مراحل انتخاب حوزه کسب درآمد اینترنتی

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی ضروریست ابتدا مراحل انتخاب حوزه کسب درآمد اینترنتی را به خوبی بشناسید. در واقع دقت، بررسی درست و منطقی همه جوانب در مراحل انتخاب حوزه فعالیت جهت شروع و راه اندازی یک کسب و کار آنلاین، اولین و مهمترین قدم و تضمین کننده موفقیت درازمدت شما در مسیر حرکت می باشد.

افراد زیادی ممکن است در زمینه ای دارای مهارت و دانش عمومی باشند اما این کافی نیست، مهم این است که در آن زمینه دارای تخصص و دانش بالا باشند به قول معروف صاحب نظر و دارای سبک باشند، چنین افرادی همیشه کسب و کارشان در جلوی چشم بوده و می توانند به راحتی از تخصص خود کسب درآمد کنند.

مراحل انتخاب حوزه کسب درآمد اینترنتی

همان طور که در مقدمه اشاره شد ممکن است افراد زیادی دارای دانش و اطلاعات عمومی باشند ولی عده ای خاص هستند که دارای تبحر و یا مهارت ویژه هستند و این افراد می توانند از این مهارت خود اقدام به کسب درآمد اینترنتی کنند به شرطی که به اصول و مراحل آن آشنا باشند.

برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی هر فرد باید مراحل انتخاب حوزه کسب درآمد اینترنتی خود را با لحاظ کردن مواردی شروع کنند. به طور کلی شش مرحله یا گام را باید برای موفقیت در نظر داشته باشد که این مراحل عبارتند از:

۱- مشخص کردن هدف از کسب درآمد

کاری بدون داشتن هدف به سرانجام نمی رسد لذا مرحله و گام اول، انتخاب و یا مشخص کردن هدف خود از کسب و کار اینترنتی و راه اندازی کسب درآمد آنلاین است. باید کلیه اهداف کلی و جزئی، اصلی و فرعی را مشخص کرده و در جایی و یا دفترچه ای یادداشت کند و اینکه، هدف از شروع و ادامه کار چه خواهد بود؟

مراحل انتخاب حوزه کسب درآمد اینترنتی ، شیوه انتخاب حوزه کسب و کار اینترنتی

بابد محصولات و خدماتی را که قصد دارد بر اساس تخصص و مهارت خود ارائه دهد، به درستی مشخص کند و اینکه برنامه ریزی کند چگونه به اهداف خود می رسد. هدف ترسیم کننده مسیر حرکت او در طول کار خواهد بود و اینکه باید از کجا شروع و در کجا به پایان برساند. بدون داشتن هدف مشخص، نباید انتظار موفقیت در کسب درآمد از اینترنت را داشته باشد. (برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به : اهمیت هدف در کسب درآمد )

۲- یافتن مهارت و تخصص

در مرحله دوم برای انتخاب حوزه کسب درآمد از اینترنت فرد باید مهارت و تخصص خود را پیدا کند و اینکه در چه حوزه ای، تخصص و مهارت لازم برای کار و فعالیت اینترنتی را دارد. افراد باید دقیق حوزه تخصصی خود را مشخص کنند و بر اساس آن کار و فعالیت خود را شروع کنند. حتما باید در حوزه کاری که قصد فعالیت دارند تخصص و مهارت لازم را داشته باشند و به قول معروف صاحب نظر باشند.

بهتر است مهارت های خود را یادداشت کنید و همه تخصص و مهارت های خود را فرضا : درس دادن در زمینه ریاضی، انگلیسی، عربی و… در دوره متوسطه اول یا دبیرستان و یا دانشگاه، تدریس دوره های عمومی و تخصصی بورس، تخصص در طراحی سایت و برنامه نویسی، مهارت در فرش بافی و صنایع دستی ، نقاشی، منبت کاری و… را در جایی یادداشت کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  چهار گام راه اندازی کسب درآمد اینترنتی

مجموعه این مهارت ها و میزان تسلط شما در این مهارت ها، می تواند حوزه فعالیت شما را در روزهای آینده مشخص کند. توجه داشته باشید که باید در حوزه هایی که یادداشت می کنید به کار مسلط بوده و بتوانید پاسخگوی نیاز و سوالات مخاطبان و مراجعه کنندگان خود باشید.

۳- شناخت رقبا در حوزه کاری

یقینا حوزه فعالیتی را که انتخاب می کنید ممکن است دارای رقبای زیادی باشید، اصولا در هر جایی که کسب پول و منفعت باشد عده زیادی وجود دارند که می خواهند به خاطر درآمد بالا، از شما جلو بزنند و این کاملا طبیعی است. یک قانون کلی را مدنظر داشته باشید، جایی که رقابت بر سر سود بیشتر و کسب ثروت زیاد باشد، آنجا پول هم زیاد است پس در آن حوزه برای موفقیت باید با قدرت تمام وارد شوید.

این اشتباه است که وارد حوزه های کم رقابت شوید تا به راحتی کار کنید. در حوزه هایی که رقابت شدید می باشد دلیلش این است که پول و منفعت زیاد است در حوزه های کم رقابت معمولا خواهان و مخاطب کم بوده و سود چندانی هم ندارد پس نباید بترسید چون ترس موجب شکست می شود لذا با تمام توان وارد شوید.

مجددا تاکید می شود فعالیت در حوزه های پر رقابت و شلوغ، به دلیل شلوغی مخاطبان منبع بسیار خوبی برای کسب درآمد بیشتر می باشد و فقط باید با تمام توان و ایده های جدید وارد شوید.

۴- توجه به تعداد مخاطبان

به طور کلی در راه اندازی کسب درآمد از اینترنت و انتخاب حوزه کاری، به تعداد مخاطبان و تنوع آنها توجه خاصی کنید. حتما حوزه ای را انتخاب کنید که از نظر گستره مخاطبان وسیع بوده و محدود نباشد. بین تعداد مخاطب و کسب درآمد بیشتر، یک رابطه دو طرفه معناداری وجود دارد هرچه مخاطب بیشتر باشد در نتیجه مشتری بیشتر دارید و کسب درآمد بیشتری را تجربه خواهید کرد.

 محاسبه پتانسیل بالایی درآمد زایی کسب و کارتان به میزان مخاطبان و کاربران آن حوزه بستگی دارد. طبیعی است افراد باید وارد حوزه ای شوند که خواهان، بیننده و مشتری بیشتری داشته باشد تا کسب درآمد محدود نباشد. ضمن اینکه وجود مخاطب زیاد، کسب درآمد اینترنتی را راحت تر خواهد کرد.

۵- محبوبیت در جستجو

یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب حوزه کسب و کار اینترنتی، میزان بالای جستجو یا محبوبیت آن کسب و کار در موتورهای جستجو به ویژه گوگل می باشد. کسب و کاری که در گوگل و یا سایر موتورهای جستجوی محبوبیت نداشته باشد در واقع طرفدار و خواهان نداشته و آن کار اینترنتی با کسب درآمد چندانی مواجه نخواهد بود.

مهم ترین وسیله و ابزار برای  افزایش ترافیک و بازدید، موتورهای جستجو هستند و کسب و کارهای زیادی به این موتورهای جستجوی اینترنتی وابسته هستند، لذا کسب و کاری که قصد فعالیت در آن را دارید باید از نظر جستجو در اینترنت دارای رتبه بالایی باشد. کلمات اصلی و کلیدی هر چه در گوگل دارای محبوبیت از نظر کاربران باشند گرینه مناسبی برای انتخاب کردن، می باشند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت هدف در کسب درآمد

۶- داشتن پتانسیل بالای درآمدزایی در درازمدت

مرحله ششم از مراحل انتخاب حوزه کسب درآمد اینترنتی ، مربوط به قابلیت بالا آن حوزه کسب و کار اینترنتی از نظر درآمد زایی و طولانی مدت است . طبیعی است هر کسی باید کسب و کار اینترنتی را انتخاب کند که دو فاکتور درآمدزا بودن و ادامه دار بودن را داشته باشد و هر چه مقدار این درآمد و زمان آن بیشتر باشد دارای اهمیت بیشتری می باشد.

لذا باید در انتخاب حوزه فعالیت دقت زیادی کرد چون قرار است برای کاری که آینده دار خواهد بود تلاش و انرژی زیادی را صرف کنید. نکته دیگر اینکه کاربران در طول ماه یا سال رغبت و یا نیاز پیدا کنند و مرتب به آن کسب و کار مراجعه کنند. این موضوع موجب موفقیت و کسب درآمد بیشتر خواهد بود.

فرضا داشتن سایت کاهش وزن و آموزش علمی و تغذیه ای آن و یا آموزش مهارت های روز و… که خواهان زیادی دارد دارای پتانسیل بالایی از نظر درآمد زایی می باشد چون فرد فرضا برای کاهش وزن و استمرار آن مجبور است مرتب به سایت و صفحه شما سر بزند و آموزش ها، توصیه ها و محصولات شما را ببیند و یا بخرد و این موضوع یعنی کسب درآمد بیشتر، ادامه کسب و کار و در نهایت موفقیت عالی در کسب درآمد طولانی مدت.

سخن پایانی انتخاب حوزه کسب درآمد اینترنتی

هر کسب و کاری نیاز به مراحل، مقدمات و گام هایی دارد تا به صورت علمی و اصولی شروع شود و به موفقیت منجر شود. در راه اندازی کسب درآمد یکی از مهمترین فاکتورها، انتخاب زمینه و حوزه فعالیت می باشد لذا هر شخصی نمی تواند بدون مهارت، تخصص، برنامه ریزی و رعایت اصول کاری، وارد هر شغل اینترنتی شود.

توجه به مراحل انتخاب حوزه کسب و کار اینترنتی این خوبی و حسن را دارد که افراد با شناخت کامل از تعداد مخاطبان اینترنتی و همچنین پیش بینی میزان کسب درآمد و موفقیت در آینده، گام در این راه می گذارند و مطمئن می شوند با توجه به مهارت و تخصصی که در آن زمینه دارند تا چه حد می توانند به نتیجه دلخواه که همان درآمد اینترنتی بالا است، برسند.

لذا توصیه می شود که برای موفقیت در درازمدت این شش گام و یا مرحله را، قبل از راه اندازی هر نوع کسب و کار اینترنتی مدنظر داشته باشید تا به نتیجه مطلوب و مورد نظرتان برسید. کارشناسان اینترنتی اولین و مهمترین قدم در راه اندازی کسب درآمد اینترنتی را انتخاب حوزه فعالیت مرتبط با مهارت و تخصص می دانند.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.