توصیه های کلیدی فعالیت در بورس

مجموعه آموزش ها و توصیه های کلیدی فعالیت در بورس که در سایت پول یابی ارائه می شود بر اساس تجربیات شخصی، توصیه کارشناسان و افراد خبره و نیز مشاهده سرانجام برخی از سرمایه گذاران بورس که سود و یا خسارت زیادی را تجربه کردند، ارائه می شود. همان طور که بارها تاکید شده، بورس یک بازار پرسود، فریبنده و پرریسک است.

این روزها در همه جا بحث بورس داغ است و اصلاحاتی مثل نوسان گیری، کد بورسی، برگه سهام، بازار اولیه و بازار ثانویه، پرتفو یا پرتفولیو، سبد گردان، شرکت کارگزاری، نماد شرکت بورسی، سال مالی ، شاخص کل، شاخص بازده نقدی ، EPS ، DPS ،تعدیل سود ، نماد بسته، مجمع سالیانه، افزایش سرمایه، صف خرید و فروش ، تحلیل بنیادی و تکنیکال و… داغ است.

در اینجا قصد نداریم تا این اصطلاحات را شرح دهیم بلکه هدف ما توصیه های کاملا کاربردی برای سرمایه گذاری در بورس است تا پول و ثروتتان هدر نرود. همچنین نگاه کنید به مقاله : (توصیه های کلیدی برای بازار بورس )

توصیه های کلیدی فعالیت در بورس

همان طور که در بالا اشاره شد مجموعه  این توصیه ها با هدف آگاه کردن و آشنایی با اصول وخطرات فعالیت در بورس است تا سرمایه شما حفظ شده و بعد افزایش پیدا کند. اگر بدون مطالعه و با احساس و هیجان وارد بورس شوید و بخواهید با جو هیجانی که در جامعه وجود دارد سرمایه گذاری کنید چه بسا ضرر بزرگی را متحمل شوید.

توصیه های کلیدی فعالیت در بورس ، آموزش کاربردی کار در بورس
سرمایه گذاری در بازار بورس علاوه بر سود فراوان، دارای ریسک بالا بوده و حتما باید با آموزش ، احتیاط کامل در خرید و فروش و کسب تجربه همراه باشد.

مجموعه توصیه ها درباره شیوه فعالیت در بورس زیاد می باشد ولی در اینجا، نکاتی مهم و کلیدی برای کسانی که قصد سرمایه گذاری در بورس دارند به صورت فهرست وار ارائه می شود که عبارتند از :

۱- سرمایه گذاری در بورس با پول مازاد

اولین نکته اینکه با پول مازاد که تا مدتی به آن نیاز ندارید وارد بورس شوید. منظور از پول مازاد به سرمایه ای گفته می شود که فرد حداقل بین شش تا یک سال اگر آن را در اختیار نداشته باشد و در بورس قرار دهد، هیچ خللی در زندگی عادی وی ایجاد نشده و یا مشکل چندانی برایش به وجود نمی آید.

با این پول راکد و مازاد که برای زندگی در میان مدت، برایتان ضروری نمی باشد در بورس اقدام به سرمایه گذاری کنید.

۲- دست به خانمان نزنید

برای سرمایه گذاری در بورس دست به خانمان نزنید و خانه ، وسایل خانه، اتومبیل و…را نفروشید. این روزها بسیاری از افراد وسایل ضروری خانه را تحت تاثیر جو هیجانی بورس در جامعه ، فروختند و پولش را در بورس هزینه کردند که اشتباه بزرگ و استراتژیک مرتکب شدند.

۳- نگرفتن وام و قرض

الان جامعه چنان در تب بورس، سود زیاد و تبلیغات آن فرو رفته که افراد زیادی به هر وسیله ای قصد دارند تا در آن سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاری در بورس با گرفتن وام، قرض، اعتبار، سفته و… اشتباه بوده و چه بسا اصل سرمایه که وام و قرض است برباد برود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه نوشتن مقاله برای کسب درآمد از اینترنت

۴- خرید عرضه های اولیه

برای کسانی که در آغاز راه هستند و یا از سرمایه گذاری در بورس هراس دارند و یا چیزی نمی دادند بهتر است اقدام به خرید عرضه های اولیه کنند . این عرضه های اولیه ممکن است کم بوده و سود اندکی داشته باشند ولی میزان ریسک آنه خیلی پایین است.

برای خرید بیشتر عرضه های اولیه می توانید برای همه اعضای خانواده کد بورسی بگیرید و با این ترفند خرید بیشتری داشته باشید خوبی عرضه های اولیه علاوه بر کم ریسک بودن، ارائه مرتب و هفتگی آن و همچنین نیاز به پول اندک برای خرید است . عرضه های اولیه را با هدف نگهداری بلند مدت و چند ساله بگیرید.

۵- شروع فعالیت در بورس با مبالغ کم

عقل سلیم حکم می کند اگر قصد قدم گذاشتن در مکان و محیط ناشناخته ای را دارید با احتیاط وارد شوید بورس هم اینگونه است. در آغاز ورود به بازار بورس، تمام پول و سرمایه خود را خرج نکنید و قدم به قدم هزینه کنید تحت تاثیر افراد دیگری که شما را تحریک می کنند قرار نگیرید هر کس به فکر سود خودش است.

بهتر است ابتدا با مبالغ کم و اندک شروع به خرید و فروش کنید و زمانی که تجربه و علم شما افزایش یافت به مرور سایر سرمایه مازاد خود را با احتیاط وارد کنید.

۶- در مقابل نوسانات بورس صبور باشید

یکی از مهم ترین ویژگی های بورس نوسانات شدید و بالا و پایین رفتن های بسیار زیاد ارزش سهام شرکت ها است و این کاملا طبیعی است . در قبال افت و خیزهای زیاد بازار بورس نترسید و صبور باشید چون طبیعت بورس اینگونه است.

توصیه می شود که خود را برای افت های بالاتر از ده بیست درصد و حتی تا ۵۰ درصد و بالاتر از آن آماده کنید اگر این موارد را در بورس دیدید تعجب نکنید و صبور باشید تا اوضاع آرام و عادی شود.

۷- داشتن دید بلندمدت در بورس

یک قانونی وجود دارد که سود اصلی و نهایی نصیب کسانی می شود که سهام خود را با اهداف بلندمت و طولانی و به دید بالای ۵ سال می خرند این افراد مانند ماهیگیری صبور هستند که قلاب خود را در آب می اندزاند و ساعت ها آرام و بی حرکت می نشینند تا ماهی بزرگ خود را صید کنند.

کسانی که سهم خود را سالهای زیادی حفظ کنند سود سرشار را به جیب می زنند پس باید بلندمدت فکر کرد و با این تفکر استراتژیک، وارد بورس شد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ضرورت بخش وبلاگ برای سایت

۸- تنوع در سبد خرید

برای کم کردن میزان ریسک بورس و یا پوشش خطر سرمایه گذاری در بورس بهتر است که سبد سهام متنوع، و از نمادهای مختلف باشد یکی دو سهم و یا چند سهم از یک سبد مناسب نمی باشد. فرضا بین چهار تا شش سهم از گروههای بورسی مختلف را در سبد داشته باشید تا با افت برخی، سود بقیه سهم ها جبران آن ضرر کند.

۹- یادگیری فعالیت در بورس

تا می توانید درباره بورس و شیوه فعالیت در آن تحقیق و مطالعه کنید و برای سرمایه گذاری در آن خوب آموزش ببینید. کتاب ها و جزوه های آموزشی ، کلیپ و فیلم، سایت های اینترنتی معتبر و… برای آموزش و یادگیری بورس زیاد است با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید آن را پیدا کرده و بخوانید.

از عضو شدن در هر کانال تلگرامی و یا گروهها و… پرهیز کنید بسیاری از این افراد با اهداف خاصی توصیه می کنند. سطح اطلاعات خودتان را افزایش دهید و با دست پر و علم درست و کامل اقدام به خرید و فروش کنید البته از مشاوره با افراد و کارشناسان خیرخواه و کاربلد هم غافل نشوید.

۱۰- سرمایه گذاری در صندوق های سهام

اگر فرصت و حوصله یادگیری شیوه فعالیت در بازار بورس را ندارید و یا از خطر کردن در آن می ترسید می توانید با بررسی برخی شرکت های واسطه از طریق آنها شروع به فعالیت کنید. می توانید در صندوق سهام سرمایه گذاری کنید و یا از خدمات سبدگردانی شرکتهای مجاز در آن زمینه استفاده کنید.

فقط حواستان باشد هر شرکت و صندوقی را انتخاب نکنید بلکه معتبر، خوشنام و دارای ضمانت پرداخت باشند.

سخن پایانی آموزش فعالیت در بورس

مجموعه توصیه های کلیدی فعالیت در بورس ، در عین سادگی ، بسیار مهم و کلیدی هستند با هدف آگاه کردن و پایین آوردن میزان ریسک سرمایه گذاری در بورس ارائه شده است . باید بدانید که این پول و سرمایه را با تلاش و سختی جمع کردید پس راحت و مفت از دست ندهید.

بورس بازار جذاب ، فریبنده و پرسودی است ولی بسیار پر ریسک و با نوسانات فراوان است بدون مطالعه وارد این بازار نشوید و سعی کنید سطح دانش و یادگیری خود را افزایش دهید کسی موفق است که با احتیاط، درایت کامل، فراگیری خوب قواعد فعالیت در بورس، مشاوره و مطالعه درست و قدم به قدم، وارد شود چنین فردی کمتر ضرر می کند و موفق به کسب درآمد مناسب و مطلوب از بورس می شود.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.