باورهای غلط درباره سئو و کسب درآمد اینترنتی

باورهای غلط درباره سئو و کسب درآمد اینترنتی

در اینجا قصد دارم تا هفت تا از باورهای غلط درباره سئو و کسب درآمد اینترنتی را بیان و شرح دهم باورهایی که زمانی خود من به آنها اعتقاد داشته و دارم ولی اشتباه و کاملا غلط بوده است . گوگل با آپدیت های مداوم خود به ویژه در سالهای اخیر در مبحث سئو یا بهینه سایت ها برای موتورهای جستجو تغییرات اساسی ایجاد کرده است. چیزهایی که قبلا موجب افزایش بازدید و جذب موتورهای جتجو می شد امروز کمتر ارزش دارند و یا اصلا به کار نمی ایند.

برخی از این باورها چنان تغییر کردند که در کسب و کارها نتیجه معکوس داشته و موجب خسارت در تجارت الکترونیک و یا فعالیت های دیجیتال مارکتینگ شوند . برخی از دوستان هنوز بر روی این باورهای اشتباه پافشاری می کنند و در واقع کسب درآمد اینترنتی و درآمدزایی خود را به خطر می اندازند . در سایت پول یابی قصد داریم تا مجموعه باورهای غلط درباره سئو و کسب درآمد اینترنتی که هفت مورد می باشد را فهرست کنیم با ما همراه باشید:

فهرست باورهای غلط درباره سئو و کسب درآمد اینترنتی

۱- مهمترین چیز رتبه وبسایت است

یکی از باورهای غلط درباره سئو و کسب درآمد اینترنتی این است که مهمترین چیز رتبه سایت است در حالی که واقعا اینگونه نیست و مثل گذشته اهمیت ندارد . فقط در صورتی رتبه سایت اهمیت دارد که در راستای متریک های مهمتری باشد. واقعا چه چیزی اهمیت دارد؟ میزان بازدید، lead، فروش و سودآوری؟ باید ببینید هدفتان کدام است .( نگاه کنید به مقاله : رتبه بندی الکسا برای کسب درآمد اینترنتی)
می توانیدبدون افزایش میزان بازدید، رتبه سایت خود را بهبود ببخشید. بازدید سایت شما میتواند بیشتر شود، بدون اینکه ورودی از موتور های جستجوگر بیشتر شود. شما میتوانید از موتور های جستجو گر ورودی هایی داشته باشید که برای شما فروش محصولات را در پی نداشته باشند. شما میتوانید فروشی داشته باشید که سودآوری نداشته باشد. سودآوری چیزی است که یک کسب و کار واقعا به آن نیاز دارد تا بتواند به حیات و رشد خود ادامه دهد.
اساس یک کسب و کار اینترنتی فروش و درآمد بالاست دقیقا مانند انسان که برای بقا به آب و غذا نیاز دارد. مشکل رتبه بندی سایت این است که بیشتر مردم به عنوان فاکتور اصلی و مهم به آن توجه میکنند. در واقع این مورد، از لحاظ اهمیت در انتهای لیست قرار دارد.
البته قبول دارم که رتبه سایت نباید نادیده گرفته شود، ولی زمانی که بیش از حد روی آن تمرکز کنید ( که بیشتر موارد هم اینگونه است) در واقع از هدف اصلی غافل شده اید. لذا تصمیماتی که در زمینه SEO میگیرید، بهترین نتایج را برای رشد و سودآوری شما در پی نخواهند داشت.

راه حل رتبه سایت و کسب درآمد اینترنتی

به جای تمرکز روی رتبه سایت، با در نظر گرفتن این سوالات، به روش معکوس روی سود آوری و کسب درآمد تمرکز کنید:

– کدام محصولات یا سرویس ها بیشترین سودآوری و درامد را برای شما دارند؟

– با چه ترفندی می توانم عملکرد فروش خود را تغییر دهیم به نحوی که تعداد بیشتری از موارد فروش برای سودآور ترین محصولات آیتم هایی باشد که از جانب lead می آید؟ البته اگر کسب و کار شما به نحوی است که پروسه فروش و lead یکی هستند، میتوانید این مورد را نادیده بگیرید.

– چگونه میتوانیم سایتمان را از طریق بهینه سازی نرخ تبدیل (لینک داره) اصلاح کنیم تا بیشترین لید و فروش را از ترافیکی که برای اجناس پر سودمان دریافت میکنیم داشته باشیم.

– کدامین استراتژی کلمه کلیدی میتواند بالاترین میزان بازدید هایی را برای سایتمان تولید کند که قابلیت بالایی برای convert برای اجناس پر سودمان دارند؟

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه

– چطور سایتمان را بهینه کنیم تا بتوانیم استراتژی کلمه کلیدی مان را روی آن اجرا کنیم.

۲- تمرکز روی کلمات کلیدی

یکی دیگر از باورهای غلط درباره سئو و کسب درآمد اینترنتی این است که حتما باید روی کلمات کلیدی تمرکز کنیم. روش قدیمی که در مورد SEO استفاده می شد به این شکل بود که تمرکز اصلی بر روی یکسری کلمات به اصطلاح طلایی بود که در نتیجه به طور خاص باعث افزایش بازدید از سایت می شدند. برای مثال، اگر کسب درآمد اینترنتی از یک شهری مثل فرضا تهران ملاک باشد روی کلمات کلیدی کسب درآمد اینترنتی از تهران تمرکز می کردند اما دیگر این روش فایده ندارد.

دلیل اینکه این شیوه امروز فایده لازم را ندارد چیست؟ طبق بررسی معلوم شد که میزان ورودی ترافیک از این نوع کلمات طلایی، زیر ۵ درصد از کل ورودی از موتور جستجوی آن سایت بوده است. و آن ۵ درصد هم به اندازه کاربرانی که آن سایت را توسط دیگر کلمات کلیدی پیدا کرده بودند، تبدیل به lead یا convert نشدند.

در واقع کسی که عبارت« کسب درآمد اینترنتی از تهران» را جستجو می کند یا رقیب آن سایت هست و یا دنبال کار در تهران است و یا مشابه این می باشد اما کسی که استخدام در شهر تهران را جستجو میکند، یعنی دقیقا دنبال استخدام یک شرکت در تهران برای کارش می باشد. همچنین کسب رتبه های اول گوگل  در این نوع عبارات کلیدی نیز خیلی راحت است زیرا همه رقبا هنوز هم دنبال کلمات کلیدی کوتاه قدیمی هستند و میتوان از این فرصت استفاده کرد.

۳- عشق گوگل به محتوا

حتما بارها این جمله را شنیدید که گوگل عاشق محتوا است و محتوای بیشتر یعنی ورودی بیشتر و رشد بهتر و بیشتر؟  این هم یکی از باورهای غلط درباره سئو و کسب درآمد اینترنتی می باشد گوگل عاشق محتوا نیست بلکه گوگل عاشق محتوای باکیفیت است.هر محتوایی که ارزش ندارد برخی از محتواها مثل اسکناس تقلبی هستند شاید بشود در کوتاه مدت بچه ای را فریب داد ولی در درازمدت متوجه می شود که فریبکاری هست.

توجه کنید تولید محتوای با کیفیت ، جذاب و تخصصی مفید، به میزان کم که ارزش واقعی را برای بازدید کنندگان فراهم کند و موجب به اشتراک گذاری این محتوا در شبکه های اجتماعی شود و توسط وب سایت های دیگر نیز به آن ارجاع شود، بسیار بهتر از تولید مقدار زیادی محتوای بی کیفیت است که هیچکس به آن اهمیت نمیدهد. کیفیت برای گوگل حرف اول را می زند. ( برای آگهای بیشتر نگاه کنید به مقاله: شیوه تولید محتوا برای کسب درآمد اینترنتی)

۴- لینک دهی بیشتر مترادف با رشد بهتر

عده ای معتقدند همانند تولید محتوا هر چه لینک دهی بیشتر داشته باشند بهتر بوده و موجب رشدشان می شود در حالی که در عمل اینگونه نیست و کیفیت لینک های ورودی مهمتر از تعداد و کمیت آن است. در بهترین حالت، لینک های بی کیفیت هیچگونه تاثیر مثبتی ندارند و ممکن است موجب، آسیب رسانی به رتبه بندی شما شوند و چه بسا که  گوگل شما را جریمه و پنالتی کند.

چاره این کار چیست؟ به جای ساختن لینک ها به صورت دستی، بر روی پروسه طبیعی لینک دهی تمرکز کنید. به این معنی که به جای درخواست برای لینک دهی و افزایش کلیک ها، روی تولید محتوای با کیفیتی تمرکز کنید که افراد بخواهند به آنها ارجاع کنند. این لینک دهی با کیفیت است.

۵- رتبه بندی طبیعی با خرید تبلیغات کلیکی

یکی از باورهای غلط درباره سئو و کسب درآمد اینترنتی این است که عده ای تصور می کنند با خرید تبلیغات کلیکی می توانند به رتبه بندی طبیعی سایت خودشان کمک کنند. البته شاید این موضوع منطقی به نظر برسد که چون خود گوگل سرویس تبلیغات کلیکی را ارائه میکند، اگر شما هم یکی از این سرویس ها را از گوگل بخرید، احتمالا این موضوع باعث بهبود رتبه بندی طبیعی شما هم خواهد شد. ولی این موضوع درست نیست. این دو کاملا از هم جدا هستند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت سئو برای کسب و کارها

کسانی هم که فکر میکنند این موضوعی که گفتیم، برای دیگر موتور های جستجو نیز به همین شکل است، باز هم در اشتباه هستند! به عنوان مثال اگر در چین باشید و برای بهبود SEO وبسایت خود از سرویس تبلیغات کلیکی موتور جستجو گر Baidu استفاده کنید این کار باعث بهبود رتبه بندی طبیعی شما خواهد شد.

۶- سئو می توان مقرون به صرفه و کارآمد باشد

یکی از باورهای غلط درباره سئو و کسب درآمد اینترنتی این است که با هزینه کم و اندک می توان از seo نتیجه مناسب گرفت. واقعیت بازار کار چیز دیگری را نشان می دهد. شواهد نشان میدهد که شرکت هایی که نتایج خیلی خوبی از SEO میگیرند، معمولا هزینه های زیادی برای همکاری با مجموعه های متخصص در زمینه SEO پرداخت میکنند یا اینکه خودشان زمان بسیار زیادی را صرف کار روی این موضوع میکنند.

این هزینه کلان و بلندمت برای سئو از عهده هر کسی بر نمی اید لذا باید این باور که سئو مقرون به صرفه است را کنار گذاشت.

۷- سئو در کوتاه مدت ( فرضا سه یا چهار ماه) کسب درآمد را متحول می کند.

یکی دیگر از باورهای غلط درباره سئو و کسب درآمد اینترنتی این است که در کوتاه مدت مثلا طی سه چهار ماه ،کسب و کار اینترنتی با سئو دگرگون شده و درآمدزایی آغاز می شود. این باوری کاملا اشتباه است و اگر کسی این شعار را می دهد چیزی نمی داند. البته شاید در برخی موارد نادر در کوتاه مدت جواب بدهد ولی فوق العاده نادر است . حداقل و در بهترین حالت بین شش تا یک سال زمان می برد.

توجه کنید که سئو در واقع اجرای یک استراتژی و برنامه بلندمدت است و برای اینکه نتایج مثبت خود را نشان دهد نیاز به مرور زمان است با گذر زمان طولانی تاثیر سئو در میزان سوددهی مشخص می شود که این کار هم همان طور که در بالا گفته شد هزینه بر است. هر گز به سئو به عنوان یک برنامه فوری و سریع برای افزایش کسب درآمد از اینترنت نگاه نکنید.

سخن پایانی باورهای غلط درباره سئو و کسب درآمد اینترنتی

با تمام این تفاسیر در اینجا سوال می شود چاره این کار چیست؟ وقتی سرمایه زیاد و وقت لازم را نداریم چه کار باید بکنیم؟ اگر شرایط پرداخت هزینه های بالای سئو به صورت تخصصی را ندارید، و هدف شما چیزی بیشتر از یک فروشگاه محلی و یا کسب درآمد اینترنتی کوچک است، توصیه می شود سرمایه خود را با اعتماد به سئو کار هایی که ادعا می کنند با قیمت های بسیار کم وب سایت شما را بهینه می کنند و در صدر نتایج گوگل می آورند هدر ندهید. این کار یعنی هدر رفت پول.

برای این کار توصیه می شود که راهنمای شروع سئو را از سایت Moz بیاد بگیرید و خودتان سئو کار سایت خودتان شوید اگر زبان انگلیسی بلد نیستید سایتهای مرجع آموزش سئو در ایران کم نیستند از مجموعه آموزش های انها استفاده کنید. این کار ضمن افزایش علم و دانش شما، از هزینه کردن بی مورد پولتان جلوگیری می کند و این پول را برای توسعه کسب و کارتان خرج می کنید.

مطمئن باشید با مطالعه به خوبی می توانید سئو کار حرفه ای شوید و خودتان از این طریق کسب درآمد کنید.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.