شیوه تولید محتوا برای کسب درآمد اینترنتی

شیوه تولید محتوا برای کسب درآمد اینترنتی

یک قانون ساده و همیشگی کسب درآمد اینترنتی وجود دارد که هر کسب و کاری اینترنتی برای رشد نیاز به تولید محتوا دارد لذا شیوه تولید محتوا برای کسب درآمد اینترنتی اهمیت و ضرورت اساسی پیدا می کند. این قانون می گوید هر سایت و یا استارتاپی برای بقا باید بنویسد و تولید محتوای اختصاصی و جذاب کند وگرنه محکوم به شکست است.تولید محتوا در بین سایتهای خارجی به ویژه اروپایی و آمریکایی به طور جدی رعایت می شود و به خاطر قانون کپی رایت سایتها مشتاق و علاقمند هستند تا مطالب را خودشان تولید و منتشر کنند .( کسب درآمد با تولید محتوا آنلاین)

در ایران تولید محتوا زیاد جدی گرفته نمی شود ولی به جایش کپی برداری به طور جدی وجود دارد. البته تولید محتوا نباید منحصر به سایتها باشد حتی فروشگاههای اینترنتی هم باید تولید محتوا مناسب با محصولات خود داشته باشند. این فروشگاهها با انتشار محتوا در واقع کاربران متناسب با محصول خود را به فروشگاه آورده و کسب درآمد اینترنتی خواهند داشت. قبل از آنکه به شیوه تولید محتوا برای کسب درآمد اینترنتی بپردازیم باید درباره مفهوم تولید محتوا بگویم منظور هر نوشته ، اثر ، مقاله، ویدویو، پادکست ، سوال و جواب و… که روشنگر موضوعی بوده و نیازی از مشتری و کاربر را رفع کند ، می باشد.

اهمیت شیوه تولید محتوا برای کسب درآمد اینترنتی

هر کسب و کار آنلاینی نیاز به تولید محتوا دارد. در واقع هر کسب و کار اینترنتی که دارای وب سایت است باید بنویسد. این چیزی است که در بعضی از وب سایت های ایرانی به چشم نمی خورد. بعضی از فروشگاه های اینترنتی را می بینم که به جز صفحات محصولاتشان صفحات دیگری که دارای محتوا باشند مشاهده نمی شود. منظور از محتوا هر نوشته ای است که در قالب هر چیزی باشد. مثلا نوشته ای مربوط به توضیحات ویدئو ها یا پادکست ها. خیلی از افراد هستند که می دانند دقیقا چه چیزی می خواهند بنویسند ولی توانایی نوشتن آن را ندارد. در این مقاله قصد دارم راجع به نوشتن محتوا برای سایت صحبت کنم. پس اگر می خواهید بدانید چگونه محتوایی حرفه ای برای سایتمان بنویسیم؟ با ما در سایت پول یابی همراه باشید. ( تاثیر محتوای اختصاصی در افزایش کسب درآمد)

آموزش شیوه تولید محتوا برای کسب درآمد اینترنتی

اگرچه تولید محتوا اهمیت دارد و همه واقف به این موضوع هستند ولی هر کسی توانایی نوشتن و تولید مقالات اختصاصی را ندارد . در اینجا قصد داریم تا شیوه تولید محتوا برای کسب درآمد اینترنتی را به شکل حرفه ای آموزش دهیم . باید یاد بگیرید اول از همه چه نوع محتوایی لازم دارید محتوا مقاله است یا ویدیو و یا پادکست و بعد از آن به دنبال تولید حرفه ای و تخصصی آن برای سایت خودتان باشید.

محتوا تولید شده باید سه ویژگی داشته باشد اول اینکه آموزشی و جنبه افزایش اطلاعات داشته باشد یعنی کاربر با خواندن آن چیزی بر معلوماتش افزوده شود و نیازش را برآورده کند. ویژگی دوم آن خاص بودنش هست یعنی کپی از سایر مطالب نباشد و به طور خاص و اختصاصی توسط خود شما تولید شده باشد و ویژگی آخر آن جذاب بودنش هست مقاله ای که هیچ نوع کشش برای کاربر جهت خواندنش نباشد ارزشی ندارد .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه نوشتن مقاله برای کسب درآمد از اینترنت

مراحل شیوه تولید محتوا برای کسب درآمد اینترنتی

شیوه تولید محتوا برای کسب درآمد اینترنتی دارای چند مرحله است که نویسنده و مدیر سایت می تواند با رعایت آنها محتوای خود را تولید کند این مراحل عبارتند از:

مرحله اول: تحقیق درباره موضوع

مدیر و نیسنده قبل از اینکه بخواهید راجع به هر چیزی که توی فکرش است بنویسد باید درباره اش تحقیق کند. اگر از قبل راجع به آن می دانید که هیچ، ولی اگر نمی دانید باید منابعی را در اینترنت پیدا کند و دربارش بیشتر از قبل بداند. بهتر است چندین مقاله درباره آن موضوع بخوانید. یا این که می توانید از تجربه دیگران هم استفاده کنید. در هر صورت باید اطلاعات کاملی را از موضوعی که قصد نوشتن آن را دارید، داشته باشید. هر چه منابع مطالعاتی شما قوی تر باشد محتوای شما پربارتر خواهد بود.

مرحله دوم :انتخاب عنوان مناسب برای نوشته

پس از تحقیق و مطالعه، در گام بعدی باید عنوان مناسب برای نوشته خود انتخاب کنید. منظور از عنوان مناسب این است که جذاب ، حرفه ای و طرفدار داشته باشد. برای پی بردن به این قضیه می توانید از موتور جستجوی گوگل کمک بگیرید و عنوان نوشته مورد نظر خود را در گوگل بنویسید و ببینید چقدر مقاله راجع به آن مشاهده می کنید. هنگامی که در حال تایپ کردن عنوان هستید جملاتی که از قبل هم جستجو شده را مشاهده می کنید که این نشان دهنده جست و جوی زیاد کاربران از قبل است. از این طریق می توانید نیاز کاربران را پیدا کنید. توصیه اکید می شود قبل از شروع به نوشتن باید اول عنوان نوشته خود را مشخص کنید. عنوان مطلب در موتورهای جستجو و جذب کاربر تاثیر فوق العاده دارد.

مرحله سوم : شروع نوشتن محتوا

پس از تحقیق و انتخاب عنوان مناسب مرحله سوم ، اقدام برای نوشتن است اما سوال این است چطور شروع کنیم؟ برای نوشتن یک مطلب باید نکاتی را مد نظر داشته باشید به قول معروف آئین نگارش را رعایت کنید . برای شروع در پاراگراف اول راجع به موضوعی که قصد نوشتن آن را دارید توضیح مختصری بدهید و بگویید که در این مقاله دقیقا چه چیزی را می خواهید به خواننده منتقل کنید. به قول معروف تکلیف را روشن کنید. اول نمای کلی از آنچه که می خواهید به کاربر می دهید

بعد از نوشتن پاراگراف اول نوبت به نوشتن ادامه مطلب می رسد. اگر مقاله شما به فرض دارای زیر عنوان هایی است هر کدام از آن ها را زیر هم با فاصله بنویسید. مثلا مطلبی درباره سئوی داخلی می خواهید بنویسید که ۵ تا زیر عنوان دارد. هر عنوان را زیر هم بنویسید که هر کدام حداقل دارای یک پاراگراف است. اصلا قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید اولین کاری که می کنید تمام عنوان و زیر عنوان ها را بنویسید و بعد به نوشتن درباره هر کدام بپردازید. به این نکته توجه کنید که تعداد خط های هر پاراگراف باید تقریبا اندازه هم باشد. البته اجباری نیست ولی رعایت کنید تاثیرگذار است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مشکلات راه اندازی کسب درآمد اینترنتی

شیوه نگارش متن داخل محتوا

در ادامه نوشتن محتوا، اگر داستان یا خاطره ای درباره موضوعی که قصد نوشتنش را دارید به ذهنتان می رسد بهتر است قبل از نوشتن مطلب یعنی منظورم بعد از پاراگراف اول است به آن اشاره کنید و به صورت کوتاه درباره داستانی که در ذهنتان است بنویسید. کاربران از داستان های آموزنده خیلی خوششان می آید. مثلا اگر تجربه کاری تلخی در راستا با موضوعی که قصد نوشتن آن را دارید به ذهنتان می رسد حتما دربارش بنویسید.

بعد از نوشتن مطلبتان و رساندن کامل منظورتان به مخاطب، باید پاراگراف آخر که جمع بندی مطلبتان محسوب می شود را بنویسید. در پاراگراف آخر باید به نکاتی که در مقاله به آن ها اشاره کردید دوباره تاکید کنید و بگویید مثلا اگر این کارها را انجام ندهید فلان اتفاق می افتد. البته بستگی به موضوع مطلبتان دارد. در اصل منظور این است که در پاراگراف آخر باید به مطالبی که به آن ها اشاره کرده اید تاکید داشته باشید. و در آخر بعد از تشکر کردن بهتر است کاربرانتان را دعوت به مشارکت کنید. یا از آن ها درخواست اشتراک گذاری مقاله تان را کنید. البته اینها جزو مطالب اختیاری می باشد که استفاده کنید بهتر است.

نکته کلیدی شیوه تولید محتوا برای کسب درآمد اینترنتی

اگر درباره محتوا و مطلبی قصد نوشتن دارید و هیچ موضوع و مطلب مشابه آن در اینترنت وجود ندارد در نوشتن و انتشار آن درنگ نکنید . بهترین کار ممکن این است که آن محتوای خاص و ویزه را تولید و منتشر کنید همیشه کاربران به دنبال به دنبال مطالب یونیک ، منحصر به فرد و تازه اختصاصی هستند و این اهمیت کار شما را دو صد چندان می کند.

 سخن پایانی شیوه تولید محتوا برای کسب درآمد اینترنتی

در مقاله شیوه تولید محتوا برای کسب درآمد اینترنتی تلاش کردیم تا طریقه تولید محتوا از ابتدا تا انتها را به زبانی ساده و قابل اجرا برای کسانی که در نوشتن مشکل دارند، بیان کنیم . البته باید توجه کنید شیوه نوشتن و آموزش آن یک موضوع است که در اینجا آموزش دادیم و مسئله مهمتر ، صحیح نوشتن و تولید محتوای درست است . هر چیزی را نباید نوشت نگارش بدون تحقیق ، ممکن است از طرف کاربران راست آزمایی شده و این نتیجه معکوس دهد لذا باید تلاش کنید محتوای سالم و صحیح منتشر کنید.

شاید در آغاز نوشتن دچار مشکل شوید ولی ترسی از این موضوع نداشته باشید، و باید هر چه را از مطالعه و علم خود می دانید بدون ترس بنویسید و در پایان ویرایش کرده و پاراگراف بندی و عنوان بندی و تنظیمات آن را درست کنید. به نظرم ابتدا شیوه انتخاب عنوان و بعد زیر عنوان ها و در نهایت نوشتن محتوا ، روش مناسبی برای تازه کاران باشد چون با این کار نقشه راه خود را مشخص کردند و بر اساس آن الگو می نویسند.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.