مشکلات راه اندازی کسب درآمد اینترنتی

مشکلات راه اندازی کسب درآمد اینترنتی

کسب درآمد از اینترنت برای همه علیرغم داشتن اشتیاق و علاق فراوان به نظر می رسد که امکان پذیر نیست مشکلات راه اندازی کسب درآمد اینترنتی در برخی افراد چیست؟ چه دلیل یا دلایلی ممکن است وجود داشته باشد که افراد با در راه اندازی کسب درآمد از اینترنت دچار مشکل شوند؟ عده ای سرمایه و یا نداشتن بودجه کافی برای این کار را ذکر می کنند برخی از افراد مشکلات راه اندازی کسب درآمد اینترنتی را در عدم موفقیت و اینکه ممکن است شکست بخورند بیان می کنند . آیا واقعا این دلایل می تواند مشکلات راه اندازی کسب درآمد اینترنتی توسط افراد ذکر شود؟

 بررسی مشکلات راه اندازی کسب درآمد اینترنتی

قبل از آنکه به عوامل و مشکلات راه اندازی کسب درآمد اینترنتی به صورت موردی و فهرست وار بپردازم لازم است که این نکته را بگویم ایده خوب و مناسب مانند یک نعمت و برکت خدادادی برای انسان می باشد و برای ایده ارزش و اعتبار قائل شد وگرنه از دست می رود و چه بسا دیگری آن را شکار و به کار گیرد. معتقدم اگر ایده ای که در سر دارید را عملی نکنید به زودی ان را از دست داده، و مجبورید برای عملی کردن ایده دیگران تلاش کنید. چیزی که برای تو بود و دیگران باید برایت کار می کردند مجبور می شوی خودت آن را برای دیگران کار کنی.

در نگاه کلی شاید بیشتر ما اگر نمی توانیم کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم دلیل اصلیش نداشتن اعتماد به نفس باشد و با دو دل بودن و به قول معروف پشت گوش انداختن فرصت سوزی می کنیم. هیچ کس در راه اندازی کسب درآمد از اینترنت، با امروز ، فردا کردن ، نتوانست کاری را درست و حسابی شروع کند.

 موانع و مشکلات راه اندازی کسب درآمد اینترنتی  برخی افراد

۱- نداشتن اعتماد به نفس لازم

برخی از افراد شاید در ظاهر توانمند باشند ولی توانایی و اعتماد به نفس شروع کاری را ندارند لذا یکی از مهمترین مشکلات راه اندازی کسب درآمد اینترنتی برای این افراد نداشتن اعتماد به توانیی خود می باشد.این افراد انگار چیزی توی دلشان هست که هی میگه نمیشه نمیشه! نکنی این کارو. اگه این کار رو کنی نمی تونی و بدبخت می شی و می بازی و … . این گونه افراد فکر می کنند مدیر سایت ها و فروشگاه های اینترنتی که الان به موفقیت های زیادی دست یافتند از همون اولش اینکاره به دنیا آمده اند. و برای راه اندازی کسب و کارشان در اینترنت پول خیلی زیادی داشتند یا این که از همون اولش میلیاردر بودند که آمدند همچین سایت های غولی را راه اندازی کردند!

واقعیت این است که این اظهار و بروز ضعف از خود و بت ساختن از دیگران در مقابل خود ، اصلا واقعیت ندارد او هم مثل دیگران توانمندی دارد .باید بداند تمام کسانی که هم اکنون سایت های معروف و خوبی دارند از همان اول این طوری نبودند. برای نمونه، وب سایت آپارات با مدیریت آقای محمدجواد شکوری ابتدا کارش رو با سایت کلوپ شروع کرد که ایده کلوپ کپی شده از یک سایت خارجی بود. بعد از موفقیت در سایت کلوب سایت آپارات،لنزور،فیلیمو و … را راه اندازی کرد. پس هیچ وقت فکر نکنید این گونه افراد از همان ابتدا در کارشان موفق بوده اند. چرا شما اینگونه نباشید.

 ۲- ترس از شکست و عدم موفقیت در کسب درآمد

ترس معقول که با نوعی احتیاط و بررسی کامل جوانب همراه باشد در شروع کسب و کاری اینترنتی لازم است چون موجب افزایش علم و آگاهی می شود ولی ترس زیاد از شکست و عدم موفقیت یکی از مشکلات راه اندازی کسب درآمد اینترنتی برخی افراد می باشد. باید قبول کنیم که ترس از شکست در کسب و کارهای اینترنتی امری طبیعی است. همیشه ترس از شکست در وجود افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی شان را دارند دیده می شود. ولی این ترس نباید به حدی باشد که از راه اندازی کسب و کار خود جلوگیری کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب و کارهای پردرآمد در عید نوروز

در راه اندازی کسب درآمد اینترنتی، بعضی از افراد از این می ترسند که ممکن است وقت و اندک سرمایه ای که برای راه اندازی کسب و کار خود کنار گذاشته اند را از دست بدهند. در جواب این دوستان باید بگویم که تمام کسب و کارهایی که الان موفق بوده اند حداقل یک بار شکست خورده اند و امکان ندارد که شکست در کسب و کارهای اینترنتی وجود نداشته باشد. پس نباید ترسید بلکه درس و تجربه کسب کرد.

اهمیت کسب تجربه از شکست ها

لذا سعی کنید با شکست هایی که در کسب و کار اینترنتی خود مواجه می شوید ازشان درس بگیرید. همین شکست ها هستند که عامل اصلی موفقیت شما را رقم خواهند زد. پس هیچگاه نباید از شکست در کسب و کارتان ترس داشته باشید. از دید دیگری بخواهیم به شکست در کسب و کارهای اینترنتی نگاه کنیم می بینیم که در کسب و کارهای اینترنتی علاوه بر وقتی که می گذارید اطلاعات و دانسته های خود را افزایش می دهید و عوض اینکه چیزی را از دست بدهید ممکن است اطلاعات و تجربیات زیادی را بدست آورید. به خاطر اینکه یکی از پایه های اصلی در کسب و کارهای اینترنتی افزایش سطح آگاهی و اطلاعات خود در زمینه کاری مورد نظرتان است.

برای علم آموزی و افزایش دانش در زمینه کاری ،به عنوان مثال شما برای گسترش کسب و کار اینترنتی خود روزانه باید مقالات زیادی را در حوزه کسب و کار خود مطالعه کنید. یا اینکه باید در وبینار ها و سمینارهای مربوط به حوزه کاری خود هر چند وقت یک بار شرکت کنید. پس اگر از این دید به موضوع نگاه کنید می بینید واقعا چیزی را از دست نخواهید داد. البته این را هم بگویم که کسب و کارهای اینترنتی بوده اند که با هزینه های میلیاردی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند و بعد از مدتی با شکست مواجه شده اند. خطر و ریسک سرمایه در هر کاری وجود دارد.

 ۳- ترس از رقابت

باید بپذیرید که وجود رقیب گاهی موجب تقویت و ایجاد انگیزه در ما می شود و تلاش ما را برای موفقیت بیشتر می کند . با این حال برخی از رقابت در همه امور از جمله در کسب و کار اینترنتی می ترسند و مشکلات راه اندازی کسب درآمد اینترنتی را وجود رقبای گردن کلفت و قوی می دانند . مثلا می گویند می خواهیم فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم و چون دیجی کالا و یا بامیلو و…است ما بدون شک در کسب و کار خود نمی توانیم موفق باشیم. در اینکه دیجی کالا ، بامیلو و…جزو بهترین فروشگاه اینترنتی ایران هستند شکی نیست! ولی اگر این طور باشد و دیجی کالا به عنوان بهترین فروشگاه اینترنتی جایگاه سایت های دیگر را هم گرفته است پس فروشگاه های اینترنتی دیگر تا الان باید ورشکسته شده باشند. ولی در حالی که این طور نیست.

مثال دیگر تولد موتور جستجوی گوگل است . زمانی که گوگل شروع به کار کرد دنیای اینترنت تماما در اختیار سایت یاهو بود و هیچ کس جرات نداشت با یاهو رقابت کند ولی مدیران گوگل هرگز نترسیدند بلکه گام به گام رو به جلو حرکت کردند و با برنامه از سایت یاهو جلو زدند و الان یکه تاز عرصه اینترنت هستند با این حال چه بسا مدتی بعدی غولی دیگر ظهور کند و گوگل را به عقب براند پس نباید ترسید .

کنار گذاشتن ترس در کسب درآمد اینترنتی

در کشور ما ایران، همین الان فروشگاه های اینترنتی هستند که درآمد روزانه شان میلیونی است و شاید نامشان را هم تا الان نشنیده باشید و در واقع اصلا معروف نیستند. این سایت ها به صورت چراغ خاموش درآمد های فوق العاده ای دارند که سایت هایی که میلیاردی برای تبلیغاتشان هزینه می کنند درآمدشان اندازه این سایت ها نیست. بنابراین هیچ گاه نباید خودتان را با سایت های بزرگ مقایسه کنید. اگر آنها الان به سایت های بزرگ و معروف در اینترنت تبدیل شده اند مطمئن باشید شما هم می توانید. فقط باید نترسید و کسب و کار اینترنتی خودتان را هرچه سریع تر شروع کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش کسب درآمد با وبسایت آموزشی

 ۴- نداشتن پول و سرمایه کافی

برخی از افراد هم مشکلات راه اندازی کسب درآمد اینترنتی  را در نداشتن سرمایه و پول کافی می دانند.این گونه افراد به بهانه نداشتن سرمایه کافی هیچ وقت نمی توانند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند. البته قبول دارم که پول و سرمایه چیز مهمی برای شروع هر نوع کسب و کار اینترنتی یا غیر اینترنتی است ولی این دلیل نمی شود که چون سرمایه ای نیست پس نمی توان کسب و کاری را هم شروع کرد.

سایت پول یابی را با سرمایه اولیه کمتر از ۱۰۰ هزار تومان راه اندازی کردم و با شروع کار، به مرور ابزار و وسایل لازم جهت رشد را خریداری خواهم کرد. لازم نیست که همه ابزار در آغاز با خریدهای کلان فراهم شود.. توصیه می شود اول باید مشخص کنید که برای راه اندازی کسب و کار خود چقدر سرمایه نیاز دارید و بعد از آن تلاش برای جمع آوری آن سرمایه کنید. مثلا اگر به ۱ میلیون سرمایه برای راه اندازی کسب و کار خود نیاز دارید می توانید به راحتی با یک ماه کار کردن در فضای فیزیکی (منظورم کارگری یا کارمندی یا هر کار دیگری است) می توانید به این مبلغ دست پیدا کنید. خلاصه شروع کسب درآمد اینترنتی نیاز به سرمایه کلان ندارد که موجب ترستان شود. ( شیوه تهیه پول برای کسب درآمد اینترنتی)

تهیه سرمایه کسب درآمد اینترنتی

برخی افرادی هستند که ایده های نابی و بسیار عالی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خودشان دارند که می گویند به سرمایه بالایی برای عملی کردن آن نیاز دارند. که باز هم من زیاد حرفشان را قبول ندارم زیرا این افراد می توانند از شتاب دهنده ها استفاده کنند. سایت هایی هستند که برای ایده های خوب سرمایه گذاری می کنند. بعضی از سایت ها هم هستند ادعا می کنند برای راه اندازی کسب و کارشان سرمایه زیادی گذاشته اند که ۹۰% سرمایه شان را صرف تبلیغات کرده اند و در واقع برای راه اندازی آن هزینه زیادی را صرف نکرده اند.

در کل برای شروع یک کسب و کار اینترنتی نیاز به سرمایه زیاد نیست. ایده خوب نیاز به سرمایه کلان جهت کسب درآمد از اینترنت ندارد.

 سخت پایانی مشکلات راه اندازی کسب درآمد اینترنتی

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی ، فروشگاه و سایت و یا هر چیز دیگر دودلی را کنار بگذارید و به حرف های مایوس کننده اطرافیان و دوستان توجه نکنید. مشکلات راه اندازی کسب درآمد اینترنتی در هر زمانی وجود داشته و دارد مهم هدف و ایده کسب درآمد اینترنتی شماست.نگران هزینه ها و سرمایه اولیه راه اندازی کسب و کارتان هم نباشید. بعد از راه اندازی به مرور زمان می توانید هزینه های کسب و کارتان را تامین کنید.

از وجود رقباتون در کسب و کار اینترنتی هیچ ترسی نداشته باشید چون اگر آن ها توانسته اند مسلما شما هم می توانید وجود رقبا را یک فرصت برای تلاش بیشتر بدانید.. پس اگر واقعا مشتاق راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستند همین الان با یک برنامه ریزی دقیق استارت کسب و کارتان را بزنید تا دیر نشده. چون ممکنه خیلی زود دیر بشه و ایده شما توسط شخص دیگری عملی بشه و به جای اینکه ایده خودتان را عملی کنید مجبور باشید برای عملی شدن ایده دیگران کار کنید.

مشکلات راه اندازی کسب درآمد اینترنتی همیشه وجود دارد مهم این است که شما با انگیزه بالا، هدف عالی و تلاش زیاد تمام موانع را رفع کرده و با اعتماد به نفس بالا قدم در کسب درآمد میلیونی یا میلیاردی اینترنتی خواهید گذاشت. ( امکان کسب درآمد میلیونی از اینترنت)

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.