راههای کسب درآمد از اسپاتیفای Spotify

زمانی که صحبت از روش ها و راههای عملی کسب درآمد از اسپاتیفای Spotify می شود در واقع از کسب درآمد اینترنتی از طریق صعنت پولساز موسیقی می شود . برنامه اسپاتیفای Spotify یکی از انواع نرم افزارهای کاربردی موجود در فروشگاه‌های اندرویدی و iOS است که کاربران می‌توانند از آن کسب درآمد دلاری کنند . در واقع با به اشتراک گذاشتن موسیقی‌های مختلف می توانند از این برنامه کسب درآمد آنلاین داشته باشند .

قسمت بزرگی از صنعت موسیقی در سالیان اخیر، توسط پلتفرم اسپاتیفای Spotify احاطه شده است . بیش از ۲۰۰ میلیون نفر از خدمات پخش استریم در سراسر دنیا استفاده می کنند . همین موضوع موجب شده تا اسپاتیفای به یکی از بزرگترین برنامه های صنعت موسیقی در دنیا تبدیل شود .

نرم افزار اسپاتیفای قادر به ارائه امکانات و قابلیت های زیادی است . لذا توانایی کسب درآمد اینترنتی از اسپاتیفای برای همگان به عنوان یک آرتیست وجود دارد .

شاید تا چند سال قبل کسب درآمد از چنین پلتفرم هایی در دنیا غیرممکن بود اما حالا خیلی راحت می توانید از صنعت موسیقی و با کمک اسپاتیفای کسب درآمد اینترنتی کنید . امکان کسب درآمد از اسپاتیفای Spotify برای همگان وجود دارد و هم هنرمندان و هم شنوندگان می توانند از این نرم افزار پول درآورند . در این مقاله سایت پول یابی تلاش می شود تا راهها و شیوه های کاربردی آموزش کسب درآمد از اسپاتیفای ارائه شود .

شیوه کار نرم افزار اسپاتیفای

در اینستاگرام، افراد به دلیل اینکه از دنبال کننده Follower زیادی برخوردارند، این امکان را دارند تا با تبلیغ کردن، کسب درآمد کنند . در اسپاتیفای Spotify هم چنین امکانی وجود دارد و کاربران می‌توانند با افزایش تعداد دنبال کننده‌ و افزایش تعداد دفعات پخش موسیقی‌ خود در این نرم افزار کسب درآمد کنند .

نکته مهم کسب درآمد از این برنامه این است که کاربران باید بسیار صبور بوده و هر چه صبر آن‌ها بیشتر باشد، میزان درآمدشان افزایش می یابد . افراد باید موسیقی‌های جذابی را به اشتراک بگذارند و مدت زمان زیادی با این برنامه کار کنند . البته کسب درآمد اینترنتی از این نرم افزار چندان دشوار نیست و میزان درآمد بسته به فعالیت کاربران دارد .

شاید یکی از مواردی که می‌تواند موجب شود تا کاربران با مشکل رو به رو شوند، پیچیده بودن درگاه پرداخت برنامه اسپاتیفای است . روش‌های پرداخت این نرم افزار می‌تواند کاربران را دچار مشکل کند . اما این امکان نیز وجود دارد تا مبلغ پرداختی به صورت بیت کوین دریافت شود . هر کسی می تواند به عنوان یک هنرمند Artist وارد این برنامه شده و اقدام به کسب درآمد از اینترنت کند .

کاربران باید صبور باشند و توجه کنند که بدون مشهور شدن هم می‌توان از طریق این برنامه کسب درآمد کرد . در ابتدا می‌توانند با پخش شدن موسیقی‌های به اشتراک گذاشته شده (استریم شدن) کسب درآمد کنند، اما مبلغی که بابت این کار پرداخت می‌شود چندان زیاد نیست .

افراد باید بتوانند با توجه به سلیقه کاربران و ساختن لیست پخش موسیقی‌های جذاب Playlist تعداد دنبال کننده‌های خود را افزایش دهند . پس از گذشت مدتی برنامه اسپاتیفای بر اساس میزان محبوبیت و تعداد دفعات استریم شدن موسیقی‌های به اشتراک گذاشته شده، مبلغی را به شما پرداخت می کند .

کسب درآمد از اسپاتیفای Spotify ، افزایش استریم ، میزان درآمد از اسپاتیفای

راه کسب موفقیت در اسپاتیفای

توجه کنید که دستیابی به موفقیت در کسب و کار اینترنتی و یا سنتی یک شبه حاصل نمی شود . با این حال امکان کسب درآمد اینترنتی از طریق موسیقی ، بدون دستیابی به شهرت زیاد به راحتی با اسپاتیفای امکان پذیر است . با اینکه مبلغ اندکی برای هر استریم پرداخت می شود، ولی از مهمترین فاکتورهایی که سبب رسیدن به موفقیت می شود می توان به مواردی مانند: پلی لیست های مناسب، بازاریابی عالی، روابط عمومی بالا و استراتژی در انتشار صحیح محتوا اشاره کرد .

از دید اسپاتیفای ، کاربران بایستی به تمرکز بر روی مواردی همچون، تعداد استریم، جذب دنبال کننده ها، فرکانس انتشار و آهنگ های پلی لیست بپردازند . افراد قادر به دستیابی به اطلاعات و آمارهای زیادی از طریق مشخصات خود هستند . حتی اطلاعاتی بیشتر از آنچه که به عنوان سرویس توزیع موسیقی قادر به ارائه آن به افراد است .

افراد فعال می توانند به منظور کسب درآمد اینترنتی بیشتر از اسپاتیفای و همچنین اتخاذ استراتژی بازاریابی، از این اطلاعات بهره ببرند . در صورتی که قصد برنامه ریزی یک کمپین تبلیغاتی آنلاین و همچنین کسب درآمد دلاری از اسپاتیفای را دارید این موارد می تواند برایتان از اهمیت زیادی برخوردار باشد .

روش های افزایش کسب درآمد از اسپاتیفای

واقعیت این است که اسپاتیفای به هنرمندان مبلغ بسیار ناچیزی را پرداخت می کند . گاردین فاش کرده است که این پلتفرم برای ۳۰۰۰ بار پخش فقط ۳ یورو می پردازد . اما راهها و روش های زیادی برای افزایش کسب درآمد از اسپاتیفای وجود دارد که برخی از اینها عبارتند از :

۱- اشتراک آهنگ ها در استوری اینستاگرام

تبلیغ آهنگ از جمله مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید . هدف اسپاتیفای، ایجاد سهولت در انجام این کار تا حد ممکن است . قابلیت جدیدی توسط اسپاتیفای در نظر گرفته شده که به کمک آن امکان به اشتراک گذاری آهنگ ها، آلبوم ها، پلی لیست ها و هنرمندان مورد علاقه را به طور مستقیم در استوری اینستاگرام فراهم شده است .

می توانید کاربران را از طریق استوری اینستاگرام مستقیما به صفحه موزیک ها در اسپاتیفای خود ارجاع دهید . تنها چیزی که نیاز دارید، نصب اپلیکیشن اسپاتیفای و اینستاگرام در تلفن هوشمندتان است . پس از آن، اقدام به انتخاب «استوری اینستاگرام» در منوی «اشتراک» کرده و به اشتراک گذاری موسیقی خود با فالوور هایتان بپردازید .

همچنین قادر به ویرایش استوری خود با لینک، استیکر، متن و … نیز خواهید بود . اگر لینک حساب کاربری یا یک موسیقی خاص در پلی لیست شما توسط دیگر کاربران (افراد معروف در برنامه‌های مختلف) تبلیغ شود، در مدت زمان کوتاهی تعداد دنبال کننده‌های شما افزایش پیدا خواهد کرد .

۲- اسپاتیفایی شدن با تغییر پروفایل

تغییر دادن پروفایل به حالت هنرمند Artist می تواند مزایای زیادی برایتان به همراه داشته باشد . این امر سبب راحت تر پیدا کردن شما توسط کاربران هنگام جستجو می شود . نتیجه اینکه، موجب افزایش تعامل بین شما و دنبال کنندگان خواهد شد .

حتی قادر به تهیه پلی لیستی خواهید بود که به کمک آن می توانید افراد بیشتری را جذب کنید . همچنین در این حالت، امکان دریافت تیک آبی نیز وجود دارد و در نتیجه دنبال کنندگان شما از سردرگمی نجات می یابند . تنها کاری که باید انجام دهید، ثبت نام است، سپس قادر به تأیید حساب خود توسط Spotify for Artists هستید . تأیید شما پس از ثبت نام به شکل خودکار صورت می گیرد .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با تدریس آنلاین انگلیسی

اهمیت درج مشخصات در پروفایل

در اسپاتیفای هرگز نقش بایو را کم اهمیت ندانید . در بایو امکان نوشتن درباره خود و اطلاعاتی راجع به موسیقی تان را دارید و قادر به بروز رسانی آن در هر زمانی خواهید بود . هر زمانی که اقدام به انتشار ترک track یا آلبوم جدیدی کرده اید، فالوورهای شما مطلع می شوند .

همچنین امکان لینک دادن به صورت مستقیم به آنها و یا هنرمندان دیگر در صورت همکاری وجود دارد . در صورت لینک داشتن هنرمندان دیگر به آهنگ ها یا پروفایل شما، می توانید به میزان بازدید و در نتیجه استریم بیشتری دست یابید .

نمایه و انتخاب آرتیست، نخستین نکته ای است که موجب جلب توجه کاربران می شود . این مسئله، گزینه مناسبی برای تبلیغ کنسرت، آخرین نسخه یا پلی لیست به شمار می آید . تنها به انتخاب یک آلبوم، آهنگ یا پلی لیست بپردازید و اقدام به وارد کردن یک عکس مناسب کرده و پیام کوتاهی را درج کنید . در قسمت بالای پروفایل تان، انتخاب آرتیست به مدت ۲ هفته نمایش داده می شود .

شیوه کسب درآمد از پلی لیست ها در اسپاتیفای

با دقت به تکمیل پلی لیست خود بپردازید . به انتخاب آهنگ هایی در پلی لیست اسپاتیفای خود اقدام کنید که هم اکنون گوش دادن آنها برایتان لذت بخش است . شما قادر به استفاده از ترکیب آهنگ های خود و سایر گروه ها و هنرمندان خواهید بود . از دیگر قابلیت های آن می توان به ساخت پلی لیست جهت فصل ها و حالات مختلف اشاره نمود .

در این حالت، در واقع به تبلیغ آهنگ خود می پردازید و در معرض دید کاربرانی که هنوز برایشان ناشناخته اید قرار می گیرید و دنبال کنندگان بیشتری به طرف تان جذب می شوند . علاوه بر آن، روش مناسب و آسانی جهت دستیابی به استریم بیشتر برای آهنگ های قدیمی تان است که سایرین اطلاعی از این تعداد استریم ندارند .

به کمک روش های موجود می توانید به فکر کسب درآمد از اسپاتیفای باشید . تنها باید از یک پلی لیست مناسب برخوردار باشید . تصور نکنید که اسپاتیفای به طور مستقیم با توجه به تعداد لایک های قابل مشاهده در پلی لیست به شما پول می پردازد .

راههای افزایش بهره وری از پلی لیست

تمرکزتان باید بر روی این موضوع باشد که در صورت قرار گرفتن آهنگی در پلی لیست شما، چقدر می تواند برای یک آرتیست تازه کار مفید واقع شود . همچنین قرار است که بیشتر شنوندگان پلی لیست، آهنگ جدید شما را گوش بدهند . به عبارتی، به این معنی است که قادر به دریافت استریم بیشتری خواهید بود .

امکان دریافت نرخ معینی از آرتیست، جهت بررسی آهنگ وجود دارد و تنها در صورت دوست داشتن آهنگ می توانید دست به انتشار آن بزنید . همواره بر روی افزایش کیفیت پلی لیست خودتان متمرکز باشید . هیچ وقت پلی لیست خود را با تبلیغات اسپم خراب نکنید . چون با این کار، مطمئن باشید کاربران زیادی اکانت شما را آنفالو می کنند .

فرضا، تصور کنید که، به جمع آوری همه آهنگ های جذاب برای علاقمندان و دنبال کنندگان خود می پردازید و از این طریق سبب می شوید که آنها آشنایی بهتری با طرز فکر و روحیه شما پیدا کنند . در این صورت، قادر به دریافت هزاران استریم در طول روز برای پلی لیست خود خواهید بود . در حقیقت با این کار کیفیت کارتان را بالا برده اید . حالا زمان آن رسیده که به کسب درآمد از اسپاتیفای فکر کنید .

قبل از هر کاری یک روش ارتباطی مانند نام کاربری اینستاگرام یا ایمیل جهت دسترسی آرتیست ها به شما باید وجود داشته باشد . وجود پلتفرم هایی همچون PlaylistPush می توانند انجام این کار را برایتان بسیار راحت کنند . حتی در این پلتفرم می توانید درآمدی برای هر درخواست بازدید کسب کنید .

راههای ساخت پلی لیست خاص در اسپاتیفای

بهینه سازی پلی لیست در اسپاتیفای را می توان بهترین گزینه جهت کسب درآمد دلاری از اینترنت به شمار آورد . چون این کار سبب افزایش قابل توجه تعداد استریم های شما می شود . در ادامه به مواردی اشاره می شود که می تواند برای تازه کارها و مبتدیان بسیار کارآمد باشد . توجه کنید که بهترین گزینه جهت کسب درآمد از اسپاتیفای افزایش تعداد کاربران در پلی لیست تان است .

بنابراین جهت عضویت در پلی لیست خود با به دست آوردن فالوور بیشتر می توانید با اضافه کردن یک آهنگ جدید، کاربران یا مخاطبان زیادی را جذب کنید . با این کار در هنگام بروز رسانی پلی لیست تان به مخاطبان پلتفرم‌ های دیگر هم اطلاع رسانی خواهد شد که به بررسی آن بپردازند . در این صورت، دیگر نیاز نیست که افراد در اسپاتیفای به دنبال شما باشند زیرا با انتشار یک آهنگ جدید آنها بلافاصله مطلع می ‌شوند .

به هرحال این طور است که لیست پخش شما برای کسب درآمد از اسپاتیفای تا یک میلیون فالوور افزایش می یابد . این تعداد از مخاطبین به راحتی موارد جدید از اشتراک گذاری شما را منتشر می کنند و سبب افزایش کسب درآمد از اسپاتیفای می ‌شوند .

مواردی که رعایت آنها کمک زیادی به بهبود کیفیت پلی لیست یا منحصر به فرد شدنش می کند عبارتند از :

۱- خلاقیت داشتن

پلی لیست ها از دهه ۷۰ میلادی وجود دارند . در صورتی که اگر بخواهید یک پلی لیست طلایی ایجاد کنید باید از خلاقیت خود به بهترین نحو استفاده کنید . برای موفقیت، باید جور دیگری عمل کنید و متفاوت تر بیندیشید . خلاق بودن و خلاقیت داشتن در تمامی حوزه ها تاثیر به سزایی در موفقیت فرد یا گروه دارد که باید به آن دقت شود .

۲- انتخاب عنوانی مشخص برای آهنگ

انتخاب نام و یا عنوان مشخص برای آهنگ در پلی لیست نکته بسیار مهمی است . معمولا هیچ کسی طرفدار نام های نامشخص و مجهول نیست . باید بررسی کنید که در چه منطقه ای زندگی می کنید در حقیقت آهنگ های شاد زیادی با بهترین کیفیت پخش شده اند که شاید شنیده باشید .

حدود یک میلیارد پلی لیست در اسپاتیفای به عناوین اصلی مربوط می ‌شوند . بنابراین بهتر است به جای بهترین آهنگ ها به عالی ترین آهنگ ها در دنیا فکر کنید .

در برنامه اسپاتیفای تعداد بسیار زیادی لیست موسیقی وجود دارد و اکثر کاربران به دنبال نام‌های جذاب و جدید می‌گردند . بر اساس این موضوع استفاده از نام‌های تکراری و عادی (مانند بهترین موسیقی‌های پاپ سال) نمی‌تواند چندان توجه کاربران را به خود جلب کند .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد اینترنتی از عاشقان سفر

۳- انتشار و قرار دادن آهنگ به تعداد لازم

توصیه می شود به اندازه مناسب در پلی لیست خود آهنگ بگذارید . یعنی نه بیش از اندازه و نه خیلی کم . توجه کنید که دوران سی دی  CD و دی وی دی DVD را پشت سر گذاشته ایم . بنابراین با کمی نظارت و دقت، انواع مختلف آهنگ هایی که علاقه دارید را می توانید به پلی لیست خود اضافه کرده و تا حدود ۵۰ آهنگ در آن قرار دهید . که تبدیل به یک پلی لیست متعادل شود نه اینکه یک پلی لیست چند هزار آهنگی را بسازید .

تعداد آهنگ‌های درون پلی لیست در محبوبیت پروفایل بسیار تاثیر گذار است . به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که به هیچ وجه در لیست موسیقی ساخته شده بیشتر از ۵۰ موسیقی قرار ندهید . زیرا تعداد بسیار زیاد آهنگ می‌تواند کاربران را خسته و دلزده کند .

۴- انتخاب موسیقی های باکیفیت و خاص

اگر تمایل دارید که پلی لیست شما منحصر به فرد و خاص باشد و مردم را ترغیب کنید که فقط به آهنگ های شما گوش دهند باید کارهای هنری با معنا را انتخاب کنید . به بیانی دیگر سعی کنید لیستی از آثار هنری با کیفیت تهیه کنید .

در صورتی که کارهای هنری شما عالی باشد به عنوان پلی لیست اصلی می تواند در playlist a day نمایش داده ‌شود . که در نهایت تعداد زیادی فالوور نیز پیدا می کنید و بیشتر در معرض دیده شدن هستید که این بسیار عالی است .

به طور کلی، پلی لیست ها بسیار موثر بوده و دارای اهمیت بسیار بالا هستند . زیرا در حال حاضر پخش استریم مربوط به اسپاتیفای در نمودار رسمی تک‌ آهنگ‌ ها است و همیشه هنرمندان خلاق و پیشگام، سعی دارند در پلی لیست قرار بگیرند تا بهتر و بیشتر دیده شوند .

۵- بروز کردن پلی لیست

حتما در بروز کردن و تازه نگه داشتن پلی لیست ها جدیت به خرج دهید . بهتر است حداقل یک بار در ماه آن را بروز رسانی کنید و برای ادامه گوش دادن آهنگ، انگیزه‌ ای در مخاطبان به وجود آورید . این مورد نیز بسیار حائز اهمیت است .

۶- انتخاب سبک مشخص برای آهنگ ها

همان طور که در بالا اشاره شد،  محبوب بودن آهنگ‌ها بسیار مهم است. در فهرست موسیقی ساخته شده آهنگ‌های محبوبی قرار دهید تا لیست مورد نظرتان توجه سایر کاربران را جلب کند . همچنین توجه کنید که در این لیست ساخته شده از یک نوع سبک موسیقی استفاده کنید . برای مثال اگر به سبک پاپ علاقمند هستید و قصد دارید تا پلی لیست بسازید، پیشنهاد می‌شود تا موسیقی‌های دیگری از سبک‌های مختلف در این لیست قرار ندهید .

اگر به این نکته دقت کنید و موسیقی‌های جذابی را در لیست پخش آهنگ خود قرار دهید، این موضوع موجب می‌شود تا تعداد استریم‌ها و دنبال کنندگان شما افزایش پیدا کند . اگر بتوانید تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید، می‌توانید به صورت ثابت از برنامه اسپاتیفای کسب درآمد کنید .

خرید استریم اسپاتیفای ، چگونه از اسپاتیفای کسب درآمد کنیم؟

میزان کسب درآمد اینترنتی از اسپاتیفای

در واقع کسب درآمد از اسپاتیفای به تعداد استریم ها بستگی دارد . بنابراین باید استریم خود را افزایش دهید، که با توجه به کیفیت آهنگ و تعداد بازدید پلی لیست ها، تعداد استریم بیشتر می شود . برای مثال مواردی وجود دارد که برای یک هفته حدود صد هزار استریم در هر آهنگ ایجاد می شود . یعنی اینکه این تعداد پخش استریم، از یک پلی لیست پرطرفدار صورت می گیرد .

با به اشتراک گذاری استریم می توان به کسب درآمد از اسپاتیفای پرداخت . بر این اساس میزان واقعی درآمد زایی را انتشار و اشتراک گذاری استریم مشخص می کند . تصور کنید که در ماه تعداد صد هزار استریم به شما تعلق داشته باشد . در این صورت، ۱۰ درصد آن درآمد برای شما است که پرداخت آن بستگی به یک سری عوامل مختلف دارد و باید مد نظر قرار گیرد .

در حقیقت اسپاتیفای مقادیر مختلفی را برای استریم پرداخت می کند . زیرا تعداد آنها متغیر است و میزان درآمد نیز درصدی از کل استریم ها می باشد . از این رو هر چه تعداد استریم بیشتری داشته باشید مبلغ بیشتری دریافت می کنید . معمولا به ازای هر ۲۵۰ استریم یک دلار به دست می ‌آورید که می ‌توان برای یک ماه نیز آن را تخمین زد .

در دنیای امروز بیشتر افراد تلاش می ‌کنند که درآمد دوم نیز داشته باشند. بر این اساس درآمد کمکی در کل جهان یک امر عادی تلقی می شود . افزایش کسب درآمد از اسپاتیفای، ناشی از رشد استریم ها است لذا بهبود بخشیدن پلی لیست ها بهترین راه می باشد .

تفاوت اسپاتیفای با سایر پلتفرم ‌های موسیقی

شاید به این موضوع فکر کنید که پلتفرم های دیگر از نظر پرداخت با اسپاتیفای چه فرقی دارند؟ در واقع سایر پلتفرم ها مانند یوتیوب، برای هر استریم هزینه بیشتری را پرداخت می ‌کنند . ولی تفاوت‌ هایی در عملکرد آنها وجود دارد. بر این اساس عده ای عقیده دارند که درآمد زایی از اسپاتیفای بهترین گزینه خواهد بود .

پلتفرم های دیگر به پرداخت هزینه بالاتری به ازای هر استریم می ‌پردازند و فقط از نظر عملکرد با اسپاتیفای تفاوت دارند . لازم به ذکر است که برای بسیاری از افراد کسب درآمد از اسپاتیفای نسبت به سایر پلتفرم ها بهتر و راحت تر است . ضمن اینکه اسپاتیفای سخت گیری های سایر پلتفرم ها را هم ندارد .

سخن پایانی کسب درآمد از اسپاتیفای

همانطور که در این مقاله سایت پول یابی اشاره شد ، اگرچه میزان کسب درآمد از هر استریم بسیار ناچیز است، ولی افزایش تعداد استریم می‌تواند موجب افزایش مبلغ دریافتی شود .  با توجه به این موضوع کاربران باید به صورت ماهانه چیزی مثلا حدود ۲۵ هزار استریم داشته باشند تا بتوانند ۱۰۰ دلار دریافت کنند . اگر تعداد استریم‌ها به ۵۰۰ هزار برسد، کاربران از طریق برنامه اسپاتیفای به صورت ماهیانه مبلغ ۲۰۰۰ دلار دریافت خواهند کرد .

لذا برای افزایش کسب درآمد اینترنتی از اسپاتیفای، استریم های زیادی در هر ماه لازم . در این میان، پخش بهترین آهنگ ها نیز در پلی لیست وجود دارند، طوری که بدون اینکه هزینه کنید می توانید تعداد استریم های خود را به سرعت بالا ببرید .

نکته پایانی کسب درآمد از اسپاتیفای اینکه، شاید میزان مبلغ دریافتی به نظرتان ناچیز باشد ولی با توجه به افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش ریال، کسب درآمد دلاری خوبی خواهید داشت . برای شروع کسب درآمد اینترنتی از این نرم افزار  لازم است که ساز و کار مربوط به اسپاتیفای را به طور کامل فرا بگیرید تا به موفقیت کامل برسید .

مطلب پیشنهادی

درآمد وبلاگ نویسی چقدر است ؟ , چطور از وبلاگ درآمد بالایی کسب کنیم؟

راههای کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی

ایجاد یک وبلاگ شخصی با هر انگیزه ای که باشد می تواند منجر به کسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.