شیوه نوشتن ایمیل بازاریابی و مارکتینگ

برای جذب مشتری و کسب درآمد اینترنتی شیوه نوشتن ایمیل بازاریابی و مارکتینگ بسیار مهم است. هدف اصلی از ارسال ایمیل مارکتینگ، جذب ترافیک بیشتر، معرفی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد بالا با فروش محصول و خدمات می باشد لذا باید متن ایمیل بازاریابی جذاب و کاربرپسند بوده و در نگارش آن اصول و قواعدی را رعایت کرد.

لذا در سایت پول یابی تصمیم گرفتم تا شیوه نوشتن ایمیل بازاریابی و مارکتینگ جذاب و کارامد را شرح دهم امیدوارم مورد استفاده شما قرار گیرد. (نگاه کنید به مقاله : کسب درآمد از بازاریابی ایمیلی)

نوشتن ایمیل بازاریابی و مارکتینگ،محتوای ایمیل انبوه

شیوه نوشتن ایمیل بازاریابی و مارکتینگ

در نوشتن ایمیل مارکتینک باید جزئیاتی را رعایت کرد تا میزان اثربخشی آن در کسب درآمد اینترنتی بیشتر شود. اگر ایمیل مارکتینگ را قلاب ماهیگیری فرض کنیم برای گرفتن بازدیدکننده و مشتری بیشتر، باید طعمه های جذاب تر و کارآمدتری را به این قلاب بزنید. متن و نوشته های ایمیل همان طعمه قلاب هستند. لذا در نوشتن ایمیل باید نکات کلیدی زیر را رعایت کنید:

۱- استفاده از موضوعات جذاب و تشویقی

برای نوشتن ایمیل مارکتینگ نیازی نیست تا چندین صفحه و متن طولانی بنویسید الان کاربران وقت و حوصله متن های طولانی تبلیغاتی را ندارند لذا توصیه می شود که موضوعات جذاب را در متن مختصر و کوتاه بیان کنید. موضوعات جذاب می تواند دادن تخفیف های خاص، جایزه ها، معرفی محصولات جدید، امتیاز ویژه به خریداران در بازه زمان مشخص و… باشد.

سعی کنید لا به لای متن ایمیل این موضوعات تشویقی و تحریک کننده را به کاربر پیشنهاد دهید البته در دادن پیشنهادات اغراق نکنید و جانب اعتدال را رعایت کنید.

۲- استفاده از زیرعنوان های مناسب

همان طور که در بالا اشاره شد کاربران علاقه ای به خواندن متن های طولانی به ویژه محتواهای تبلیغاتی ندارند لذا ضمن کوتاه و مختصر نویسی، متن ایمیل خود را به چند بخش با زیر عنوان های جذاب تقسیم کنید. این چند بخش کردن و استفاده از زیرعنوان های کارآمد، کنجکاوی کاربر را برای خواندن سایر بخش های تحریک می کند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  برترین شرکت بازاریابی شبکه ای

۳- خسته نکردن خواننده ایمیل

این مورد سوم هم باز به طول متن ایمیل باز می گردد. مواظب باشید تا متن طولانی، خواننده و کاربر اینترنتی را خسته نکند. محتوای ایمیل همواره از طول متن ایمیل مهم تر و تاثیرگذارتر است. کاربران اینترنتی به دلایل زیادی کم حوصله و حتی بی حوصله هستند لذا خسته کردن آنان ، در واقع فراری دادن مشتری محسوب می شود.

کارشناسان و مشاوران اینترنتی همواره توصیه می کنند که در بازاریابی اینترنتی از خسته کردن چشم و روان کاربران پرهیز کنید و اگر این فاکتور مهم را در ایمیل بازاریابی رعایت نکنید بدون تردید ایمیل مقصدی جز حذف شدن و رفتن به سطل زباله سرور را نخواهد داشت.

۴- استفاده از نام و موضوع مناسب

انتخاب موضوع برای ایمیل فوق العاده با اهمیت می باشد اگر برای ایمیل های خودتان موضوع مشخص انتخاب نکنید سرورها نامه شما را به عنوان اسپم تشخیص داده و  احتمال خوانده شدن آن کاهش می یابد. علاوه بر این ، انتخاب نام کاربری موجب ایجاد صمیمیت و نیز نشانه داشتن صداقت می باشد. طوری ایمیل را تنظیم کنید که کاربر با خواندن آن احساس صمیمیت و همراهی کند.

از به کار بردن عناوین کلی و مبهم پرهیز کنید انگار نامه را برای دوستی صمیمی که می شناسد، می فرستید به عبارتی ایمیل را شخصی سازی شده تنظیم کنید.

۵- جذاب نوشتن در پاراگراف اول

پاراگراف اول ایمیل مانند تابلوی مغازه و یا ویترین آن می باشد. یقینا تاثیر یک سردر فروشگاه و تابلوی مغازه در جذب مشتری و نیز معرفی کسب و کار تاثیر زیادی دارد . پاراگراف اول ایمیل دو تاثیر همزمان دارد اول اینکه کسب و کارتان را سریع معرفی می کند و دوم اینکه کاربر را علاقمند می کند تا سایر متن و پارگراف های ایمیل را مطالعه کند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد میلیونی از عید نوروز

جالب است بدانید که برخی از شرکت ها و فروشگاههای بزرگ برای تنظیم پاراگراف اول ایمیل روزها وقت صرف کرده و با کارشناسان و بازاریابان اینترنتی مشورت می کنند . پس دقت در تنظیم آن نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.

۶- شرح کوتاه در پاراگراف دوم

در پاراگراف دوم ایمیل فقط بگویید که چه می خواهید و یا چه چیزی برای عرضه دارید . از فلسفه بافی، استفاده از کلمات ثقیل و سنگین، جملات طولانی و… پرهیز کنید متن باید ساده ، خوانا و روان باشد. اگر این نکات را رعایت نکنید کاربر فراری می شود. صداقت در گفتار و بیان راحت و بدون پوشیده هدف از ارسال ایمیل، بهتر از هر کاری می باشد.

فقط با حالت شعارگونه و اغراق آمیز تخفیفات و جایزه ها را نگویید بلکه کوتاه و اجمالی محصول و خدمات خود را هم معرفی کنید. سعی کنید به صورت حرفه ای جایزه ها و معرفی خدمات خود را در کنار هم در پاراگراف دوم بگنجانید این کار از نظر تاثیر گذاری و نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی ایمیلی فوق العاده می باشد.

نتیجه گیری از شیوه نوشتن ایمیل بازاریابی

شیوه های شش گانه بالا بدیهی ترین اصول و قواعد برای نوشتن یک ایمیل بازاریابی و مارکتینگ می باشد البته این نوع نوشتن حتی در نامه های شخصی هم باید رعایت شود تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد. علاوه بر موارد بالا در استفاده از تصاویر در ایمیل هم دقت کنید و سعی کنید از تصاویر سنگین، بزرگ، نامناسب و بی کیفیت استفاده نکنید.

عکس ها باید متناسب با کسب و کارتان بوده و در واقع تایید کننده متن نوشتاری باشند. در دادن ارجاع به سایت مرجع و یا دادن لینک در داخل ایمیل دقت لازم را داشته باشید و لینک را در پایان ایمیل و با فرمت مناسب و نوشتاری قرار دهید. رعایت برخی ریزه کاریهای ساده در خواندن و تاثیرگذاری ایمیل شگرف می باشد.

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.