برگزاری وبینار رایگان

برگزاری وبینار رایگان

امروزه برگزاری وبینار رایگان و یا پولی به دلیل مزایای اقتصادی که دارد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و به طور کلی کسب درآمد اینترنتی از طریق به اشتراک گذاشتن دانش و مهارت ها یک شغل پردرآمد محسوب می شود. شیوه ارائه آموزش در زمان حال با گذشته کلی به دلیل فراگیر شدن اینترنت پرسرعت فرق کرده است.

در گذشته ، افرادی که در زمینه محصولات آموزشی و نشر اطلاعات فعالیت داشتند بیشترین امکاناتی که می توانستند ارائه دهند برگزاری سمینار و ارائه دی وی دی های آموزشی بود اما امروزه شرایط متفاوت است و افراد با برگزاری سمینارهای آنلاین یا وبینار اقدام به آموزش می کنند.

معرفی وبینار یا سمینار آنلاین

وبینار webinar یا رایاهمایی (همایش رایانه ای)، سمینار یا سخنرانی که از راه اینترنت برگزار می‌شود و معمولاً ترکیبی از نشان دادن یک مجموعه اسلاید به همراه صحبت روی آن‌هاست. در این روش کاربران به جای شرکت در محل همایش از پشت کامپیوتر و به صورت آنلاین شرکت می کنند.

نرم افزار وبینار , راه اندازی وبینار

وبینار با وب‌کست تفاوت اساسی دارد در وب کست امکان انتقال محتوا یک‌طرفه است اما در وبینار یا رایاهمایی امکان برقراری ارتباط میان سخنران و مخاطبان به صورت دو طرفه وجود دارد. وبینار به صورت زنده و دارای زمان آغاز و پایان مشخصی است.

در سایت پول یابی طی دو مقاله به بررسی وبینار پرداختم در مقاله اول با عنوان (وبینار) به محاسن و معایب آن اشاره کردم و در مقاله دوم (کسب درآمد با وبینار)به شیوه برگزاری و جنبه کسب درآمد از اینترنت با وبینار پرداختم .در اینجا قصد معرفی یک سایت و نرم افزار رایگان ارائه وبینار دارم

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با وبینار

معرفی سایت های ارائه خدمات وبینار رایگان

برای برگزاری وبینار در میان سایت های فارسی زبان ، سایت «آنلاین آموزش» وجود داشت که خدمات وبینار یا کنفرانس آنلاین را به کاربران ارائه می داد که به دلایل نامعلومی مدتهاست از آن  صفحه خطا نمایش داده می شود.

 در میان سایت های خارجی ، ارائه دهندگان وبینار رایگان و پولی فراوان هستند ولی در سایت پول یابی یک سایت رایگان با نام anymeeting.com را معرفی می کنم این سایت دارای معایب و محاسن زیر است:

– پلن رایگان دارد و می توانید تا ۲۰۰ نفر را در وبینار شرکت دهید.

– پلن رایگان برخی محدودیت ها در اجرا و ابزار را دارد در حالی که پلن حرفه ای پولی امکاناتش بالاست( مثل افزایش تعداد اعضای شرکت کننده ، عدم نمایش تبلیغات و…).

– به دلیل رایگان بودن ، هنگام برگزار سمینار ممکن است تبلیغات نمایش داده شود.

شیوه ثبت نام در سایت برگزاری وبینار رایگان

برای انجام  ثبت نام در سایت انی میتینگ anymeeting بعد از ورود به سایت، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱- روی دکمه Sign up کلیک کنید.

۲- در صفحه جدیدی که برایتان باز شد گزینه Forever-free ad-supported service را انتخاب کنید. که همان ارائه خدمات رایگان است.

توضیح: اگر علاقه دارید امکانات حرفه ای وبینار سایت را به مدت محدودی امتحان کنید می توانید یکی از گزینه های free trial (امتحان رایگان) را کلیک کنید.

نرم افزار وبینار , آموزش کسب درآمد با وبینار

شیوه برگزاری وبینار رایگان

 پس از اتمام ثبت نام و عضویت در سایت ، برای شروع کار، باید نرم افزار مربوطه را دانلود و نصب کنید این نرم افزار حدودا ۲۲ مگابایت است و پس از نصب که بسیار ساده می باشد ، آیکون آن در دسکتاپ نمایش داده می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مزایای کسب و کار اینترنتی

با نصب نرم افزار و پس از باز کردن آن، صفحه ای مانند شکل زیر برایتان نمایش داده می شود . شما می توانید با کلیک روی گزینه Start Now وارد روند ساخت و راه اندازی یک وبینار جدید برای خودتان شوید و با وارد کردن حداکثر ۲۰۰ ایمیل ، کاربران مدنظر خود را برای برگزاری وبینار دعوت کنید.

آموزش وبینار رایگان، نرم افزار وبینار رایگان

این نرم افزار از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند لذا توصیه می شود که اطلاعات مورد نیاز برای ساخت وبینار را به صورت انگلیسی و یا فینگلیش وارد نمایید. البته روند ساخت وبینار در این نرم افزار بسیار ساده می باشد.

تا زمان ارسال این مطلب، وبینار سایت رایگان است ولی قسمت چت با شرکت کنندگان سمینار فعال نیست.

سخن پایانی برگزاری وبینار رایگان

روند ساخت و برگزاری وبینار رایگان ساده و آسان می باشد مدتی که با این نرم افزار کار کنید به آن مسلط خواهید شد. اگر به صورت خیلی حرفه ای و سطح بالا قصد برگزاری وبینار را دارید بهتر از پلن پولی آن استفاده کنید. اینترنت شما باید پرسرعت باشد تا مشکلی در برگزاری پیش نیاید.

نکته آخر اینکه ، امروزه وبینار برای کسب درآمد از اینترنت و انتقال آموزش ها بسیار مورد کاربران است و محاسن فراوانی دارد . بسیاری از افراد به وبینار به عنوان یک منبع عالی برای کسب درآمد از اینترنت نگاه می کنند .

اگر شما هم سایت رایگان برگزاری وبینار می شناسید در بخش نظرات به دوستان معرفی کنید.

مطلب پیشنهادی

تولید محتوا چیست ؟ چگونه تولید محتوا کنیم ؟ , پنل تولید محتوا , پکیج تولید محتوا

۵ گام تولید محتوای موثر و سریع

امروزه کمتر صاحب کسب و کار اینترنتی پیدا می شود که به اهمیت تولید محتوای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.