رتبه بندی الکسا برای کسب درآمد اینترنتی

رتبه بندی الکسا برای کسب درآمد اینترنتی

تاثیر رتبه بندی الکسا alexa برای کسب درآمد اینترنتی را تقریبا همه قبول داشته و به آن اعتراف می کنند . در سفارش تبلیغات اینترنتی یک از ملاک های مشتریان، رتبه بالای آلکسای سایتهای اینترنتی می باشد و هر چه این رتبه بهتر باشد میزان سفارش تبلیغات و همچنین تعرفه آنها افزایش می یابد. بین میزان درآمد یک سایت و رتبه الکسا رابطه تنگاتنگی وجود دارد .

البته درباره رتبه آلکسا سایتها بحث و نظرات مخالف و موافق بسیار است و ما در اینجا قصد بررسی آنها را نداریم چون به حوزه تخصصی سایتها مرتبط می باشد و به مبحث کسب درآمد ما زیاد مرتبط نیست اگرچه تاثیر گذار است و یا حداقل قصد اطاله کلام را نداریم . در سایت پول یابی قصد داریم رتبه بندی الکسا برای کسب درآمد اینترنتی و سه راه رتبه بندی آلکسا را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

اهمیت رتبه بندی الکسا برای کسب درآمد اینترنتی

برای شناخت رتبه سایتها ابزار دقیق تر از آلکسا نداریم چون مدیراتن سایتها میزان دقیق ورود کاربران را در اختیار بازدیدکنندگان نمی گذارند ضمن اینکه ابزارهای آمار گیر روی سایتها بیشتر مخفی بوده و اطلاع درستی از آنها نداریم . سایت گوگل هم که سایتها را رتبه بندی می کند ابزارهای خاص خود را داشته و تنها آلکسا است که رتبه بندی را به روز نمایش می دهد.

اگرچه رتبه بندی الکسا دارای ایرادات فراوانی از نظر کارشناسان می باشد ولی چاره ای جز نگاه به رتبه بندی آن نداریم . آلکسا سایتها را بر اساس دو شاخص، رتبه بندی می کند میزان رتبه جهانی و رتبه کشوری ( مثلا در ایران) . این رتبه بندی در آلکسا بر اساس فاکتورها و معیارهایی انجام می دهد که در ادامه خواهد آمد. بسیاری از سایتهای پربازدید با نشان ادن این معیار و رتبه بندی اقدام به کسب درآمد و گرفتن تبلیغات می کنند.

معایب رتبه بندی الکسا برای کسب درآمد اینترنتی

رتبه بندی آلکسا همان طور که در بالا گفته شد خالی از ایراد و اشکال نیست و دقت گوگل در رتبه بندی سایتها را ندارد . مثلا با انجام برخی ترفندها می توان رتبه آلکسا را بالا برد و از این طریق کاربران را فریب داد . یا می توان با گرفتن بک لینک رتبه بالا گرفت. و یا برخی هستند که تولبار الکسا را بر روی مرورگر نصب نکرده اند، لذا ممکن است سایتی بازدید بالایی داشته باشد ولی از نظر آلکسا رتبه خوبی نداشته باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه نوشتن مقاله برای کسب درآمد از اینترنت

همچنین بیشتر سئو کاران معتقدند ابزار آلکسا در رتبه بندی سایتها دقیق عمل نمی کند و ترافیک سایتها می تواند تحت تاثیر عوامل زیادی باشد. همچنین در رتبه بندی سایتهای اینترنتی، زیر دامنه های محاسبه نمی شوند و تمامی امتیاز آن ها به دامنه اصلی منتقل می شود.

مزایای رتبه بندی الکسا برای کسب درآمد اینترنتی

بعد از ذکر معایب رتیبه بندی آلکسا به محاسن و و فواید رتبه بندی الکسا برای کسب درآمد اینترنتی می پردازیم: ترافیک الکسا به عنوان یک ابزار رقابتی هوشمند استفاده می شود ولی باید این حقیقت را مدنظر بگیرید که در آن حجم نمونه مخاطبان بسیار کوچک است. تنها کافیست آدرس سایت رقیب خود را در بخش Compare Sites وارد کنید و تلاش های بازاریابی خود را با سایر رقبا بسنجید. این ابزاری قدرتمند در کسب درآمد از اینترنت می باشد.

همان طور که همه می دانید در رتبه بندی الکسا هر چه رتبه پایین تر و به عدد یک نزدیک تر باشد امتیاز محسوب می شود و در واقع این برخلاف سیستم پیج رنک گوگل عمل می کند. از طرفی هر چه رتبه پایین تر باشد اعتبار بیشتری نزد کاربران اینترنتی داشته و موجب درخواست تبلیات بنری و لینک و… می شود.

یک مزیت دیگر رتبه بندی الکسا برای کسب درآمد اینترنتی این است که ، اطلاعات مفیدی در مورد سایت در اختیارتان قرار می دهد لذا یک ابزار خوب برای سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر می تواند باشد.

و مورد آخر اینکه در رتبه بندی الکسا وبلاگ ها نیز مانند صفحات شخصی بررسی شده و رتبه بندی می شوند .

 شاخص های رتبه بندی سایت های توسط آلکسا

آلکسا شیوه های مختلفی برای رتبه بندی سایتها دارد که در اینجا به سه شیوه مهم و شاخص اصلی پرداخته می شود و هر کسی می تواند جهت رتبه بندی الکسا برای کسب درآمد اینترنتی از انها بهره ببرد:

 ۱- ترافیک سایت

 اصلی ترین عامل موفقیت در کسب و کار اینترنتی میزان بازدید سایت یا ترافیک سایت است. در واقع با افزایش ترافیک و بازدیدکننده واقعی از سایت، رتبه سایت در الکسا بهبود پیدا کرده و کیفیت بازدیدکنندگان سایت بالاتر می رود. بین ترافیک سایت و کسب رتبه بالا ارتباط مستقیم و تنگاتنگی وجود دارد، با کاهش ترافیک ، رتبه سایت در آلکسا هم کاهش می یابد. (نگاه کنید به مقاله: افزایش بازدید سایت برای کسب درآمد بیشتر)

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  عوامل افزایش رتبه سایت در گوگل
 ۲- تاثیر مدت زمان حضور کاربران در سایت

مدت زمانی که کاربران در یک سایت صرف می کنند در افزایش رتبه بندی سایت تاثیر دارد . در واقع هر چه کاربران زمان بیشتریدر سایت بمانند، الکسا اهمیت و اعتبار بیشتری به آن داده و رتبه بالاتری به ان می دهد. البته افزایش مدت زمان حضور کاربر در سایت به تدریج، یکی از عوامل موثر در پیشرفت سایت محسوب شده و در رتبه بندی لحاظ می شود. گوگل هم در رتبه بندی و ارزش گذاری به ان اهمیت می دهد.

 ۳- تعداد صفحات بازدید شده توسط هر کاربر

این ملاک رتبه بندی در واقع اهمیت دادن به محتواهای جذاب داخل سایت است. اگر مطالب و محتواهای یک سایت جذاب و خواندنی باشد کاربران تشویق می شوند که سایر صفحات سایت را مطالعه و کلیک کنند و این مورد از نظر آلکسا مثبت است ضمن اینکه گوگل هم به آن در رتبه بندی اهمیت می دهد. لذا سایت های دارای صفحات پر بازدید نسبت به سایتهای دیگر که کاربران صفحات کمتری را می بینند، از اولویت و رتبه بالاتری برخوردار هستند. (مقاله مرتبط با تولید محتوا در اینترنت: اهمیت تولید محتوا توسط کاربران)

سخن پایانی رتبه بندی الکسا برای کسب درآمد اینترنتی

رتبه بندی الکسا با تمام نواقص و ایراداتی که به آن وارد می شود یک ملاک و امتیاز ویژه برای کسب درآمد از اینترنت محسوب می شود و بسیاری از مدیران سایت ها، سیاست شان از رتبه بندی الکسا برای کسب درآمد اینترنتی می باشد. البته در این راه برخی از روش ها و ترفندهای غیر اصولی، برای افزایش کاذب و غیر واقعی رتبه بندی استفاده می کنند که باز این موضوع هم نشانه اهمیت رتبه خوب آلکسا در کسب درآمد بیشتر می باشد.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.