اهمیت تبلیغات در گوگل

همه از جایگاه و اهمیت تبلیغات در گوگل به عنوان موتور جستجوی قوی و یکی از بزرگترین غول های اینترنتی واقف هستند و اینکه چه تاثیری بزرگی می تواند در کسب درآمد و رشد کسب و کار اینترنتی داشته باشد آگاهی کامل دارند. سرویس گوگل ادوردز Google Adwords به بازاریابان و فعالان دنیای اینترنت اجازه می دهد تا نتایج خود را در صدر جستجوی گوگل نمایش دهند.

بحث درباره مزایا و معایب تبلیغات در اینترنت زیاد است از یک طرف فعالان در دنیای دیجیتال مارکتینگ ،تبلیغات در گوگل را بهترین، موثر ترین و هدفمندترین نوع تبلیغات اینترنتی ذکر می کنند و از طرف دیگر، عده ای برای تبلیغات گوگل معایبی را ذکر می کنند در سایت پول یابی قصد دارم تا بی طرفانه اهمیت تبلیغات در گوگل را بررسی کنم.

همچنین برای آگاهی بیشتر درباره سایر راههای کسب درآمد از گوگل به مقاله ( مسائل تبلیغات گوگل ادسنس ) مراجعه کنید

اهمیت تبلیغات در گوگل

گوگل ادوردز google adwords به دلیل میلیون ها بازدید از سراسر جهان و تنوع کاربران و امکانات خاصی که برای اجرای تبلیغات قائل است دارای اهمیت است . این تبلیغات هدفمند بوده و دقیقا برای کاربرانی نمایش داده می شود که به دنبال آن محصول ، خدمات و سرویس هستند و حتی زمان، کشور ، شهر ، زبان و… نمایش تبلیغات را مشخص کرده است.

تبلیغات در گوگل ، مزایای تبلیغات در گوگل ، معایب تبلیغات در گوگل ، گوگل ادوردز
تبلیغات در گوگل یا استفاده از گوگل ادوردز دارای مزایا و معایبی است که هر کسب و کاری می تواند با بررسی آنها برای سفارش تبلیغات اینترنتی اقدام کند

به نظر می رسد تنها کاری که باید سفارش دهنده تبلیغات انجام دهد این است که بابت هر کلیک مشتری در گوگل ادوردز هزینه و پول آن را بدهد و بقیه کار را خود گوگل انجام می دهد. اگر نگاهی صادقانه و بدون تعصب داشته باشیم تبلیغات گوگل مثل بسیاری از موارد مشابه دارای مزایا و معایبی است که برخی از آنها در ادامه خواهد آمد.

۱- مزایای تبلیغات در گوگل

برای تیبلغات در گوگل یا گوگل ادوردز فواید و مزایای زیادی ذکر می کنند که مهم ترین انها عبارتند از:

– نمایش در صفحه اول گوگل

طبیعی است که مهم ترین مزیت تبلیغات در گوگل ادوردز ، نمایش در صفحه اول و اصلی گوگل باشد و همه کسب و کارها علاقه شدیدی دارند تا کلمات کلیدی آنان در صفحه اول باشد . در اینجا سئو و یا میزان کلیک خوری سایتتان دیگر اهمیتی برای گوگل ندارد شما پول داده اید و موتورجستجوی گوگل تعهد کرده تا سایتتان را در صفحه اول خود نمایش دهد و این اتفاق می افتد و سایت و کسب و کارتان در صفحه اول به مخاطبان نمایش داده می شود.

در واقع قرارگیری سایت در صفحه اول جستجوی گوگل بدون سئو و صرف وقت و در کمترین زمان ممکن، یکی از مزایای گوگل ادوردز می باشد.

–  نمایش تبلیغ در گوگل بر اساس کلید واژه انتخابی

تبلیغات در گوگل طبق کلید واژه مربوط به سایت و کسب و کارتان نمایش داده می شود و این کار موجب می شود تا آگهی شما در نهایت بازدهی بالا مشاهده شود . این کار ضمن افزایش ترافیک برای سایتتان ، مو جب می شود تا مشتریان بالقوه وارد سایت شوند. فرضا شما یک سایت« کسب درآمد از اینترنت » دارید وقتی کاربری کلمه کسب درآمد اینترنتی را جستجو کند تبلیغات سایت شما را مشاهده خواهد کرد.

خوب این اتفاق یعنی نمایش تبلیغات به صورت هدفمند و بر اساس کلید واژه ها ، تاثیر بالایی دارد و موجب افزایش کسب درآمد اینترنتی می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مجوزهای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

–  امکان تنظیم تبلیغات در گوگل

گوگل ادوردز برای سفارش دهنده تبلیغات تنطیمات متعدد و مختلفی در پنل مشتریان قرار داده است طوری که می توانند شرایط تبلیغ را مشخص کنند. تنظیماتی مثل : زمان نمایش ( چه ساعتی از شبانه و روز ، چند ساعت و یا نمایش در ساعات پربازدید )، انتخاب منطقه جغرافیایی ( کدام کشورها ، کدام شهرها و حتی ساکنین خاص یک منطقه )، انتخاب هزینه روزانه ( مبلغ هر روز را برای تبلیغات مشخص کنید و با تمام شدن آن، تبلیغات متوقف می شود و در صورت عدم استفاده، ذخیره می شود)

حتی می توانید تعداد هزینه برای هر کلیک را مشخص کنید. و همچنین می توانید دستگاه نمایش دهنده تبلیغات (کامپیوتر ، تبلت ، موبایل ) را هم مشخص کنید. در واقع همه چیز را خود شما به اختیار می توانید تنظیم کنید .

–  گزارش تحلیلی دقیق و لحظه ای

موتور جستجوی گوگل یک غول اینترنتی بزرگ و بسیار مدرن بین المللی است و کاملا طبیعی است که شیوه ارائه خدمات و آمار دهی آن هم خاص و ویژه باشد. در هر لحظه که اراده کنید گزارش آمار تبلیغات به صورت فایل اکسل یا نمودار خطی آماده است و می توانید تعداد کلیک ها و یا هزینه ها را به طور دقیق مشاهده کنید.

آمارهایی مثل ، چه تعداد کلیک خورده است و اینکه چه مقدار از هزینه ها تا کنون صرف شده است . مجموعه تحلیل های آماری که برای بررسی تاثیرگذاری تیلبغات اینترنتی نیاز است را به صورت کامل در اختیار دارید. این ارائه گزارش مداوم برای برنامه ریزی تبلیغات هم تاثیر گذار است.

– نمایش رایگان تبلیغات در گوگل

خوبی گوگل این است که تبلیغات در صفحات گوگل رایگان نمایش داده می شود و هیچ هزینه ای بابت این نمایش پرداخت نمی شود وفقط زمانی که کاربری روی لینک کلیک کرد و وارد سایت شما شد، گوگل هزینه را محاسبه می کند. به عبارتی هزینه در ازای کلیک روی تبلیغات کم می شود.

–  نمایش در بهترین قسمت گوگل

آگهی ها در سمت راست موتورجستجوی گوگل و در قسمت بالای صفحه موتورجستجو و کلیه سایتهای مرتبط با آگهی شما که با گوگل قرارداد دارند، به نمایش در می آید. در واقع تبلیغات در بهترین مکان و در بهترین حالت برای تبلیغات فارسی زبانان نمایش داده می شود.

–  نمایش درست و هدف دار تبلیغات

آگهی ها درست برای کسانی نمایش داده می شود که به دنبال محصول، کالا و یا خدمات شما هستند و گوگل کاملا مشتریان و بازدیدکنندگان سایت تبلیغ دهنده را هدف قرار می دهد.

–  سایر مزایای تبلیغات در گوگل

به جز موارد بالا ، مواردی مثل : نمایش تبلیغات در کوتاه ترین زمان ممکن و در سریع ترین زمان ، قرار گرفتن در صدر جستجوها در کوتاه مدت ، نمایش برای فارسی زبان داخل کشور، امکان تعیین صفحه که مخاطبان اینترنت آن را مشاهده کنند، سهولت دستیابی به تعداد زیادی از مخاطبان اینترنتی، نداشتن محدودیت در انتخاب کلمات کلیدی و… از دیگر مزایای تبلیغات در گوگل می باشد.

۲- معایب تبلیغات در گوگل

با وجود مزایای فراوانی که برای تبلیغات در گوگل ادوردز برشمردیم این سیستم تبلیغاتی مثل بسیاری از ساخته های دست بشر، معایبی هم دارد که برای کاربران اینترنتی این معایب اساسی و تاثیرگذار می باشد. برخی از مهمترین معایب تبلیغات در گوگل ادوردز عبارتند از :

–  گرانی خدمات و تبلیغات در گوگل ادوردز

به دلیل ارزش کم پول ملی ایران و گرانی دلار ، هزینه تبلیغات در گوگل برای ما ایرانی ها خیلی زیاد می باشد. شرکت های ایرانی که به عنوان واسطه و همکار، خدمات گوگل را در ایران ارائه می دهند باید عینا مبلغ دریافتی را با کسری از مبلغ بابت هزینه به گوگل بدهند و این هزینه برای سایتهای ایرانی مقرون به صرفه نیست .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش سرمایه گذاری در بورس

به دلیل وابستگی تبلیغات در گوگل ادوردز به نرخ دلار ، و نوسانات شدید بازار، عملا کمتر کسی رغبت تبلیغات در گوگل دارد حداقل برای ما ایرانی ها مقرون به صرفه نیست .

–  عدم توجه به سئوی سایت

وقتی تبلیغات گوگل ادوردز را می خرید در واقع یکی از کلیدی ترین عوامل رشد سایت یعنی سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را نادیده می گیرید و توجه ای به آن ندارید . وقتی با تبلیغات در صفحه اول گوگل قرار دارید چه لزومی برای توجه به آن است؟ ضمن اینکه خود تبلیغات هم در درازمدت به دلیل کلیک خوری بالا توسط کاربران اثر خوب و مثبتی روی سئو خواهد داشت.

وقتی کاربران اینترنتی چیزی مرتبط با موضوع سایت شما را جستجو می کنند طبیعی است که شما در مقابل چشمش نمایش داده می شوید. با تمام شدن هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز حواستان باشد که دیگر تاثیر نداشته و باید حتما سایتتان سئو باشد تا در نتایج بالا بیاید. پس ضروریست همزمان با تبلیغات در گوگل به سئوهم توجه کنید تا با پایان قرارداد، تاثیر تبلیغات در درازمدت هم مشهود باشد.

– وضعیت نامشخص گوگل ادوردز در ایران

تبلیغات گوگل در ایران در مقطعی فیلتر بود و زمانی که روی تبلیغات کلیک می کردید وارد صفحه مشهور فیلترینگ می شده اید اما الان این مشکل رفع شده است. منتهی برخی شرکتهای تبلیغاتی هنوز از عدم آگاهی کاربران بابت این موضوع سوءاستفاده می کنند و با ادعای فیلتر بودن گوگل ادوردز تلاش می کنند تا کاربران ایرانی را از سفارش تبلیغات به گوگل منصرف کرده  و به سمت خود جلب کنند.

این هم برای خودش داستانی است که برخی از آژانس های تبلیغاتی برای اینکه سفارش را برای خودشان بگیرند این دروغ بزرگ را تحویل کاربران می دهند . البته اوضاع فیلترینگ در ایران هم مشخص نیست اگر فردا بیدار شده اید و مشاهده کردید که گوگل ادوردز باز فیلتر شده باشد تعجب نکنید .

سخن پایانی اهمیت تبلیغات در گوگل یا گوگل ادوردز

درباره تبلیغات در گوگل حرف و حدیث زیاد است طرفداران و مخالفانش هر کدام دلایل خاص خود را می آورند در اینجا سعی کردیم تا اهمیت تبلیغات در گوگل را بی طرفانه و بدون حب و بغض بیان کنیم . اگر منصفانه به مزایا و معایب تبلیغات در گوگل ادوردز نگاه کنیم واقعا مزیت های آن بسیار زیاد و معایبش اندک و ناچیز است شاید مهمترین عیبش هم هزینه بالا با توجه به ارزش پایین پول ملی ما باشد.

اگر شرکت و یا سایتی بتواند با تامین هزینه ، تبلیغات در گوگل را اعمال کند بازخورد بالایی خواهد داشت. اگر خودتان امکان سفارش تبلیغات در گوگل ادوردز را ندارید می توانید از آژانس ها و شرکت های معتبر فعال در این زمینه که مانند گوگل ،صداقت و شفافیت را سرلوحه کارشان کرده اند کمک بگیرید . معمولا شرکت های معتبر هزینه های کمتری نسبت به سایرین طلب می کنند.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.