منابع کنکور فیزیک

منابع کنکور فیزیک

کنکور فیزیک ساده خواهد بود اگر منابع کنکور فیزیک را تهیه و به دقت مطالعه کنید. منابع کمک آموزشی فیزیک در تست زنی کنکور کمک رسان داوطلبان خواهد بود . سوالات کنکور فیزیک به دلیل مفهومی بودن ، محاسباتی و خلاقاه بودن ، کمی مشکل است و داوطلبان باید مفاهیم درس را به خوبی یاد بگیرند . برای موفقیت در تست زنی کنکور فیزیک، باید به این نکات توجه کرد:

۱- ابتدا دروس تحصیلی فیزیک را به دقت بخوانید توجه کنید که تمام سوالات کنکور از داخل کتابهای درس فیزیک می آید لذا منبع اصلی آن کتابها هستند .

۲- پس از خواندن دروس فیزیک برای تسلط و فهم بهتر به سراغ منابع کنکور فیزیک بروید و سعی کنید تا با خواندن منابع کمک آموزشی تسلط خود در تست زنی را افزایش دهید .

۳- هیچ چیز مطلق نیست لذا منابع کنکور فیزیک که در سایت پول یابی معرفی می کنیم صددرصد کامل نیست اگرچه ما تلاش می کنیم بهترین ها را معرفی کنیم.

فهرست منابع کنکور فیزیک :

کتاب میکرو گاج

گاج کتاب‌های میکرو فیزیک پیش دانشگاهی و میکرو فیزیک پایه هر کدام را در دو جلد منتشر کرده است. به جرات می‌توان گفت پر طرفدارترین کتابی که برای درس فیزیک در بازار وجود دارد همین دو کتاب است. علت اینکه فیزیک گاج تا این حد محبوب شده دوری از بیهوده گویی و هم سطح بودن با کنکور است. جلد اول برای تست ها و جلد دوم نیز برای درس‌نامه و پاسخ‌نامه تشریحی در نظر گرفته شده. سوالات این کتاب‌ها شامل تست های تالیفی (مکمل مفهومی، مکمل محاسباتی و مکمل خلاقانه) و همچنین سوالات کنکورهای داخل و خارج از کشور بوده که در طبقه بندی آموزشی ایده آلی در کنار هم جمع شدند. این کتاب نیاز کنکوری‌هایی که می‌خواهند درصدهای بالایی در فیزیک کسب کنند، برآورده کرده (بخشی تحت عنوان از ۰ تا ۱۰۰). جلد دوم هر کتاب که پاسخنامه تشریحی آن است در قالب درسنامه مفاهیم درسی آموزش داده شده

کتاب میکرو گاج برای چه کسانی مناسب است؟

ابن کتاب برای همه کنکوری‌ها می‌تواند مفید باشد. داوطلبانی که نیاز دارند تست های کنکور را در کنار تست های تالیفی بررسی کنند و هم چنین گریزی به تست های خفن! هم بزنند می‌توانند از این کتاب‌ها استفاده کنند.

نکات مثبت کتاب میکرو گاج:

تست های سراسری و تالیفی عالی که شما را در راه درست به سمت موفقیت در کنکور هدایت می‌کند.

وجود بخشی به نام خلاقیت‌های حرفه ای در پاسخ نامه این کتاب شما را با روش‌های جدید و خلاقانه برای پاسخ گویی به سوالات آشنا خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  موفقیت کامل در تست زنی زیست شناسی کنکور
نکات منفی کتاب میکرو گاج :

نداشتن آزمون‌های جامع تنها ایراد این کتاب است.

 

کتاب فیزیک مهر و ماه

انتشارات مهر و ماه هم کتابی جزو بهترین منابع فیزیک کنکور منتشر کرده است. فیزیک پایه و پیش دانشگاهی مهر و ماه که هر کدام در یک جلد منتشر شده است. قالب کلی کتاب‌ها به این شکل است که برای یک فصل ابتدا درس نامه آموزشی وجود دارد که واقعا از بهترین درس نامه‌های موجود در بازار است و مطالب کتاب درسی را به بهترین نحو ممکن با زبانی ساده در کنار مثال‌های آموزشی متعدد بیان کرده است.

بعد از درسنامه تست های هر فصل قرار دارد. تست های این کتاب شامل تست های تالیفی خوب (در سطح متوسط رو به بالا) و هم چنین تست های سراسری داخل و خارج از کشور است که با طبقه بندی ریز مباحث و کاربردی در اختیار شما قرار می‌گیرد. در انتهای هر فصل آزمون‌های درس به درس و هم چنین آزمون‌های جامع وجود دارد که برای سنجش اطلاعات علمی شما می‌تواند بسیار کارساز باشد.

کتاب فیزیک مهر و ماه برای چه کسانی مناسب است؟

درسنامه بسیار خوبی دارد و از آن جهت که درسنامه در قالب استاد و شاگردی تنظیم شده  در تدریس مطالب درسی برای شما بسیار مفید است. متن درسنامه‌ها روان و گویا هست. در کنار این درسنامه‌های خوب باید به تست های عالی این کتاب که چیدمانی از تست های سراسری داخل و خارج از کشور در کنار تست های تالیفی نیز اشاره کرد.

نکات مثبت کتاب فیزیک مهر و ماه:

درس نامه‌های موضوعی و طبقه بندی شده در قالب استاد و شاگردی

تست های درجه یک با محوریت قرار دادن کنکور سراسری (حدود ۲۰۰۰ تست)

داشتن آزمون‌های جامع و درس به درس برای سنجش دانش آموز

نکات منفی کتاب فیزیک مهر و ماه :

تعداد تست‌های کمتر نسبت به بقیه کتاب‌های فیزیک

 منابع کنکور فیزیک

 

فیزیک خیلی سبز

خیلی سبز برای فیزیک کنکور دو کتاب خیلی درجه یک دارد. کتاب فیزیک پایه و همچنین فیزیک پیش‌دانشگاهی که هر دو کتاب در دو جلد (جلد اول تست ها و جلد دوم درسنامه و پاسخنامه تشریحی) در اختیار شما قرار می‌گیرند؛ اما روند کلی کتاب به این شکل است که در جلد اول که جلد سوالات است ما شاهد سه دسته تست هستیم. دسته اول تست های آموزشی که شما رو با روند کلی فصل در بخش‌های مختلف آشنا می‌کند.

 

دسته دوم به عنوان تست های آزمون که بیشتر تست های کنکور و سنجش‌ است و در بخش سوم تست های سری (z) وجود دارد. تست‌هایی این بخش دارای ایده‌های نو و بسیار جدید هستند که با بررسی آن‌ها تا مرز ۱۰۰ درصد پیش خواهید رفت (اگر از پس تست ها برنیامدید نا امید نشید چرا که تست های این بخش بسیار سنگین است). در جلد پاسخنامه کادرهای آموزشی وجود دارد که جزو بهترین درسنامه‌های فیزیک بوده و مفاهیم درسی را به صورت موضوعی برای هر فصل قرار داده است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش جمع بندی ،مطالعه و موفقیت در آزمون کنکور
کتاب فیزیک خیلی سبز برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب از سطح مبتدی تا پیشرفته را شامل می‌شود. شاید روند کلی کتاب کمی سخت به نظر برسد اما هر داوطلب مستعدی از پس این کتاب بر خواهد آمد. از طرفی عزیزانی که به رتبه برتر شدن هم فکر می‌کنند مطمئنا با تست های بخش (Z) می‌توانند سنجش مناسبی از خود داشته باشند.

نکات مثبت کتاب فیزیک خیلی سبز :

تست های خوب و هم سطح با کنکور این کتاب در کنار تست های سخت در بخش (z) یک منبع درجه یک از تست را در اختیار داوطلب قرار می‌دهد (در ضمن تعداد تست های فیزیک پایه حدود ۳۰۰۰ و فیزیک پیش حدود ۳۶۰۰ تست است که شما را از هر منبع دیگه ای بی نیاز خواهد کرد)

نکات منفی کتاب فیزیک خیلی سبز :

نداشتن آزمون‌های جامع

ادامه معرفی منابع کنکور فیزیک

آبی کانون

کتاب‌های سری آبی کانون پرطرفدارترین کتاب‌های قلم چی در بازار است. برای درس فیزیک کتاب ۱۰ سال و ۳۰ سال کنکور وجود دارد که هر کدام دارای دو جلد هستند. جلد اول شامل درسنامه و تست و جلد دوم نیز پاسخنامه تشریحی کتاب است. روند کلی این کتاب بر پایه سوالات کنکور سراسری است و جایی برای تست های تالیفی ندارد. درسنامه ای که در این کتاب‌ وجود دارد اصلا نمی‌تواند برای یک مبتدی که معلمی ندارد مناسب باشد چرا که فقط و فقط به نکات سطحی بسنده کرده است و درس را آن طور که انتظار می‌رود توضیح نداده و به ذکر نکات ساده اکتفا کرده است.

کتاب آبی کانون برای چه کسانی مناسب است؟

داوطلبانی که پایه ضعیف در فیزیک دارند و علاقه زیادی به مطالعه این درس ندارند مناسب است. می‌توانید با تمرکز روی این کتاب و آشنایی با ریتم کلی سوالات کنکور آشنا شوید و درصد خود را به ۵۰ تا ۶۰ درصد برسانید؛ بنابراین کتاب را به عزیزانی که مطالعه را دیر شروع می‌کنند و یا به هر دلیلی از خواندن فیزیک فراری هستند، توصیه می‌کنیم.

 

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.