راههای افزایش رتبه سایت در گوگل

برای تمام مدیران کسب و کارهای اینترنتی و دارندگان فروشگاه آنلاین دانستن راههای افزایش رتبه سایت در گوگل از واجبات است. هیچ کس منکر تاثیر گذاری شگرف موتورهای جستجو به طور عام و گوگل به طور خاص بر کسب و کارهای اینترنتی و افزایش کسب درآمد آنلاین نیست . کارشناسان معتقدند بدون موتور جستجوی گوگل ، حیات و ادامه فعالیت بسیاری از سایتها امکان پذیر نخواهد بود و به ورشکستگی کامل می رسند.

شما مخاطب محترم سایت پول یابی چه بسا با جستجو در گوگل به این سایت تشریف آورده اید پس گوگل دارای اهمیت بالایی است و رسیدن به رتبه بالای آن برای کسب و کارها حیاتی می باشد . به دلیل اهمیت آگاهی از راههای افزایش رتبه سایت در گوگل جهت ارتقای کسب درآمد اینترنتی ، در این مقاله به تکنیک های ساده ولی کاربردی و تاثیرگذار برای رشد سایت می پردازم.

اهمیت گوگل در رشد کسب و کارهای اینترنتی

قبل از پرداختن به اصل موضوع برای درک بهتر اهمیت و جایگاه گوگل در افزایش کسب درآمد از اینترنت ، به چند آمار کلی پرداخته می شود. بیش از دو تریلیون جستجوی سالیانه در دنیا و بیش از پنجاه میلیارد جستجوی سالانه در ایران توسط کاربران در گوگل انجام می شود. یکی از خدمات گوگل نسخه اندروید تلفن های هوشمند است که میلیاردها نفر از آن استفاده می کنند.

بر اساس گفته سایت آلکسا ۲/۳ درصد از کاربران گوگل ، ایرانی هستند که یک آمار خیره کننده محسوب می شود. در ایران بیش از ۱۶۰۰ جستجو در ثانیه ، یعنی حدود ۱۳۸ میلیون جستجو در روز انجام می شود و این نشان از محبوبیت گوگل در بین کاربران ایرانی دارد. نکته جالب اینکه این اندازه محبوبیت به قدری بالاست که کاربران ایرانی به جای واژه جستجو از واژه گوگل استفاده می کنند.

این آمارهای کوتاه ولی خیره کننده ، صاحبان هر کسب و کاری را مجاب می کند تا برای حضور در لیست جستجوهای گوگل تمام سعی و تلاش خود را بکنند. بدون تردید در ۵۰ میلیارد جستجوی سالیانه کاربران ایرانی ، واژه ها و کلمات زیادی وجود دارد که با کسب و کارها ارتباط دارد لذا برای حضور و رقابت با سایر رقبا باید برنامه ریزی کرد و از تکنیک ها و راههای افزایش رتبه سایت در گوگل بهره جست.

راههای افزایش رتبه سایت در گوگل

برخی از تکنیک ها و روش های افزایش رتبه سایت در عین سادگی بسیار تاثیرگذار بوده و موجب افزایش بازدید سایت می شود. اما توجه کنید که باید حتما از ترفندهای درست و قانونی استفاده کنید وگرنه نتیجه معکوس شده و چه بسا که تا مدتهای مدیدی از جستجوهای گوگل حذف شوید. مناسب ترین و بهترین راه سرمایه‌گذاری بلندمدت با استفاده از روش‌های درست و اصولی می باشد.

مهمترین تاثیر استفاده از روش های اصولی ضمن صرفه جویی در هزینه های جاری سایت و همچنین زمان ، بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت. مجموعه روشهایی که در اینجا معرفی می شوند در عین سادگی و راحتی ، به نوعی زیرمجموعه سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هم محسوب می شود.

راههای افزایش رتبه سایت ، تکنیک کسب رتبه بالا در گوگل
تلاش برای رشد سایت و کسب رتبه بالا در گوگل ، بهترین شیوه برای افزایش کسب درآمد می باشد.

نکته دیگر اینکه این روش‌ها تخصصی ، سخت و زمان‌بر نیستند. یعنی هر کسی با هر سطح اطلاعاتی می تواند روال قبلی کار خود را ادامه داده ولی در کنار آن کارهای عادی و معمول، نکاتی را نیز رعایت کند. مهم ترین تکنیک ها و ترفندهای افزایش رتبه سایت در گوگل جهت کسب درآمد اینترنتی بیشتر عبارتند از:

۱- انتخاب کلمات کلیدی مناسب

اولین تکنیک این است که کلمه کلیدی مناسب با محتوا انتخاب شود. باید کلمه‌ کلیدی را طوری انتخاب کرد که کاربران هدف و مدنظر را جذب کند. توجه کنید ،مهم نیست چه کلماتی بازدید بیشتری در گوگل دارند، شما باید هدف کسب وکار خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن کلمات کلیدی را انتخاب کنید. یک محتوای معمولی باید بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه باشد. اگر کمتر باشد احتمالا گوگل آن را در نظر نمی گیرد و اگر بیشتر باشد، به احتمال زیاد از حوصله‌ کاربران خارج است البته به جز محتوای همیشه سبز که جایگاه خاص خود را دارد.

 نکته مهم اینکه از این تعداد کلمات، حدودا باید بین ۲ تا ۵ درصد آن‌ها ، کلمه‌ کلیدی انتخاب‌شده باشد. اگر این چگالی کمترباشد، ممکن است گوگل متوجه آن نشود و متن را غیر مرتبط با کلمه کلیدی تشخیص دهد. اگر بیشتر از حد مجاز باشد باز ممکن است ازنظر گوگل متن اسپم محسوب شود.

راه حل هم کاملا مشخص است مدیران کسب و کار اینترنتی در تولید محتوا، رعایت چگالی کلمه کلیدی را مدنظرشان داشته باشند تا نقش موثرش در بالا بردن رتبه سایت در گوگل را به عینه ببیند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با کارهای گرافیکی

۲- محتوای تخصصی ، مفید و قابل فهم

تکنیک دوم در افزایش رتبه سایت ، تولید محتوای قابل فهم ، اختصاصی و به قول عامیانه به درد بخور می باشد چیزی منتشر کنید که مشکلی از مردم را حل کرده و یا نیازی از آنها را برطرف کند. دوره محتوا کپی کردن گذشته و الان بیشتر به ضرر است تا منفعت ، چون گوگل اعتبار سایتهای کپی کار را تنزل می دهد.

هیچ چیز به اندازه محتوای سبز و کپی نشده نمی تواند موجب رشد سایت شود . سایتهایی را دیدم که ایرادات فنی داشتند ولی به دلیل تولید محتوای سبز در اوج بودند. وب سایت نباید مثل جمعه بازار شهرستان جویبار مازندران باشد و همه چیز در آن ارسال و موجود باشد. محتوای نامرتبط با کسب و کار، اعتبار سایت را نزد کاربران کاهش می دهد و وب سایت را به‌عنوان سایت نامرتبط شناخته و سریع از آن خارج می شوند، این فرایند رتبه سایت را در گوگل به ‌شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

کاملا معقول است اگر محتوا قابل فهم ، کاربردی و اختصاصی باشد، کاربر در سایت مانده و به آن توجه می‌کند. مخاطب باید در هنگام خواندن محتوای سایت، حس کند که در حال خواندن مقاله‌ای جذاب است. لذا باید نوشته را به‌خوبی توسط زیرعنوان‌ها دسته‌بندی و منظم کرد و در صورت لزوم ، از تصاویر جذاب استفاده کرد. نباید اصطلاحات پیچیده به کار برد و جملات و پاراگراف‌ها ، تا حد ممکن مختصر و مفید باشند.

۳- انتخاب عنوان هوشمندانه و جذاب

اولین چیزی که گوگل در جستجوها نشان داده و نیز مخاطب مشاهده می کند عنوان مقاله است ، پس در انتخاب عنوان هوشمندانه و جذاب باید دقت نظر لازم را داشت. کاربران اگرچه ممکن است برخی کلمات جزئی را هم ببینند ولی بیشتر روی عنوان‌های جذاب کلیک می‌کنند.

افزایش نرخ کلیک و ورودی به وب سایت، در نهایت موجب بالا بردن رتبه سایت در موتور جستجوی گوگل خواهد شد. هرچه کلیک خوری بیشتر شود آن محتوا و سایت در رنگ گوگل بالاتر خواهد آمد و اعتبار بیشتری کسب خواهد کرد.

لذا باید همه مقالات و حتی عکس‌ها و فیلم‌های موجود در وب سایت دارای عنوانی جذاب باشند تا مخاطب را به سمت سایت کشانده و در آنجا نگه دارد . البته انتخاب عنوان جذاب به معنای تقلب و یا عدم صداقت در کار نیست. انتخاب عنوان در عین جذاب بودن باید کاملا منطبق با متن محتوا باشد تا حس فریبکاری نسبت به مدیر سایت از طرف کاربران ایجاد نشود. اگر کاربر حس کند فریب خورده دیگر به سایتتان نخواهد آمد.

۴- بهینه سازی تصاویر و ویدئوهای سایت

در گذشته گوگل به متن های نوشتاری بیشتر اهمیت می داد ولی کم کم بهینه سازی تصاویر و ویدیوهای سایت هم در کسب رتبه بالا ملاک قرار گرفت. اندازه و کیفیت تصاویر و ویدئوهای به‌کاررفته در سایت نقش مهم و کلیدی در افزایش رتبه سایت در گوگل دارند.

البته این تمام داستان و ماجرا نیست. باید با استفاده از عنوان و کلمه کلیدی مناسب، این تصاویر و ویدئوها به یکدیگر و به محتوا مرتبط باشند. این کار موجب می‌شود در کلید واژه موردنظر رتبه بهتری پیدا کنید و همچنین در جستجوی مربوط به کلمه‌های مشابه نیز دیده شوید. امروزه جستجوی عکس ها توسط کلید واژه ها انجام می شود پس در انتخاب و چینش آن باید دقت بالایی داشت.

۵- ساختن لینک های داخلی و خارجی

همواره داشتن لینک خارجی به سایت‌های مطرح و بزرگ یکی از عوامل افزایش اعتبار سایت و بالا بردن رتبه سایت در گوگل است. این بک لینک ها اهمیت و اعتبار سایت شما را به عنوان مرجع مفید نزد گوگل مطرح می کند. در واقع با انجام این کار، موضوع محتوای سایت به درستی برای گوگل مشخص می‌شود. البته هر لینکی ارزش و اعتبار ندارد ، دقت کنید که لینک خارجی به سایت‌های معتبر ، قوی و شناسنامه دار باشد.

علاوه بر لینک های خارجی نباید از لینک های داخلی و تاثیرگذاری بالای آن هم غافل شد. می‌توانید در محتوای خود لینک‌هایی به صفحات دیگری از سایت هم داشته باشید. باید در انتخاب لینک داخلی هوشمندانه و با درایت عمل کنید، مثلاً اگر در متن محتوا، از کلید واژه‌ » روش های کسب درآمد آسان»  برای یک محتوای دیگر استفاده می کنید، آن را به‌عنوان لینک داخلی در نظر بگیرید همین روشی که الان در سایت پول یابی استفاده کردم و لینک دادم. این روش، به تجربه، مفید بودن و تاثیرگذاری بالای خود را ثابت کرده است.

۶- اشتراک لینک محتواها در شبکه های اجتماعی

در اهمیت شبکه های اجتماعی در رشد سایتها هیچ شکی وجود ندارد لذا تا می توانید لینک مقالات را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.اگر محتوای منتشر شده مفید و مورد پسند کاربران باشد، کاربران آن را در شبکه‌های اجتماعی مختلف و با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند و تعداد ورودی سایت شما با این روش بالاتر می‌رود. در اینجا بدون هیچ هزینه و صرف زمان ، کاربران ویروس وار مطالب شما را منتشر خواهند کرد و اینجاست که بازاریابی ویروسی اتفاق می افتد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مزایای کسب درآمد از اینترنت

این شیوه و تکنیک ساده به صورت نامحسوس موجب افزایش کلیک خوری و بالا رفتن رتبه سایت در گوگل می‌شود. حتماً در انتهای همه‌ محتواها دکمه‌ اشتراک‌گذاری در انواع شبکه‌های اجتماعی را قرار دهید تا بازخورد آن را در درازمدت ببینید.

۷- ایجاد نقشه سایت

امروزه گوگل به راحتی کار خود و نیز دسترسی راحت کاربران اینترنتی اهمیت می دهد . لذا نقشه سایت منظم و اولویت‌بندی شده‌ای را ایجاد کنید . چیزی را که گوگل به آن دسترسی نداشته باشد چطور می تواند ایندکس و در جستجوها نشان دهد؟

منظم و مرتب بودن صفحات و نقشه‌ وب سایت موجب می‌شود گوگل راحت تر و سریع تر سایت را پیمایش کند و به ایندکس زودتر و بهتر مطالب منجر شود. این کار موجب بالا بردن رتبه سایت در گوگل خواهد شد. با ایجاد صفحات جدید و قرار گرفتن آدرس آن در نقشه‌ سایت، گوگل می‌تواند آن را بشناسد. رعایت این تکنیک کار شاق و سختی نیست.

۸- به روز کردن اطلاعات قبلی

گاهی برخی اطلاعات و محتواها به مروز زمان مندرس و کهنه می شوند و آن کارایی لازم را ندارند. برای همین محتوایی که قبلا در سایت منتشر کرده‌اید را با گذر زمان به روز کنید و برای تاثیرگذاری بیشتر ، اطلاعات جدیدی به آن اضافه نمایید. به‌روزرسانی و تغییر اصولی محتواهای قدیمی و باارزش برای گوگل بسیار اهمیت دارد و در رتبه‌بندی سایت شما تأثیر زیادی دارد.

البته باید دقت کنید که محتواهای سبز به دلیل ماهیتشان دیر به دیر به روز می شوند .به جز اینها ، می‌توانید نوشته‌هایی که در گذشته بازدید بیشتری داشته‌اند و یا کلیدواژه‌های محبوب تر در سایت را شناسایی کنید و اطلاعات به روزی را به آنها اضافه نمایید.

این کار مختص ویرایش متن ها و محتواهای نوشتاری نیست بلکه می‌توانید تصاویر یا ویدیوی جدیدی را در صورت لزوم، در نوشته قرار دهید. به روزرسانی اصولی و مداوم محتواها موجب افزایش رتبه سایت در گوگل خواهد شد.

۹- افزایش سرعت سایت

مدیران سایتها باید بررسی کنند که وب‌سایت از لحاظ زیرساخت فنی، از سرعت قابل قبولی برخوردار است. امروزه کاربران اینترنتی کم صبر و حوصله هستند و وقت زیادی برای باز شدن سایت نمی گذارند. هرچه سایت سریع‌تر بارگذاری و بالا بیاید و سرعت بیشتری داشته باشد، کاربران بیشتر به سمت سایت جذب می شوند. تحقیقات نشان داده، درصورتی که بارگذاری صفحه بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد، کاربران سایت را ترک خواهند کرد.

سرعت بالای بارگذاری سایت از طرف گوگل یک امتیاز بزرگ محسوب می شود و موجب افزایش بازدید و رتبه سایت می‌شود. توجه کنید حتی اگر همه نکات هشت گانه قبلی را رعایت کرده باشید اما سایت به کندی و با تاخیر باز شود ، عملا کار خاصی نکرده اید و همه زحمات شما هدر رفته است . لذا با بهبود و بهینه سازی زیرساخت و انتخاب هاست مناسب این امتیاز بزرگ را به راحتی از دست ندهید.

سخن پایانی راههای افزایش رتبه سایت در گوگل

مجموعه تکنیک ها و راهکاری نه گانه بالا در عین سادگی و راحتی ، در درازمدت موجب : ۱- افزایش رتبه در گوگل ، ۲- ورود مخاطبان هدف به سایت و ۳- افزایش کسب درآمد اینترنتی و توسعه کسب و کارهای آنلاین می شود. این نکات و تکنیک ها سختی زیادی ندارد و هر کسی می تواند در زمان تولید محتوا به آنها نظری داشته باشد تا تاثیر آن را به چشم خود ببیند.

نکته مهم اینکه این تکنیک های افزایش رتبه سایت ، در کوتاه مدت فرضا در طی چند هفته و یا یکی دو ماه جوابگو نخواهد بود و حداقل باید سه یا چهار ماه کار کرد تا رگه هایی از تاثیرگذاری آن را مشاهده کنید. و هر چه زمان بیشتر بگذرد تاثیرگذاری آنها مشهودتر خواهد بود. این اصول بدیهی سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هم محسوب می شود.

نکته آخر که تاکید جمله بالا می باشد این است که ، هیچ کاری بدون صبر ، تلاش ، پشتکار و برنامه ریزی به نتیجه نمی رسد پس در انجام این امور صبور باشید تا در درازمدت نتایج آن را در افزایش کسب درآمد از اینترنت خود ببینید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.