تاثیر پاپ آپ در سئو سایت

تاثیر پاپ آپ در سئو سایت

درباره تبلیغات پاپ آپ یا بالاپر و تاثیر آن بر روی کاربران و ورودی سایت حرف بسیار است عده ای معتقدند پاپ آپ موجب فراری دادن کاربران و در نتیجه کم شدن بازدید سایت می شود و گروهی دیگر استفاده از پاپ آپ را به بلاک شدن از طرف موتورهای جستجو به ویژه گوگل ربط می دهند . در اینجا فارغ از دیدگاه موافقان و مخالفان تیلیغات پاپ آپ ، قصد دارم تا تاثیر پاپ آپ در سئو سایت و بهینه شدن مطالب را بررسی کنم :

انواع تبلیغات پاپ آپ

حالات بررسی تأثیر پاپ آپ در سئو :

  • اول تأثیر پاپ آپ بر سئوی سایت دارنده پاپ آپ
  • دوم: تأثیر پاپ آپ بر سئوی سایتی که با پاپ آپ برای آن تبلیغ می شود.

در ادامه به بررسی هر دوی این حالت ها می پردازیم.

تأثیر پاپ آپ بر سئوی سایت دارنده پاپ آپ (تبلیغ گیرنده)

اینکه پاپ آپ ها منجر به نارضایتی کاربران می شوند واضح است و قطعاً بارها برای شما هم اتفاق افتاده است.

معایب تبلیغات پاپ آپ popup

کاربران زمانی که با تبلیغات پاپ آپ مواجه می شوند به سرعت آن ها را بسته و از سایت خارج می شوند.

این عمل خود باعث کاهش زمان ماندگاری کاربر و افزایش نرخ پرش(Bounce Rate) شده که تأثیر مستقیم و منفی بر سئو سایت دارد.

از طرفی دیگر ممکن است در دفعات و مراجعات بعدی زمانی که کاربران آن سایت را در نتایج جستجو مشاهده کردند، از کلیک کردن بر روی آن سایت بپرهیزند و این خود عامل منفی بعدی در سئو سایت دارنده پاپ آپ است.

این تأثیر منفی به حدی زیاد است که گاهاً کاربران افزونه های بلاک کننده ی پاپ آپ را بر روی مرورگرهای خود نصب می کنند. بنابراین آنچه تا اینجا نتیجه می گیریم پاپ آپ تأثیر منفی بر بهینه سازی سئوی سایت هایی که پاپ آپ دارند می گذارد.

اما سؤال دیگری که مطرح می شود تأثیر پاپ آپ در سئو سایت هایی که هزینه کرده اند و از دیگر سایت ها خواسته اند تا به صورت پاپ آپ به تبلیغ وب سایت آن ها بپردازند چگونه است؟ در ادامه به بررسی این مورد می پردازیم.

تأثیر پاپ آپ بر سئوی سایتی که با پاپ آپ برای آن تبلیغ می شود (تبلیغ دهنده)

در این خصوص نیز باید گفت کاربران به احتمال بسیار زیاد در همان لحظه اول وب سایت شما را که بالا آمده می بندند و این امر منجر به کاهش کلیک در وب سایت شما می گردد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مزایای زیرمجموعه مستقیم

در صورتیکه اگر بازدید کننده گان جذب محتوای سایت شما می شدند، مدت زمان بیشتری را در سایت شما می ماندند و تعداد کلیک های بیشتری بر روی لینک های داخلی وب سایت شما می کردند و این خود منجر به افزایش رتبه گوگل وب سایت شما در گوگل می شد.

از طرفی این تبلیغات ناپسند منجر به کاهش اعتبار شما نزد مخاطبین نیز می گردد.

به علاوه به لحاظ اخلاقی مصرف پهنای باند اینترنت کاربران، بدون اجازه  آن ها کار ناپسندیده ای است.

بنابراین توصیه می شود هرگز از این تبلیغات استفاده نکنید.

تاثیر پاپ آپ بر الکسا

استفاده از پاپ آپ باعث بهبود رنک الکسای در طراحی سایت می شود و اغلب هدف سایت هایی که از پاپ آپ استفاده می کنند بهبود رنک الکسای سایتشان است.

پاپ آپ  دارای Bounce rate  زیادی است به همین دلیل به محبوبیت خود سایت آسیب شدید وارد می کند از سوی دیگر اگر صفحه فرود پاپ آپ صفحه ای با حجم زیاد باشد مانند صفحه اصلی سایت مصرفت پهنای باند در سایت بسیار زیاد می شود ونتیجه ای بر افزایش فروش نخواهد داشت.

ناگفته نماند افراد حرفه ای با بررسی Bounce rate متوجه می شوند که سایت از چه طریقی بازدید خود را بدست می اورد.

درست است که استفاده از پاپ آپ بالا بردن رتبه سایت را به دنبال دارد اما به علت مصرف بالای پهنای باند هزینه بر است.

همچنین استفاده از آن موجب آزار و اذیت کاربران سایت ها می شود و سایت کاربران ثابت و وفادار خود را از دست می دهد.

کاربرانی که از طریق سرچ در موتور های جستجو به سایت شما وارد می شود با مشاهده پاپ آپ تصمیم به خروج از آن را میگیرند و بعد ها در صورت مشاهد نام سایت شما حتی دیگر بر روی آن کلیک نمی کنند وبمستران سایت ها با هدف آن که از طریق تبلیغات کسب درآمد کنند کاربران را فریب می دهند هیچگاه به ثمره آن نخواهند رسید.

تاثیر پاپ آپ در سئو سایت

یکی از ترفند هایی که فروشندگان پاپ آپ برای فروش آن استفاده می کنند این است که با استفاده از پاپ آپ ورودی گوگل به سایت شما را افزایش می دهد و صاحبان سایت ها که اطلاعاتی از آن ندارند سخنان آنان را باور می کنند و پاپ آپ را خریداری می کنند.

توجه داشته باشید گوگل اهمیت نمی دهد وضعیت ورودی سایت شما چگونه است و علاقه ای به اندازه گیری آن ندارد. حتی از نظر منطقی نمی تواند پارامتر تاثیر گذاری باشد. پس خریداری پاپ آپ تاثیری به ورودی سایت شما در گوگل ندارد!

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  گام چهارم همکاری در فروش اینترنتی

از سوی دیگر الگوریتم پاندا علاقه ی شدیدی به مچ گیری سایت هایی دارد که قصد فریب دادن کاربران یا باعث ایجاد مشکل مشوند را دارد.

از جمله آیتم هایی که پاندا بر آن بسیار حساس است وجود کد های مخرب جاوا اسکریپت بر سایت هاست. لازم است بدانید که اکثر کد های پاپ آپ دارای این این مشکل هستند و سایت شما را در ورود گوگل دچار اختلال و مشکل خواهد شد.

شاید یکی از بهترین و راحت ترین روش برای در آمد زایی یک سایتتبلیغات پاپ آپ باشد و این کار برای وبمستران لذت بخش است.

بررسی تاثیر پاپ آپ از نظر گوگل و کاربران :

گوگل همیشه طرف کاربران است و اگر آن ها از چیزی راضی باشند گوگل نیز راضی است و اگر ازچیزی خوششان بیاید گوگل نیز خوش شان می آید ولی کاربران از تبلیغات پاپ آپ خوش شان نمی آید چون علاوه بر کند کردن سرعت ، زمان بر است و بی خودی با هر بار باز شدن پنجره تبلیغات پاپ آپ از حجم اینترنت بی خودی کم می شود و.. در کل کار اعصاب خورد کنی برای یک بازدید کننده می باشد پس در نتیجه برای گوگل نیز خوشایند نیست.

تبلیغات پاپ آپ می تواند بر سیوی سایت و رتبه شما نزد موتور های جست و جویی نظیر گوگل و بینگ تاثیر بسیار منفی بگذارد پس بهتر است از این کار صرف نظر کنید.

بسیاری از بازدیدکننده ها با یک بار باز شدن پنجره پاپ آپ از سایت خارج شده و این نرخ پرش یا bounce rate سایت را بالا می برد و بدین ترتیب بر روی seo سایت تاثیر منفی می گذارد.

البته شاید با خود بگویید پس چرا سایت های پربازدید و بزرگ این کار را می کنند؟

در پاسخ باید گفت آن ها هم از آغاز چنین کاری نکرده اند و پس به دست آوردن رتبه خوب نزد گوگل و کسب بازدید بالا این کار را می کنند که باز هم برای آن ها به مرور زمان کاهش رتبه و بازدید را به دنبال خواهد داشت. به بیان دیگر  اگر این سایت ها هم پاپ آپ نمی گذاشتند امروز جایگاه بسیار بهتری می داشتند.

مطلب پیشنهادی

ابزار اصلی برای همکاری در فروش , کسب درآمد اینترنتی راحت با افیلیت مارکتینگ

۲ ابزار اصلی برای همکاری در فروش

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ یکی از شیوه های قدیمی کسب درآمد اینترنتی محسوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.