مزایای مشاغل خانگی

کارشناسان و صاحب نظران کسب و کار یکی از مهمترین مزایای مشاغل خانگی را کاهش بیکاری و افزایش سطح درآمد خانوارها می دانند و معتقدند با تشویق و ترغیب خانواده ها به مهارت آموزی و راه اندازی مشاغل خانگی می توانند اقتصاد خانواده که بسیار مهم و تاثیرگذار است را تقویت کنند . در دوران بحران اقتصادی و تورم کمرشکن توجه به  مشاغل خانگی می تواند تا حدودی از مشکلات مالی خانواده های ایرانی بکاهد.

تصور غلطی که در جامعه وجود دارد این است که مشاغل خانگی را مختص جوامع عقب مانده و یا روستایی می دانند در حالی که چنین نیست در برخی از کشورهای پیشرفته مثل ، ایتالیا ، کره جنوبی ، تایوان ، هنک کنگ و حتی ژاپن توجه خاص و ویژه به مشاغل و مهارتهای خانوادگی می شود و دولت با حمایت های مختلف سعی در ترویج بیشتر این مشاغل دارد . برای اطلاع می توانید مقاله مشاغل و کسب و کارهای خانگی را نگاه کنید.

به دلیل اهمیت موضوع ، در سایت پول یابی به برخی از مزایا و فواید کسب و کارهای خانگی پرداخته می شود.

مزایای مشاغل خانگی

قبل از پرداختن به اصل موضوع که بیان برخی از فواید و مزایای مشاغل خانگی است باید به این نکته توجه کنید که در دنیا مشاغل خانگی را مختص زنان نمی دادند متاسفانه یک تصور کاملا اشتباه در ایران وجود دارد که مشاغل خانگی را مربوط به زنان می دانند و به قول معروف برخی از مردان دور از شان خود می دانند این کار را در خانه انجام دهند.

در کشورهای مرسوم و دارای مشاغل خانگی زیاد که در بالا به نام برخی از آنها اشاره شد بیشتر مردان در این مشاغل خانگی مشغول کار هستند و باید تصور جامعه نسبت به این دیدگاه عوض شود . اصلا یکی از مزیت های کسب و کارهای خانگی همین است که تبعیض جنسیتی وجود ندارد و مرد و زن در کنار یکدیگر می  توانند در خانه اقدام به راه اندازی مشاغل مدنظرشان کنند.

مزیت مشاغل خانگی ، فواید کسب و کار خانگی ، کسب درآمد در خانه
افزایش سرمایه ، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت خانوار از نتایج مشاغل خانگی می باشد.

با این مقدمه برخی از مزایا و فواید کسب و کار خانگی عبارتند از:

کاهش هزینه ایاب و ذهاب

هر شغلی را اگر بخواهید در سطح شهر انتخاب کنید هزینه رفت و آمد دارد و اعضای خانواده باید بابت آن هزینه ای پرداخت کنند. در حالی که مشاغل خانگی هیچ نوع هزینه ایاب و ذهابی ندارد چون در همان خانه کارشان را انجام می دهند. مشکلات ترافیک شهری و خطرات رفت و آمدها را هم ندارد.

کار در محیط آرام خانواده

مزیت دیگر کسب و کار خانگی این است که در کنار خانواده و در محیطی امن وهمراه با مراقبت از فرزندان اقدام به انجام کار می کنید و خیلی راحت و با امنیت کامل مشغول کار در منزل می شوید چه کاری بهتر و لذببخش تر از اینکه در کنار خانواده به کاری که علاقه دارید بپردازید؟

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کارآفرین متفاوت در کسب درآمد اینترنتی

البته ظریفی به طنز می گفت اگر کمتر خانواده را ببینی فکر و خیالت راحت تر و اعصابت آرام تر می باشد. فارغ از شوخی ، کار و فعالیت در محیط آرام و در کنار خانواده رویایی می باشد.

کمک گرفتن از اعضای خانواده

همزمان با کار در خانه اگر نیاز به کمک فردی در کار باشد اعضای خانواده در دسترس بوده و با طیب خاطر کمک خواهند کرد و می توان کار را با همیاری و همکاری خانوادگی زودتر تمام و تحویل داد. علاوه بر این وقتی اعضای خانواده و به ویژه فرزندان ناظر بر کسب و کار باشند این مشاغل را زودتر فراگرفته و انتقال حرفه به صورت نسل به نسلی اتفاق خواهد افتاد.

توسعه فرهنگ کار در خانواده

متاسفانه یک فرهنگ غلط در جامعه در حال رواج است و آن توقع بالای فرزندان و تنبلی مفرط و پرهیز از کار و تلاش می باشد. مشاغل خانگی علاوه بر تغییر دید اعضای خانه موجب ترویج وتوسعه فرهنگ کار و تلاش در بین اعضای خانواده ها می شود. فرزندان علاوه بر اینکه با مشاهده حضور پدر و مادر در خانه احساس امنیت و آرامش می کنند با مشاهده تلاششان برای کسب درآمد ، اهمیت و جایگاه کسب و کار و تلاش را از نزدیک یاد می گیرند.

انعطاف پذیری مشاغل خانگی

یکی از محاسن مشاغل و کسب و کارهای خانگی انعطاف پذیری بالا از نظر تعداد و نیز سرمایه می باشد . افراد خانواده می توانند با برنامه ریزی و با کمترین سرمایه اولیه شروع به کار کنند و به مرور با افزایش درآمد و سرمایه ، کار را توسعه و گسترش دهند . همه چیز کار از صفر تا صد در اختیار خودتان است و می توانید هر طور که بخواهید برنامه ریزی و اجرا کنید.

استفاده از تسهیلات دولتی

خوشبختانه در سالهای اخیر نگاه دولتمردان به کسب و کارهای خانگی تغییر کرده و همه به اهمیت آن در بهبود اقتصاد خانوار واقف هستند برای همین انواع و اقسام تسهیلات بانکی و تعاونی به متقاضیان داده می شود و حتی برخی وزارتخانه ها علاوه بر حمایت های مالی، مشاوره ها و حمایت معنوی و فکری هم می کنند و در صورت نیاز کارشناسان خود را برای راهنمایی و بالا بردن کیفیت تولید می فرستند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه در خانه

شروع کار با حداقل امکانات

همان طور که در بالا اشاره شد می توان با کمترین سرمایه و تجهیزات کار را شروع کرد و حتی نیازی به میز کار ، دفتر ، منشی و… ندارد.  به مرور با افزایش درآمد، می توان تجهیزات و امکانات را اضافه کرد. با یک خط تلفن و یا کارت ویزیت ساده می توان برای معرفی کسب و کار ، شروع کرد و در آغاز نیازی به سرمایه گذاری زیاد برای تبلیغات نیست.

استفاده همزمان از فضای مجازی و واقعی

یکی دیگر از مزایای مشاغل خانگی امکان استفاده از اینترنت و فضای مجازی برای رشد و توسعه کسب و کار خانگی و یا تبلیغات می باشد بیشتر خانواده ها حداقل یکی از وسایل تکنولوژی و فناوری روز مثل : کامپیوتر ،لپ تاپ ، تبلت و یا موبایل را در اختیار دارند. با هر کدام از این تجهیزات می توان برای تبلیغ ، بازاریابی و یا فروش محصولات تولیدی خانگی استفاده کرد.

البته در کنار استفاده از اینترنت ، می توان از فضای تبلیغات و بازاریابی سنتی هم بهره برد و کسب درآمد را بیشتر کرد این بستگی به توانایی و نیز نوع محصول تولیدی خانگی دارد .

سخن آخر کسب و کار خانگی

باید به این نتیجه برسیم که همه نمی توانند در نهادها و شرکت های دولتی و یا خصوصی مشغول شوند و گاهی امید بستن به یافتن این نوع مشاغل با گذر ایام و عمر، موجب پشیمانی خواهد شد. هر کسی می تواند با توجه به مهارت ، تخصص ، علاقه و نیاز بازار اقدام به راه اندازی کسب و کار در منزل خود کند و به تنهایی و یا با کمک سایر اعضای خانواده، کسب درآمد مناسبی داشته باشد.

 اگر کسب وکار خانگی را همراه با ایده مناسب و جذاب پیاده سازی کنید موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد. افراد زیادی هستند که با کمترین سرمایه در اتاقی از خانه شروع به راه اندازی کسب و کار کردند و امروزه در کارشان موفق هستند . حتی گفته می شود که جف بزوس بنیانگذار فروشگاه بزرگ آمازون و ثروتمندترین مرد کنونی جهان در سال ۱۹۹۴ میلادی از یک اتاق کوچک کارش را شروع کرد و به این حد از ثروت و شهرت رسید.  پس محدودیتی برای کسب پیشرفت وجود ندارد.

حرف آخر اینکه، هر کسی می تواند با توجه به مهارت و تخصص خود و با کمک سایر اعضای خانواده اقدام به راه اندازی شغل خانگی کند و از این راه کسب درآمد مناسبی داشته باشد و هیچ محدودیتی برایش وجود ندارد.

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.