شیوه تست زنی حرفه ای برای کنکور سراسری

شیوه تست زنی حرفه ای برای کنکور سراسری

یکی از راههای موفقیت در کنکور سراسری فراگیری شیوه تست زنی حرفه ای برای کنکور سراسری می باشد که فقط مطالعه تضمین کننده قبولی نیست . چرا که سوالات تستی با سوالات تشریحی تفاوت اساسی دارد همه ما در طول تحصیل امتحانات را با سوالات تشریحی جواب دادیم در حالی که کنکور تستی و چهار گزینه ای می باشد. شاید یکی از خصیصه های اساسی ورود به دانشگاه در ایران همین وجود سوالات تستی هست . به طور کلی دانش آموزان ایرانی آنچه در دوازده سال قبل خوانده اند را باید به دلیل جواب دهی به سوالات تشریحی کنار بگذارند و در طی چند ساعت در جلسه کنکور با جواب به سوالات تستی سرنوشت خود را مشخص کنند. ( تست زنی برای امتحان کنکور)

چند ساعت کنکور دادن و نشستن در جلسه کنکور همزمان چند چیز را لازم دارد اول ذهن خلاق و و قدرتمند تا در طی چند ساعت آنچه را که طی ماهها خوانده جواب دهد دوم سرعت بالا در تست زنی تا در زمان مناسب تمام دروس را جواب دهد دیگر مانند سوالات تشریحی زمان زیادی در اختیار ندارد لذا باید سرعت و دقت را جاشنی کارش کند و در آخر قدرت استنتاج بالا داشته باشد چنان مطالعه داشته باشد که از بین چهار گزینه جواب درست را پیدا کند برای تسلط بر این امور باید شیوه تست زنی حرفه ای برای کنکور سراسری را بداند تا در جلسه امتحان بهترین کار ممکن را جهت موفقیت در کنکور انجام دهد.

ضرورت یادگیری شیوه تست زنی حرفه ای برای کنکور سراسری

همان طور که در بالا اشاره شد شیوه کنکور دادن با امتحانات تشریحی زمان تحصیل تفاوت اساسی دارد در سوالات تشریحی دانش می تواند در زمان مناسب و با استفاده از قدرت مطالعه و درک و فهم خود استنباط شخصی خود را هم بنویسد در واقع دانش آموز انچه از کتاب فهمیده را می تواند بنویسد و قدرت دخل و تصرف در پاسخ گویی را دارد ولی در امتحان کنکور و تستی اینگونه نیست و تقریبا متفاوت است . شاید شاگردانی در طول سال ممتاز بوده و نمرات عالی داشته باشند ولی در امتحان کنکور موفق نشوند . آن نتایج درخشان که در امتحان تشریحی گرفتند را نتوانند در امتحان تستی بگیرند دلیلش می تواند چند عامل باشد که یکی می تواند عدم یادگیری شیوه تست زنی حرفه ای برای کنکور سراسری باشد.( مهارت تست زدن برای کنکور سراسری)

شیوه سوالات تستی با تشریحی از نظر نگارش فرق دارد ضمن اینکه داوطلب کنکور باید قدرت پاسخ گویی به سوالات همه دروس اعم از عمومی و اختصاصی چهار ساله متوسطه را داشته باشد. اگر داوطلب هر چند باهوش نتواند خود را با شرایط کنکور وفق دهد در آزمون کنکور دانشگاه به مشکل خورده و نمی تواند آن انتظاری که از موفقیت در کنکور و کسب رتبه خوب را دارد داشته باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  نکات مهم مطالعه درس شیمی برای کنکور

آموزش شیوه تست زنی حرفه ای برای کنکور سراسری

به دلیل اهمیت تست زنی است که داوطلبان کنکور در سال چهارم با سوالات چهار گزینه ای یا تستی مواجه می شوند تا آموزش لازم را کسب کنند. تست زنی آموزشی با دو هدف انجام می گیر اول آموزش و شیوه تست زنی حرفه ای برای کنکور سراسری می باشد از این روش به داوطلب آموزش ها و آمادگی لازم برای امتجان اصلی داده می شود البته با کنکور ازمایشی فرق دارد اگرچه باز به نوعی شبیه آن است. و هدف دوم فراگیری بهتر دروس و تسلط به کتابهای درسی می باشد.

در تست زنی آموزشی زمان مشخصی برای پاسخ گویی به سوالات مطرح نیست و اصلا محدودیت های تست زنی کنکور کمتر اعمال می شود تا داوطلب استرس کمتر داشته و بتواند خود را از نظر آموزشی و میزان تسلط بر دروس محک بزند. در حقیقت این نوع تست زنی یادگیری بهتر دروس و کمک به تثبیت هر بهتر و بیشتر مطالب می باشد. در واقع تست زنی آموزشی از سال چهارم شروع می شود تا داوطلب کم کم با شرایط جدید آشنا شده و بتواند با سر و کله زدن با تست ها آمادگی لازم برای کنکور را داشته باشد.

آموزش تست زنی به شیوه زمان دار

اگرچه تست زنی آموزشی خوب است ولی همیشه نمی توان زمان زیادی برای تست زنی داشت چون در آزمون سراسری داوطلب باید در زمان مشخصی به سوالات پاسخ دهد یک داوطلب صرف زدن تست آموزشی نمی تواند به موفقیت صد در صدی در تمامی دروس برسد. داوطلب بعد از انجام دادن همه کارهای لازم برای تسلط به یک درس از جمله زدن تست آموزشی، خلاصه نویسی، حاشیه نویسی و مرور مطالب …… نیازمند این امر هم هستند که تست هایی را مطابق آزمون سراسری به صورت مجموعه ای در زمان مشخصی پاسخ دهند.

نمی توان زمان دقیق برای تست زنی زمان دار را مشخص کردی ولی از آذر ماه خیلی از داوطلبان به صورت جدی تست های زمان دار کار می کنند که باعث افزایش دقت و سرعت العمل داوطلب در پاسخ گویی به سوالات می شود. زیادند آن دسته از داوطلبانی که اظهار می کنند در آزمون های زمان دار وقت اضافه هم می آورند، این ها در زمان گذاری مشکل دارند و اغلب به علت سرعت زیاد در پاسخ گویی سوالات دقت آن ها پایین می آید و نمی توانند در صد های خوبی کسب کنند. اما با افزایش زدن تست های زمان دار کم کم این مشکل داوطلبان هم کم می شود و هر درس را در وقت مخصوص به آن درس پاسخ می دهند و درصدشان افزایش پیدا خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  روش مطالعه شیمی برای کسب رتبه برتر کنکور

تاثیر تمرین تست زنی زمان دار در موفقیت کنکور

اگر داوطلب کنکور با دقت و برنامه تست زنی زمان دار را ادامه دهد در دازمدت تاثیر آن در یادگیری و هم کسب رتبه بالا قابل مشاهده است. داوطلبانی که کم کم به زدن تست های زمان دار روی می آورند، می توانند به خوبی از عهده زدن تست های چند درس برایند و جلسه آزمون را به خوبی مدیریت کنند و برخلاف خیلی از داوطلبان که بدون زدن تست های زمان دار در آزمون های آزمایشی خود شرکت می کنند و دچار سردرد و ذهن خسته می شوند دچار این مشکلات نشوند.

لذا به همه داوطلبان آزمون سراسری توصیه اکید این است که از این زمان حتما تست های زمان دار را کار کنند و به این نکته توجه داشته باشند که بهتر است مثلا برای هر شب سه تا چهار درس و برای هر درس ده تا پانزده تست را به صورت مجموعه ای و در زمان مشخص پاسخ بدهند تا بتوانند در آزمون های آزمایشی خود و کنکور سراسری فرایند انتقال ذهنی از یک درس به درس دیگر را به خوبی انجام دهند.

سخن پایانی شیوه تست زنی حرفه ای برای کنکور سراسری

در شیوه تست زنی حرفه ای برای کنکور سراسری توصیه می شود که مطمئن باشید هر چه قدر حجم تست های که در طول هفته کار می کنید بیشتر باشد حتما نتایج درخشان تری نیز کسب خواهید کرد . هیچ وقت فکر نکنید تعداد تست هایی که زده اید کافی است و دیگر نیاز به زدن تست ندارید. تمرین و ممارست موجب تسلط بیشتر شما می شود . تا می توانید برای هر درس تعداد بسیار زیادی تست را در قالب آموزشی و زمان دار پاسخ دهید و حتی بعضی از تست ها را برای چند بار پاسخ دهید. حتما تعداد تست هایی را که برای هر درس می زنید در کنار ساعات مطالعه خود در دفتری یادداشت کنید و سعی کنید هفته ای حداقل پنج تا ده تست به تعداد تست های هفته قبلی خود بیفزایید.

توجه به این نکته ضروری است که زدن تست های زمان دار آخرین مرحله برای آمادگی قبل از آزمون است و بهتر است تا زمانی که به مطالب آموزشی دروس تسلط کافی پیدا نکرده اند به سراغ تست های زمان دار نروند. سعی کنید در شیوه تست زنی حرفه ای برای کنکور سراسری این مراحل را به دقت رعایت کنید با جابجایی هر کدام نتیجه دلخواه حاصل نمی شود شما در تست زنی آموزشی به دروس و مطالب درسی تسلط یافته و در مرحله تست زنی زمان دار تسلط خود را در تست زنی افزایش می دهید این دو به دنبال هم و مکمل هم هستند.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.