اهمیت سرمایه در کسب درآمد

داشتن پول و منابع مالی برای فعالیت اقتصادی و رشد و توسعه تجاری یکی از ضروریات می باشد بسیاری از کارشناسان اقتصادی اهمیت سرمایه در کسب درآمد را سرنوشت ساز می دانند. ضرب المثل، پول ، پول میاره در بین مردم عادی هم این مفهوم را می رساند و اینکه با سرمایه گذاری مناسب می توان آن را افزایش داد.

به دلیل اهمیت سرمایه در کسب درآمد اینترنتی و غیر اینترنتی تصمیم گرفتم تا در سایت پول یابی به این مقوله مهم در کسب ثروت و افزایش پول بپردازم. (نگاه کنید به مقاله : ایده جالب کسب سرمایه و پول)

تعریف سرمایه و سرمایه گذاری

قبل از پرداختن به اهمیت سرمایه در کسب درآمد باید به تعریف دو واژه سرمایه و سرمایه گذاری پرداخت. سرمایه هر نوع دارایی اعم از مالی یا ارزش دارایی های مالی مانند وجه نقد در حساب بانکی و همچنین ابزار و وسایلی مثل کارخانه، ماشین آلات و تجهیزات در اختیار شرکت را می گویند. با وجود معانی مختلف برای سرمایه، عموما به منابع مالی می گویند.

سرمایه گذاری عبارت است از خرید یک دارایی یا هر چیزی که امکان افزایش قیمت  یا کسب درآمد در آینده در آن وجود دارد و یا موجب درآمد زایی در آینده می شود. در اقتصاد، سرمایه گذاری خرید کالایی که الان مصرف نمی شود ولی در آینده فرد به آن نیازمند و یا از طریق آن سود می کند، گفته می شود. سرمایه گذاری در واقع رسیدن به سود در آینده می باشد.

اهمیت سرمایه در کسب درآمد

در نگاه ساده سرمایه مجموعه دارایی هایی می باشد که می توان برای تولید پول نقد از آنها استفاده کرد. از اینرو با ارزش ترین دارایی یک فرد توانایی کسب درآمد وی می باشد. ضرورتا در این کسب درآمد فقط پول و یا وجه نقد نمی تواند به عنوان سرمایه باشد بلکه قدرت و توانایی و حتی داشتن ذهن خلاق برای ارائه ایده های بزرگ، می تواند به عنوان یک سرمایه محسوب شود.

اهمیت سرمایه در کسب درآمد ،ثروت ، پس انداز ، سود

بسیاری از نخبگان و میلیاردرهای بزرگ جهان داشتن سرمایه در کسب درآمد را تسهیل کننده کسب درآمد می دانند. این بزرگان علاوه بر پول، منابع جسمانی، ذهنی و عقلانی که مرتب در حال تغییر و رشد می باشند را هم جزو سرمایه های شخصی افراد برای پیشرفت در کسب و کار می دانند. اینجاست که اهمیت سرمایه در کسب درآمد با توجه به دایره شمول آن مشخص می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راه اندازی کسب درآمد اینترنتی ده میلیونی

ضرورت پس انداز

یکی از راههای کسب سرمایه و ثروت توجه خاص به پس انداز است . همیشه اول از همه حق خودتان را بدهید. آزادی مالی برای کسانی است که همیشه و در همه حال ده درصد از درآمد خود را پس انداز می کنند.

البته عده ای معتقدند در سرمایه گذاری نباید سرمایه را پس انداز کرد چون این کار موجب راکد شدن و سکون سرمایه می شود. منتهی در مقابل کسانی هستند که پس انداز را پشتوانه خوبی برای رشد در آینده می دانند به نظر این افراد اگر نتوانید پس انداز کنید استعداد ثروتمند شدن را ندارید.

اهمیت نگهداری سرمایه و پول

در کسب درآمد مهم نیست چقدر می توانید پول به دست بیاورید چون خیلی ها می توانند مبالغ بالایی کسب کنند بلکه مهم این است که، چه مقدار از کسب درآمد و پول خود را می توانید حفظ و نگهداری کنید در واقع نگهداری درآمد از مقدار کسب درآمد مهم تر می باشد.

طرفداران نگهداری سرمایه می گویند زمانی که افراد موفق در مقاطع زمانی مختلف، درآمد خوبی دارند آنرا پس انداز کرده و برای روز مبادا که درآمد کمی دارند به عنوان پشتوانه مالی از آن استفاده می کنند. در واقع نگهداری سرمایه را پشت گرمی مالی در زمان کسادی بازار می دانند.

اهمیت تحقیقات برای سرمایه گذاری

بهتر است قبل از اقدام به هر سرمایه گذاری، تحقیقات لازم را با هدف شناخت کامل انجام دهید. زمانی که مشغول تحقیقات مقدماتی و افزایش معلومات نسبت سرمایه گذاری هستید به اندازه کافی نسبت به موضوع شناخت پیدا کنید. صرف وقت کافی برای سرمایه گذاری تضمین کننده بازگشت سرمایه و سوددهی شما خواهد بود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش سرمایه گذاری در بورس

این تحقیقات قبل از سرمایه گذاری، درست مثل زمانی است که پس از سرمایه گذاری برای پول درآوردن وقت صرف می کنید، پس دقت کنید. به هیچ وجه خود را به صورت ناگهانی درگیر یک سرمایه گذاری غیر قابل بازگشت نکنید. سرمایه گذاری بدون تحقیقات و شناخت مانند آتش زدن پول در ملا عام می باشد.

اهمیت بهره مرکب

جمع آوری پول و افزایش آن از طریق بهره مرکب ، که هم به اصل سرمایه و هم به سود آن تعلق می گیرد هر فردی را ثروتمند می کند. ضرب المثل عامیانه هم از آخور و هم توبره خوردن، در مورد بهره مرکب در سرمایه گذاری صادق است. در واقع بهره مرکب نوعی سود است که در آن میزان بهره به اصل سرمایه اضافه می شود و در مراحل بعد علاوه بر اصل به سود نیز سود تعلق می گیرد.

اهمیت بهره مرکب در سرمایه گذاری از این نظر است که به عنوان بهره بر سود یا سودِ سود موجب افزایش سرمایه می شود در حالت عادی شاید سرمایه گذاری سوددهی زیادی نداشته باشد ولی در بهره مرکب، سود بزرگتر، کلان تر و افزایش ثروت بیشتر می شود البته این را نباید با نزول یا ربا اشتباه گرفت بلکه در اینجا منظور سرمایه گذاری در امور اقتصادی است.

سخن پایانی اهمیت سرمایه گذاری و پس انداز

بسیاری رمز دستیابی به استقلال مالی را از طریق پس انداز می دانند و معتقدند که باید در هر سرمایه گذاری مقداری از پول را به عنوان پس انداز کنار گذاشت و هرگز و به هیچ دلیل به آنها دست نزد این افراد در توجیه این کارشان می گویند که این سرمایه به عنوان پشتوانه مالی در سرمایه گذاری می باشد تا در صورت ایجاد مشکل، ورشکست نشوید.

سرمایه گذاری و در گردش مالی نگهداشتن پول، موجب افزایش سوددهی آن می شود و از این رو نباید پول را با هدف داشتن سود ثابت و راحت در بانک نگه داشت که این کار در درازمدت موجب کم شدن ارزش پول و سرمایه می شود. بهترین راه ، وارد کردن سرمایه و پول در بازار و سرمایه گذاری در امور اقتصادی است ولی قبل از آن باید تحقیق و مطالعه کامل انجام داد.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

یک دیدگاه

  1. داشتن سرمایه برای کسب درآمد بیشتر
    شاد و پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.