ویژگی برنامه ریزی خوب روزانه برای کنکور

ویژگی برنامه ریزی خوب روزانه برای کنکور

طی مقالات و مطالب متعدد در سایت پول یابی به اهمیت برنامه ریزی برای موفقیت در کنکور اشاره کردیم به دلیل اهمیت موضوع در اینجا ویژگی برنامه ریزی خوب روزانه برای کنکور را شرح خواهیم داد. اگرچه کنکوریها باید تا حالا برنامه ریزی دقیق برای آزمون داشته و با برنامه اقدام کنند ولی در اینجا برای کسانی که هنوز برنامه ریزی درست ندارند و دارای اشکال می باشند و یا کسانی که اصلا برنامه ریزی نکردند، ویژگی برنامه ریزی خوب روزانه برای کنکور را آوردیم. ( شیوه برنامه ریزی روزانه برای امتحان کنکور)

اگرچه همه می دانیم که یکی از مهمترین ابزارهای موفقیت در کنکور داشتن برنامه ریزی هست ولی ویژگی برنامه ریزی خوب روزانه برای کنکور باید اصولی و کارآمد بوده و در عین حال به روز و مطابق با بر طرف کننده نیاز داوطلب کنکور باشد.

 ویژگی برنامه ریزی خوب روزانه برای کنکور از نظر زمان بندی

قبل از هر چیز باید بگویم از نگاه زمان بندی و مدت اجرا ، ویژگی برنامه ریزی خوب روزانه برای کنکور به دو بخش یا دسته تقسیم می شود:

۱- برنامه ریزی کوتاه مدت

۲- برنامه ریزی بلند مدت

در برنامه ریزی کوتاه مدت داوطلب باید مشخص کند با توجه به ساعت مطالعه ای که برای یک هفته خود درنظر دارد و با توجه به برنامه مدرسه خود در روز چند ساعت می خواهد مطالعه کند و چه مقدار به تست زنی بپردازد.

نکات و ویژگی برنامه ریزی خوب روزانه برای کنکور

تفاوت برنامه ریزی دانش آموز با فارغ التحصیل:

در سال کنکور ما دو دسته داوطلب داریم. داوطلبانی که مشغول تحصیل سال پیش دانشگاهی هستند و زمانی از روز را صرف رفت و آمد به مدرسه و همچنین به کلاس های درس خود اختصاص می دهند و دسته ای دیگر که برای بار مجدد قصد دارند کنکور دهند و تمام زمان خود را در اختیار دارند. داوطلبانی که فارغ التحصیل هستند ساعات بیشتری را نسبت به دانش آموزان سال چهارم دبیرستان می توانند به مطالعه دروس اختصاص دهند. طبیعتا برنامه این دو گروه با توجه به این موضوع که ساعات مطالعه آن ها فرق دارد متفاوت خواهد بود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مطالعه دین و زندگی برای کنکور سراسری

مقدار مطالعه برای کنکور :

هیچ داوطلبابی نمی تواند از روز اول مطالعه خود برای کنکور سراسری مثلا روزی ۱۲ تا ۱۳ ساعت مطالعه کند. افزایش ساعت مطالعه امری تدریجی است که به مرور زمان داوطلب توانایی اینکه بتواند ساعات بیشتری را به مطالعه اختصاص دهد پیدا می کند. اما اگر بخواهیم شرایط را خوب فرض کنیم انتظار می رود داوطلبی که در حال گذراندن سال چهارم دبیرستان است و به مدرسه می رود بتواند روزی ۴ تا ۵ ساعت و در حالت بهتر تا ۶ ساعت به مطالعه دروس بپردازد.

اما از داوطلبان فارغ التحصیل چون وقت بیشتری دارند،  انتظار می رود که چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۳ ساعت را در روز به مطالعه دروس کنکور اختصاص دهند.

مقدار مطالعه روزانه درس :

از ویژگی برنامه ریزی خوب روزانه برای کنکور این است که داوطلبان چه تعداد درس و چه دروسی را مطالعه دقیق کند. همه داوطلبان هر شب کار هایی را که قصد دارند فردا انجام دهند را بر روی کاغذ بنویسند و به آن ها فکر کنند. بهتر است داوطلبان سال چهارم دبیرستان درس هایی را که هر روز در مدرسه مطالعه می کنند را در منزل مرور کنند و اما داوطلبان فارغ التحصیل نیز طبق برنامه خود بهتر است بین ۵ تا ۷ درس را برای مطالعه در نظر بگیرند.

توجه به تست زنی کنکور :

یکی دیگر از ویژگی برنامه ریزی خوب روزانه برای کنکور توجه ویژه و تمرین تست زنی برای کنکور دانشگاه است. حتما در روز زمانی را به تست زنی برای دروس اختصاص دهید. در دروس محاسباتی بهتر است که به وسیله زدن تست های آموزشی مطلب را برای خودتان باز کنید و هم چنین روز هایی را به زدن تست های آزمونی اختصاص دهید و حتما تعداد تست هایی را که بررسی می کنید یادداشت کنید.

ایجاد تعادل بین دروس کنکور :

از ویژگی برنامه ریزی خوب روزانه برای کنکور این است که تعادل در دروس را رعایت کنید. بهتر است بین دروس محاسباتی و استدلالی و هم چنین دروس حفظی و مطالعاتی خود تعادل برقرار کنید، به طور مثال بعد از یه درس محاسباتی مثل ریاضی بهتر است درسی حفظی مثل دین و زندگی را مطالعه کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مطالعه دروس عمومی در هفته های آخر کنکور

درس های ویژه هر فرد :

همواره در روش مطالعه دروس کنکور توصیه کردیم که بهتر است به بعضی دروس داوطلبان نگاه ویژه تری داشته باشند. داوطلبان تجربی برای زیست شناسی و هم چنین داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک برای درس ریاضی برنامه ای جداگانه و روزانه داشته باشند. مطمئنا هر چه بیشتر با این دروس سر و کله بزنید به تسلط خیلی بهتری در آن ها خواهید رسید.

داوطلبی اگر در درسی ضعف احساس می کند بهتر است مدتی توجه بیشتری به آن داشته باشد تا بتوانید مشکل خود را حل کند با شبی ۳۰ دقیقه وقت گذاشتن می توانید نتایج خیلی بهتری را کسب کنید.

بازگشت به عقب و  رفع عقب ماندگی درسی

ویژگی برنامه ریزی خوب روزانه برای کنکور این می باشد که داوطلبان می بایست ساعاتی را در بعضی از روز های هفته به جبران کردن دروسی که طبق برنامه خود موفق به مطالعه آن نشده اند را اختصاص دهند. ابن کار باعث می شود که اگر به دلایل مختلف نتوانستید بعضی از آپشن های برنامه خود را عملی کنید در این روز ها به مطالعه آن ها بپردازید.

توصیه پایانی ویژگی برنامه ریزی خوب روزانه برای کنکور

نکات و ویژگی برنامه ریزی خوب روزانه برای کنکور بسیار فراوان است که به برخی از آنها اشاره کردیم. توصیه اکید و حتی تشویق می کنیم که حتما هر شب برنامه ای را که فردا قصد انجام دادن آن را دارید بر روی کاغذی بنویسید. مطمئن باشید که این کار به شما بسیار کمک خواهد کرد. برنامه های روزانه خود را ثبت کنید و حتما برنامه های روز بعد خود را یادداشت کنید.( نکات کلیدی برنامه ریزی برای کنکور سراسری)

داشتن برنامه ریزی درست برای کنکور شرط اصلی موفقیت در کنکور و قبولی در رشته برتر می باشد.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.