هفت قدم کسب پول از اطلاعات

زمانی که صحبت از هفت قدم کسب پول از اطلاعات می کنیم در واقع داریم یکی از مهمترین ویژگی های دنیای مجازی را مطرح می کنیم. اینترنت این ویژگی مهم را دارد که به صورت مستقیم و بدون واسطه، با مخاطبین و مشتریان خود در سرتاسر جهان ارتباط برقرار کنید لذا وظیفه شما در این فضای بزرگ کسب و کار، جمع آوری اطلاعات و فروش آن به علاقمندان است.

فروش اطلاعات فقط به مفهوم خرید و فروش محض نیست، بلکه ارسال اطلاعات در وبلاگ، سایت، صفحه های مجازی و… در واقع فروش و اشتراک اطلاعات محسوب می شود و شما با ارسال آنها، بازدیدکننده جذب می کنید و بازدید یعنی کسب درآمد اینترنتی از طریق تبلیغات گرفتن و یا فروش کالا و خدمات به بازدیدکنندگان.

هفت قدم کسب پول از اطلاعات

 منظور از هفت گام یا قدم، ارائه راهکار اولیه و اصولی برای کسب پول و خرید کالا و محصولات شما در اینترنت توسط مشتریان است . البته این هفت قدم کسب پول از اطلاعات شرح و تفسیر فراوانی دارد ولی در اینجا ما به صورت مختصر و گذرا قصد داریم آنها را آموزش دهیم.

هفت گام کسب پول از اطلاعات ، کسب درآمد از فروش اطلاعات ، کسب و کار با فروش فایل
هر فردی دارای مهارت و تخصص می تواند علم و دانش خود را در قالب فایل دانلودی و یا محصول فیزیکی برای فروش عرضه کند و از این راه کسب درآمد اینترنتی بالایی را تجربه کند.

هفت گام یا قدم برای کسب درآمد از طریق فروش اطلاعات عبارتند از:

۱-  انتخاب حوزه فعالیت کسب و کار

قدم و گام اول این است که باید حوزه ای که قصد فعالیت اقتصادی در آن دارید را انتخاب کنید. حوزه انتخابی باید: پتانسیل دائمی و مناسب درآمدزایی داشته و شما علاقمند به آن بوده و در آن زمینه دارای مهارت و تخصص باشید و محدوده آن حوزه روشن و شفاف باشد. مثلا حوزه فعالیت در زمینه کاهش وزن و رژیم غذایی، کسب و کار خانگی ، کسب درآمد اینترنتی ، فروش املاک و… شفافیت دارد.

برخی حوزه ها دارای چارچوب خاصی نبوده و بسیار جامع و گسترده بوده و چه بسا که ممکن است در ادامه کار دچار مشکل شوید مثلا حوزه های، بورس، سرمایه گذاری، بدنسازی، دروس ریاضی، تربیت فرزندان و… بسیار گسترده و پیچیده است و ممکن است به دلیل گستردگی کار و محدود نبودن دچار مشکل شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شیوه انتخاب حوزه فعالیت کسب و کار اینترنتی نگاه کنید به مقاله : ( مراحل انتخاب حوزه کسب درآمد اینترنتی )

۲- راه اندازی سایت

 قدم دوم راه اندازی سایت مرتبط با حوزه فعالیت خودتان است و اینکه کار و تخصص شما را به عنوان برند و فرد صاحب نظر در اینترنت معرفی کند. البته با راه اندازی وبلاگ و یا ایجاد پیچ در صفحه های اجتماعی می توان این کار را کرد ولی طراحی سایت در درازمدت تاثیر بیشتری دارد ضمن اینکه در کنار سایت موارد دیگر مثل تبلیغ در شبکه های اجتماعی را هم می توان در نظر داشت.

طراحی سایت بر خلاف تصور عمومی بسیار ساده بوده و هیچ نگرانی و ترسی ندارد خودتان می توانید با خرید دامنه و هاست و نصب یک cms  به راحتی سایت راه اندازی کنید و یا این کار را با مبلغ ناچیزی به شرکت های طراحی سایت بدهید و برایتان آماده کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شروع کسب درآمد در بورس

اصلا نیازی نیست که یک سایت تخصصی و بسیار فنی با هزینه بالا ایجاد کنید، سایت با طراحی ساده کار شما را انجام می دهد. خودتان اگر بخواهید راه اندازی کنید ساده است و با کمی جستجو در گوگل ، آموزش چگونگی راه اندازی سایت را یاد می گیرید. توصیه می شوید برای تداوم کسب درآمد اینترنتی و مطرح کردن تخصص و مهارت خودتان، حتما یک سایت راه اندازی کنید.

۳- راه اندازی فروشگاه اینترنتی

پس از راه اندازی سایت و تولید محتوای مرتبط با حوزه فعالیت خودتان، به مرور بازدید سایت شما زیاد می شود . هر چه محتوای تخصصی و علمی بیشتری تولید کنید بازدید سایتتان افزایش می یابد . با افزایش بازدید، برای فروش اطلاعات و محصولات باید در کنارش فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید . فروشگاه در سایت مانند مغازه می باشد که کاربران اقدام خرید از آن می کنند.

راه اندازی فروشگاه بسیار ساده بوده و شما فقط باید با نصب یک پلاگین ساده بر روی سایت، آن را راه اندازی کنید. این پلاگین تمام امکانات فروشگاه را کامل داشته و نیازی به دانستن کدنویسی هم نمی باشد. فروشگاه محل عرضه محصولات و خدمات شما به کاربران می باشد.

۴-  نصب تجهیزات به فروشگاه اینترنتی

مرحله چهارم به نوعی ادامه و تکمیل کننده مرحله سوم است. پس از راه اندازی فروشگاه، برای اینکه فروشگاه به صورت حرفه ای و کامل جلوه کند، بهتر است برخی امکانات و تجهیزات کاربردی به فروشگاه اضافه کنید. برای انجام این کار باید از برخی ابزارها که به آنها پلاگین می گویند استفاده کنید و بر روی فروشگاه نصب کنید.

پلاگین ها ابزارهای کاربردی سایت و فروشگاه هستند که بسیار ساده و راحت بوده و نصب آنها، ضمن افزایش امکانات فوق العاده، سایت را حرفه ای جلوه می دهد . البته در نصب پلاگین ها نباید زیاده روی کرد و پلاگین های ضروری را نصب کرد.

۵- ارائه محصولات و کالاها برای فروش

در مرحله پنجم باید مجموعه کالا و خدماتی را که قصد فروش در اینترنت دارید ارائه دهید. مجموعه محصولات اینترنتی را می توان به دو صورت ۱- دانلودی یا آموزشی ۲- محصولات فیزیکی ارائه کرد. و به نسبت نوع کارتان می توانید به یکی از این شیوه ها و یا هر دو شیوه برای فروش عرضه کنید.

محصولات  دانلودی / آموزشی شامل خدماتی می شود که در آن تخصص و مهارت دارید و به شکل کتاب های الکترونیکی (ایبوک )، فایل های صوتی، فایل های تصویری و… برای فروش در فروشگاه ارائه می دهید.  زمانی که کاربری پول آن را پرداخت کند شما لینک دانلود و دریافت را برایش به نمایش می گذارید و یا نمونه ای از لینک دانلود را به ایمیلش ارسال می کنید.

شیوه دوم ارائه محصول به صورت فیزیکی یعنی قابل لمس بوده و فرد به دلایلی از جمله عدم تمایل به ارائه محصولات به صورت دانلودی و یا نداشتن تخصص در تولید محصولات دانلود و آموزشی و یا هر دلیل دیگری به صورت فیزیکی می  فروشد. حتی ممکن است کالا قابلیت فروش دانلودی نداشته باشد مثل جا کلیدی، تابلو فرش ، لوازم التحریر ، صنایه دستی تولیدی شما و…

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت استراتژی تولید محتوا برای کسب و کارها

گاهی برخی افراد مهارت ها و تخصص خود را در قالب CD و DVD تهیه کرده و برای فروش عرضه می کنند. لذا افراد با توجه به نوع محصول و خدمات و زمینه مهارت و تخصص خود، این گونه محصولات را در سایت جهت فروش عرضه می کند.

۶- شروع رسمی کسب و کار اینترنتی

با قرار دادن محصولات و کالاها در سایت و فروشگاه، عملا شروع کسب درآمد از اینترنت کلید می خورد و از این زمان باید به فکر افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی بیشتر بود. تکنیک های زیادی برای رشد کسب و کار اینترنتی وجود دارد که با فراگیری آنها می توانید درآمد بالایی داشته باشید

برای افزایش فروش به تکنیک هایی مثل ارسال ایمیل انبوه یا ایمیل مارکتینگ ، بهینه سازی سایت و فروشگاه برای موتورهای جستجو جهت افزایش ورودی کاربران، تبلیغ در انجمن ها و گروههای تلگرامی، فعالیت و تبلیغ در انجمن و فروم ها و… بپردازید و فروشگاه و سایت خود را معرفی کنید.

۷- رشد کسب درآمد اینترنتی

بقای هر کسب و کاری به توجه مداوم و به روز نگهداشتن آن است. فقط راه اندازی سایت و فروشگاه و ارائه محصولات و خدمات کافی نیست و باید مرتب به رشد و ترقی کسب و کارتان توجه کنید. باید در حوزه فعالیت خود بهترین و همواره پیشرو باشید تا محل اطمینان کاربران باشید.

بازار هدف خود را شناسایی کنید و محصولات را بر اساس نیاز بازار هدف ارائه دهید . هر محصول جدیدی که در فروشگاه قرار می دهید در سایت آن را کامل معرفی کنید و بعد از خرید اگر دانلودی هست بلافاصله و به صورت اتوماتیک برای کاربر نمایش داده شود و یا به ایمیلش ارسال کنید و اگر فیزیکی است در اولیه فرصت برایش ارسال کنید.

رشد کسب درآمد از اینترنت به توسعه کار، به روز بودن، صداقت در ارائه محصولات و خدمات، جلب رضایت کامل مشتری، استفاده از ابزارهای جدید فروش، آشنایی با سلایق مشتریان، حفظ ارتباط با کاربران و… وابسته است.

در وبسایت، حتما مطالب و محتوای تخصصی و مفید مرتبط با تخصص و مهارتتان ارسال کنید تا جایگاه سایت نزد موتورهای جستجو حفظ شود. تولید و ارسال مرتب و دائمی محتوا موجب جذب بیشتر و ورود کاربران هدف و افزایش فروش اینترنتی خواهد شد.

سخن پایانی کسب درآمد اینترنتی از اطلاعات

مراحل هفت گانه کسب درآمد اینترنتی از طریق اطلاعات، با انتخاب حوزه و زمینه فعالیت در گام اول شروع می شود و با رشد کسب درآمد اینترنتی تکمیل می شود.  در تمام مراحل باید با دقت و ظرافت عمل کرد تا یک کسب و کار اینترنتی دائمی، پایدار و پرسود و متمایز از دیگران، ایجاد شود. هر کسی می تواند اقدام به راه اندازی کسب و کار اینترنتی کند ولی همه موفق نخواهند شد.

اگر قصد موفقیت در کسب درآمد اینترنتی از طریق فروش اطلاعات دارید و این کار را به عنوان شغل اول و یا دوم در نظر دارید با درایت و به صورت حساب شده عمل کنید و دشواری های آغاز کار را تحمل کنید و در این راه صبور باشید. مطمئن باشید اگر با توجه به مهارت و تخصص خود، به صورت اصولی وارد بازار شوید گوی سبقت را از رقبا ربوده و با استمرار و صداقت در کار به عنوان برند در اینترنت شناخته خواهید شد.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.