شیوه مطالعه دروس کنکور در عید نوروز

شیوه مطالعه دروس کنکور در عید نوروز

اگرچه هنوز عید نوروز نیامده ولی برای داوطلبان کنکور ، شیوه مطالعه دروس کنکور در عید نوروز بسیار مهم است . قبل از هر چیز پیشاپیش عید نوروز را تبریک می گویم و آرزو می کنم که سال جدید سال خوشبختی و سعادت و موفقیت برای همه انسانها و کنکوریهای عزیز باشد و در سال جدید داوطلبان کنکور، با رتبه به رشته مورد علاقه و دانشگاه مدنظرشان بروند.

قبل از هرچیز درباره شیوه مطالعه دروس کنکور در عید نوروز به این نکته توجه کنید که این روش مطالعه فقط مربوط به امسال نیست و با کمب جرح و تعدیل در تمام سالهای نوروز می تواند برای کنکوریها مورد استفاده قرار گیرد البته آرزو می کنم تا این سد کنکور و امتحان کنکور و کلاس های کنکور و هرچه مربوط به کنکور است حذف بشه و دانش آموزان ایرانی مثل ملل اروپایی و آمریکایی بدون آزمون وارد دانشگاه و رشته مورد پسندشان شوند.

ولی خوب فعلا که کنکور و آزمون ورودی دانشگاه هست و چاره ای نیست و باید تلاش کرد . یکی از ایامی که نیاز به برنامه ریزی برای کنکور دارد تعطیلات نوروز است در سایت پول یابی قصد داریم تا بر اساس تجربه این دوره طلایی مطالعاتی را با آموزش ها و توصیه های کاربردی تقدیم داوطلبان کنکوری کنیم تا استفاده بهینه از این ایام ببرند.

اهمیت شیوه مطالعه دروس کنکور در عید نوروز

تعطیلات عید در واقع می تواند سکوی پرتابی برای دواطلبان باشد به شرطی که با برنامه و اتخاذ شیوه مطالعه دروس کنکور در عید نوروز وارد شوند. البته قبل از هر چیز باید این نکته را بگویم که بیشتر داوطلبان تعطیلات نوروز را با هدف مرور تمام دروس کنکور نگاه می کنم و اینکه در این دو هفته بتوانند همه دروس عمومی و اختصاصی را کامل بخوانند.

برای رسیدن به این هفته یک برنامه سنگین و تقریبا طاقت فرسا و می توان گفت غیر قابل اجرا را مشخص می کنند. این نوع نگاهها در تعطیلات نوروز قابل اجرا نیست چرا که در مدت دو هفته حتی نمی شود صفحات را ورق زد چه برسد به اینکه مرور کرد و نکته دوم اینکه قرار نیست مطالعه عمیق داشت بلکه مرور درس های خوانده شده است آنهم به تعداد محدودی از درس ها. مثلا می توان برنامه ریزی کرد دروس پیش دانشگاهی ۱ و یکی از پایه‌ها را مرور کنید. فلسفه اصلی مطالعه در ایام نوروز مرور کتابهاست.

شیوه مطالعه دروس کنکور در عید نوروز : هدف گذاری

مهمترین اصل در شیوه مطالعه دروس کنکور در عید نوروز  ، هدف گذاری می باشد هدف گذاری در تمام امور ضامن موفقیت می باشد لذا بهتر است قبل از شروع مطالعات خود برنامه ای برای عید نوروز تهیه کنید تا با اجرا کردن آن گامی مثبت به سمت هدف خود بردارید.

البته شما می توانید مباحث مختلف را در ایام نوروز مرور و مطالعه کنید ولی طبق تجربه و مطالعه و نیز نظر کارشناسان خبره کنکور توصیه می شود در ایام عید داوطلبان مباحث پیش دانشگاهی ۱ و هم چنین یکی از پایه های سال دوم و یا سوم دبیرستان را مرور کنند. بهتر است که همگام با برنامه آزمون های آزمایشی پیش بروید. دقت کنید که قرار نیست کل مباحث را در ایام عید مطالعه کنید بلکه مباحثی که تعیین شده است را قرار است به وسیله تست زنی مرور و تقویت کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مطالعه عربی برای کنکور

ایجاد نقطه قوت در مطالعه دروس به ویژه  دروس عمومی

از نکات مهم شیوه مطالعه دروس کنکور در عید نوروز ایجاد اعتماد به نفس و تقویت خود از نظر روحی هستید. هر چه به انتهای سال تحصیلی نزدیک می شویم دروس عمومی از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند و رقابت اصلی برای کسب درصدهای عالی در این دروس شروع می شود. سعی کنید بی جهت از دروس عمومی برای خود غول نسازید. توانیی و توانمندی شما خیلی بیشتر از اینهاست پس خود را دستکم نگیرید.

دروس عمومی اگر خوب و کارآمد مطالعه شوند یقیناً جزو دروسی خواهند بود که شما را در راه قبولی در رشته مورد علاقه تان به شدت یاری خواهند کرد. دراین زمینه در سایت پول یابی مقالات آموزشی متعددی گذاشتیم ( شیوه مطالعه دروس عمومی در کنکور سراسری) که می توانید از آن در پیشرفت اهدافتان سود ببرید.

شیوه مطالعه دروس کنکور در عید نوروز  با برنامه ریزی برای هر درس

یکی از سوالاتی که معمولا داوطلبان دارند این است که چه برنامه ای برای دروس مختلف داشته باشیم؟ به طور کلی اگر دروس را به دو دسته دروس اختصاصی و عمومی تقسیم کنیم توصیه می شود که برای دروسی مثل ریاضی و فیزیک و شیمی به تست زنی بپردازید و در صورتی که در هر مبحثی از این دروس دچار مشکل شدید به خلاصه هایتان مراجعه کنید.

برای دروس عمومی و هم‌چنین دروسی مثل زیست شناسی که جنبه مطالعاتی دارند مرور مباحث را توصیه می شود. مطمئن باشید تست زنی برای دروس اختصاصی در کنار مطالعه دروس عمومی یک برنامه ایده آل برای کنکور در ایام عید نوروز خواهد بود.

توصیه شیوه مطالعه دروس کنکور در عید نوروز برای دروس عمومی:

اگرچه توصیه کردیم که در عید دروس عمومی را را مطالعه کنید ولی دقت کنید برای مطالعه دروس عمومی قرار نیست کل متون کتاب های عمومی را به طور خط به خط و خیلی عمیق مطالعه کنید چرا که این کار بسیار وقت گیر خواهد بود. قرار بر این است که سر تیترها و پاراگراف های مهم را در کنار خلاصه هایی که در طول سال تهیه کرده‌اید را مرور کنید. (آموزش مرور دروس عمومی کنکور)

ملاک مرور دروس جهت یادآوری نکات فراموش شده یا تقویت دانسته ها می باشد.

منابع مطالعاتی برای عید نوروز

از نظر منابع مطالعاتی کنکور برای عید باید بر اساس دروس عمومی و اختصاصی اقدام کنید و برای هر درس منابع مخصوص را انتخاب کنید:

– برای دروس اختصاصی (محاسباتی) علاوه بر خلاصه هایی که تهیه کرده‌اید تست های آزمون‌های آزمایشی و هم‌چنین تست‌هایی که قبلاً علامت دار کرده‌اید را بررسی کنید. بهترین منبع تست زنی که تست های کنکورهای سال های گذشته است و در اولویت ماست و بهتر است کمتر به سراغ تست های تالیفی بروید.

-برای دروس عمومی نیز در کنار مطالعه مباحث دروس زدن تست های کنکورهای سال های گذشته را به صورت مجموعه‌ای توصیه می کنیم. به عنوان مثال در برنامه خود یادداشت کنید که قرار است فلان روز دروس عمومی کنکور تجربی سال ۹۳ را پاسخ دهید. حتما و حتما در بررسی این تست های مجموعه‌ای برای دروس عمومی زمان را مدنظر داشته باشید و از مطالعه پاسخ نامه تشریحی به هیچ وجه غافل نشوید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  منابع کنکور ادبیات فارسی

مکان مطالعه مناسب کنکوری ها در ایام عید

عید نوروز همراه با رفت و آمدهای فراوان هست و همه می دانید در کشور ما مرسوم است که در ایام عید مردم به دید و بازدید می روند. و این رفت و آمدها و سرو صداها موجب می شود تا منازل مکان مناسبی برای مطالعه نباشد. لذا توصیه می شود که به دنبال محیط آرام باشید و در کنار افرادی که با اهداف شما همسو هستند یک دوره مطالعاتی خوب را سپری کنید.

برخی از مدارس در حال حاضر اردو های مطالعاتی نوروزی برپا می کنند که محیط های مناسبی برای یک مطالعه مفید هستند و هم‌چنین می توانید از کتابخانه ها نیز کمال استفاده را ببرید البته اگر باز باشند.یا اگر اتاق و مکان خلوت و مناسبی را دارید که به دور از دید و بازدیدها باشد عالی است.

تغذیه مناسب کنکوریها در عید نوروز

به قول معروف می گویند عید سالی یک بار است و فرصت خوردن انواع تنقلات کم پیش می آید پس تا می توانید بخورید اگرچه خوردن تنقلات زیاد توصیه نمی شود ولی کنکوریها باید پرهیز داشته باشند. بهتر است که از خوردن آجیل در شب و غذای زیاد در وعده ناهار و شام پرهیز کنید و غذاهایی را میل کنید که سبک هستند و به اصطلاح هضم آسان دارند.

ضرورت شیوه مطالعه دروس کنکور در عید نوروز

آنچه که در بالا گفته شد نگاهی اجمالی و ارائه فرصت و آموزش درست از تعطیلات عید نوروز است و اینکه برای عید باید برنامه ای منظم داشت. تعطیلات عید در بهترین حالت ممکن بین ۱۵ تا ۱۷ روز است و حالا ممکن است یکی دو روز به آن اضافه شود. با توجه به تعطیلی مدارس و اینکه کل زمان تان را می‌توانید صرف مطالعه کنید فرصت بسیار مناسبی برای پیشرفت چشم گیر در کنکور سراسری است.

کم نبوده‌اند داوطلبانی که با شروع تعطیلات عید مطالعه خود را متحول کردند و با پیشرفتی که داشتند نتیجه‌ای بسیار عالی در کنکور کسب کردند. برای خود روشن کنید که قرار نیست کل مباحث را مطالعه کنید بلکه در این ایام تعطیلی بنا داریم یک سری مباحث خاص را مرور کنیم و نقاط قوت خود را تقویت کنیم تا در ادامه مسیر بتوانیم با دید بهتری حرکت کنیم.

نکته پایانی در شیوه مطالعه دروس کنکور در عید نوروز

بروس لی استاد هنر های رزمی می گوید! از فردی نمی ترسم که صد حرکت را یک مرتبه تمرین کرده، بلکه از فردی می ترسم که یک حرکت را صد مرتبه تکرار کرده است. تمام اهداف ما مرور مباحثی است که در نیم سال اول مطالعه کرده‌اید تا بتوانید نقاط قوت پایدار برای خود بسازید.

در تعطیلات عید نوروز عده زیادی از داوطلبان خواسته و ناخواسته درگیر دید و بازدیدهای خانوادگی می شوند و این فرصت مناسب برای کسانی که با استفاده از این زمان طولانی جهش بلندی در مطالعات خود برای کنکور ایجاد کنند.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.