روش مطالعه مطالب مهم ریاضی تجربی

روش مطالعه مطالب مهم ریاضی تجربی

برای قبولی در کنکور سراسری روش مطالعه مطالب مهم ریاضی تجربی اهمیت دارد . قبل از پرداختن به مباحث اصلی ریاضی این نکته را اشاره کنم که درس ریاضی به دلیل سختی و مشکلات یادگیری بیشتر داوطلبان از آن فراری بوده و کمتر داوطلبان علاقمند به ریاضی وجود دارد لذا این موضوع می تواند یک امتیاز خوب و نکته مثبت در کنکور ریاضی تجربی باشد.

کسانی که رویای قبول شدن در رشته های خوب و عالی علوم تجربی مثل پزشکی و دندانپزشکی را دارند باید برای پیش افتادن از سایر رقبا روی درس ریاضی سرمایه گذاری خاص کنند تا موفق به کسب رتبه بهتر در کنکور سراسری شوند. و مورد آخر اینکه ضرورتا نباید صد درصد ریاضی را زد ولی می توان با انتخاب روش مطالعه مطالب مهم ریاضی تجربی درصد بالا به دست آورد. برای اطلاعات بیشتر  این مقاله را بخوانید (شیوه مطالعه ریاضی تجربی برای کنکور )

روش مطالعه مطالب مهم ریاضی تجربی برای موفقیت در کنکور :

تقسیم بندی مطالب ریاضی تجربی

بهترین روش مطالعه مطالب مهم ریاضی تجربی اینگونه است که شما تقسیم بندی مطالب را لحاظ کنید به این معنی که تعداد سوالات هر بحث ریاضی تجربی را آنالیز کنید و بر اساس آن اقدام کنید معمولا هر سال برای درس ریاضی در کنکور تجربی ۳۰ سوال مطرح می‌شود که به طور میانگین تعداد سوالاتی که برای هر مبحث از این درس طراحی می شود به شکل زیر است:

  • احتمالات: ۲ تا ۳ تست
  • آمار: ۲ تست
  • مشتق و کاربرد مشتق: ۵ تا ۶ تست
  • حد و پیوستگی: ۲ تا ۳ تست
  • مقاطع مخروطی: ۲ تا ۳ تست
  • انتگرال: ۲ تست
  • از بین مباحث لگاریتم و ماتریس: ۱ تا ۲ تست
  • معادلات (دستگاه معادلات و معادله درجه ۲ ): ۲ تست
  • تابع: ۲ تا ۳ تست
  • مثلثات: ۱ تا ۲ تست
  • تصاعد و دنباله هندسی و حسابی: ۱ تا ۲ تست
  • هندسه: ۴ تست

بر اساس این تقسیم بندی ریاضی در کنکور تجربی متوجه می‌شویم که مباحثی مانند احتمال، مشتق و کاربرد آن، تابع، هندسه و حد و پیوستگی از اهمیت بیشتری برخوردارند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  انتخاب رشته کنکور

ایده آل ترین روش مطالعه مطالب مهم ریاضی تجربی :

اگر واقعا روش مطالعه مطالب مهم ریاضی تجربی را درست انجام دهید مطالعه درس ریاضی کاری بسیار جذاب و لذت بخش می‌باشد. لذت مطالعه این درس وقتی بیشتر می‌شود که در درسی که نقطه ضعف اکثر داوطلبان کنکوری است شما بتوانید نتیجه بسیار دلخواه کسب کنید. برای تحقق این امر برای یک بار هم که شده روش پیشنهادی ما را امتحان کنید.

انتخاب روش مطالعه مطالب مهم ریاضی تجربی پیشنهادی

بر اساس تجربه و مطالعه ما روش مطالعه مطالب مهم ریاضی تجربی را به صورت ابداعی ارائه می دهیم و پیشنهاد ما این است که در صورت رعایت و اجرای آن علاوه بر موفقیت در تست زنی ریاضی کنکور، درصد بالا را کسب خواهید کرد:

– شب قبل از تدریس استاد به مدت ۲۰ دقیقه مبحثی که روز بعد استاد یا دبیر مربوطه قصد تدریس آن را دارد را پیش خوانی کنید.

– در سر جلسه تدریس استاد به خوبی به تدریس گوش کنید و از تمامی نکات مهمی که دبیرتان به آن ها تاکید دارد یادداشت بردارید.

– در منزل در همان روز ۲۰ دقیقه تدریس استاد را مرور کنید و پس از آن به حل مسائل کتاب درسی بپردازید.

– از روی منبع تستی خود برای درس ریاضی تست زنی در قالب آموزشی انجام دهید. (تست زنی بدون در نظر گرفتن زمان برای پاسخ گویی به سوالات چرا که تنها هدف از این کار یادگیری و تسلط بر روی مبحث مورد نظر است.)

– تمامی نکاتی که در سر کلاس درس و هم چنین در حین تست زنی و مطالعه پاسخ تشریحی تست ها آموخته اید را در دفتری یادداشت کنید. (خلاصه برداری)

نکته پایانی اینکه،  درس ریاضی با همین ۵ مرحله ساده قابل یادگیری است البته به شرطی که  الکی و با مبالغه زیاد یادگیری این درس را برای خود مشکل نکنید.(منابع کنکور ریاضی تجربی)

تذکر در روش مطالعه مطالب مهم ریاضی تجربی

تذکر اول: توصیه داریم برای منبع تست زنی درس ریاضی فقط و فقط یک منبع انتخاب کنید چرا که انتخاب چندین منبع مطالعاتی فقط باعث سردرگمی شما خواهد شد و فایده ای نخواهد داشت. بعد از بررسی یک کتاب تست برای چندین مرتبه به سراغ سایر منابع بروید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مطالعه امتحان کنکور در فصل گرما و تابستان

تذکر دوم: از بررسی کردن تست های کنکور سراسری غافل نشوید . حتما تست های ۱۰ سال اخیر را در گروه های آموزشی مختلف مورد بررسی قرار دهید تا با دید طراحان کنکور سراسری آشنا شوید.

تذکر سوم: حتما بعد از مطالعه کامل یک مبحث از این درس در روز های نزدیک آزمون اقدام به زدن تست زمان دار بکنید چرا که سرعت عمل و دقت شما را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد.

شیوه سریع روش مطالعه مطالب مهم ریاضی تجربی در زمان کم

حالا سوال این است که زمان کمی باقی مانده و افرادی که مهارت کافی و مطالعه لازم نداشتند چه کار باید کرد؟

در بدترین حالت ممکن برای افرادی که پایه بسیار ضعیفی دارند و در زمان بسیار محدودی در حدود ۲ تا ۳ ماه قصد مطالعه درس ریاضی را دارند نسخه زیر را توصیه می‌کنیم:

داوطلبان با مطالعه مباحثی مثل احتمالات، آمار، تصاعد و دنباله، مبحث مشتق و کاربرد مشتق، حد، معادلات ، لگاریتم و ماتریس به راحتی می توانید به ۱۵ تا ۱۶ سوال از ۳۰ سوال این درس پاسخ دهید. با این تعداد تست صحیح به راحتی درصد مورد نیاز در این درس را برای قبولی در رشته های تاپ و برتر رشته تجربی کسب خواهید کرد. خیلی از داوطلبان درصد صفر و حتی منفی دارند از این رو کسب درصدی حدود ۵۰ آن هم در این زمان محدود بسیار عالی خواهد بود. شما پس از مطالعه این مباحث قادر خواهید بود بر روی سایر مباحث نیز کار کنید و درصد خود را افزایش دهید.

نکته پایانی در روش مطالعه مطالب مهم ریاضی تجربی

هیچ چیز غیر ممکن نیست نباید از درس ریاضی تجربی ترسید و با این بهانه و یا کمبود وقت و ریسک پذیری و سایر بهانه ها، درس ریاضی تجربی را نادیده گرفت. برای کسب رتبه بهتر و بالاتر در کنکور روی روش مطالعه مطالب مهم ریاضی تجربی تمرکز کنید تا از سایر رقبا پیشی بگیرید.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.