منابع کنکور ادبیات فارسی

منابع کنکور ادبیات فارسی

یکی از منابع مهم قبولی در کنکور دانشگاه، مطالعه منابع کنکور ادبیات فارسی می باشد. در اهمیت ادبیات فارسی برای کنکور همین بس که گفته شود بیشترین ضریب را در میان دروس عمومی دارد و از این نظر باید به طور ویژه به درس نگاه کرد. ادبیات فارسی جزو دروس کلیدی و مهم برای قبولی در دانشگاه می باشد.

به دلیل اهمیت منابع کنکور ادبیات فارسی ، شناسایی یا تقسیم بندی آنها کمی مشکل است و دلیل اصلی ان علاوه بر ضریب درس، وسعت معنایی ادبیات فارسی در حوزه شعر، دستور ،آئین نگارش،آرایه ها و… است . لذا در سایت پول یابی ، پس از مشورت با کارشناسان، برای شناخت بهتر منابع کنکور ادبیات فارسی، و اینکه کدام منبع مهمتر است باید منابع ادبیات فارسی را به دسته تقسیم کنیم:

۱- جامع درس به درس

۲- جامع موضوعی

۳- تک مبحثی

 

منابع کنکور ادبیات فارسی

فهرست منابع کنکور ادبیات فارسی

-ادبیات موضوعی گاج

یکی از منابع کنکور ادبیات فارسی و بهترین کتاب جامع و مبحثی ، ادبیات موضوعی گاج است. روند آموزشی این کتاب بر اساس تیپ تست‌های کنکور طراحی شده و به صورت درس به درس طبق کتاب درسی نمی‌باشد. در واقع شما در هر بخش از کتاب با یک مبحث (قرابت، املا و لغت، تاریخ ادبیات، آرایه و زبان فارسی) سروکار دارید. این کتاب در دو جلد (پرسشنامه و پاسخنامه) تهیه شده است و دارای ویژگی های زیر است:

ویژگی های کتاب:

– در هر بخش از این کتاب قسمت های مختلفی تعبیه شده که اطلاعاتی کلی درباره اهمیت، روش و منابع مطالعه، شگرد طراحی، اصطلاحات ویژه موضوع مورد نظر می‌دهد

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش تست زنی سریع در کنکور سراسری

– در این کتاب تابلوهایی تعبیه شده که تیپ های مختلف طرح سوال درباره هر موضوع را نشان داده و در مرحله بعد تیپ ها را از لحاظ «ساختار» ، «ویژگی» و «فراوانی» عناصر مورد سوال بررسی کرده است.

– این کتاب غنی از تست‌های مختلف است و سوالاتش مجموعه ای از آزمون های سراسری، فنی- حرفه ای، آزمایشی سنجش، سراسری گاج و تست های تالیفی می‌باشد.

– در پاسخنامه کتاب بر نکات کلیدی و پرکاربرد تاکید شده

– در قسمت قرابت معنایی ابتدای هر مفهوم توضیحات خوبی ارائه شده و تست‌های را به صورت درس به درس قرار داده‌اند

– در بخش آرایه‌ها در ابتدا توضیحات خوبی داده شده، تست‌ها به صورت بررسی تک آرایه شروع شده و رفته رفته از تست‌های سخت‌تر و ترکیبی تر استفاده کرده

– از نظر درسنامه و آموزش چندان کامل نیست، از این کتاب می‌توانید بیشتر به عنوان منبع تست زنی استفاده کنید. به عنوان مثال درسنامه زبان فارسی در این کتاب وجود ندارد و بیشتر بر تیپ‌های مختلف سوالات زبان فارسی تاکید شده

ادبیات جامع خیلی سبز

از جمله کتاب‌های جامع خوب کنکور می‌توان به ادبیات جامع خیلی سبز اشاره کرد. کتابی که ساختار و روند آموزشی آن به صورت درس به درس است. این کتاب برای هر درس درسنامه دارد که یکی از ویژگی‌های برتری این کتاب نسبت به ادبیات موضوعی گاج به حساب می‌آید و دارای ویژگی های زیر است:

ویژگی‌های کتاب:

– یکی از نکات مثبت این کتاب درسنامه زبان فارسی آن است، در واقع خیلی از افرادی که این کتاب منبع آنها بوده به درسنامه خیلی خوب و روان مبحث زبان فارسی اشاره کردند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  منابع کنکور درس شیمی

– ساختار درس به درس کتاب کار را برای کنکوری هایی که در آزمون آزمایشی شرکت می‌کنند راحت کرده

– در پاسخنامه کتاب ابتدای هر درس قسمت‌های واژگان و املا، تاریخ ادبیات، آرایه، قرابت معنایی و نکات دستوری قرار دارد که مربوط به همان درس است.

– برای آرایه‌ها شیوه کتاب به این صورت است که آرایه‌های مربوط به هر درس را بررسی می‌کند، بنابراین موضوعی نیست.

 

معرفی کتاب‌های تک مبحثی ادبیات

– برای لغت، املا و واژگان: نشر الگو

– آرایه : هفت خان خیلی سبز

– زبان فارسی : هفت خان خیلی سبز یا پنج بحث زبان فارسی الگو

– قرابت معنایی: دریافت یا نشر الگو

– تاریخ ادبیات: نشر الگو یا لقمه مهر و ماه

همچنین در کنار کتاب‌های مبحثی می‌توانید از کتاب‌های جامع به عنوان منبع مکمل و مناسب تست‌زنی استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.