ای می گویند که از اهداف نویسنده آن ، بررسی یکی از مسائل علمی، ادبی، اجتماعی، اخلاقی و جز آنها باشد و اینکه، قصد دارد با پژوهش دقیق موضوع را اثبات یا رد کند.

بطور خلاصه مقاله نوشته اى است که درباره موضوعى خاص با حجمى متناسب با نوع موضوع و خوانندگان آن  نوشته مى شود. مقالات معمولا در روزنامه ها  ، گاهنامه ها ، کتاب ها و نشریات  منتشر می شوند. مقاله، متن و یا نوشته ای آکادمیک است که نتایج یک تحقیق و پژوهش علمی و یا تخصصی و شاید هم صرفا جهت آگاهی و غیر تخصصی را برای متخصصین یک حوزه نظری خاص و یا خوانندگان عادی ارائه می دهد.

هر نوع نوشته ای که حاوی اطلاعاتی برای خوانندگان باشد می تواند یک مقاله باشد حتی نوشته حاضر که به منظور ارائه اطلاعاتی درخصوص اصول نوشتن مقاله برای سایت می باشد، یک نوع مقاله است. همان طور که در بالا اشاره شد یکی از بهترین راهها برای رفع نیاز مخاطبین و جذب آنها به طرف سایت نوشتن مقاله است.

اگرچه شیوه نوشتن مقاله برای کسب درآمد از اینترنت مهم است ولی در مقالات ، محتوایی آورده می شود که از نظر موتورهای جستجو دارای ارزش بالا بوده و شایستگی ایندکس شدن و نشان دادن به کاربران در زمان جستجو را دارد.

بخش های یک مقاله علمی

قبل از پرداختن به موضوع اصلی یعنی اصول نوشتن مقاله برای سایت ، ضروریست تا به صورت خیلی مختصر و اجمالی بخش های یک مقاله علمی – پژوهشی به صورت فهرست وار توضیح داده شود. بخش های یک مقاله علمی عبارتند از :

قسمت اول: چکیده

صفحه اول محل قرار گیری عنوان، نام مولف یا مولفین، چکیده و واژگان کلیدی است.

قسمت دوم: مقدمه

درست آن است مقدمه در یک صفحه نوشته شود. در پاراگراف اول مقدمه، اول به بیان مساله پژوهش باید پرداخت. در پاراگراف دوم اهمیت و ارزش موضوع را بیان می‌کنیم. در پاراگراف سوم اهداف خودمان را از این مقاله می‌نویسیم. در نهایت در پاراگراف آخر هم برای خوانندگان شرح می‌دهیم که در مقاله با چه موضوعاتی روبه رو خواهند شد.

ادبیات پژوهش

در این قسمت بر اساس مطالعات پیشین، تعاریف و مفاهیم پژوهش به صورت واضح بیان می‌شود.

قسمت سوم: روش تحقیق

در این قسمت نوع پژوهش طبق هدف و ماهیت معرفی می‌شود. طریقۀ گردآوری داده‌ها گفته می‌شود. اغلب در پژوهش‌های علمی از روش‌های مطالعه میدانی و کتابخانه‌ای برای گردآوری و تدوین اطلاعات استفاده می‌شود.جامعه آماری و در صورت لزوم نمونه آماری بیان می‌شود. فرضیه‌ها و پرسش‌ها مطرح می‌گردد. آزمون‌های آماری مورد استفاده و نرم‌افزار تجزیه و تحلیل‌داده‌ها معرفی میگردد.

قسمت چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

در این بخش براساس داده‌های بدست آمده و طبق روش‌های آماری مناسب به تجزیه و تحلیل داده‌ها و آزمون فرضیه‌های مربوطه می‌پردازند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  چهار گام راه اندازی کسب درآمد اینترنتی

قسمت پنجم: نتیجه‌گیری و خلاصه

هر مقاله‌ای باید دارای خلاصه و نتیجه گیری دقیق و درست از مراحل و دستاوردهای پژوهش باشد. بعضی مواقع خلاصه را در کنار بیان محدودیت‌ها و پیشنهادهائی برای محققین و پژوهشگران دیگر همراه می سازند.

صفحه آخر: منابع و مآخذ

در آخر مقاله باید منابع مورد استفاده در پژوهش را به ترتیب بر اساس منابع فارسی و لاتین نوشت.

نکات کلیدی در نوشتن مقاله سایت

همان طور که اشاره شد، نوشتن مقاله بهترین راهی است که به وسیله آن می توانید نیازهای مخاطبان خود را رفع کنید و آن ها را علاقه مند به کسب و کارتان کنید. به هر چیزی و هر محتوایی نمی توان عنوان مقاله داد چون نوشتن مقاله حتی برای انتشار در وب سایت ، تابع قوانین و قواعد خاصی است که اگر رعایت نشود کیفیت لازم را ندارد.

به دلیل تغییر الگوریتم های گوگل، مقالات و محتوای سایت یکی از اصلی ترین المان های سئوی سایت است و گوگل برای این موضوع اهمیت بسیار بالایی قائل است. به نظر گوگل ،« محتوا پادشاه است » و از همین جمله می توان فهمید که اهمیت مطالب و محتوای سایت در سئوی سایت بسیار بالا است. هرچه محتوا و مطالب با دقت و وسواس بیشتری تهیه شود و مطابق با نیازهای کاربران باشد می تواند منجر به جذب ترافیک بیشتر از طرف موتورهای جستجو شود.

جذب ترافیک بیشتر به دنبال خود افزایش کسب درآمد اینترنتی را به همراه دارد. بین نوشتن مقاله باکیفیت و افزایش کسب درآمد از اینترنت یک رابطه دو جانبه وجود دارد. لذا یادگیری اصول نوشتن مقاله برای سایت می تواند در این زمینه راهگشا باشد. البته نوشتن مقاله برای سایت با نوشتن مقاله علمی – پژوهشی دانشگاهی متفاوت است ولی می توان در تولید مقالات علمی معیارها و اصول نگارش مقاله علمی را جهت افزایش اعتبار علمی رعایت کرد.

اصول مقاله نویسی برای سایت ، نوشتن مقاله خوب ، تولید مقاله برای سایت ، ساختار نوشتن مقاله

برخی از نکاتی که با رعایت آنها می توان نتیجه بهتری از نوشتن مقاله در سایت به دست آورد، در این جا آورده می شود. به طور کلی ، اصول نوشتن مقاله برای سایت عبارتند از:

۱- انتخاب عنوان مقاله

قبل از انتخاب عنوان مقاله باید بدانید کاربران بیشتر چه عنوان و یا محتوای نزدیک به آن موضوع را جستجو می کنند. برای این کار می توانید به سایت گوگل مراجعه کنید و عنوان مقاله خود را تایپ کنید. در هنگام نوشتن عنوان مقاله در کادر جستجوی گوگل ، عناوینی مرتبط با آن موضوع برای شما ظاهر می شود که نشان دهنده آن است که کاربران بیشتر چه عناوینی را جستجو کرده اند.

از نتایج جستجو می توانید به این موضوع پی ببرید که بیشتر مقاله های نوشته شده با چه عنوانی از آن موضوع در اینترنت منتشر شده اند. برخی کارشناسان توصیه می کنند، از کلمات چه طور، چگونه، نکات، دلایل، ترفندهای ، چرا ، راه های ، روش های و این گونه کلمات در ابتدای مقاله خود استفاده کنید.

خلاصه اینکه ، انتخاب عنوان خوب یکی از نکات کلیدی در تولید محتوا می باشد. عنوان باید در عین جذاب و قابل فهم بودن ، حاوی کلمات کلیدی موثر ، پرجستجو و بیانگر مفهوم و محتوای مقاله هم باشد.

۲- تصاویر مقاله

سعی کنید از تصاویر جدیدی که خودتان تولید می کنید در محتوای سایتتان استفاده کنید و از کپی کردن عکس های دیگر سایت ها پرهیز کنید مگر آنکه چاره ای نباشد و تصویر مرتبط نداشته باشید. برای سئوی بهتر و جلوگیری از مشکلات کپی رایت بهتر است تصاویر مقالاتتان را خودتان تولید کنید. سعی کنید از تصاویر جذاب و مرتبط با مقالاتتان استفاده کنید و حداقل از ۳ تصویر در هر مقاله با توجه حجم آن مقاله ، استفاده کنید.

در زمان استفاده از عکس ها در بین مقاله، گذاشتن تگ alt هم فراموش نشود. گوگل با استفاده از این تگ عکس های شما را ایندکس می کند. برای عکس ها از عناوین جذاب مرتبط با محتوای مقاله به صورت کلید واژه ای استفاده کنید.

۳- متن اصلی مقاله

متن اصلی مقاله سایت در واقع بیان مجموع یافته های علمی و تحقیقاتی شما درباره موضوع و یا موضوعاتی است که قصد آموزش  به مخاطبان خودتان دارید، لذا باید از اصول علمی و پژوهشی پیروی کند و آنچه که هدف اصلی از نگارش آن است را به مخاطب منتقل کند. نمی توان ادعای تولید محتوا و مقاله علمی داشت ولی متن اصلی فاقد آن باشد. باید در تولید مقالات، حداقل دید و نظر جدید ، رفع ابهام ، تشریح مسئله و یا پاسخ به نیاز و سوالی در آن مدنظر باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ثبت نام در سایتهای ایرانی کسب درآمد

یکی از اصول نوشتن مقاله برای سایت رعایت قوانین موتورهای جستجو می باشد. مثلا گوگل به تعداد کلمات اهمیت می دهد. لذا سعی کنید مقالات منتشر شده، کمتر از ۵۰۰ کلمه نباشد. یک مقاله خوب و ارزشمند بین ۱۵۰۰ الی ۳۰۰ لغت دارد.

از کپی کردن متن مقالات دیگر سایت ها و درج آن در مقالات وب سایت خود جدا پرهیز کنید. اگر می خواهید متنی از دیگر سایت ها در سایت خود قرار دهید حتما آن را در نقل قول قرار دهید و لینک آن سایت هم در ابتدای متن قرار دهید. در انتهای مقاله حتما نویسنده و منبع مقاله که سایت خودتان است را همراه با لینک سایتتان درج کنید.

۴- لینک های داخل مقاله

برای تاثیرگذاری بیشتر و جلب نظر مثبت موتورهای جستجو، لینک مقالات مرتبط با مقاله ای که می نویسید را در متن مقاله قرار دهید. به عنوان مثال اگر موضوع مقاله درباره « آموزش کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه » است به کاربرانتان پیشنهاد خواندن دیگر مقاله های مشابه با همان عنوان را بدهید.

علاوه بر این، در داخل مقالات، قسمت های مختلف سایت خود را به کلمات کلیدی مرتبط لینک دهید. مثلا اگر کلمه « درآمد اینترنتی » در مقاله وجود داشت آن را به قسمت مقالات کسب درآمد اینترنتی و مشابه آن لینک دهید. در صورت لزوم اگر لینک سایت های دیگر را هم در مقاله تان قرار دهید مشکلی ندارد.

در ساخت لینک های داخلی و خارجی در مقالاتتان زیاده روی نکنید چون این کار اصلا مورد پسند گوگل نبوده و تاثیر منفی دارد. اعتدال و اصول درست لینک سازی داخلی و بک لینک Backlink را رعایت کنید. از نوشتن بیش از حد و افراط گونه کلمات کلیدی در مقالات پرهیز کنید. برای یافتن کلمات کلیدی مربوط به زمینه فعالیت خود از سایت های Google Keyword Planner و Google Trends استفاده کنید.

تگ عنوان مقاله بهتر است H1 باشد. همچنین از تگ های H2 و H3 هم در زیر عنوان های موجود در مقاله به اندازه کافی استفاده کنید.

سخن پایانی اصول نوشتن مقاله برای سایت

تلاش شد در این مقاله شیوه درست و اصول نوشتن مقاله برای سایت بر اساس معیارهای علمی ، نیاز مخاطب و قوانین موتورهای جستجو آموزش داده شود. اگرچه نمی توان انتظار داشت که مقالات کسب و کار اینترنتی مانند مقالات علمی و پژوهشی در مجلات باشد، ولی می توان تلاش کرد تا به آن سطح نزدیک شد. مقاله هر چه بیشتر علمی و مطابق نیاز کاربران باشد موجب افزایش ترافیک سایت و کسب درآمد اینترنتی خواهد شد.

سعی کنید خودتان بر اساس میزان دانش و تسلط ، تجربه کاری و همچنین مطالعه منابع ، سطح مقالات را بالا ببرید . اگر واقعا به دنبال برند شدن و شاخص شدن در بین رقبا هستید ، محتوایی تولید کنید که خاص و متمایز از سایرین باشد. لذا در نوشتن مقالات سایت خود وقت بیشتری بگذارید و این را بدانید که هرچقدر مقالات و محتوای با کیفیت سایت شما بیشتر باشد مسلما ترافیک بیشتری جذب می کنید.

نکته آخر درباره اصول نوشتن مقاله برای سایت این است که اگرچه انتشار مقالات زیاد خوب است ولی در مقام مقایسه، نوشتن یک مقاله با کیفیت و علمی خیلی بهتر از نوشتن مقالات متعدد بی کیفیت و نازل است. در واقع یکی از فاکتورهای سئو یا بهنیه سازی سایت برای موتورهای جستجو ، بازاریابی محتوا است . هر وب سایتی که محتوای با کیفیت تری تولید کند، در نتایج جستجوی گوگل رتبه بهتری دارد. امروزه ، رقابت در کسب درآمد اینترنتی و جذب ترافیک سایت بر سر کیفیت مقالات می باشد.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.