کسب درآمد از تبلیغات بنری

شاید عمر کسب درآمد از تبلیغات بنری به اندازه عمر اینترنت باشد از زمانی که با اینترنت آشنا شدم تبلیغات بنری را دیدم و الان هم در بسیاری از سایتها و وبلاگها هنوز هم کاربرد دارد . در واقع تبلیغات بنری اولین شکل از تبلیغات آنلاین پولی است که در در قالب گرافیک و فرمت های: تصاویر، متن، ویدیو و… نمایش داده می شود.

در مقایسه با سایر تبلیغات مثل پاپ اپ، تبلیغات بنری آزار کمتری دارد اگرچه در سالهای اخیر جذابیت آن به شدت کاهش یافته و بیشتر برای سایت های دارای ترافیک بالا، درآمدزا می باشد. با این حال قصد دارم تا کسب درآمد از تبلیغات بنری و معایب و محاسن تبلیغات بنری را شرح دهم .

معرفی کسب درآمد از تبلیغ بنری

تبلیغات بنری شکلی از تبلیغات گرافیکی اینترنتی است که با کلیک بر روی آنها، مرورگر اینترنت، شما را به سایت تبلیغ دهنده انتقال می دهد. هدف اصلی از تبلیغات بنری انتقال پیام یک برند و تبلیغات سفارش دهنده به بازدیدکنندگان سایت مورد نظر می باشد. در واقع سفارش دهنده تبلیغات، قصد کشاندن کاربر به سایت خود و معرفی برند و محصولات خود دارد.

کسب درآمد از تبلیغات بنری ، تبلیغات کلیکی، کسب درآمد به ازای نمایش تبلیغات

تبلیغات در بخش های مشخص شده یک سایت قرار گرفته و در آنجا به کاربران نمایش داده می شود. شکل بنرها به صورت مستطیل (عمودی یا افقی) بوده و بنرهای عریض تر برای تاثیرگذاری بیشتر بر روی کاربر طراحی می شود. انتخاب فرمت تبلیغات بر اساس متن ، تصاویر، ویدیو با هدف حصول به بهترین نتیجه می باشد ضمن اینکه بنرها می تواند ثابت یا متحرک هم باشند.

تاثیر کسب درآمد از تبلیغات کلیکی و بنری

عده ای معتقدند که تبلیغات بنری ساده ترین و راحت ترین روش کسب درآمد از اینترنت می باشد و نیز بهترین راه برای برندسازی و دیده شدن می باشد. این گروه این ادعا را با تبلیغ بنری یکی از سرویس های گوگل ادز مقایسه می کنند و می گویند اگر تبلیغ بنری به صورت هدفمند و کارشناسی شده اجرا شود می تواند تاثیر زیادی در کسب درآمد ، جذب مشتری ،افزایش فروش و برندسازی داشته باشد.

اگر امکانات لازم در تبلیغات بنری لحاظ شود، این امکان را به کسب و کارهای آنلاین می دهد تا مخاطب خود را دقیق و هدفمند ردیابی کرده و به اهداف خود برسند. دقیقا کاری که گوگل ادز می کند و با تحلیل و آنالیز ، امکان سن، جنسیت، مکان جغرافیایی، زمان نمایش، دستگاه نمایش دهنده(موبایل، دسکتاپ، تبلت ) و… را در نظر می گیرد .

مزایای کسب درآمد از تبلیغات بنری

تبلیغات بنری مثل هر کسب درآمد از اینترنتی مزایا و معایبی دارد که وبمستران می توانند با در نظر گرفتن این موارد، تصمیم درست را در انتخاب شیوه تبلیغات و کسب درآمد بگیرند. مهمترین مزایای تبلیغات بنری عبارتند از:

۱- جذابیت دیداری تبلیغات بنری

به طور طبیعی تبلیغات بنری دارای جذابیت بصری بالایی می باشد و زمانی که کاربر وارد سایت و یا وبلاگ می شود توجه اش خواسته و ناخواسته به سمت آن جلب می شود. از نظر ذهنی ، انسان تصاویر و طرح ها را بهتر از نوشته و متن به خاطر می سپارد. از اینرو این حالت را یکی مزایای تبلیغات بنری نسبت به تبلیغات متنی ذکر می کنند.

از طرفی تبلیغات بنری نسبت به تبلیغات متنی محدودیت کمتری از نظر تعداد کاراکتر دارد و تبلیغ دهنده در تبلیغات متنی برای اجرای انواع پیام دچار مشکل است. جذابیت دیداری بنری موجب جذب بیشتر کاربران و مخاطبان به طرف این نوع تبلیغ می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اصطلاحات سایت های کلیکی

۲- افزایش و آگاهی کاربران نسبت به برند

بیشتر کاربران اینترنتی به راحتی و با مشاهده تبلیغات بنری ، درباره برند ، کالا و خدمات و سابقه اش اطلاعات به دست می آورند بدون آنکه ضرورتی برای کلیک کردن داشته باشند. تنها دیدن بنر، اشتیاق کاربر به آن برند و کسب و کار مرتبط با آن زیادمی شود.

به خاطر افزایش یا تقویت آگاهی تبلیغات بنری است که غول های بزرگ اینترنتی و برندهای شاخص مثل : اپل، آمازون و… برای حضور مداوم و دائمی در ذهن مخاطب و اینکه هیچ گاه از جلوی چشمشان محو نشوند از تبلیغات بنری در مقیاس زیاد استفاده می کنند. چون معتقدند وقتی در جلوی چشم مخاطب باشند در ذهنشان هم باقی می مانند.

۳- امکان هدفمند کردن تبلیغات بنری

یکی از محاسن تبلیغات بنری امکان حضور در کسب و کارهای مرتبط با کارتان می باشد. یعنی می توان وبسایتهای که از نظر محتوا همخوانی با کسب و کارتان دارند را انتخاب کنید و به این وسیله مخاطبان را به طور هدفمند به طرف سایت خود بکشانید.

برای نمونه اگر کسب و کارتان درباره فروش قطعات ماشین است می توانید در سایت مرتبط با خودرو تبلیغات بنری سفارش دهید و کاربران آن سایت که همه علاقمندان به خودرو هستند را به طرف خود بکشانید. این کار یعنی دقیقا در جایی که تقاضا کسب و کار شما وجود داردحضوری موثر داشته و به بهترین وجه دیده خواهید شد.

۴- امکان هدفگیری مجدد با تبلیغات بنری Retargeting

Retargeting در واقع قرار دادن تبلیغات خود در مقابل دیدگان افرادی است که قبلا از سایت ما به گونه ای بازدید کردند ولی ما منفعتی از آنها کسب نکردیم . لذا ما به دنبال این هستیم تا این بازدیدکنندگان در خبرنامه ما عضو شوند و یا محصولی از ما در آینده بخرند.

تبلیغات بنری این امکان را به ما می دهد تا از این روش به افراد علاقمند به کسب و کارتان در آینده هم دسترسی داشته باشیم تا بتوانیم با ارائه پیشنهاداتی در آینده نفع بیشتر و کسب درآمد داشته باشیم.

۵- امکان ارزیابی تبلیغات و track کردن کاربران

تبلیغات بنری این امکان را به ما می دهد تا با دریافت روزانه ،هفتگی و ماهیانه نتایج تبلیغات از قبیل تعداد کلیک ها ، ترافیک سایت، نرخ تبدیل و میزان فروش ، شاخص های آگاهی از برند و…، بتوانیم کمپین تبلیغاتی خود را ارزیابی و بررسی دقیق کنیم و با تقویت نقاط قوت، در صورت نیاز نقاط ضعف را کم و اصلاح کنیم.

معایب کسب درآمد از تبلیغات بنری

تبلیغات بنری در شروع پیدایش خود، مخاطبان و کاربران اینترنتی زیادی را به سوی خود جلب کرد طوری که کمتر سایت و یا وبلاگی پیدا می شد که تبلیغات بنری در آن مشاهده نشود. استفاده زیاد و نیز اشباع اینترنت از این مدل تبلیغاتی ، موجب شد تا توجه و حساسیت مردم نسبت به آن کم شود و پدیده banner blindness به رفتار ناخودآگاه کاربران انلاین نسبت به تبلیغات بنری اشاره دارد.

دیگر تبلیغات بنری آن اقبال و شکوه گذشته را از دست داد و در حاشیه قرار گرفت انگار کاربران اینترنت نسبت به تبلیغات سنتی بنری نابینا شده اند و آن را نمی بینند. انگار کاربران بود و نبود بنر تبلیغاتی در سایت برایشان فرقی ندارد و توجهی به آن نمی کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد از سایت yesadvertising

با این مقدمه، کسب درآمد از تبلیغات بنری دارای معایب زیر می باشد:

۱- ایجاد مزاحمت برای کاربران

برخی از تبلیغات بنری به ویژه تبلیغات فلش و یا پاپ آپ از نظر کاربران مزاحم و آزار دهنده محسوب می شوند. ضمن اینکه وجود تبلیغات بنری زیاد در برخی سایت و وبلاگها ، موجب گیجی کاربران و ایجاد سردرگمی آنان می شود. این کار چند تاثیر مخرب دارد اول اینکه موجب فراری دادن کاربران می شود و دوم اینکه نتیجه مثبت از تبلیغات مدنظر را برای یک برند به همراه ندارد.

افزون بر اینها یک خاطره بسیار بدی را در ذهن کاربران ایجاد می کند برخی از کاربران، به دلیل خاطره بد از انواع تبلیغات وارد برخی از سایتها اصلا نمی شوند. این احساس بد و ناخوشایند، ارزش واقعی محصول و یا خدمات را کم کرده و یک خریدار و مشتری بالقوه را دور می کند در واقع این موضوع آینده کسب درآمد از تبلیغات بنری را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

۲- نرخ پایین تبلیغات بنری کلیکی

این تاثیر بیشتر در تبلیغات بنری کلیکی مشاهده می شود و کسب درآمد اینترنتی آنها را بسیار کم می کند. به دلیل ضعف در طراحی و نیز وجود تجربیات بد از تبلیغات بنری کلیکی برای کاربران، نرخ کلیک این نوع تبلیغات نسبت به سایر مدل های تبلیغات اینترنتی بسیار پایین بوده و حتی مقرون به صرفه هم نمی باشد. (نگاه کنید به مقاله : معایب و مزایای تبلیغات کلیکی)

۳- نرخ تبدیل کم تبلیغات بنری

یک نقطه ضعف عمده تبلیغات بنری این است که نمی تواند به طور کامل یک کسب و کار را توضیح دهد حتی اگر کاربری با کلیک بر روی آن وارد سایت شود احتمال بسیار کمی وجود دارد تا مشتری محصول یا خدماتتان شود . ضمن اینکه با وجود مدل های جدید تبلیغاتی مثل ویدیو و کلیپ های تبلیغاتی، کاربران تمایل دارند تا بیشتر در مورد ارزش کسب و کارهای آنلاین اطلاع کسب کنند.

لذا با این اتفاقات جدید، بنرها که قدرت انتقال مطلب و معرفی کامل کسب و کار را ندارند به حاشیه رفتند و یا تاثیر گذاری کمتر پیدا کردند و در اصطلاح کاربران جذب شده از راه تبلیغات بنری، lead های زیاد ارزشمندی نیستند و نرخ تبدیل پایینی دارند.

۴- کم یا اصلا دیده نشدن تبلیغات بنری

به دلیل عملکرد بد برخی از مدل های تبلیغاتی و جنبه آزاردهندگی آنها، کاربران از نرم افزارهای لاک کننده تبلیغات استفاده می کنند و حتی بسیار از مرورگرها این امکانات را به صورت پیش فرض دارند لذا تبلیغات دیده نمی شوند .

سخن پایانی کسب درآمد از تبلیغات کلیکی و بنری

کسب درآمد از تبلیغات کلکی و بنری بستگی به نوع نگاه کاربران و وبمستران از شیوه درآمد و پول یابی از اینترنت دارد اگر به دنبال کسب درآمد ساده و راحت از اینترنت هستید این شیوه بهترین آن می باشد منتهی درآمدش خیلی کمتر از سایر روش ها می باشد و به نظر می رسد در حال کم شدن جذابیت های آن نسبت به سایر روش های هم می باشد.

معایب و محاسن تبلیغات بنری را هر کسی می تواند با توجه به کسب و کارش لحاظ کند و بر اساس آن تصمیم درست را بگیرد. به نظر می رسد این نوع تبلیغات بیشتر برای سایتهای دارای ترافیک بالا مناسب باشد و سایتهای با ترافیک کم به دنبال تبلغیات بنری به ویژه تبلیغات کلیکی بنری نباشند که سوددهی لازم را برایشان نخواهد داشت.

شما هم اگر دیدگاه و یا سابقه ای در استفاده از تبلیغات بنری به ویژه کسب درآمد کلیکی دارید با دیگران به اشتراک بگذارید.

مطلب پیشنهادی

جذب زیرمجموعه مستقیم ، زیرمجموعه گیری رایگان ، آموزش گرفتن زیرمجموعه مستیقیم و اجاره ای

روش های جذب زیرمجموعه مستقیم

یکی از استراتژی های مهم در کسب درآمد از اینترنت از طریق تبلیغات کلیکی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.