سوالات قبل از شروع کسب و کار

هر کسی دوست دارد که با شروع یک کسب و کار جدید ، زندگی و میزان کسب درآمد خود را بهبود ببخشد . اگرچه این ایده و آرزو پسندیده و خوب است ولی پیش از آن باید به ابهامات و سوالات قبل از شروع کسب و کار اینترنتی یا غیر اینترنتی پاسخ شایسته ای داد .

گاهی پرسیدن و طرح سوالات در آغاز کار می تواند منجر به تصمیم عاقلانه ، همراه با درایت شود . معمولا اکثر انسان ها احساساتی بوده و به دلیل داشتن شور و شوق فراوان ، ممکن است چشمان خود را بر روی حقایق ببندند و آنچه را که ممکن است سالهای بعد اتفاق بیفتد به درستی ندانند و یا نبینند .

به همین دلیل در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا مهم ترین سوالات قبل از شروع کسب و کار را مطرح کنم . اگر در شروع کسب و کار ، برای این سوالات جواب قانع کننده ای دارید ، می توانید شروع به کار کنید.

واقع گرا بودن در کارآفرینی

هر فردی دوست دارد که به عنوان یک کارآفرین و انسانی خلاق ، صاحب کسب و کاری مستقل و پولساز شود . این نیت و آرزو که با هدف تغییر بنیادی در زندگی اتخاذ می شود بسیار ارزشمند است . ولی آرزو داشتن در کار یک چیز است و موفقیت شدن در آن موضوع ، چیز دیگریست . تفاوت دنیای واقعی با دنیای ذهنی زمین تا آسمان است .

گاهی شور و شوق کارآفرین شدن چنان در وجودمان برانگیخته می شود که ما را از واقعیات اطراف غافل می کند . ممکن است که در مهمانی‌ها و مجالس بشنویم که با کار کردن برای دیگران به جایی نمی‌رسیم و اگر مهارت و تخصصی داشته باشیم باید برای خودمان کار می کنیم .

باید توجه کنید که با وجود تمام نکات مثبت کارآفرینی، ورود به این وادی مشکلات خاص خود را داشته و باید هزینه‌هایی هم در این مسیر بپردازید . هزینه‌هایی مانند، از دست دادن شغل فعلی ، کم کردن تفریحات ، دوری از خانواده ، افزایش ساعات کاری و غیره .

لذا هر کسی نمی تواند کارآفرین موفق شود و باید با بررسی مجموعه واقعیت ها و توانایی های فردی ، مالی و اجتماعی خود شروع به کار کند . از اینرو باید با پاسخ دادن به سوالات قبل از شروع کسب و کار اینترنتی و یا غیر اینترنتی ، میزان توانایی خود را بسنجد . شرط موفقیت این است که به عنوان یک کارآفرین برای این سوالات پاسخ های قانع کننده و معقول داشته باشد .

سوالات قبل از شروع کسب و کار ، سوال های کلیدی کسب و کار ، سوالات مهم کسب درآمد اینترنتی

سوالات قبل از شروع کسب و کار

اگر برای شروع کسب و کار اینترنتی و یا سنتی افکاری در ذهنتان دارید پیشنهاد می شود که به این ۷ سوال پاسخ دقیق دهید . پاسخ درست و منطقی به این سوالات قبل از شروع کسب و کار دید بهتری نسبت به کاری که می‌خواهید انجام دهید را به شما می دهد .

۷ تا از سوالات قبل از شروع کسب و کار که باید پاسخ دهید، عبارتند از :

۱- با شروع کسب و کار چه چیزهایی را از دست می دهید ؟

در حالت عادی صاحب یک زندگی آرام هستید و امورات زندگی به خوشی سپری می شود . ممکن است شغلی داشته باشید، خانواده، درآمد مناسب و … همه‌ این‌ها زندگی شما را تشکیل می دهند . حال اگر بخواهید چیز جدیدی به این زندگی اضافه کنید، ممکن است که مجبور شوید از بخش‌های دیگر زندگی خود بزنید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کالای شرکتهای بازاریابی شبکه ای

انسان ها بیشتر از ۲۴ ساعت در روز وقت ندارند . شروع یک کسب و کار جدید وقت‌گیر است . باید برای موفقیت در کار جدید ، وقت خالی کنید . حال می‌خواهید این وقت را از کار خود کم کنید یا از خانواده؟ در مورد هزینه‌ها، آرامش و سایر مسائل باید فکری کنید .

قبل از هر اقدامی ، باید به این سوال پاسخ دهید که با شروع کسب و کارتان چه چیزهایی را از دست می‌دهید؟ آیا حاضرید برای همیشه یا مدتی آنها را کنار بگذارید؟ بدون پاسخ دادن به این سوال به هیچ وجه قدم از قدم برندارید .

۲- به انداره‌ کافی انگیزه برای کار دارید؟

تجربه ثابت کرده که روزها و ماه‌های اول شروع یک کسب و کار، پر از چالش‌های مختلف است . تنها داشتن انگیزه است که شما را در این مسیر به پیش می‌برد . اگر فکر می‌کنید با گذشتن از سال اول همه‌چیز ساده می‌شود ، سخت در اشتباه هستید .

هرچقدر کسب و کارتان بزرگتر می شود، مسائل و چالش‌هایش هم بزرگتر می‌شوند . فکر می‌کنید در برابر این مشکلات باز هم ادامه خواهید داد؟ این کسب و کار تا چه اندازه برایتان شیرین است که سختی‌ها را به جان بخرید؟ تا کجا حاضرید این کار را ادامه دهید؟

اگر می‌خواهید کسب و کاری را شروع کنید، ببینید حاضر هستید ۲۰ سال در همان کار بمانید و آن را ادامه دهید . اگر جوابتان مثبت است پس شروع کنید و اگر منفی است ، باید سراغ کار دیگری بروید . داشتن انگیزه بالا راه موفقیت در کار و زندگی است .

۳- چه چیزها و امکاناتی در اختیار دارید؟

یکی از سوالات قبل از شروع کسب و کار این است که از خودتان بپرسید که چه چیزهایی را دارید .  به عبارتی دیگر ، برای شروع کسب و کار چه چیزهای قابل اعتنا در دست دارید؟ در این کار ماهر هستید؟ سرمایه زیاد دارید یا روابطی که بتواند کار شما را پیش ببرد؟ همه‌ این امکانات و دارایی‌ها را لیست کنید .

ببینید چقدر از مسیر کسب و کار را می‌توانید با این امکانات در اختیار طی کنید . به این سوال با دقت پاسخ دهید، شاید دست شما آنقدرها هم که فکر می‌کنید پر نباشد، یا شاید برعکس نقاط قوتی دارید که اصلا به آنها فکر نکرده‌اید . با بررسی جوانب کار ، می توانید به امکانات و کمبودها واقف شوید .

۴- به چه چیزها و امکاناتی احتیاج دارید؟

پس از آنکه می‌دانید چه چیزی در اختیار دارید، باید ببینید به چه چیزهایی احتیاج دارید . شاید در نگاه اول ، بیشتر نیازها را بتوانید برآورده کنید ولی یک کسب و کار اینترنتی یا غیر اینترنتی نمی‌تواند لنگان‌لنگان و به آهستگی پیش برود .

اگر به چیزی واقعا نیاز ضروری دارید که اکنون در دسترس نیست ، مثلا مهارت، فضای کار، نیروی انسانی و… حتما همین حالا درباره‌ آن فکر کنید . آنچه را که احتیاج دارید باید سریع فراهم کنید تا فعالیتتان دچار خلل نشود .

۵- مشتریان شما چه افرادی هستند؟

یکی دیگر از سوالات قبل از شروع کسب و کار اطلاع از مشتریان و مخاطبان است . چون در یک کسب و کار، شما باید محصول یا خدمت خود را بفروشید تا بتوانید در بازار دوام بیاورید . کاملا طبیعی است که افرادی باید حاضر شوند برای کارهایتان هزینه کنند و پول پرداخت نمایند .

لذا باید بدانید که، مشتریان شما چه کسانی هستند؟ در چه رده سنی قرار دارند؟ از کدام سطح درآمدی می باشند؟ حاضرند چقدر در برابر محصول شما پرداخت کنند؟ برای موفقیت در کسب و کار و دوام آن ، باید مشتری خود را بشناسید و بعد خودتان را جای این مشتریان بگذارید و ببینید حاضر هستید محصول خود را بخرید؟ جواب شما به این سوال ، تضمین کننده استمرار کسب درآمد تان می باشد . علاوه بر شناخت مشتریان باید به راههای جذب مشتری هم آشنا باشید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  استراتژی بازاریابی محتوا

۶- کسب و کارتان چه مسئله‌ یا مشکلی را حل می‌کند؟

حالا که می‌دانید مشتریان اصلی شما چه کسانی هستند، باید بدانید محصول یا خدمات شما چه مشکل یا نیازی از این مشتریان را رفع می‌کند . هدف اصلی از راه اندازی هر کسب و کار ارائه خدمات و محصول با هدف رفع نیاز می باشد .

وقتی کسب و کاری اینترنتی یا سنتی، نیاز، مسئله و مشکلی را از دیگران رفع نکند، عملا ارزش اقتصادی نداشته و خواهان ندارد . باید پاسخ دهید، محصولتان پاسخ کدام مشکل از مشتریان می باشد . آیا این محصول واقعا یک راه‌حل است؟ راه‌حلی که کسی حاضر باشد برایش پول بپردازد؟

۷- رقیبان کسب و کارتان چه کسانی هستند؟

عده ای معتقدند قبل از شروع هر کسب و کاری، باید بدانید رقیبان شما چه کسانی هستند. یکی از دلایل آنالیز رقبا در کسب و کار اینترنتی از نظر این افراد این است که باید مشتری بین این رقیبان، شما را انتخاب کند . آیا می‌توانید در برابر این رقیبان دوام بیاورید؟ محصول شما چه مزیت رقابتی دارد؟ این نکات را کاملا بررسی کنید .

شاید امید شما از دست برود یا شاید بتوانید نقطه‌ای را پیدا کنید که رقیبان به آن توجه نکرده‌اند . هرچه هست باید قبل از شروع کسب و کارتان به آن توجه کنید . نکته مهم اینکه شناخت رقیبان علاوه بر افزایش میزان آگاهی ، موجب می شود تا محصولات و خدماتی بهتر و برتر از رقبا عرضه کنید . باید آنچه را که ارائه می دهید متمایز از دیگران باشد .

سخن پایانی سوالات قبل از شروع کسب و کار

شروع کسب و کار اینترنتی یا سنتی یکی از دغدغه ها و چالش های بسیاری از کارآفرینان و استارت آپ ها می باشد . اگر در فکر راه اندازی کسب و کار هستید باید به سوالات قبل از شروع کسب و کار جواب منطقی و معقول دهید . به عبارتی قبل از هر چیز خودتان را بررسی کامل کنید تا بدانید که در کارتان موفق می شوید .

دلیل اهمیت این سوالات ۷ گانه این است که ، شروع یک کسب و کار، تاثیر فراوانی روی زندگی شما خواهد گذاشت . حتی ممکن است که آینده شما را کاملا دگرگون کند . پس ارزشش را دارد که خیلی دقیق و حساب شده و با درایت کامل به این سوالات قبل از شروع کسب و کار بیندیشید.

نکته آخر اینکه ، یک کاغذ A4 بردارید و به این سوالات کامل و واضح پاسخ دهید . توصیه می شود حتما پاسخ‌ها را بنویسید و مطمئن باشید که دیدگاهتان نسبت به ایده‌ راه‌اندازی یک کسب و کار تغییر خواهد کرد . ممکن است که بی خیال کسب و کار شوید یا شاید خیالتان از شروع کسب و کار راحت‌تر شود و با اطمینان بهتر و بیشتری وارد کار شوید . هرچه باشد و اتفاق بیفتد، دیدی بهتر نسبت به آنچه می‌خواهید انجام دهید، خواهید داشت و این یک کار ارزشمند محسوب می شود .

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.