شیوه مطالعه دروس عمومی در هفته های آخر کنکور

شیوه مطالعه دروس عمومی در هفته های آخر کنکور

دروس عمومی در عین سادگی، زود فراموش می شوند لذا شیوه مطالعه دروس عمومی در هفته های آخر کنکور بسیار مهم است مطالب دروس عمومی کنکور فرار بوده و با گذشت چند ماه یا هفته ممکن است فراموش شوند لذا داوطلبان کنکور باید از هشت یا هفت هفته مانده به کنکور ( حدود دوماه ) توجه خاص به دروس عمومی کنند و هر چه به هفته های آخر کنکور نزدیک می شوند باید اهمیت این دروس را در کسب رتبه های مناسب نیشتر لحاظ کنند.

حال سوال ای است که شیوه مطالعه دروس عمومی در هفته های آخر کنکور باید چگونه باشد؟ قبل از جواب دادن به این سوال باید بگوییم که رها کردن این دروس در هفته های پایانی ضرر جبران ناپذیری به قبولی شما در کنکور خواهد زد ( نگاه کنید به این مقاله : شیوه مطالعه و موفقیت در هفته آخر کنکور ) پس چکار باید کرد ؟ از هفته یا هشت هفته مانده به کنکور باید مرور درس های عمومی و تخصصی را شروع کنید تا به اصطلاح افت درسی نداشته باشید چون رها کردن یک باره دروس عمومی موجب فراموشی آنها می شود. لذا بر اساس تجربه توصیه می کنیم که از هشت یا نه هفته مانده به امتحان کنکور درصد تقسیم بندی دروس عمومی و تخصصی را شروع کنید.

در تقسیم بندی دروس از سه چهار ماه مانده به کنکور ابتدا دروس تخصصی را ۶۰ درصد و دروس عمومی را ۴۰ درصد مطالعه کنید یعنی زمان را به این این صورت تقسیم بندی کنید و از هفته هشتم مانده به کنکور درصد تقسیم بندی دروس عمومی و اختصاصی را پنجاه پنجاه کنید از این زمان دیگر باید مرور دروس را ملاک قرار دهید و در واقع توجه بیشتر به مرور تمام مرور باشد چون دیگر زمانی باقی نمانده است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  رمز موفقیت در امتحان کنکور
حالا به شیوه مطالعه دروس عمومی در هفته های آخر کنکور می پردازیم:

شیوه مطالعه دروس عمومی در هفته های آخر کنکور : ادبیات و زبان فارسی

در شیوه مطالعه دروس عمومی در هفته های آخر کنکور مربوط به درس ادبیات و زبان فارسی ، باید به این طریق عمل کنید که، تمام لغات انتهایی سه کتاب ادبیات فارسی را جدا کرده و به هم پیوست کنید. همواره در زمان های مرده خود و اوقات فراغت خود به مطالعه این لغات مشغول شوید. دقت کنید که باید بر فرض اگر لغتی ۴ معنی جداگانه دارد هر ۴ معنی را یادبگیرید و فقط به یک معنای لغات بسنده نکنید.

برای تاریخ ادبیات نیز به همین شکل بهتر است خلاصه ای کامل و جامع از تاریخ ادبیات در دفتری داشته باشید و هر زمان که به دست می آورید مرور کنید تا به طور کامل در حافظه بلند مدت شما ثبت شود.

در این ماه های انتهایی از تست‌زنی خصوصا تست های کنکورهای گذشته غافل نشوید و برای مباحثی مثل آرایه های ادبی و قرابت معنایی و زبان فارسی به تست زنی مشغول شوید.

شیوه مطالعه دروس عمومی در هفته های آخر کنکور : عربی

در شیوه مطالعه دروس عمومی در هفته های آخر کنکور  مربوط به درس عربی ،با توجه به اینکه این درس در سال سوم دبیرستان تمام می شود و در سال پیش دانشگاهی این درس را ندارید بهتر است که به تست‌زنی بپردازید و در صورتی که در مبحث خاصی ضعف احساس کردید قواعد مربوط به آن مبحث را از روی خلاصه های خود مرور کنید. شبی ۳۰ تست برای مرور فوق العادست.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  دختر نوجوان میلیونر اینترنتی

شیوه مطالعه دروس عمومی در هفته های آخر کنکور: دین و زندگی

بیش از ۶۴ درصد از تست های این درس از آیات و روایات به طور مستقیم طرح می شود و با توجه به فرار بودن آیات می بایست روزانه در تایم های محدود مرور شوند که تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. حتما با زدن تست های سال های اخیر کنکور سراسری از تیپ تست هایی که از آیات سوال طرح می کنند اطلاعات کسب کنید تا مطالعه آیات هدفمند باشد و به نحوه‌ی تست هایی که مطرح می شوند نزدیک شوید.

شیوه مطالعه دروس عمومی در هفته های آخر کنکور : زبان انگلیسی

برای مباحث ریدینگ و کلوز تست بهتر است یک شب در میان یک مجموعه کلوز تست و ریدینگ را بررسی کنند. به زدن تست های تالیفی مناسب با سطح کنکور سراسری برای مبحث لغات و گرامر بپردازید و از طریق تست زدن لغات را مرور کنید.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.