تولید محتوای مناسب برای سئو

مدیران سایت ها و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی برای افزایش بازدید هدفمند وب سایت و کسب درآمد اینترنتی مستمر و پایدار باید به تولید محتوا توجه خاص داشته باشند . تولید محتوای مناسب برای سئو ، افزایش بازدید و همچنین برند شدن کسب و کارهای اینترنتی در درازمدت تاثیر زیادی دارد . بی دلیل نیست که همگان تاکید دارند و می گویند محتوا پادشاه است .

تولید محتوای تخصصی ، کاربردی و مفید یکی از فرآیندهای مهم برای بهینه‌سازی وب‌سایت و افزایش رتبه در موتور جستجوی  گوگل  می باشد . ۶۱ درصد بازاریابان اینترنتی اعلام کرده‌اند ، بهبود سئو و افزایش حضور ارگانیک در گوگل ، جزء اهداف اصلی و دائمی آنها می باشد .

اگر می‌خواهید برنده میدان رقابت باشید ، باید از تولید محتوای مناسب برای سئو استفاده کنید . کسب رتبه‌ بالا در گوگل بسیار خوب است، اما وب سایت هایی که در گوگل رتبه بالاتری دارند ، کسب‌وکارهای موفق‌تری هستند . درصورتی‌که کسب‌وکار اینترنتیی دارید و می‌خواهید جزء وب سایت های برتر باشید ، تا پایان مقاله تولید محتوای مناسب برای سئو سایت پول یابی با ما همراه باشید .

اهمیت تولید محتوا

تولید محتوای ارزشمند ، عبارت است از نوشتن مطالب مفید ، استفاده از تصاویر، ویدئوها و… در وب سایت ، شبکه اجتماعی ، بلاگ ها و…، که پروسه ای زمان بر است . به کمک مطالب مفید و فایل های چند رسانه ای می توانید یک محتوای سئو شده ، ارزشمند و جذاب تولید کنید که موجب جذب مخاطب و مشتریان بیشتر می شود .

هر کاری که روی محتوای خود انجام می دهید و هر بخشی که به آن اضافه می کنید، می تواند به افزایش سئوی آن محتوا کمک می کند . فرایند تولید محتوا یکی از مهمترین معیارها و ابزارها در سئو داخلی است . تولید محتوای خوب و ارزشمند برای بازدید کننده و موتورهای جستجو تاثیر بسیاری دارد . خلاصه اینکه تولید محتوا برای افزایش بازدید سایت ضروریست .

بعضی از محتواهای تولیدی نرخ تبدیل را در اختیارتان قرار می دهند در حالی که محتوای نامناسب این حالت را ایجاد نمی کند . به عنوان یک مدیر کسب و کار اینترنتی همیشه محتوایی را بنویسید و منتشر کنید که به اندازه کافی قانع کننده باشد تا مخاطبان را به سمت بازدید از وب سایتتان هدایت کند .

شیوه تولید محتوا

به کسی که به تحقیق و نوشتن محتوا می پردازد و به نوعی تولید محتوا می کند نویسنده یا محتوا نویس می گویند . در طول فرآیند تولید محتوا، محتوا نویس به جستجوی مطالبی از منایع مختلف داخلی و خارجی می پردازد تا محتوایی کامل تر و دقیق تری داشته باشد . یکتایی و تازگی مطالب و سادگی نحوه بیان محتوا از ویژگی های مهم یک محتوای خوب به شمار می رود .

تولید محتوا برای برندها و کسب و کارها ، بایدها و نبایدهای فراوانی دارد. دقت کنید که این کار به سادگی نخواهد بود و اصول و قواعدی دارد . برای مثال تولید محتوا باید با کیفیت و منحصر به فرد باشد و به هیچ عنوان نباید از محتوای وب سایت های دیگر کپی شود .

در تولید محتوا بهتر است از افراد حرفه ای و متخصص در این زمینه استفاده شود . این افراد باید توانایی و مهارت کافی در تولید محتوای مناسب با کسب و کار و مرتبط با وبسایت تان داشته باشند . محتوای مناسب محتوایی است که بتواند مخاطبان هدف را جذب کند و اطمینان کاربران را در خصوص صحت مطالب و محتوا جلب نماید . زیرا کاربران همواره به دنبال منبعی معتبر و موثق هستند و خیلی سخت به محتوای هر وب سایتی اعتماد می کنند .

تولید محتوای مناسب برای سئو ، نکات اصولی سئو نوشتن محتوا

عناصر تولید محتوای مناسب برای سئو

برخی از مهم ترین عناصر تولید محتوای مناسب برای سئو وب سایت عبارتند از :

۱- انتخاب URL مناسب

کلمه اختصاری URL که مخفف Uniform Resource Locator بوده ، و راهی برای شناسایی مکان یا موضع یک فایل بر روی اینترنت است. URL همان آدرسی است که ما نه تنها برای باز کردن وبسایت ها برای مرور ، بلکه برای دانلود تصاویر ، ویدیو ، برنامه های نرم افزاری و انواع مختلف دیگر فایل ها استفاده می کنیم که بر روی یک سرور میزبانی می شوند .

باز کردن یک فایل بر روی دیسک سخت کامپیوتر به سادگی دابل کلیک کردن بر روی آن است ، اما برای باز کردن یک فایل بر روی کامپیوترهای راه دور مثل وب سرورها مستلزم آن است که URL یا آدرس اختصاصی و منحصر آن فایل را بداینم ، طوری که مرورگر وب ما بداند کجا دنبال آن فایل بگردد . یعنی در واقع URL به مرورگر مکان منبع مورد نیاز را نشان می دهد .

URL بهتر و مرتبط با محتوا موجب افزایش تعداد کلیک‌ها می‌شود. برای ساخت URL باید از ساختارهای پیچیده جلوگیری کنید . URL هرقدر ساده و کوتاه‌تر باشد ، تأثیر بیشتری خواهد داشت . اغلب افراد هم از بین دو URL با محتوای مشابه ، آنکه کوتاه‌تر است را انتخاب می‌کنند . دقت کنید که کلید واژه هدف باید به نوعی در URL وارد شود ، پس در انتخاب آن بیشتر دقت کنید .

ویژگی های یک URL سئو پسند :

– کلمه کلیدی خود را وارد کرده باشید .

– توصیفی و معنادار باشد .

– خواندن آن آسان باشد .

– از دسته ها / زیر پوشه های مرتبط استفاده شود .

– در صورت امکان حدود ۳ تا ۵ کلمه داشته باشد. یعنی کوتاه باشد .

۲- بهینه‌سازی Title Tag

تگ تایتل یا تگ عنوان یک عنصر HTML است که در قسمت Head هر صفحه وب قرار می گیرد و عنوان یک صفحه وب را مشخص می کند . تگ عنوان Title Tag در صفحات نتایج موتورهای جستجو SERPs به صورت یک عنوان قابل کلیک نمایش داده می شوند . با توجه به اینکه این عنوان نمایانگر و خلاصه ای از محتوای سایت در میان نتایج جستجو به صورت مختصر می باشد ، انتخاب دقیق آن برای دریافت ورودی بیشتر دارای اهمیت است .

نمونه تگ تایتل :

<head>

<title>Example Title</title>

</head>

تگ عنوان یا تایتل یکی از عوامل اصلی برای کمک به موتورهای جستجو جهت درک محتوای صفحات وب می باشد و اولین موردی است که کاربران در مورد صفحات سایت شما آن را مشاهده می کنند. این Tagدر ۳ مکان کلیدی نمایش داده می شوند : ۱- صفحات نتایج جستجو ۲-SERPs  مرورگرهای وب و ۳- شبکه های اجتماعی .

تگ عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در سئو است . برای بهینه‌سازی آن بهتر است که از کلید واژه هدف استفاده کنید . عنوان باید از ۶۰ کاراکتر کمتر باشد ، چراکه عناوین طولانی بازخورد منفی دارند .

انتخاب عناوین جذاب

عناوین مطالب تاثیر زیادی بر روی احتمال کلیک کاربران و همینطور افزایش ترافیک سایت دارد . رعایت انتخاب عنوان مناسب یکی از نکات کلیدی در تولید محتوا می باشد . به طور کلی ۸۰ درصد افراد ، عنوان مطالب را مشاهده می کنند ، اما تنها ۲۰ درصد از آنها بر روی مطالب کلیک می کنند .

برای نوشتن عناوین جذاب نیازی نیست که حتما یک نویسنده قهار باشید . از کلمات و عبارات تاثیر گذار و پرطرفدار در عنوان صفحات استفاده کرده تا احتمال کلیک بر روی آنها را افزایش دهید .

اما این مسئله چه تاثیری بر روی سئو وب سایت دارد؟ عناوین صفحه بیشترین تاثیر را بر روی کاربر می گذارند و درصورتی که خوب نوشته شده باشند، باعث افزایش CTR سایت در نتایج جستجو می شوند . افزایش CTR نیز به معنی کاربرپسند بودن محتواست و گوگل به این مسئله اهمیت زیادی می دهد .

۳- استفاده از کلمات کلیدی مناسب

وقتی از یک کلمه یا عبارتی در وب سایت استفاده می کنید تا رتبه و جایگاه مناسبی را توسط آن کلمه بدست آورید ، در واقع به وسیله آن کلمه در نتایج جستجوی گوگل رتبه بندی می شوید به آن کلمه یا عبارت ، کلمه کلیدی می گویند . کلمه کلیدی می تواند به صورت تک کلمه و یا چند کلمه ترکیبی باشد .

کلمات کلیدی که در سئو وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت می باشند . در حقیت کلمه کلیدی می تواند از یکی از انواع : ۱-  کلمه کلیدی هدایتی، ۲- کلمه کلیدی اطلاعاتی و ۳- کلمه کلیدی تجاری باشد .

کلمات کلیدی برای وب سایت مانند سر درب یک مغازه عمل می کند . موتورهای جستجو سایت را به وسیله کلمات کلیدی وب سایتتان پیدا می کنند . با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و به بکار بردن آن ها با تعداد مشخص بدون شک در گوگل مخفی نخواهید ماند و به شکلی ، خود نمایی خواهید کرد.

هر چه کلمات کلیدی که در وب سایت از آنها استفاده می کنید به حرفه و کسب و کارتان نزدیک تر باشد بدون شک توجه بیشتری از گوگل را به سمت وب سایتتان جلب خواهید کرد که نتیجه آن کسب رتبه و جایگاه بالاتری در گوگل و همچنین افزایش ترافیک سایت خواهد شد .

تولید محتوا برای سئو باید با بهره‌مندی از کلمات کلیدی مناسب صورت گیرد . می‌توانید با بهره‌مندی از ابزارهایی همچون Google’s Keyword Planner بهترین کلیدواژه‌ها را انتخاب کنید . هرقدر انتخاب و بهره‌گیری از این کلمات هوشمندانه‌تر باشد ، بازدید بیشتری به دست خواهید آورد .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد اینترنتی از سئوی سایت
جایگاه امروزی کلمات کلیدی

روزهایی که می شد با استفاده زیاد از کلمات کلیدی در تولید محتوا به فریب موتور جستجوی گوگل پرداخت، امروزه دیگر گذشته است . در آن روزها بعضی از صاحبان وب سایت ها و مدیران فروشگاهها ، با استفاده مکرر از کلمات کلیدی اینطور وانمود می کردند که مطلب آنها در آن کلمه کلیدی بسیار پر محتواست .

اما امروزه قبل از نوشتن هر گونه محتوا باید تحقیقات گسترده ای را درباره کلمات کلیدی انجام داد . کلمات کلیدی بلندتر احتمال کسب رتبه بهتر را افزایش می دهند و باید همواره با پیدا کردن کلمات کلیدی جدید ، تولید محتوا ، مطالب ارزشمند ، تخصصی و کاربردی مرتبط با آن  ، سایت خود را از این حیث تقویت کنید .

۴- ارائه توضیحات متا به صورت حرفه‌ای

در میان متا تگ‌ها ، توضیحات متا Meta Description از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . تگ توضیحات متا در واقع چکیده‌ای از محتوای وب سایت ارائه می دهد که از چشم بازدیدکنندگان پنهان است و فقط برای درک بهتر موتورهای جستجو استفاده می شود .

در گذشته نه چندان دور توضیحات متا نقش مهمی در رتبه سایت ها در نتایج موتورهای جستجو ایفا می کردند ، اما گوگل به تازگی اعلام کرده که تگ توضیحات متا هیچ تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی سایت ها ندارد . اگر به این جمله با دقت بیشتری نگاه کنید متوجه می شوید که توضیحات متا بطور غیرمستقیم بر رتبه وب سایت در گوگل تاثیرگذار است .

در تولید محتوای مناسب برای سئو ، هرقدر توضیحات متای سایت بهینه‌تر باشد ، تعداد کلیک بر روی آن افزایش پیدا می‌کند. درنهایت این موضوع، تأثیر بسیاری بر روی سئو می‌گذارد.

نکات کلیدی برای بهینه‌سازی توضیحات متا

– توضیحات متا برای هر صفحه‌ای باید یونیک و منحصر به فرد باشد .

– طول کاراکترهای توضیحات متا بهتر است بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ کاراکتر باشد ، که این تقریباً یک طول بهینه محسوب می‌شود .

– کاراکترهای نقل‌قول حذف شود ، چون هر زمان از این کاراکترها در توضیحات متا استفاده شود ، گوگل آن‌ها را به‌صورت اتوماتیک حذف می‌کند .

– اگر مقاله‌ای بیش از ۳ کلمه کلیدی داشته باشد بهتر است از توضیحات متا استفاده نکنید و انتخاب آن را بر عهده موتورهای جستجو بگذارید .

۵- حضور پررنگ کلیدواژه در پاراگراف اول

اولین پاراگراف یک متن ، مقدمه معرفی شما در متن مورد نظر به SEO می باشد لذا اطمینان حاصل کنید که مقدمه شما دقیقا منعکس کننده متن مورد نظر شماست و کلمه کلیدی فوکوس شما را در آن گنجانده است . اگر می خواهید کاربران در صفحه وب سایت شما بمانند ، بایستی توجه آن ها را به خود جلب نمایید .

گوگل پاراگراف اول شما را یک مورد مهم می داند ، روی عبارت کلیدی برای معرفی ، فوکوس نمایید و به موتورهای جستجو در مورد مقاله خود سرنخ دهید . همچنین باید بدانید که گاهی اوقات گوگل از اولین پاراگراف شما برای ایجاد توضیحات متا برای صفحه وب سایتتان استفاده می کند .

با این حال ، دقت کنید که محتوا را مملو از کلمات کلیدی نکنید . کلمات کلیدی باید به شکلی حرفه‌ای و طبیعی در محتوا جای بگیرند . معمولاً توصیه می‌شود که کلمات کلیدی در نخستین پاراگراف محتوا به شکل حرفه ای و هنرمندانه قرار بگیرند. رعایت این شیوه تأثیر به‌سزایی در بهینه‌سازی محتوا دارد .

۶- استفاده از عکس و ویدئو در محتواها

به محتواهای تصویری و مدیا به عنوان فرمت های پرطرفدار اهمیت دهید . طبق بررسی Hubspot حدود ۸۰ درصد از بازاریابان می‌گویند محتوای ویدئویی موجب افزایش بازدید از وب‌سایت می‌شود . با استفاده از ویدئوها و تصاویر پیام را می‌توان به بهترین شکل ممکن به مخاطبان و کاربران منتقل کرد .

بسیاری از کاربران بعد از ورود به صفحه وب سایت می خواهند هر چه سریعتر با اصل محتوا آشنا شوند . استفاده از نمودارها ، اینفوگرافیک ها و ویدئوها می تواند کمک زیادی به جذب این نوع کاربران کند .

اهمیت هر چه بیشتر به کاربران و ایجاد محتوای بر طبق خواسته آنان، موجب کاهش بانس ریت ، اشتراک گذاری بیشتر مطالب ، گرفتن بک لینک های بیشتر و در نهایت کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو می گردد .

برای مثال محتوای شما در رابطه با قوانین فیزیک است ، اگر یک ویدئوی آموزشی در این رابطه درج کنید ، قطعاً استقبال بیشتری از آن خواهد شد . بنابراین بهتر است که در کنار تمام محتواهای متنی خود از تصاویر و ویدئوها استفاده کنید .

۷- استفاده از محتوای آموزشی طولانی

اگر به دنبال تولید محتوای مناسب برای سئو و افزایش بازدید وب‌سایت هستید ، حتما از مقالات آموزشی طولانی استفاده کنید . مخاطبان و کاربران اینترنتی بیشتر به دنبال آموزش و افزایش اطلاعات خود در زمینه های مورد نیاز و یا علاقه شان هستند . می‌توانید در کنار هر نوع محتوای کاربردی که منتشر می کنید از مقالات آموزشی بهره ببرید .

برای نمونه اگر تولیدکننده عسل هستید ، می‌توانید در کنار محصولات خود، مقالاتی در رابطه با خواص عسل ، چگونگی تولید عسل ، تهیه و منتشر کنید . دقت کنید که مقالات و محتواهای آموزشی نباید پیچیده و یا کوتاه باشند . هر قدر مقالات آموزشی ساده‌تر و طولانی‌تر باشند ، تأثیر بیشتری بر روی مخاطب می‌گذارند . البته ساده نویسی و قابل فهم بودن یک ارزش محسوب می شود به شرطی که از اعتبار علمی و کیفیت مقالات کم نکند .

عناصر بسیاری برای ارائه یک محتوای جذاب و یونیک وجود دارد . دقت کنید که به‌کارگیری تمام این عناصر نیاز به یک تیم حرفه‌ای ، متخصص و دارای تجربه می باشد . اگر تمایل به هزینه برای داشتن محتوای تخصصی ندارید ، بهتر است که با ضرورت این نوع محتوا بیشتر آشنا شوید.

ویژگی محتوای خوب ، 5 گام اساسی تولید محتوا ، تولید محتوای سئوپسند

مهم ترین ضرورت تولید محتوای مناسب برای سئو عبارتند از :

الف : افزایش ماندگاری کاربران در سایت

محتوای مناسب و ارزشمند ، کاربران را بیشتر در وب‌سایت نگه می‌دارد که یک امتیاز ویژه محسوب می شود . فرض کنید شخصی از طریق گوگل و موتورهای جستجو وارد وب‌سایت شده و نتوانسته چیزی که می‌خواهد را پیدا کند . این شخص پس از چند ثانیه از وب‌سایت خارج می‌شود ، به این حرکت شخص پرش bounce گفته می‌شود .

بانس ریت Bounce Rate یا نرخ پرش یا نرخ فرار به درصد بازدیدکنندگانی گفته می‌شود که پس از ورود به یک صفحه بدون انجام اقدام خاصی ، از همان صفحه خارج می‌شوند . به زبان ساده می توان گفت نرخ پرش یعنی نسبت کاربرانی که از سایت شما بدون هیچ اکشنی یا فعالیتی خارج شدند به نسبت کل کاربرانی که وارد سایت شما شدند ، محاسبه می شود .

اهمیت بانس ریت

بانس ریت به سه دلیل مهم است:

– کاربر بانس شده دارای نرخ تبدیل ۰ است ، چون هیچ فعالیتی در صفحه انجام نداده است . بنابراین وقتی بانس ریت صفحه خود را کاهش می‌‌‌‌‌دهید همزمان نرخ تبدیل شما نیز رشد خواهد کرد .

– ممکن است گوگل از bounce rate به عنوان یک فاکتور در رتبه‌‌بندی استفاده کند . نتیجه یک تحقیق نشان داده نرخ پرش با رتبه‌‌‌‌‌بندی سایت‌‌‌‌‌ها در صفحه اول گوگل ارتباط نزدیکی دارد .

– می‌‌‌‌توانید با استفاده از نرخ پرش مشکلات مربوط به صفحه بندی محتوا را رفع کرده و تجربه کاربری را بهبود بخشید .

خلاصه اینکه ، گوگل قابلیت بررسی شاخص‌هایی مانند تعداد پرش را دارد و آن را به‌عنوان یک فاکتور مهم در نظر می‌گیرد . در صورتی که یک صفحه دارای تعداد پرش بیشتری باشد ، به این معناست که مشکلی در آن صفحه وجود دارد . یک محتوای حرفه ای از این مسئله جلوگیری کرده و میزان پرش صفحات را کاهش می‌دهد .

ب : دستیابی به رتبه‌های بهتر در گوگل

تولید محتوای مناسب برای سئو موجب شناخته شدن برندها و کسب و کارهای اینترنتی با هزینه بسیار پایین می شود . تمامی وب‌سایت‌ها و فروشگاههای اینترنتی به‌نوعی به سئو برای دیده شدن نیاز دارند .

قرار گرفتن وب‌سایت در صفحه اول نتایج جستجو گوگل می‌تواند موجب ارتقای کسب‌وکار شما در دنیای مجازی شود . مهم ترین ملاک در ارزیابی گوگل برای کسب رتبه بالا هم تولید محتوای مفید ، تخصصی و کاربردی می باشد .

ج : کاهش هزینه تبلیغات کلیکی

توجه کنید که تولید محتوای مناسب برای سئو جهت کمپین‌های تبلیغات در گوگل ادز نیز بسیار مؤثر است . در واقع مدیران کسب و کارها و صاحبان وب سایت ها  با یک تیر دو نشان می‌زنند . به این صورت که علاوه بر جذب کاربران به‌صورت ارگانیک ، میزان بازدید خود را از طریق تبلیغات کلیکی افزایش می دهند .

به طور کلی هر قدر صفحات فرود شما بهتر بهینه‌سازی شود ، هزینه‌های کلیک نیز کاهش پیدا می‌کند و در نهایت رتبه وب‌سایت در جستجوی ارگانیک افزایش پیدا می‌کند .

خلاصه اینکه ، تولید محتوا برای سئو نه تنها مفید است بلکه امری حیاتی برای وب‌سایت و دیگر شبکه‌های اجتماعی محسوب می شود ، پس هرگز قدرت چنین تبلیغاتی را دست‌کم نگیرید .

۸- لینک های خارجی

لینک های خارجی مانند لینک های داخلی در استراتژی سئو وب سایت مهم و تاثیرگذارند . لینک ها بعد از تولید محتوای تخصصی ، دومین چیزی است که گوگل اهمیت زیادی به آنها می دهد . وقتی درباره موضوعی در حال نوشتن مطلب هستید و احساس می کنید که لینک به یک سایت دیگر می تواند کمک بیشتری به کاربران در این زمینه کند ، حتما این کار را انجام دهید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  نوشتن محتوا برای سایت

دقت کنید که در بین محتواها تنها به وب سایتهای معتبری لینک دهید که برای کاربران و مخاطبان مفید باشد . گوگل و سایر موتورهای جستجو لینک های خارجی وب سایت شما را نیز در رتبه دهی به صفحات سایت دخیل می کنند .

۹- سرعت سایت

تصور کنید که بر روی سایتی کلیک کرده و زمان زیادی را برای بارگذاری کامل آن منتظر مانده اید . مطمئنا هر کاربری در این شرایط سایت را ترک کرده و دیگر وارد آن نمی شود . سرعت سایت نه تنها یکی از فاکتورهای مستقیم و تاثیر گذار در سئو می باشد ، بلکه امری ضروری در جلب رضایت کاربران است .

اگر سرعت بارگذاری سایت شما بیش از ۳ ثانیه باشد ، احتمالا با مشکلاتی مواجه هستید . یک مطلب و محتوای سایت شما ممکن است برای کاربران بسیار جذاب باشد ، اما به خاطر کند بودن سرعت سایت، احتمالا دیگر به سایت شما مراجعه نکنند . پس در کنار تولید محتوای مناسب برای سئو به سرعت بارگذاری صفحات سایت توجه ویژه کنید .

برای تست سرعت سایت می توانید از ابزارهایی مانند GTMetrix ، Pingdom و Google Insight بهره برده و با استفاده از این ابزارها ، راه حل های مشکل سرعت سایت را نیز مشاهده کنید .

۱۰- توجه به فرمت محتوا

اگر همچنان با سبک دوران دانشگاه یا مدرسه ، مطلب می نویسید احتمالا در رعایت اصول بازاریابی محتوا با موفقیت زیادی مواجه نخواهید شد . وقتی صحبت از پست یک وبلاگ می شود ، قوانین جدید خود را نشان می دهند . در بین این قوانین ، فرمت نوشته ها بسیار مهم است و تاثیر به سزایی در جلب نظر کاربران و موتورهای جستجو دارد .

بهتر است از جملات کوتاه تر استفاده کرده و نهایتا دو یا سه جمله را در یک پاراگراف جا دهید . بعد از آن نیز می توانید از یک جمله مجزا برای تاکید بر روی گفته ها استفاده کنید . ساختار کلی صفحه نیز باید مانند تصاویر صفحه از قابلیت دیداری خوبی برخوردار باشد .

اما مهمترین نکته استفاده از هدینگ ها در متن محتوا است . هدینگ ها موجب تقسیم کردن محتوا به بخش های مجزا شده و هضم مطلب را برای کاربران آسان تر می کند . همچنین این کار تاثیر به سزایی در درک موتورهای جستجو از مطلب داشته و به سئو آن کمک زیادی می کند .

در واقع این تگ در اینترنت ، وب سایت‌ها و همچنین به هنگام تولید محتوا برای مشخص کردن عناوین و سرفصل ها مورد استفاده قرار می‌گیرد . این تگ به صورت موثر روی سئو سایت تأثیر دارد چرا که گوگل با استفاده از تگ هدینگ خیلی راحت‌تر می‌تواند محتوای تولید شده را درک کنند.

تگ هدینگ heading tag در تولید محتوا

همان‌طور که از نام این تگ می‌توان برداشت کرد تگ هدینگ تیترهای یک محتوای متنی به حساب می‌آید . این تگ‌ها از H1 شروع و به H6 ختم می‌شود که یکی از مهم‌ترین آنها تگ H1 است که از آن به عنوان تیتر اصلی یک محتوا و پست تولید شده استفاده می‌شود . تگ هدینگ یک روش برای ساختار دهی محتوای تولید شده وب سایت می باشد .

این روش یک روش مرسوم و رایج است و می‌توان یک تگ H1 در هر صفحه از وب سایت به عنوان سر تیتر ایجاد کرد . در محتوای تولید شده هم، از تگ هدینگ H2 و مابقی تگ‌ها هم در زیر مجموعه متن و محتوا ، مورد استفاده قرار می‌گیرد .

خلاصه اینکه ، یکی از کاربردهای تگ هدینگ برای مشخص کردن بخش‌های متفاوت یک محتوای تولید شده است . همچنین این مورد روی سئو وب سایت و کاربردی بودن آن از نظر کاربران تأثیر بسیار زیادی دارد . مورد دیگر اینکه استفاده از این تگ‌ها موجب خوانایی بهتر مطالب و محتوای تولید شده و همچنین بهبود تجربه کاربری وب سایت خواهد داشت .

همان طور که گفته شد ، یکی از مهم‌ترین تگ‌های هدینگ که اهمیت ویژه‌ای برای موتورهای جستجوی گوگل دارد، تگ H1 است . چون موتور جستجو و همچنین ربات‌های گوگل ، به کلمات به کار رفته در متن و محتوای تولید شده اهمیت زیادی می‌دهند و به مانند تگ تایتل Title Tag می‌تواند حاوی توضیحات کوتاه در مورد صفحه وب سایت باشد .

هدینگ شماره ۲ و ۳ نقش به سزایی در طول محتوای صفحه دارند و استفاده حداقل یک بار از کلمه کلیدی در این هدینگ ها ، پیشنهاد می شود .

۱۱- لینک های داخلی

اگر در زمینه سئو و بهینه سازی سایت تازه کار هستید ، شاید برای اولین بار باشد که عبارت لینک های داخلی به گوشتان خورده باشد ، اما لینک های داخلی مزایای زیادی به همراه دارند . آنها نه تنها به کاربران کمک می کنند ، بلکه در سئو و ترافیک وب سایت نیز بسیار موثرند .

وقتی در حال نوشتن یک پست جدید در وبلاگ سایت هستید و از عباراتی استفاده می کنید که در پست های قبلی درباره آن توضیحات کاملی داده اید ، می توانید از طریق لینک داخلی به آن مطلب اشاره کنید . این موضوع احتمالا موجب می شود که خوانندگان مطلب به لینک ارجاع شده بروند و به جای کلیک بر روی دکمه بک و در نتیجه افزایش بانس ریت، به گشت زنی بیشتر در وب سایت بپردازند .

۱۲- نوشتن محتوای بلند

همان طور که در بالا در تشریح استفاده از محتوای آموزشی طولانی ذکر شد ، تولید محتوای طولانی یا آسمان خراش تاثیر شگرفی در رشد و ارتقای وب سایت دارد . نه تنها کاربران به مطالب بسیار بلند و جامع علاقه مند هستند ، بلکه موتورهای جستجو به ویژه گوگل نیز این نوع مطالب را دوست داشته و بهای بیشتری به مطالب بیش از ۲۰۰۰ کلمه می دهند . علاوه بر اینها تاثیر محتوای اختصاصی در افزایش کسب درآمد اینترنتی هم غیر قابل انکار است .

در واقع بیشتر مطالبی که در رتبه های یک تا سوم نتایج گوگل قرار دارند ، دارای بیش از ۲۰۰۰ کلمه محتوا هستند . همچنین مطالب بلندتر از شانس بیشتری برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی برخوردارند . البته کاملا واضح است که در مطالب بلندتر به فرمت محتوا دقت بیشتری باید کنید تا محتواها دچار از هم گسیختگی نشوند .

۱۳- حضور فعال در شبکه های اجتماعی

وب سایت و فروشگاهتان از هر نوع و در هر زمینه ای که باشد، باید حضور قوی در شبکه های اجتماعی داشته باشید تا برند و کسب و کارتان را روز به روز قوی تر و معروف تر کنید . شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی موجب ارتباط نزدیک بین کسب و کار و مشتریان می شود .

توجه کنید که فعالیت و بازاریابی در شبکه های اجتماعی موجب افزایش ارتباط برندتان با کاربران در سطح شخصی تری شده و از این طریق، ترافیک بیشتری برای سایت می توانید جذب کنید . اما در کنار تمام این تاثیرهای مثبت که در نهایت موجب افزایش کسب درآمد از اینترنت می شود ، شبکه های اجتماعی بر روی سئو سایت نیز تاثیر گذارند .

هرگز از تاثیر شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی به واسطه کارکردهای ارتباطی غافل نشوید . در مجموع شبکه های اجتماعی موجب : ۱- افزایش بازدید از وب سایت ۲- ارتقا سئو سایت و ۳- شهرت برند و کسب و کارهای اینترنتی می شوند .

سخن پایانی تولید محتوای مناسب برای سئو

در این مقاله سایت پول یابی برخی از اصول کلی تولید محتوای مناسب برای سئو ذکر شد ولی نکات ریز دیگری هم وجود دارند که نباید از آنها غافل شوید . از جمله مبانی سئو یک صفحه می توان به برچسب ها ، عنوان صفحه ، متای توضیحات ، متن جایگزین عکس ها ، یو آر ال و…. اشاره کرد . توجه و اهمیت دادن به کوچک ترین نکات می تواند تاثیرگذاری محتوا را بیشتر کند .

بعضی مواقع به دلیل عجله در ارسال مطالب ، ممکن است برخی از مبانی اولیه سئو را فراموش کنید ، اما همین موارد کوچک در کنار یکدیگر می توانند تاثیر بزرگی بر رشد سایت بگذارند . فراموش کردن اصول کلیدی و حتی ساده تولید محتوای مناسب برای سئو می تواند آسیب جدی به سئو وب سایت در درازمدت بزند . بدون داشتن یک استراتژی و نظم در پروسه سئو سایت نمی توان به ترافیک طبیعی دست یافت .

نکته آخر تولید محتوای مناسب برای سئو اینکه ، نوشتن و انتشارمطلب برای سئو یک سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت محسوب می شود . برخلاف دیگر شیوه‌های تبلیغاتی و بازاریابی، کارایی سئو پس از تمام شدن کمپین‌ها متوقف نمی‌شود . لذا به همه کسب‌وکارها توصیه می‌شود که از جایگاه دائمی و فوق العاده تولید محتوای ارزشمند و کاربردی بر سئو و رشد کسب و کارهای آنلاین و افزایش کسب درآمد اینترنتی اصلا غافل نشوند .

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.