مراحل یافتن کار و شغل

مهم ترین سوال افراد جویای کار این است که چگونه کار پیدا کنیم؟ لذا یادگیری فرایند و مراحل یافتن کار و شغل مناسب اهمیت زیادی دارد. یافتن شغل و سوالاتی مثل: کجا دنبال کار بگردم ؟ چگونه شغل مناسب خود را پیدا کنیم ؟ سر چه کاری بروم ؟ دغدغه اصلی جوانان و افراد بیکار جامعه می باشد. معضل بیکاری تبعات منفی اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی زیادی به همراه خود دارد.

با گسترش اینترنت و ورود انواع و اقسام تکنولوژی ها ، شیوه کاریابی تغییر اساسی کرده است. در گذشته افراد با تلفن زدن ، مشاهده آگهی جراید ، مشاهده آگهی کاریابی بر روی دیوار و مغازه ، توصیه دوستان و فامیل ، مراجعه حضوری و… به دنبال کار و شغل بودند ولی امروزه روش های جدید کاریابی متنوع و فراوان شده است. در سایت پول یابی ، مراحل یافتن کار و شغل و به عبارتی گام های جستجو شغل شرح داده خواهد شد.

مراحل یافتن کار و شغل

اگر به کار و یا حرفه ای مشغول هستید ولی از کار و شغل خودتان راضی نیستید و یا این حس را دارید که این شغل متناسب با ویژگی‌های روحی و علاقه درونی شما نیست، و یا اینکه از دانشگاه فارغ التحصیل شده اید و برای پیدا کردن شغل مناسب در تکاپو هستید ، یقینا بهتر از هر کسی می دانید که بازار کار دنیای مدرن امروز، با گذشته تفاوت بسیاری کرده است.

همان طور که در بالا اشاره شد ، شیوه های کاریابی و یافتن شغل به روش های قدیمی مثل: آگهی‌های استخدامی روزنامه‌ها و مجلات ، چاپ بنر و… دیگر کارایی قبلی را ندارند و اگر منتظر هستید تا کسی شما را برای انجام شغل دلخواهتان دعوت به کار کند باید بگوییم تا آخرعمر شغلی نخواهید داشت، چون اوضاع کاری و اشتغال جامعه اصلا تعریفی ندارد.

با پیشرفت سریع جهان و گسترش همه‌جانبه‌ تکنولوژی برای یافتن شغل مناسب و خوب، باید از شیوه های نوین و متنوع کاریابی و استخدام استفاده کنید تا بتوانید در بین رقبای ماهر و سرسخت خود حرفی برای گفتن و چیزی برای عرضه کردن، داشته باشید. مراحل یافتن کار و شغل به دلیل کمبود مشاغل و رقابت شدید جویندگان کار ، دارای پیچیدگی های زیادی شده است.

مراحل یافتن کار و شغل ، یافتن شغل ، ایده کار در خارج ، نحوه کار یابی ، پیدا کردن شغل

در این مقاله سایت پول یابی برآنیم تا با ارائه یک راهنمای نسبتا جامع جستجوی شغلی، توانایی‌ها و مهارت‌های خود را بشناسید تا بتوانید شغل و کار مناسب خود را پیدا کنید. گام ها و مراحل یافتن کار و شغل عبارتند از :

۱- شناخت خویشتن

در آغاز باید خود واقعی‌تان را بشناسید گام اول برای یافتن شغل مناسب و خوب ، شناخت خویشتن است. باید به مجموعه‌ای از سؤالات پیرامون خود و شخصیت خودتان جواب دهید تا در نهایت به کشف توانایی‌های ذاتی، استعدادها، شخصیت واقعی، روحیات و علایق شما منجر ‌شود. گزینه‌های گفته‌شده همگی در یافتن شغل، انجام صحیح یک فعالیت شغلی، باقی ماندن و ارتقاء در شغل موردنظر، رضایت و موفقیت‌های شغلی تأثیر بسزایی دارند. مهم ترین سوالاتی که باید از خودتان بپرسید :

– به چه چیزهایی علاقه دارم؟

– شخصیت کاری و روحی من چگونه است؟

– چه توانایی‌های برجسته مهارتی در من وجود دارد؟

– در انجام چه فعالیت‌ها و کارهایی قوی‌تر از دیگران هستم؟

– هنگام بروز مشکلات و گرفتاری از کدام توانایی خود استفاده می‌کنم؟

– در چه زمینه‌هایی توانایی همراهی و کمک به دیگران را دارم؟

– انجام چه کارها و اموری به من انگیزه‌ زیادی می‌‌دهد؟

پاسخ درست ، صحیح، منطقی و واقع‌بینانه به این سؤالات می‌تواند ابعاد وجودی و خود واقعی شما را برایتان آشکار سازد. اینکه واقعا به چه چیزهایی علاقه دارید، موضوع بسیار مهمی است. توجه کنید اصلا مجبور نیستید تنها یک گزینه برای این سؤالات داشته باشید، ممکن است شما علایق زیادی داشته باشید پس حتماً همه‌ آن‌ها را یادداشت کنید.

نگران نباشید با بررسی بیشتر شخصیت و توانایی‌های خود گزینه‌هایتان محدودتر و دقیق‌تر خواهد شد و مسیر اصلی موفقیت  و کامیابی را خواهید یافت.

شیوه شناخت شخصیت خود

برای شناخت شخصیت خود توصیه می شود، از تست‌های شخصیت یابی مانند هالند و MBTI که معروف و دقیق هستند، استفاده کنید. در این حالت می‌توانید تشخیص دهید چه شخصیتی دارید. شخصیت هر فرد می‌تواند مجموعه‌ای از رفتارها را برایش نمایان کند تا فرد بتواند با شناخت شخصیت خود در مراحل بعدی جستجوی شغل، آن را با شخصیت لازم برای شغل مدنظرش تطابق دهد.

نکته مهم اینکه، تناسب شخصیت و شغل فرد می‌تواند او را در شغل خود موفق سازد و رضایت شغلی برایش به ارمغان آورد. برای کشف استعدادهای خود از تست‌های استعدادیابی استفاده کنید. به قول معروف به خودتان حال دهید و دائم برای خودشناسی اقدام کنید.

با طرح سؤالات جزئی‌تر و گسترده، استعدادهای خود را بهتر بشناسید. استعدادهای شما همان رفتارهایی هستند که در قبال مشکلات از خودتان بروز می‌دهید. با بررسی گذشته‌ می‌توانید به برخی از استعدادهای ذاتی خود پی ببرید. دستاوردهای گذشته‌ دربردارنده‌ استعدادهای ذاتی شما هستند.

گاهی دیگران در خصوص اینکه ما در چه کاری بهترین هستیم، قضاوت بهتری دارند. اگر نمی‌توانید کسی را در اطرافیان پیدا کنید که شما را خوب بشناسد، می‌توانید از یک مربی یا مشاور در این زمینه کمک بگیرید.

با شناخت بهتر و بیشتر خود، ابعاد وجودی و خود واقعی‌تان را کشف می‌کنید. این بررسی‌ها شما را یک قدم به یافتن شغل مدنظرتان نزدیک‌تر خواهد کرد.

۲- کشف مهارت‌ها و توانایی‌های خود

مجموع مهارت‌های ذاتی و اکتسابی شما، می‌تواند به عنوان شاخص و معیار مهمی برای تعیین شغل شما باشند. در انجام حرفه‌ خود باید از برخی مهارت‌ها که برای آن شغل لازم است استفاده درست و بهینه کنید. لذا باید این مهارت‌ها را در خود داشته باشید و یا به کسب آن بپردازید. برای افرادی که در جستجوی شغل مناسب خود هستند توصیه می‌شود مهارت‌های خود را به صورت دقیق بشناسند و شغل متناسب با مهارت‌هایشان را انتخاب کنند.

برای افرادی که در جایی مشغول به کار هستند نیز توصیه می‌شود مهارت‌های لازم شغلی خود را بیابند و در جهت کسب و پرورش آن‌ها تلاش کنند تا به موفقیت نزدیک شوند. لازم به ذکر است شناخت مهارت‌ها نه‌تنها جهت موفقیت بلکه برای ورود به یک شغل و حرفه‌ خاص نیز باید شناخته و کشف گردد.

اگر مهارت و تخصصی که شغل موردنظر از شما انتظار دارد در شما وجود نداشته باشد، نمی‌تواند نظر کارفرما و یا صاحب کارتان را برای استخدام تان جلب کند. تفاوتی نمی‌کند از کدام راه برای شناسایی مهارت‌های خود استفاده می‌کنید، مهم این است که مهارت‌های خود را درست بشناسید، آن‌ها را یادداشت کنید، با شغل موردنظر خود مطابقت دهید تا در شغل خود موفق شوید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  یافتن شغل خوب و کار مناسب

۳- تعیین حیطه‌ شغلی خودتان

یکی دیگر از مراحل یافتن کار و شغل ، مشخص کردن حیطه کاری و تخصص می باشد. برای اینکه بتوانید گام های درستی در راستای پیدا کردن شغل خود بردارید، باید حیطه‌ شغلی خود را تعیین کرده و مهارت‌ها و توانایی‌های خود را در این راستا ارتقاء دهید. شناخت علایق، استعدادها، توانایی‌ها و مهارت‌ها می‌تواند در این مرحله به کمکتان بیاید.

حال زمان آن رسیده تا با تحقیقاتی در این زمینه شغل‌های محبوب و مورد علاقه خود را بشناسید، درباره‌ آن‌ها به جستجو و تحقیق بپردازید و خود را برای استخدام در آن شغل‌ها آماده کنید. برای یافتن کار و شغل مورد نظر علایق خود را بررسی کنید و این سوالات را از خود بپرسید:

– از انجام چه کاری لذت می‌برید؟

– انجام چه فعالیتی شما را خوشحال کرده و احساس رضایت به شما دست می‌دهد؟

– آرزو و اهداف شما به چه شغلی نزدیک‌تر است؟

– از زندگی و کسب و کارتان چه می‌خواهید؟

با جواب‌های واقع‌بینانه و منطقی به این سؤالات می‌توانید زمینه‌های شغلی متفاوتی را برای خود یادداشت کنید. البته ممکن است چندین زمینه‌ متفاوت و گوناگون به دست آورید.

شیوه تطابق شغل مورد علاقه با شخصیت

حال زمان آن رسیده است تا از اطلاعات به دست آمده در مراحل اولیه کمک بگیرید. برای داشتن شغل خوب باید زمینه‌ شغلی خود را با شخصیت و استعدادهای خود تطابق دهید. برای درک بهتر این موضوع تصور کنید شما فردی هستید که به انجام محاسبات ریاضی علاقه دارید، از طرفی دیگر در علم ریاضی و حساب و کتاب نیز قوی هستید و می‌توانید بهتر از دیگران در این زمینه بدرخشید. اگر زمینه‌های شغلی که برای خود تعیین کرده‌اید مطابق این موارد باشد، شما در شغل خود موفق خواهید شد. در این حالت شما در بخش حسابداری و امور مالی یک شرکت یا سازمان می‌توانید به فعالیت بپردازید.

ممکن است در لیست علایق و شغل‌های شما، گزینه‌های متفاوت و زیادی وجود داشته باشد، اما شما باید مطابق با اطلاعات به‌دست‌آمده، زمینه‌ شغلی خود را مشخص کنید.

بهتر است بدانید اهداف و آرزوهایتان در صورتی می‌توانند شما را برای یافتن شغل و کار مناسب یاری کنند که واقع‌بینانه به این موضوع نگاه کنید و به هیچ وجه خود را فریب ندهید. نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و مطابق آن رفتار کنید.

اگر جسارت کافی برای بهبود و توسعه‌ فردی دارید و می‌توانید نقاط ضعف خود را از بین ببرید، حتماً این کار را انجام دهید، اما اگر توانایی این کار را ندارید بهتر است در زمینه‌ای وارد کار نشوید که آرزوهای دست‌نیافتنی، روح و جسم شما را خسته کند.

۴- تحقیق درباره شغل مورد نظرتان

در این مرحله باید شروع به تحقیق پیرامون شغل مورد نظرتان کنید. نتایج مرحله‌ قبل لیستی از شغل‌های مورد علاقه و مطابق با استعداد و شخصیتتان را فراهم می‌کنند، حال برای اینکه با واقعیت‌ها روبرو شوید بهتر است شروع به تحقیق درباره‌ شغل‌های به‌دست‌آمده مورد علاقه خودتان کنید.

برای تحقیق می توانید از سایت‌های معتبر، افراد شاغل در این شغل‌ها، مشاوران خبره و باتجربه کمک بگیرید. در بازار کار، فرصت‌ها، محدودیت‌ها، نیازها و مشکلات شغل‌هایی که به دست آورده‌اید را به طور کامل بررسی کنید. حتی درآمد آن‌ها را نیز تا حدودی تخمین بزنید تا با آگاهی کامل، از اطلاعات به‌دست‌آمده استفاده کنید.

تصور کنید شما شغلی را در لیست مشاغل خود دارید که به حضور در مناطق دور از شهر و خانواده نیاز دارد، در مورد این موضوع و مشکلات و تبعات آن، کامل فکر کنید، آیا شما این توانایی را دارید که بتوانید دور از خانواده زندگی کنید؟ پاسخ به سؤالات این‌چنینی می‌تواند تعداد مشاغل و کارهای موجود در لیست شما را کمتر کرده و دایره انتخاب شما را برای مشاغل محدودتر کند.

نکات کلیدی تحقیق درباره مشاغل

نکته‌ مهم که در شیوه یافتن شغل مناسب وجود دارد این است که ممکن است شغلی که به آن علاقه دارید و همیشه آرزوی اشتغال آن را در سر می‌پرورانید از دور چنین  خوب و مناسب به نظر برسد. در واقع وقتی وارد این شغل می‌شوید می‌فهمید این شغل با آنچه شما از دور به آن نگاه می‌کردید خیلی متفاوت است.

تحقیقات درباره شغل موردنظر این امکان را می‌دهد تا با واقعیت‌های شغل مورد نظر آشنا شوید. اگر می‌توانید با افراد شاغل در آن شغل ارتباط برقرار کنید بهتر می‌توانید از معایب و مزایای آن شغل باخبر شوید.

گاهی بهتر است در شغل‌های موردنظر به‌صورت داوطلبانه به کارآموزی بپردازید و از فرصت‌های موجود استفاده کنید تا ضمن آشنایی با آن شغل، مهارت‌های خود را هم افزایش داده و سابقه‌ کاری برای خودتان بسازید که قطعاً در استخدام و نوشتن رزومه، نکته‌ درخشانی محسوب می شود.

هرچه دامنه‌ تحقیقات خود را بالا ببرید و دقت زیادی به خرج دهید، مطمئناً نتیجه‌ بهتری خواهید گرفت و نتایج حاصله بیشتر به درد شما خواهد خورد. حتی می‌توانید زندگی‌نامه‌ افراد معروف و موفق در شغل موردنظرتان را مطالعه کنید و از تجارب آن‌ها بهره ببرید.

توجه کنید، پیدا کردن شغل مناسب، زمان می‌برد و ممکن است در این راه، کارهای بی‌ربطی هم انجام دهید ولی صبور باشید و دست از جستجو برندارید.

۵- آموختن مهارت‌های لازم شغل

تصور کنید حیطه‌ شغلی خود را تعیین کرده‌اید، حال باید برای به دست آوردن یک موقعیت شغلی خوب، تمام تلاش خود را بکنید. مطمئناً اولین قدم در این زمینه داشتن تحصیلات است. سعی کنید تحصیلات مرتبط با شغل خود را داشته باشید. مورد بعدی این است که بتوانید مهارت‌های لازم پیرامون شغل خود را پیدا کرده و به آموزش این مهارت‌ها بپردازید.

برای کسب مهارت‌های تخصصی در زمینه‌ شغلی که تعیین کرده‌اید نیاز دارید تا لیست مهارت‌های لازم را یادداشت کنید مواردی مثل:

– برای شغل موردنظر خود باید چه توانایی‌هایی داشته باشید؟

– آیا شغل شما نیاز به آموزش نرم‌افزارهای رایانه‌ای خاصی دارد؟

– شغل شما نیاز به کسب چه مهارت‌هایی نرم یا سختی دارد؟

با پاسخ به این سؤالات ، مجموعه مهارت‌های موردنیاز شغل خود را یافته و شروع به کسب آن‌ها کنید. از کلاس‌های خصوصی، کارگاه‌ها، کلاس‌های عملی، همایش‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌های مرتبط استفاده کرده و زمینه‌ اطلاعاتی خود را بالا برده و مهارت‌های لازم را کسب کنید.

بعد از کشف مهارت‌ها نوبت به رشد و پرورش آن‌ها می‌رسد. می‌توانید با گذراندن دوره‌های کارآموزی و فعالیت داوطلبانه در کنار افراد شاغل، شروع به استفاده از مهارت‌های خود کنید. همیشه به دنبال افزایش مهارت و یادگیری باشید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کاریابی و استخدام شدن

۶- آموختن شیوه شبکه‌سازی و ارتباطات مؤثر

تنها کمتر از پنجاه درصد فرصت‌های شغلی به آگهی‌های استخدامی تبدیل می‌شوند. این بدان معناست که تعداد بسیاری از فرصت‌های شغلی بدون اینکه آگهی و اعلام عمومی، پر می‌شوند. این مشاغل به‌صورت دهان‌به‌دهان و یا از طریق شبکه‌ای، جذب نیروی لازم خود را انجام می دهند.

شبکه‌سازی یک راه ارزشمند برای دریافت اطلاعات در مورد مشاغل و کسب و کارها می باشد. برای دستیابی به اهداف شغلی خود، باید مهارت‌های ارتباطی خود را با دیگران ارتقاء دهید. زمانی که شما شروع به شبکه‌سازی با افراد مختلف می‌کنید، آن‌ها از شغل خود برای شما صحبت می‌کنند و در این میان افرادی نیز خواهند بود که دوست دارند تجارب ارزشمند خود را در اختیار شما بگذارند.

هرچقدر تعداد افرادی که می‌شناسید و با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و گفتگو می‌کنید بیشتر باشند، شانس شما برای یافتن شغل موردنظرتان بیشتر می‌شود. مهم است بدانید که افراد مذکور حتماً نباید از بین کسانی باشند که شما تا حالا آن‌ها را ندیده‌اید، بلکه آن‌ها می‌توانند از بین اقوام و فامیل نزدیک شما باشند یا اینکه پدر یا مادر دوستانتان باشند که به‌راحتی هم می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

نمونه شبکه سازی مشاغل

برای نمونه ، با بررسی شیوه استخدام افراد در شرکت گوگل، متوجه می‌شوید این شرکت از کارمندان خود می‌خواهد تا همکاران خود را خودشان و بر اساس نظر خودشان انتخاب کنند، در این حالت آن‌ها به وسیله‌ شبکه‌سازی و ارتباطی که با افراد مختلف دارند دوستان و آشنایان خود را مطلع خواهند کرد.

امروزه بسیاری از شرکت‌ها بدون آگهی‌های استخدامی و از روش‌های مشابه مانند گوگل برای انتخاب کارمندان و کارکنان خود استفاده می کنند. لذا بهتر است شبکه‌سازی خود را ایجاد کرده و توسعه دهید تا شانس بیشتری برای به دست آوردن شغل مورد علاقه‌ خود داشته باشید.

می‌توانید آشنایان، فامیل، دوستان و کسانی که به حیطه‌ شغلی مدنظر شما نزدیک هستند، یا دوستان آن‌ها در آن شغل‌ها مشغول بکارند را لیست کنید. در قدم بعدی می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی این افراد را دنبال کنید یا از طریق دنبال کردن افراد مشهور و یا شرکت‌های مرتبط با شغل مدنظر خود، شبکه‌سازی خود را گسترش دهید.

۷- تنظیم رزومه قوی

در تکمیل مراحل یافتن کار و شغل ، رزومه کاری قوی برای خودتان تنظیم کنید. تا اینجای کار توانسته‌اید شغل مناسب خود را مشخص کرده و حتی شاید پیشنهادهای کاری خوبی نیز دریافت کرده‌ باشید. اما باید بدانید مهم‌ترین مرحله برای به دست آوردن شغل و کار در برابر رقبا ، داشتن یک رزومه‌ کاری قوی و قانع کننده است.

داشتن رزومه‌ قوی بدین معنی نیست که شما لیستی از بهترین مهارت‌ها، تحصیلات زیاد و سابقه‌های کاری طولانی داشته باشید. در واقع رزومه‌ قوی، رزومه‌ای است که بتواند با توجه به نیاز کارفرما، بر اساس سلایق ، نیازها و خواسته‌های او تنظیم گردد.

هر کارفرمایی در هر شرکت و موسسه ای برای پر کردن پست‌های خود دوست دارد افرادی را انتخاب کند که دقیقاً مهارت‌های لازم و مرتبط با آن شغل را دارند تا بدون پرداخت هزینه‌ اضافی و هدر دادن زمان و انرژی، به نتیجه‌ دلخواه خود برسد و فرد مورد نظر و مورد نیاز شرکتش را استخدام کند.

لذا اولین قدم در نوشتن رزومه شغلی جهت استخدام، دقت به سلایق و خواسته‌های کارفرمایان است. رزومه‌ باید برای هر شرکتی که می‌خواهید در آن استخدام شوید با توجه به حیطه‌ کاری و نیازهای خاص آن شرکت، متفاوت تنظیم شود.

شیوه تنظیم رزومه قوی و کارآمد

باید نوشتن رزومه , نکات مهم در رزمه نویسی را یاد بگیرید. برای اینکه بتوانید رزومه‌ ای قوی و کارآمد تنظیم کنید ابتدا باید به بررسی شرکت و یا سازمان مورد نظر بپردازید و نیازها، اهداف و مشکلات آن را بشناسید، رزومه‌ را مطابق با نیازهای شرکت مورد نظر تنظیم کنید و مهارت‌های لازم برای آن شرکت و یا سازمان را حتماً در رزومه‌ خود ذکر کنید تا بتوانید نظر کارفرما را به طرف خود جلب کنید.

تصور کنید یک شرکت کسب درآمد اینترنتی به یک فرد برای بازاریابی اینترنتی نیاز دارد، در این حالت اگر در رزومه‌ خود شروع به ذکر مهارت‌های هنری و صنایع دستی کنید در این حالت مطمئن باشید کارفرما رزومه‌ شما را تا انتها مطالعه نکرده و کنار می‌گذارد، زیرا او به فردی نیاز دارد که بتواند ایده‌های جدیدی برای فروش بیشتر محصولات و خدماتش در اینترنت ارائه دهد.

رزومه‌ اولین برگ شناخت شما توسط کارفرما محسوب می شود. پس باید آن را جدی گرفته و برای نوشتن بهترین رزومه، تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرید. بهتر است بدانید بعضی از کارفرمایان برای شناخت بهتر ممکن است جلسه‌ مصاحبه‌ حضوری در نظر بگیرند.

یکی از نکات مهم در زمان مصاحبه یا قرار کاری، پوشش مناسب و ظاهری تمیز و آراسته و طرز صحبت کردن است، در این حالت شما به مهارت‌های ارتباطی خود نیاز پیدا خواهید کرد. باید خودتان را برای چنین جلساتی آماده کنید.

سخن پایانی مراحل یافتن کار و شغل

با وجود شرایط اقتصادی نابسامان جامعه ، عدم رونق تولید و بیکاری فزاینده ، یافتن شغلی که تمام نیازهای شما را برطرف کند و از هر نظر برای شما مناسب باشد، کاری سخت و گاه غیرممکن به نظر می رسد. به دلیل فارغ التحصیل شدن زیاد جوانان از دانشگاهها ، خیل افراد جویای کار هم هر روز بیشتر می‌شود.

در مقابل تعداد زیاد جوانان جویای کار ، انتظار کارفرمایان هم نسبت به گذشته کاملا فرق کرده است، آن‌ها برای رقابت تنگاتنگ در بازار کسب و کار، نیاز به افرادی ماهر ، افکار و ایده‌های ناب ، جذاب ، خلاقانه و کاملا کاربردی دارند، لذا برای به دست آوردن شغل و کار مناسب ، باید تمام مراحل یافتن کار و شغل را دقیق بررسی کرده و به آن‌ها عمل کنید تا نتیجه مدنظرتان حاصل شود.

نکته آخر اینکه ، برای موفقیت در یافتن شغل مناسب همیشه و در همه حال در حال آموختن و افزایش میزان مهارت و سطح اطلاعات خود در زمینه کاری باشید. برای افزایش علاقه در شغل مورد نظرتان ، حتما با کسانی که در همان شغل با عشق و علاقه فراوان مشغول کار هستند مشورت کنید، مطمئن باشید حس خوبی در شما ایجاد خواهند کرد. کاری را انتخاب کنید که حتما سه فاکتور مهارت بالای شما در آن حوزه ، علاقه شخصی شما و نیاز بازار را در خود داشته باشد.

مطلب پیشنهادی

راههای کسب درآمد در ایران ، بهترین روش های کسب درآمد آسان ، راههای کسب پول در ایران ، مشاغل ساده پولساز در ایران

راههای کسب درآمد در ایران

زمانی که صحبت از کسب و کار اینترنتی و یا راههای کسب درآمد در ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.