مشاغل خانگی تخصصی برای زنان

وقتی صحبت از مشاغل خانگی تخصصی برای زنان می شود منظور کسب و کارهایی است که زنان در خانه می توانند انجام دهند ولی نیاز به تخصص و مهارت داشته و بدون مهارت و دانش نمی توان این مشاغل را راه اندازی کرد. البته خود این مشاغل تخصصی و مهارتی ،را می توان از زاویه و نگاهی دیگر، به دو دسته ۱- مهارتهای تخصصی هنری خانگی و ۲- مهارت های تخصصی غیر هنری خانگی تقسیم کرد.

در مقاله ای جداگانه در سایت پول یابی به معرفی مشاغل خانگی هنری مناسب زنان به صورت مجزا پرداخته شد و در اینجا قصد دارم تا مشاغلی غیر هنری تخصصی و مهارتی که زنان می توانند در خانه در کنار کار منزل و تربیت فرزندان ، آنها را انجام دهند را توضیح دهم. تلاش شده تا فهرست متنوع ، از مشاغل متعدد انتخاب شود و تجربه ثابت کرده که خانم های زیادی در این مشاغل هستند و اتفاقا خیلی از آنها موفق هم می باشند.

مشاغل خانگی تخصصی برای زنان

در معرفی مشاغل خانگی زنانه تلاش داریم تا از گروههای مختلف مشاغل نمونه ای را در فهرست داشته باشیم و البته ممکن است که در این فهرست چیزهایی را فراموش کنیم و این کاملا طبیعی است . هدف معرفی اجمالی چند شغل شاخص می باشد و یقینا مشاغل خانگی مناسب برای زنان دارای مهارت و تخصص ، خیلی بیشتر از اینهاست.

نکته مهم دیگر در معرفی مشاغل خانگی تخصصی برای زنان که در اینجا فهرست می شود ،باید به این موضوع هم توجه کنید که دسته بندی با توجه به سرمایه می تواند به دو نوع تقسیم شود. گروه اول، مشاغلی که علاوه بر مهارت و تخصص ، نیاز به پول و سرمایه مناسبی دارد و گروه دوم، مشاغلی که تنها نیاز به مهارت و تخصص دارد و شاید برای شروع با حداقل سرمایه می توان اقدام کرد و در صورت کسب درآمد ، پول کسب شده را به کار تزریق کرد تا رشد سریع تر شود.

مهمترین مشاغل خانگی تخصصی برای زنان ایرانی را می توان موارد زیر برشمرد:

تایپ و تکثیر

زمانی که صحبت از تایپ و تکثیر می شود ممکن است به فکر انتشارات و یا مغازه های مرتبط با آنها بیفتیم در حالی که همه خانم های خانه دار و حتی شاغل می توانند اقدام به انجام تایپ کنند. لوازم این کار یک کامپیوتر یا لپ تاپ و پرینتر است منتهی خانمی که قصد انجام این کار را دارد باید به تایپ و فتوشاپ و به طور کلی نرم افزار Microsoft Word آشنا بوده و مهارت لازم را داشته باشد.

اگرچه یادگیری آن ساده است ولی برای کسب درآمد باید مهارت لازم را داشته باشید تا بتوانید سفارش ها را طبق خواسته کارفرما تحویل دهید . برای سفارش تایپ می توانید با نصب اعلامیه در مراکز آموزشی ، دانشگاهها و یا ایجاد سایت و وبلاگ و شبکه های اجتماعی سفارش تایپ اعم از جزوه ، پایان نامه ، کتاب و…. را بگیرید. حتی می توانید به سایتهای دورکاری یا فریلنسری بروید و سفارش کار قبول کنید.

کسب درآمد با ترجمه

انجام ترجمه پایان نامه ، جزوات دانشجویی ، متن هایی که افراد برای ارسال به خارج از کشور نیاز دارند و خلاصه هر چیزی که کارفرما نیاز دارد می تواند منبع کسب درآمد خانم های خانه دار دارای مهارت ترجمه زبان های خارجی باشد . این کار نیاز به مهارت و تخصص بالا در ترجمه دارد و کسانی موفق هستند که تسلط مناسب به زبان خارجی مدنظر را داشته باشند.

شیوه گرفتن سفارش برای ترجمه می تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم باشد از طریق اینترنت و سایت های آزادکاری و یا دادن آگهی و یا نصب آگهی در مراکز دانشگاهی و یا توسط موسسات ترجمه و نیز دوستان و آشنایان سفارش گرفت. کار ترجمه علیرغم سختی و دقت در کار، درآمد خوبی برای خانمها دارد.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

هیچ دلیل و مدرکی وجود ندارد که مدیران فروشگاهها حتما باید مرد باشند بسیاری از فروشگاههای اینترنتی را خانم ها راه اندازی و اداره می کنند . هر خانم خانه داری که تخصص در حد نیاز نسبت به فروشگاه و یا سایت دارد می تواند خودش و یا با سفارش به دیگران یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کند و محصولات تولیدی خودش و یا دیگران را در آن قرار دهد و کسب درآمد کند.

حتی می توان محصولات و غذاهای خانگی ، آموزش آشپزی و غذاهای سنتی ایرانی که طرفدار دارد، تناسب اندام ، لوازم آرایشی و بهداشتی و… را که در ان زمینه مهارت و تخصص دارد ، عرضه کند. برای این کار نیاز به یک کامپیوتر یا تبلت و یا موبایل است که امروزه در بیشتر خانه ها وجود دارد و مشکلی از نظر تجهیزات وجود ندارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور

کسب درآمد از طریق تولید محتوا

همین الان هم بسیاری از خانم ها در اینترنت در حال تولید محتوا برای سایت و یا فروشگاه خودشان هستند و یا با بستن قرارداد با شرکتها و فروشگاههای بزرگ برایشان تولید محتوا می کنند و پول مناسبی دریافت می کنند. خانم ها و دختران پس از انجام کار منزل، در اوقات فراغت و یا به صورت برنامه ریزی شده ،می توانند برای دیگران تولید محتوا کنند.

مشاغل خانگی زنان ، مشاغل خانگی تخصصی زنان ، مهارت خانگی زنان
زنان خانه دار در کنار تربیت فرزندان و کارهای منزل ، می توانند با توجه به تخصص و مهارت خود کسب درآمد داشته باشند

شرکتها و فروشگاههای اینترنتی زیادی هستند که بابت نوشتن مقاله و تولید محتوا  پول پرداخت می کنند و عده ای از این طریق اقدام به کسب درآمد می کنند. چه اشکالی دارد خانم های خانه دار در اوقات فراغت به جای وقت گذرانی در اینترنت برای این سایت ها تولید محتوا کنند و کسب درآمد اینترنتی را تجربه نمایند؟ شرطش این است که دارای مهارت و تخصص در زمینه کاری مدنظر بوده و بتوانند مطلب علمی و تخصصی مورد نیاز را تولید کنند.

راه اندازی سایت برای دیگران

خانمهای خانه داری که تحصیلات کامپیوتری داشته و مهارت برنامه نویسی دارند می توانند وبمستر شده و برای دیگران پروژه های ثبت و ایجاد سایت را قبول کنند . البته خانم های شاغل هم که تخصص این کار را دارند در اوقات فراغت و بیکاری می توانند این کار را انجام دهند. حتی می توانند برای رشد سایتها به آنها برنامه داده و به قول معروف تعریف استراتژی کنند.

شغل وبمستری یک شغل تخصصی ولی پولساز می باشد و می توان در هر ساعتی از روز این کار را انجام داد. از ویژگی های بسیار خوب وبمستری این است که در صورت انجام درست کار و قیمت مناسب ، سفارش های فراوانی به شما داده می شود طوری که مجالی برای استراحت نخواهید داشت.

بازاریابی تخصصی

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ یکی از مشاغل پردرآمد اینترنتی محسوب می شود که البته شیوه های اجرایی مختلفی دارد و اگر کسی با بازاریابی تخصصی وارد شود می تواند پول خوبی در بیاورد. توجه کنید که بازاریابی از مشاغل تقریبا شلوغ و سخت محسوب می شود که شاید برای خانم ها کمی اذیت کننده باشد ولی افراد زیادی در این زمینه مشغول کار هستند.

خانم های خانه دار در منزل می توانند با افزایش آگاهی در زمینه بازاریابی اینترنتی و نیز کسب مهارت در زمینه ای که قصد فعالیت دارند ، از طریق اینترنت با راه اندازی سایت، وبلاگ، کانال های تلگرامی و فعالیت در شبکه های اجتماعی برای برندها و فروشگاههای مختلف بازاریابی کنند و از این طریق کسب درآمد از اینترنت داشته باشند.

کسب درآمد با آموزش آنلاین

همواره در سایت پول یابی تاکید داشتم که آموزش آنلاین یکی از بهترین شیوه های کسب درآمد آنلاین محسوب می شود فقط باید در آن زمینه آموزشی دارای مهارت و تخصص بالا باشید. البته آموزش آنلاین فقط مختص دروس ریاضی و کامپیوتر و مسائل فنی نمی باشد بلکه هر تخصص و هنری که دارای خواهان باشد را خانم های خانه دار می توانند آموزش دهند.

می توانند به صورت وبینار و با تشکیل کلاس های مجازی و یا تولید کلیپ ها و فیلم ها این کار را شروع کنند. با افزایش شهرت و جذب هنرجو و کارآموز می توانند به شیوه های مختلف مثل سفارش تبلیغ ، فروش محصولات و خدمات تولیدی ، فروش حق اشتراک و… کسب درآمد را شروع کنند.

سرمایه گذاری در بورس

البته سرمایه گذاری در بورس علیرغم سوددهی مناسب خطرات و ضررهای خاص خودش را هم دارد خانم های خانه دار می توانند با مقدار سرمایه مازادی که در اختیار دارند در بورس اقدام به سرمایه گذاری و فعالیت در آن کنند. البته برای سرمایه گذاری در بورس علاوه بر صبر و حوصله و ریسک پذیری بالا ، باید اصول سرمایه گذاری و مدیریت مالی را بدانند تا دچار مشکل نشوند.

خانم های خانه داری که قصد فعالیت در بورس را دارند باید دائم اخبار مرتبط با بازار سرمایه را پیگیر باشند و تا جایی که می توانند سطح دانش خود را در ارتباط با بورس و سهام افزایش دهند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  موفقیت کامل در تست زنی زیست شناسی کنکور

جواهر سازی و کار با سنگهای قیمتی

البته این شغل تقریباعلاوه بر مهارت بالا یک شغل هنری هم محسوب می شود ولی به دلیل کار تخصصی و نیاز به مهارت بالا در این بخش آورده شده است. خانم های خانه دار در صورت علاقه می توانند دوره های آموزشی جواهر سازی و کار با سنگهای قیمتی را بگذرانند و در خانه شروع به این کار کنند و کسب درآمد بالایی داشته باشند.

در کل طلاسازی و کار با جواهرات و سنگهای قیمتی برای خانم ها جذاب بوده و اتفاقا فروش سنگ های قیمتی در اینترنت بسیار بالاست این موضوع می تواند انگیزه کاری خانم ها را بیشتر کند.

تعمیرات تلفن همراه و نرم افزارهای آن

تعجبی ندارد که خانم های خانه دار به کار تعمیر موبایل و نرم افزارهای آن در خانه بپردازند اتفاقا شغل مناسبی برای آنها می باشد چون این کار دارای ظرافت بالا بوده و بر خلاف تصور عمومی، زنان بهتر می توانند کارهای ظریف انجام دهند.

برای آموزش می توانند دوره های تخصصی آن را در آموزشگاههای طی کنند و بعد از کسب مدرک و مهارت در خانه با گرفتن سفارش این کار را انجام دهند. علاوه بر آموزش تعمیرات موبایل و نرم افزارها در اینترنت ، می توانند با مغازه های تعمیر موبایل قرارداد بسته و در خانه سفارش کار را انجام داده و کسب درآمد کنند. درآمد این کار بسیار بالاست چون با گرانی تلفن همراه، افراد ترجیح می دهند تا وسایلشان را تعمیر کنند و قدرت خرید وسیله نو را ندارند.

تعمیر کامپیوتر ، لپ تاپ و تجهیزات جانبی

یکی از مشاغل خانگی مناسب برای خانم های خانه دار دارای مهارت و تحصیل کرده و یا آموزش دیده، تعمیرات کامپیوتر ، لپ تاپ و نرم افزارهای آن است که به صورت اینترنتی و یا قرارداد با شرکتها و مغازه ها می توانند انجام دهند. شیوه کار شبیه تعمیرات تلفن همراه است که در بالا به آن اشاره شد . اگر خانمها در این زمینه تحصیلات دانشگاهی مرتبط دارند بازار کارشان بهتر می گیرد.

زنان خانه دار زمانی در این شغل موفق خواهند شد که دارای مهارت و تخصص بالایی باشند و برای شروع کسب درآمد می توانند از فامیل و همسایه شروع کنند و بعد کارشان را گسترش دهند.

انجام امور کامپیوتری و اینترنتی

منظور از انجام امور کامپیوتری و اینترنتی کارهایی است که سایر افراد نمی توانند انجام دهند و یک شخص دارای مهارت می تواند برای سایرین آن را انجام دهد و دستمزد خود را بگیرد. برخی از این مشاغل علاوه بر تایپ وتکتیر که در بالا به آنها اشاره شد ، طراحی لوگوهای تبلیغاتی ، طراحی کارت عروسی و عزا ، طراحی بنر ، بروشورهای تبلیغاتی ، امور فتوشاپ و…. است.

بیشتر افراد جامعه تخصص و یا مهارت انجام این امور را ندارند و زنان دارای مهارت می توانند با گرفتن سفارش این کارها را برای دیگران انجام دهند. این مشاغل ضمن درآمدزا بودن ، با آموزش آن به دیگران به صورت حضوری و یا آنلاین هم می توان کسب درآمد کرد.

سخن پایانی مشاغل خانگی تخصصی برای زنان

در این مقاله چند گروه از مشاغل تخصصی که نیاز با مهارت دارد و زنان خانه دار می توانند در خانه از این طریق اقدام به کسب درآمد کنند را، فهرست کردم و مطمئنا مشاغل خانگی بسیار بیشتر از اینها بوده و این مشتی از نمونه خروار مشاغل خانگی می باشد. باید توجه داشت دوران این افکار و تصورات، که این مشاغل مختص مردان است گذشته و الان زنان نیز، همراه مردان و حتی در برخی زمینه جلوتر از مردان می باشند.

راه اندازی این مشاغل می تواند به صورت واقعی و یا فیزیکی بوده و جذب کار و سفارش می تواند از طریق دوستان ، فامیل و یا انتشار آگهی و نصب بنر و تابلو و.. انجام شود. راه دوم می تواند از طریق فضای مجازی و به صورت آزادکاری و یا راه اندازی سایت و وبلاگ، فعالیت در شبکه های مجازی و به ویژه در اینستاگرام و پیام رسان تلگرام صورت گیرد.

زنان خانه دار ایرانی می توانند در کنار تربیت فرزندان و کارهای خانه ، شغل دومی را داشته تا علاوه بر کسب درآمد به عنوان تکمیل کننده مخارج منزل ، توانایی خود را در راه اندازی کسب درآمد خانگی به همگان نشان دهند.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.