افراد مناسب برای فعالیت در بورس

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که اشخاص و افراد مناسب برای فعالیت در بورس چه کسانی هستند و باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟ چه ملاک هایی برای موفقیت این افراد در بورس وجود دارد. یقینا بورس برای برخی افراد به دلیل برخی روحیات اصلا مناسب نیست و این افراد نباید وارد بورس شوند.

اگر قصد سرمایه گذاری در بورس دارید باید این سوال را از خود بپرسید که آیا فردی مناسب برای فعالیت در بورس هستم یا نه؟ لازمه فعالیت در بورس داشتن آستانه تحمل بالا و ریسک پذیری، وقت آزاد، داشتن هدف مشخص و …است. در سایت پول یابی قصد داریم تا ویژگی افراد مناسب برای فعالیت در بورس را بررسی کنیم.

همچنین برای اطلاعات بیشتر دربار ه بورس و معایب و مزایای سرمایه گذاری در آن نگاه کنید به مقاله : ( مزایا و معایب فعالیت در بورس)

این افراد مناسب برای فعالیت در بورس نیستند

قبل از بررسی افراد مناسب برای فعالیت در بورس، باید به ویژگی و خصوصیات فردی گروهی بپردازیم که مناسب برای سرمایه گذاری در بورس نیستند این افراد عبارتند از:

– نداشتن وقت کافی روزانه

افرادی که همیشه مشغول و درگیر هستند . لذا کسانی که زمانی کافی برای فعالیت در بورس را ندارند بهتر است وارد آن نشوند. فرد فعال در بورس باید حداقل روزی یک ساعت وقت و فرصت کافی در اختیار داشته باشد تا بتواند ارزش سهام، شاخص ها، نوسانات و … را بررسی کند. کسی که این فرصت را ندارد مناسب برای کار بورس نیست.

 – نداشتن شغل مناسب

فردی که شغلی ندارد و تصور می کند با بورس می تواند درآمد ثابت و ماهیانه داشته باشد بهتر است که وارد فعالیت بورس نشود. بورس برای سرمایه گذاری های کوتاه مدت و سریع اصلا مناسب نیست و نمی توان به عنوان شغل با درآمد ثابت روی آن حساب کرد.

– نداشتن سرمایه کافی

کسی باید وارد بورس شود که سرمایه کافی و راکد دارد لذا کسانی که با وام و قرض می خواهند در بورس فعالیت کنند اصلا مناسب این کار نیستند و چه بسا که با اشتباهی، تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  موانع کسب درآمد اینترنتی

– نداشتن آستانه تحمل و تاب آوری بالا

کسی که تحمل ضرر و زیان احتمالی در بورس و سهام را ندارد و به قول معروف آستانه تحمل و تاب آوری او پایین است بهتر است وارد بازار بورس نشود . بورس هر لحظه ممکن است دچار سقوط شود لذا باید احتمال زیان بالا را در نظر داشت، ریسک بورس فوق العاده بالاست.

– اعتقاد به شانس و اقبال

افرادی که به شانس و اقبال اعتقاد دارند و معتقدند که بورس نوعی قمار محسوب می شود و می توانند با خوش شانسی به ثروت بالایی برسند مناسب برای فعالیت در بورس نیستند. بورس قوانین علمی خاص خود را دارد که باید با درایت وارد شد.

– تفکر ثروتمند شدن در کوتاه مدت

کسی که تصور می کند در کم ترین زمان ممکن در بورس دارای ثروت و سرمایه فراوان می شود برای فعالیت در بورس مناسب نیست . کسی که قصد ثروتمند شدن در بورس دارد علاوه بر فاکتورهای علمی و یادگیری آموزش ها، باید صبور و دارای صبر و حوصله زیاد باشد.

ویژگی افراد مناسب برای فعالیت و سرمایه گذاری در بورس
بورس محل مناسبی برای سرمایه گذاری افراد عجول ، بدون برنامه و هدف و کم تحمل نیست

ویژگی افراد مناسب برای فعالیت در بورس

بورس و سرمایه در بورس برای افرادی مناسب است که دارای خصوصیات و ویژگی ها زیر باشند:

– داشتن پس انداز راکد

افرادی که سرمایه و پولی راکد در اختیار دارند و فعلا نیازی به آن ندارند و علاقه دارند غیر از بانک در جایی دیگر سرمایه گذاری کنند. این افراد دارای تفکر افزایش ثروت بوده و می دانند که بورس مکان مناسبی برای این سرمایه و پس انداز می باشد. لذا کسانی که دارای پس انداز راکد بوده و تفکر افزایش سود بیشتر را دارند مناسب برای فعالیت در بورس هستند.

–  علاقمند به سرمایه گذاری حرفه ای

اگر کسی تصمیم گرفت تا به صورت حرفه ای به سرمایه گذاری یا معامله گری سهام بپردازد می تواند پول خود را وارد بورس کند. افرادی که به معاملات حرفه ای علاقه دارند و تجربه و توان این کار را در خود مشاهده می کنند مناسب برای ورود به بازار بورس هستند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب و کار تولید محتوا

– افراد ریسک پذیر و صبور

هر کسی با هر روحیه ای نباید وارد بورس شود. کسانی که ریسک پذیری بالا و بسیار صبور هستند و می خواهند در سالیان بعد دارای سرمایه شوند و یا سرمایه خود را افزایش دهند می توانند وارد بورس شوند.

– دارندگان چشم انداز مالی بلند مدت

کسانی که در زندگی دارای برنامه مالی برای آینده خود و فرزندانشان هستند می توانند وارد بورس شوند و با سرمایه گذاری در بورس برای بهبود زندگی خود در کهنسالی و یا فرزندانشان در جوانی، قدم های مثبتی بردارند. اگر کسی برایش آینده مالی درخشان مهم است و این دیدگاه را دارد مناسب برای فعالیت در بورس می باشد.

– دارندگان وقت و انرژی بالا

کسی که می خواهد وارد بورس شود باید وقت کافی و انرژی و توان لازم برای فعالیت در بورس و رسیدن به اهدافش را داشته باشد. اگر کسی آمادگی لازم برای رسیدن به اهداف ترسیمی بزرگ و بلندمدت خود را دارد مناسب برای فعالیت در بورس می باشد.

سخن پایانی افراد مناسب برای فعالیت در بورس

کسانی که به دنبال کسب ثروت فراوان و زندگی در رفاه بیشتر را جزو اهداف خود می دانند و آمادگی این را دارند که بهای رسیدن به هدف خود را بپردازند می توانند وارد بازار پرتلاطم بورس شده و در این مسیر گام بردارند. بورس جایی برای افراد بدون برنامه، عجول، و ناآگاه نیست.

مهم میزان سرمایه نیست و حتما نباید دارای سرمایه هنگفت و بزرگی برای ورود داشته باشید به مرور زمان می توان با پس انداز و افزودن به سرمایه اولیه، بازدهی خوبی به دست آورد. هر فردی، یادگیری و پیشرفت را باید در نظر داشته باشد و اینکه از خود بپرسد آیا فردی مناسب برای کار در بورس است یا نه؟ و اگر تمام ویژگی های لازم را داشت قدم در این راه بگذارد.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.