افزایش هوش مالی و کسب ثروت

بین افزایش هوش مالی و کسب ثروت بیشتر یک رابطه معناداری وجود دارد کسانی که هوش مالی بالایی دارند در کسب ثروت موفق تر هستند . بین هوش ذهنی و هوش مالی تفاوت است ممکن است یک نفر از نظر هوش ذهنی قوی و نخبه باشد ولی از نظر هوش مالی و مدیریت مالی ضعیف باشد . ( نگاه کنید به مقاله هوش مالی و کسب درآمد بیشتر)

رابرت تورو کیوساکی نویسنده، کارآفرین، معلم (معروف به معلم مدرسه میلیونرها) و سرمایه گذار آمریکایی ژاپنی اصل، معتقد است هر کس می تواند میلیونر شود به شرطی که به افزایش و تقویت هوش مالی خود توجه کند. در سایت پول یابی قصد داریم تا افزایش هوش مالی به روش کیوساکی را بیان کنم با ما همراه باشید.

راههای افزایش هوش مالی و کسب ثروت

– آموزش صحیح و هدفمند:

به نظر کیوساکی هر موفقیتی با آموزش صحیح و هدف دار امکان پذیر است . در واقع آموزش ، موجب کسب آگاهی بیشتر انسان ها شده و با گذشت زمان، این آگاهی به دانش تبدیل می شود.

بر اساس این قاعده ، هوش مالی هم با آموزش رشد کرده و به مروز افزایش می یابد. وی کسب هوش مالی را اکتسابی دانسته و اینکه به مرور زمان تقویت می شود.

هوش مالی , هوش مالی و کسب درآمد بیشتر

– مقایسه تجارت و سرمایه گذاری

بین تاجر و سرمایه گذار تفاوت اساسی وجود دارد . افرادی که همیشه در حال خرید و فروش هستند تاجر محسوب می شوند. این افراد برای خرید و فروش، کمیسیون زیادی به دلال ها می دهند و حتی ممکن است مالیات سود خرید و فروش خود را هم بپردازند . لذا در این میان، دلال ها و اداره دارایی درصدی از سود تجارت را از تاجر به خود اختصاص می دهند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  نکات کلیدی در تولید محتوا

اما سرمایه گذار اینگونه نیست . سرمایه گذار که دارای هوش مالی بالاتری است ، با استفاده از دلال های خوب که به او مشاوره می دهند درصد هزینه های کسب درامد را کاهش می دهند و این بیانگر هوش مالی بالای آنهاست.

البته در فرایند خرید و فروش، فروشندگان کالا و خدمات به نوعی دیگر درصدی از درآمد شما را می بلعند.

– عدم کسب ثروت با خرید کالا و خدمات

به نظر کیوساکی خیلی سخت است( یا به ندرت اتفاق می افتد)  یک نفر با خرید کالا و خدمات ثروتمند است. چون در این فرایند ، صاحبان و فروشندگان با ترفندهای مختلف ، قسمتی زیادی از سرمایه و سود شما را برای خودشان می گیرند.

بسیاری از افراد مشکل مالی دارند چون محصولی را می خرند که نه تنها برایشان ارزش افزوده ایجاد نمی کند که باعث ایجاد هزینه های اضافی می شود . خرید قسطی اینگونه محصولات به مراتب بیشتر افرادی را که دارای درآمد هستند را دچار مشکلات مالی می کند.

– خرید قسطی یعنی در جا زدن

به نظر کیوساکی خرید قسطی، نشانه داشتن ضعف از نظر هوش مالی است چون خرید قسطی مثلا ماشین ، لوازم منزل و سایر کالاها از این دست ، موجب در جا زدن و گرفتاری در انواع و اقسام قسط ها و بدهی هاست. چون خریدار هم اصل قیمت و هم بهره یا سود زیاد آن را به فروشنده می پردازد.

اگر واقعا به دنبال افزایش هوش مالی و کسب ثروت هستید مشتری خدمات و محصولاتی شوید که خواهان ثروتمند شدن و رونق کسب درآمدتان شود نه اینکه موجب هدر رفت پول و سرمایه تان شود. برای نمونه مشتری محصولات و خدمات آموزشی خوب و باکیفیت که روش کسب درآمد و پول زیاد را به شما می دهد شوید و از این راه ضمن آموختن ، کسب درامد هم می کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  چگونه میلیونر شوید

– اشتباه به دلیل نداشتن هوش مالی بالا

برخی از مردم به دلیل ضعف در هوش مالی ، ضررهای فراوانی می کنند مثلا به دلیل اعتماد بی جا و یا تصمیم های نادرست و یا دعوا و درگیری های بیهوده ، پایشان به دادگاهها باز می شود . و این تمام ماجرا نیست وارد پروسه دادرسی می شوند که همه اش ضرر است.

در واقع ورود به دادگاه یعنی معطلی و دور ماندن از کسب و کار، پرداخت حق الوکاله ، شاید هم پرداخت هزینه و یا جریمه بابت حرکت اشتباه . اقداماتی از این نوع موجب نابودی و هدر رفت سرمایه می شود و کاملا اشتباه است.

سخن پایانی افزایش هوش مالی و کسب پول زیاد

به نظر کیوساکی داشتن هوش مالی و مدیریت پولی اکتسابی بوده و هر کسی می تواند با آموزش و افزایش آگاهی و به کار بستن آن، به افزایش هوش مالی خود کمک کند. هوش مالی در گذر زمان با یادگیری تقویت می شود.

بین تجارت و سرمایه گذاری فرق است و یک سرمایه گذار تلاش می کند تا با مشاوره گرفتن، هزینه ها را به بهترین شکل کاهش دهد در واقع کم کردن مخارج جانبی ، موجب افزایش سود می شود و افرادی که هوش مالی بالایی دارند این کارها را انجام می دهند.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.