قیف بازاریابی در کسب درآمد اینترنتی

قیف بازاریابی در کسب درآمد اینترنتی

یکی از مباحث مهم در افزایش کسب درآمد از اینترنت که بسیار در فروش اینترنتی تاثیر دارد ، شناخت قیف بازاریابی در کسب درآمد اینترنتی می باشد . شاید برخی اسم آن را شنیده باشند و برخی نشنیده باشند ، ولی اجرای آن در سایتهای کسب درآمد در تعداد فروش و جذب مشتری و یا فروش کالا به مشتریان تاثیر بزرگی دارد. از نظر بازاریابی اینترنتی ، قیف بازاریابی (Marketing Funnel)یکی از مفاهیم مهم در افزایش کسب درآمد می باشد . در واقع چه بسا که قیف بازاریابی در کسب درآمد اینترنتی سرنوشت ساز بوده و موجب توسعه یک کیب و کار اینترنتی شود البته قیف بازاریابی انواع و اقسامی دارد ضمن اینکه نکاتی را باید در طراحی آن رعایت کرد تا تاثیر گذاری آن بیشتر باشد. ( راههای رشد کسب و کار اینترنتی)

تعریف قیف بازاریابی در کسب درآمد اینترنتی

قیف بازاریابی (Marketing Funnel) به برخی از صحفات یک وبسایت گفته می شود که مدیر سایت با ترفندها و شیوه هایی خاصی طراحی کرده و بازدیدکننده و کاربران سایت را به ترتیبی به بازدید از آنان وا می دارد . در واقع قیف بازاریابی در کسب درآمد اینترنتی به مجموعه صفحات یک سایت گفته می شود و دارای پیشنهادی خاص به کاربران بازدیدکننده هست . این صفحات به صورت حرفه ای طراحی شده اند و در واقع با ارائه پیشنهادهایی کاربر را وسوسه به بازدید از دیگر صفحات می کند.

خوبی طراحی قیف بازاریابی در کسب درآمد اینترنتی از این نظر اهمیت دارد که منجر به خریدهایی توسط کاربران می شود و یا خریدهای کاربران را از وبسایت بیشتر می کند.بازدیدکنندگانی که در هر صفحه به پیشنهادی پاسخ مثبت می دهند بلافاصله به صفحه بعدی و پیشنهاد های دیگر هدایت می شوند. و حتی در صورت منفی بودن پاسخ می توان پیشنهاد دیگری برای بازدیدکنندگان در نظر گرفت.

اهمیت قیف بازاریابی در کسب درآمد اینترنتی

سوال این است که قیف بازاریابی در کسب درآمد اینترنتی چه اهمیتی دارد و چرا باید از آن استفاده کرد و چه تاثیری در افزایش خرید مشتریان از سایت خواهد داشت؟

برای درک بهتر اهمیت قیف بازاریابی در کسب درآمد اینترنتی با دو تصویر شرح می دهیم. صفحه اول صفحه فرود سایت می باشد که مثلا شامل یک هدیه به صورت فایل پی دی اف و یا هر چیزی دیگر است و صفحه دوم صفحه ای است که در آن پیشنهاد محصول رد نشدنی ما برای کاربر در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای کسب درآمد اینترنتی بالا

قیف بازاریابی در کسب درآمد اینترنتی

زمانی که بازدیدکننده وارد صفحه فرود سایت شد و پاسخ مثبت به آن داد یعنی حاضر شد اطلاعات تماسش را در قبال دریافت هدیه به ما بدهد. سپس به صفحه دوم یعنی محصول رد نشدنی هدایت می شود که در این صفحه محصولی را که از نظر قیمت در سطح پایینی قرار دارد را به او پیشنهاد می دهیم. اگر بازدیدکننده حاضر به خرید این محصول هم شود در واقع ما توانسته ایم محصولی از سایتمان را به فروش برسانیم.

در واقع هدف اصلی در قیف های بازاریابی ساده این است که صرفا بازدیدکنندگان را به خریدار تبدیل کنیم. زیاد روی فروش تمرکز نمی شود و ممکن است فروش زیادی را برای ما به همراه نداشته باشد. با خرید محصول رد نشدنی توسط بازدیدکننگان باعث می شود که بازدیدکنندگان را به خریدار تبدیل کنیم و محصولات دیگر سایتمان را راحت تر به آن ها بفروشیم.

تفاوت قیف بازاریابی قدیم و جدید

قیف بازاریابی در کسب درآمد اینترنتی به مرور زمان دارای تغییراتی در شکل ارائه خدمات پیدا کرده است لذا به دو صورت قیف های بازاریابی قدیمی و جدید تقسیم می شود.

قیف های قدیمی بیشتر هدفشان روی قبل از خرید بود. یعنی هنگامی که کاربر محصولی را برای خرید انتخاب کرده بود قبل از اینکه تسویه کند به او پیشنهادهای دیگری هم داده می شد. مثلا اگر فلان محصول هم به سبد خرید خود اضافه کنید ۵۰ درصد تخفیف به شما تعلق می گیرد. در واقع به بازدیدکننده ای که قصد خرید یک محصول را داشت پیشنهاد بیشتر خرید کردن داده می شد.

در قیف های جدید که حرفه ای تر هستند تمرکز روی بعد از خرید است. یعنی اجازه خرید به بازدیدکننده داده می شود و بعد از نهایی کردن خرید و پرداخت کامل، پیشنهاد های خرید بعدی به او داده می شود. و بازدیدکننده ای که به مشتری تبدیل شده است به صفحات دیگر محصولات با تخفیف های ویژه هدایت می شود. پس نکته مهم اینجاست که در قیف های پیشرفته و حرفه ای پیشنهاد های فروش بعد از خرید به بازدیدکننده داده می شود.

پس مزیت این قیف های جدید نسبت به قیف های قدیمی این است که هنگامی که کاربر محصولی را می خرد در واقع به آن سایت اعتماد کرده است و یک بار پروسه خرید را به طور کامل انجام داده است. همین باعث می شود که خرید های بعدی راحت تر صورت گیرد تا اینکه قبل از خرید پیشنهاد های خرید دیگر به او داده شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با وبینار
مزیت قیف بازاریابی حرفه ای:

یکی دیگر از مزیت های قیف های بازاریابی حرفه ای این است که پیشنهاد های فروش شما از دید افرادی که هنوز خریدی انجام نداده اند پنهان است و همین باعث می شود که رقبای شما نتوانند پیشنهاد هایی که در قیف های بازاریابی تان در نظر گرفته اید را هر روز چک کنند. بنابر این استفاده از این حالت قیف های بازاریابی باعث می شود که فرایند بازاریابی اینترنتی شما از دید افراد پنهان بماند.

سه توصیه های در طراحی قیف بازاریابی در کسب درآمد اینترنتی

۱- در طراحی قیف بازاریابی در کسب درآمد اینترنتی باید از گرافیک حرفه ای استفاده کنید. به عنوان مثال جلد محصولات پیشنهادی را باید به صورت حرفه ای و ۳ بعدی طراحی کنید که بازدیدکننده را تحریک به خرید کند. اگر در طراحی گرافیک مشکل دارید حتما از گرافیست های حرفه ای جهت طراحی صفحات قیف های خود استفاده کنید.

۲-  فروش های بیشتر خود را در چند مرحله به بازدیدکنندگان ارائه کنید. مثلا هنگاهی که بازدیدکننده ای یک محصول ارزان قیمت را خریداری کرد سپس محصول گران قیمت تری را به او پیشنهاد دهید و به همین ترتیب محصولات گران قیمت تر بعدی را پیشنهاد دهید.

۳- نکته آخر این است که کم فروشی را هم به ترتیب انجام دهید. مثلا اگر بازدیدکننده ای به محصول گران شما پاسخ منفی داد به او محصول ارزان تری  را پیشنهاد دهید و به همین ترتیب محصولات ارزان قیمت بعدی را پیشنهاد دهید.

سخن پایانی قیف بازاریابی در کسب درآمد اینترنتی

قیف بازاریابی یک مدل قیف بازاریابی در کسب درآمد اینترنتی است که نشان می دهد یک مشتری برای خرید کردن چه مسیری را طی می کند. قیف های بازاریابی می توانند فروش شما را از ۳ تا ۱۰ برابر افزایش دهندو تاثیر آن در کسب درآمد از اینترنت شگفت انگیز خواهد بود.

البته به این نکته هم توجه کنید که قیف بازاریابی در کسب درآمد اینترنتی به تعداد بازدید کننده هم وابسته است اگر تعداد بازدیدکنندگان و کاربران سایتتان زیاد است حتما از قیف های بازاریابی جهت افزایش فروش محصولات سایت و فروشگاه استفاده کنید. هدف اصلی از آموزش و اجرای قیف بازاریابی در کسب درآمد اینترنتی،  افزایش فروش بیشتر اینترنتی و کسب درآمد آنلاین می باشد .

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.