تفکر خلاق در کسب درآمد

شاید در نگاه اول منظور از تفکر خلاق در کسب درآمد اعم از کسب و کار سنتی و یا کسب درآمد اینترنتی ، داشتن افکار منحصربه فرد و بسیار خاص در زمینه تجارت بدانیم البته بخشی از این موضوع را شامل می شود ولی همه آن نمی شود. گاهی داشتن نگاه متفاوت و حتی متمایز از دیگران و یا یافتن راه حل جدید برای مشکلات را هم شامل می شود.

به دلیل اهمیت موضوع تفکر خلاق در کسب درآمد ، تجارت الکترونیک و نیز تجارت سنتی و واقعی ، در سایت پول یابی تصمیم گرفتم تا به این موضوع موثر و دخیل در کسب و کار بپردازم امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد.

مفهوم تفکر خلاق

در تعریف تفکر خلاق ، هنر شکستن عادتها، روزمرگیها و الگوهای موجود را می گویند. تفکر خلاق به این معنا می باشد که تلاش کنیم با استفاده از قدرت تفکرمان از روش های کارآمدتر ، بهتر و جدیدتر برای انجام بهتر کارهای خود استفاده کنیم . به عبارت دیگر ، تفکر خلاق به کشف راههای جدید برای انجام دادن بهتر کارها گفته می شود. بر طبق این تعریف ، استفاده از تفکر خلاق می تواند هر کار و فعالیتی از کارهای شخصی تا جمعی و تخصصی بر روی یک پروژه را شامل شود.

به بیانی دیگر تفکر خلاق یعنی روشی برای بررسی و حل مسائل با استفاده از دیدگاهی متفاوت ، پرهیز از راه حل های مرسوم و داشتن تفکر خارج از چارچوب می باشد.

دلیل اهمیت تفکر خلاق این است که، جهان با سرعت سرسام آور در حال تغییر است و ما نیاز داریم که خودمان را با آن هماهنگ کنیم. می توانیم در مواجهه با چالش ها ، با یک تفکری جدید و اعتمادبخش به موفقیت های بزرگ برسیم. امروزه توانایی کاربرد تفکر خلاقانه در محیط های دیجیتال و غیر دیجتال به ویژگی خاص افراد موفق تبدیل شده است. علاوه بر گرفتن شغل موفق ، برای غلبه بر موانع و مشکلات روزمره داشتن تفکر خلاق ضروری می باشد.

تفکر خلاق در کسب درآمد

شاید برایتان سوال باشد که تفکر خلاق در کسب درآمد چه ضرورتی دارد؟ و یا خلاقیت در کسب درآمد امکان پذیر است؟برای ایجاد الگوهای فکری جدیدی که ما را از الگوهای فکری رایج، قدیمی و سنتی فراتر ببرد نیاز داریم اتاق امکان پذیری های ذهن مان را توسعه دهیم . توجه کنید که در اتاق امکان پذیریها، همه چیز امکان پذیر است به قول آنتونی رابینز ، فقط غیرممکن غیرممکن است.

تفکر خلاق ، تفکر خلاق در کسب درآمد ، خلاقیت در کسب و کار ، ایده خلاقانه داشتن
تفکر خلاقانه در نهایت ، کسب و کارتان را از بقیه متمایز کرده و موجب می شود که مشتریان محصول و یا خدمات شما را به سایر محصولات ترجیح دهند.

زمانی که در کلاسها از فراگیران می پرسند آیا می توانید تصور کنید که ممکن است روزی، ثروتمندترین فرد جهان شوید؟ بیش از ۹۹ درصد آنها می گویند نه ممکن نیست. بعد وقتی از آنها می پرسند اگر چنین تصور و تخیلی را به ذهنتان راه دهید باید مالیات یا هزینه ای بپردازید؟ باز هم می گویند: نه. همه ما می توانیم با این تصور که ممکن است روزی پولدارترین آدم دنیا شویم شروع می کنیم. چه اشکالی دارد این را در ذهنمان تصور کنیم؟

بیایید اتاق امکان پذیری های ذهنمان را با ساختن و توسعه دادن شکل دهیم. در این اتاق، باورهایی را توسعه می دهیم که به نظر غیرممکن می آیند مثلا اینکه در آینده، بشر برای رفتن از قاره اروپا به قاره آفریقا به شکل انرژی کد و یا چیزی شبیه به آن می شود و در عرض چند دقیقه از قاره ای به قاره ای دیگر می رود.

باورپذیر کردن غیر ممکن ها با تفکر خلاق

بهترین راه برای کمک به باورپذیر کردن پدیده های عجیب و غریب این است که در غالب طنز و حتی سرگرمی به آنها بنگریم بنابراین نیاز داریم اتاق طنز پردازی را نیز در ذهنمان توسعه دهیم چرا که از دریچه طنز به برخی مسایل نگریستن، اهرمی است برای تبدیل غیرممکن به ممکن. برای اینکه ذهنمان را با چنین مفاهیم جدید غیرقابل باوری بیشتر آشنا کنیم شروع می کنیم قانونهای جدید وضع کردن ، تا برایمان عادی شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شناخت همکاری در فروش

تفکر خلاق، یک شیوه نگرش و نگاه نو و متفاوت نسبت به دنیا و پدیده های آن است . توصیه می شود دنیا را از دریچه ای ببینید که هیچ فرد دیگری تا به حال از آن دریچه به دنیا ننگریسته است برای داشتن چنین نگرشی باید قوه تخیل را پرورش دهیم و به اندازه کافی انگیزه و امید داشته باشیم. انگیزه و امید را خودمان در درون خودمان ایجاد می کنیم . پس باز هم باید به خودمان بر گردیم و اینکه باید از درون خودمان شروع کنیم.

جایگاه امید و انگیزه در تفکر خلاق

جمله زیبایی از فیلم پروانه آبی در این زمینه می گوید تنها راه به وقوع پیوستن یک معجزه برای شما، باور کردن آن است. نویسنده معروف وین دایر کتابی با عنوان جالب و بسیار جذاب « باور کنید تا ببینید » به چاپ رسانده است که مبین این موضوع است. هر چیزی را که باور کنید می بینید. یک مادر سلامت فرزندش را باور کرد و توانست آن را ببیند. عبارت روغن لورنزو تا بحال به گوشتان خورده است؟

 این داستان حکایتی است باور نکردنی اما واقعی از انگیزه و امید یک مادر به فرزندش و درمان اوست که جرج میلر در سال  ۱۹۹۲ بر اساس آن فیلمی به همین نام ساخت این ماجرا داستان پسر بچه باهوشی است که در پنج سالگی به بیماری آدرنو لوکو دیستروفی مبتلا شد که لاعلاج بود و در طی دو سال منجر به مرگش می شد اما مادر لورنزو، ساعت‌ها خودش را در کتابخانه‌ها حبس می‌کرد و  در نهایت موفق شد راه درمان پسرش را پیدا کند.

تخصص خوب است ولی عشق و امید از تخصص جلوتر است. مادر لورنزو راه درمان یک بیماری پیچیده عصبی را پیدا کرد که تا آن زمان پژوهشگران و متخصصان قادر به درمانش نشده بودند.

اهمیت تفکر خلاق در بازاریابی

تفکر خلاق در بازاریابی اینترنتی و حتی سنتی به عنوان یکی از اهرم هایی است که کمک می کند تا پدیده های نادر زیادی در دنیای کسب و کار به وقوع بپیوندد و سرعت رشد تجاری فرد یا سازمان را به شکل معجزه آسایی افزایش دهد. مثلا پدیده فون روستروف که می گوید متمایز باشید، به بازاریابان زیادی در زمینه کسب و کارشان کمک کرده است تا در حرفه خود سرآمد باشند یکی از بازاریابان غول کامپیوتری آی بی ام از این قانون استفاده کرد و در جایگاه یکی از موفق ترین بازاریابان این کمپانی قرار گرفت.

 او با پوشیدن کت و شلوار آبی، کراوات آبی و استفاده از خودکار و کیف آبی از این تعبیر که یکی از معانی آی بی ام « آبی »  است استفاده کرد او حتی ماشینی به رنگ آبی برای خود خرید و به فردی بسیار متمایز و البته موفق تبدیل شد به گونه ای که به او مستر آبی می گفتند.

تفکر خلاق در کارآفرینی

تفکر خلاق در کسب درآمد ، گاهی اوقات به شکل متمایز بودن و گاهی اوقات نیز با ایده های ساده ای که به دلیل سادگیشان جذابیت ایجاد کرده اند خود را نشان می دهند مثلا آقایان  سید حمید و سید محمد مطهر با شعار « چاپ طرح ارسالی شما روی تی شرت با قیمت ۱۸ هزار تومان » شرکت Q – T SHIRT را ایجاد کرده اند آنان حتی با ایجاد جذابیت « پرداخت حق طراحی به طرحهای ارسال شده »   که به مشتری تعلق می گیرد نیز آمار جذب مشتری را بالا برده اند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  گام های موفقیت

از نظر کارشناسان داشتن و اجرای کارآفرینی و خلاقیت در کسب درآمد اینترنتی یک ضرورت غیر قابل اجتناب بوده و جهت رشد و توسعه کسب و کار ضروریست.

 برای کار آفرینی و خلاقیت نیازی به تحصیلات دانشگاهی نیست . نکته جالب اینکه بیش از پنجاه درصد کار آفرینان تحصیلات دانشگاهی نداشته‌اند. لذا پیشنهاد می شود. برای موفق و خلاق بودن در دنیای کسب و کار و به ویژه در کسب درآمد از اینترنت، قانونهای جدید وضع کنید و خودتان اولین کسانی باشید که از این قوانین پیروی می کنید. به خاطر داشته باشید برای خلاقیت هیچ حد و مرزی وجود ندارد.

اهمیت خلاقیت برای برندهای تجاری و شرکت ها

داشتن تفکر خلاق و خلاقیت در حوزه کسب و کار ضروریست برای نمونه در بخش بازاریابی اینترنتی و یا طراحی سایت ، تفکر خلاق موجب برجسته شدن کسب و کار و بالطبع افزایش کسب درآمد اینترنتی در این حوزه خواهد شد. حال هر چه چاشنی تفکر خلاق متفاوت و خاص تر باشد تاثیرش در آن کسب و کار بیشتر و مشهود تر خواهد بود.

به طور کلی تفکر خلاق یک مزیت کلیدی در کسب درآمد محسوب می شود که می تواند موجب موفقیت در واحدهای مختلف یک شرکت تجاری و همجنین استراتژی های داخلی آن شود. تفکر خلاق نه تنها موجب موفقیت در افزایش فروش و کسب درآمد آنلاین بیشتر خواهد شد که منتج به افزایش علاقه مخاطب و مصرف کننده به برند تجاری هم خواهد شد.

اهمیت دادن به خلاقیت در کسب و کار ، موجب ایجاد انگیزه بیشتر در بین نیروها و افزایش خلاقیت در هر کدام از عوامل تیم داخلی هم می شود. زمانی که کارکنان برای رشد برند و دستیابی به اهداف مشخص شده توسط شرکت و برند تجاری تلاش می کنند، خلاق بودن هم در مورد رویکردشان و هم در اجرای این برنامه ها به زیربنای اساسی کارشان تبدیل خواهد شد.

سخن پایانی تفکر خلاق در کسب درآمد

خلاصه آنکه برای پیشرفت و خلاق بودن در کسب و کار نباید به هیچ وجه محدودیت قائل شد. آقای وارنر که مالک یکی از بزرگترین کمپانی های فیلم سازی هالیود می باشد در آغاز صنعت فیلمسازی که فیلم ها صامت بودند گفته بود کدام دیوانه ای میخواهد صدای هنرپیشه ها را بشنود. امروزه دیگر کسی به حرف او که محدود کننده بود، توجه ای ندارد.

نمونه و مثال دیگری از این دست ، آقای بیل گیتس است که زمانی گفته بود ۶۴ مگا بایت حافظه جانبی برای کامپیوترها کافی می باشد در حالی که امروزه کامپیوترها بطور معمول ۴ گیگا بایت حافظه جانبی دارند. خلاصه اینکه هیچ حد و مرزی برای تفکر خلاق در همه زمینه ها به ویزه در تجارت و کسب درآمد وجود ندارد.

نکته آخر اینکه، حتی ذهنیت و پنداشته های پیشروان و جلوداران کسب و کار هم قادر نیست حد و مرز تفکر خلاق را در زمینه کسب درآمد مشخص کند پس شجاع باشید و فراتر از همه واقعیت ها بیندیشید. اگر می خواهید میلیونر و یا میلیاردر شوید برای خود ایجاد محدودیت نکنید و فراتر و متمایز تر از دیگران عمل کنید.

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.