اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان را به آخرین ابزار الکترونیکی مجهز کنید . با در نظر گرفتن فضای رقابتی موجود در تجارت الکترونیک، ابزارهای نوین پرداخت آنلاین نقش موثری در رونق و توسعه کسب و کار خواهند داشت . لذا بهتر است درباره انواع درگاه پرداخت اینترنتی ، مزایا و امکانات این سرویس ها، اطلاعات کافی داشته باشید .

همان گونه که می دانید کسب و کارهای آنلاین روز به روز در حال افزایش و گسترش هستند . یکی از مهم ترین دغدغه های صاحبان کسب و کارها راحت کردن فرایند خرید از وب سایت برای مشتریان است . طی چند سال اخیر سیستم پرداخت اینترنتی در کشور خیلی پیشرفت کرده ، طوری که در کمتر از چند ساعت می توان پرداخت اینترنتی را فعال کرد .

در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم به اهمیت درگاه پرداخت الکترونیکی برای کسب و کارهای اینترنتی ، انواع درگاه و چگونگی استفاده از آن بپردازم . امیدوارم مورد استفاده و توجه علاقمندان قرار گیرد .

تعریف درگاه پرداخت یا Payment Gateway

وقتی مشتری قصد دارد هزینه محصول و خدمات را به صورت اینترنتی پرداخت کند بهترین گزینه این است که از درگاه های پرداخت آنلاین استفاده کنید . درگاه پرداخت این امکان را برای صاحبین کسب و کار فراهم می کند تا هزینه محصولات و خدمات را از طریق پایانه بانکی فقط با دریافت شماره کارت و رمز پویا بدون مراجعه حضوری مشتری به بانک یا فروشگاه دریافت کنند .

برای اینکه با واژه درگاه پرداخت و کاربردهایش آشنا شوید در ابتدا باید با مفهوم پرداخت اینترنتی آشنا شوید .  پرداخت اینترنتی به نوعی پرداخت می گویند که بدون مراجعه حضوری و با  شماره کارت بانکی صورت می پذیرد . برای انجام پرداخت اینترنتی لازم است در  وهله اول شماره کارت و  رمز دوم کارت خود را در اختیار داشته باشید تا اقدام به خرید خدمات مورد نیاز کنید .

اما ، درگاه پرداخت اینترنتی در واقع امر،  بستری مطمئن برای جا به جایی فرایند مالی بین صاحبان کسب و کار  اینترنتی و خریداران آنلاین، فراهم می سازد . اگر دارای کسب و کار اینترنتی  باشید، حتما با درگاه پرداخت آشنا هستید و می دانید که از این طریق می  توانید، مبلغ فروش خدماتتان به کاربران اینترنتی را دریافت نمایید .

لازم به ذکر است که Payment Gateway یا همان درگاه پرداخت، از طرفی منجر به تسهیل در روند اطلاعات بین فروشنده و  پردازنده می شود . به این صورت که اطلاعات اصلی و مهمی که مربوط به پورتال  پرداخت سایت فروشنده می باشد را به راحتی در اختیار بانک می گذارد . به عبارتی دیگر از این طریق، اجازه انجام خرید و فروش اینترنتی را برای کسب و کارهای آنلاین صادر می کند .

توجه کنید که سایت های پرداخت آنلاین ایران بسیار زیاد بوده و در ادامه برخی از آنها معرفی خواهند شد .

ویژگی های درگاه های پرداخت آنلاین

بعد از تعریف و شناخت درگاه های پرداخت الکترونیکی این سوال مطرح می شود که این درگاهها چه ویژگی هایی دارند . برخی از مهم ترین ویژگی های درگاه پرداخت اینترنتی فهرست وار عبارتند از :

– احراز هویت سریع و فعال سازی در کمتر از چند ساعت .

– امکان خرید، پرداخت قبوض، شارژ سریع سیم کارت تلفن همراه .

–  پرداخت قبوض .

– سامانه گزارشگیری آنلاین .

–  ارائه وب سرویس، نمایش گزارش تراکنش ها به صورت آنلاین .

– قابلیت انجام عملیات خرید با شناسه اختصاصی .

–  پیاده سازی آسان و سریع در انواع محیط های مدیریت محتوا مثل وردپرس .

– فراهم کردن پیاده سازی در سیستم هایی که بر پایه net. و java هستند .

– امکان استفاده از نشان اختصاصی توسط پذیرنده .

– امکان استفاده از درگاه امن .

– ثبت نام و رهگیری دریافت درگاه کمتر از ۲۴ ساعت .

درگاه پرداخت اینترنتی , اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی در پیشرفت کسب و کارهای آنلاین , مزایای درگاه پرداخت برای کسب و کار کوچک

شیوه عمل درگاه پرداخت

تصور کنید که در خانه خود نشسته‌اید و بعد از بازدید از یک فروشگاه اینترنتی، اقدام به سفارش خرید وسیله‌  دلخواه خود ممی کنید . در این قسمت درگاه پرداخت برای اینکه عملیات خرید و  فروش به بهترین شکل صورت پذیرد و معامله انجام شود، کارهایی را انجام می‌دهد  که شامل موارد زیر می‌باشد: :

۱- رمز‌گذاری

زمانی که از طریق مرورگر اینترنتی اقدام به خرید می‌نکنید و به قسمت درگاه پرداخت اینترنتی برای انجام مراحل مربوط به فرایند پرداخت می‌روید، مرورگرتان اقدام به رمزگذاری داده هایی می‌نماید که بین شما و وب‌سایت فروشنده، منتقل می‌شود . بعد از انجام این مرحله‌، درگاه پرداخت اقدام به ارسال داده‌های رمزگذاری شده به پردازنده‌های پرداخت یکی از بانک هایی می‌کند که  فروشنده از آن استفاده می‌کند .

۲- درخواست مجوز

بعد از انجام مراحل رمزگذاری داده‌ها و ارسال آن به پردازشگر بانک مورد استفاده‌ فروشنده، تمامی داده‌های رمزگذاری شده به بانکی ارسال می‌شود که صادرکننده‌ کارت بانکی خریدار می‌باشد . در این مرحله، بانک ارائه‌دهنده‌ کارت بانکی، اقدام به بررسی و تحلیل داده‌های رمزگذاری شده کرده و آن را طبق اطلاعات به دست‌آمده، رد یا قبول می‌کند .

۳- ثبت سفارش

بعد  از قبول شدن مجوز و اخذ و دریافت آن، پردازشگر بانک مورد استفاده‌ فروشنده، اقدام به ارسال مجوز به درگاه پرداخت می‌نماید . در این مرحله، درگاه پرداخت مجوز را دریافت و بلافاصله آن را به پردازشگر پرداخت بانک مربوط، منتقل می‌کند و در نهایت امر، سفارش ثبت و فروشنده اقدام به تایید آن میکند .

تمامی این سه مرحله که شامل رمزگذاری، درخواست مجوز و ثبت سفارش می‌باشد‌‌‌، در کسری از ثانیه انجام می‌پذیرد و معامله بین طرفین صورت می‌گیرد . شاید در ابتدا این مراحل بسیار پیچیده و طولانی تلقی شود، اما باید دانست که این مراحل برای صورت گرفتن تراکنشی شفاف و واضح انجام می‌شود .

لازم به ذکر است که خرید و فروش اینترنتی زمانی به درستی انجام می‌پذیرد، که فروشنده فروشگاه اینترنتی، اقدام به ارسال کالای سفارش‌داده‌شده توسط خریدار، به صورت کامل و دقیقا مطابق و با سفارش انجام شده، نماید .

راهکار اعتماد به درگاه های پرداخت

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که کدام درگاه را برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید، حتما آن را از لحاظ امنیت بررسی کنید . این کار خطرات احتمالی را کاهش می دهد . لذا به نکات کلیدی زیر توجه کنید :

۱- هنگام اتصال به صفحه پرداخت از طریق آدرس بار مرورگر مطمئن شوید از پروتکل امن https به‌جای پروتکل نا امن http استفاده می‌ شود .

۲- صفحه‌ های پرداخت باید شامل صفحه‌ کلید مجازی باشند و با هر بار رفرش صفحه‌ کلید مجازی جابجا شوند .

۳- همچنین می‌ توانید از طریق این آدرس اینترنتی (https://bank.iranf1.ir) از صحت سایت ارائه‌ دهنده سرویس پرداخت مطمئن شوید .

مزایای درگاه پرداخت برای کسب و کارهای اینترنتی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های کسب‌و‌کارهای اینترنتی، انجام تراکنش و دریافت وجه از مشتری است . قبلا بسیاری از کسب‌و‌کارهای نوپا و اکثر فروشگاه‌های اینترنتی از روش مرسوم کارت به کارت استفاده می‌کردند . اما روش کارت به کارت دیگر مناسب نیست و برای رشد کسب و کارهای آنلاین ، گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی حیاتی می باشد . اصولا یکی از راههای افزایش فروش موفق و کسب درآمد اینترنتی پایدار وجود همین درگاههای پرداخت است .

استفاده از درگاه پرداخت الکترونیکی دارای مزایای زیر است :

۱- جلب اعتماد مشتریان

اصلی‌ترین هدف صاحبان کسب و کارها در بازارهای مجازی، جذب مخاطب است . یکی از عواملی که به شکل چشمگیری کمک خواهد کرد تا مشتریان بی‌تری جذب کنید، فرآیند اعتمادسازی است . یکی از راهکارهای ایجاد اعتماد در مشتریان، به ویژه برای کسب و کارهای کوچک، استفاده از درگاه پرداخت است .

با تجهیز کسب و کار به درگاه بانکی، در هر پلتفرمی که مشغول فعالیت تجاری هستید، می‌توانید فرآیند پرداخت وجه توسط مشتری را تا حد زیادی شفاف نمایید و از این طریق اعتماد بیش‌تری را جلب کنید .

۲- سهولت و امنیت تراکنش‌ها

مشتریان بالقوه‌‌ موجود در بازارهای مجازی، عموما به دنبال سهولت کارها در فرآیند خریدشان هستند . بنابراین برای جذب مخاطب بیشتر همواره باید به دنبال تسهیل فرآیند مراحل خرید باشید . استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی، موجب می‌شود یکی از حساس‌ترین مراحل خرید اینترنتی برای مشتریان بسیار ساده انجام شود .

از طرفی مشتریان در خریدهای اینترنتی همواره دغدغه‌ پرداختی امن را دارند . از ویژگی‌های برجسته‌ درگاه پرداخت اینترنتی، امنیت فرآیند پرداخت است . استفاده از درگاه پرداخت برای کسب و کار اینترنتی ، امنیت و سهولت فرآیند خرید را تضمین می‌کند .

۳- مدیریت مالی تراکنش‌ها

پنل مدیریتی درگاه پرداخت اینترنتی امکاناتی دارد که کمک می‌کند بر روی مراودات مالی کسب و کارتان اشراف بهتری داشته باشید . همچنین از طریق این سرویس می‌توانید گزارش‌های متنوعی از تراکنش‌های انجام شده تهیه کنید . این گزارش‌ها سبب‌ساز مدیریت مالی دقیق‌تری خواهند بود .

با اشراف دقیق به تراکنش‌های انجام شده‌ هفتگی و ماهیانه، به آنالیز فروش دقیقی دست خواهید یافت . این آنالیز فروش در نهایت شما را از ضعف و قوت‌های شیوه‌های فروش در کسب و کارتان آگاه خواهد کرد .

۴- سقف بلند پرداخت آنلاین

اگر از درگاه پرداخت برای کسب و کارتان استفاده می‌کنید، دیگر نگرانی بابت سقف پرداختی مشتری‌ها نخواهید داشت .

۵- حرفه ای جلوه دادن کسب و کار

در رقابت تنگاتنگ کسب و کارهای مجازی، مشتری‌ها به صورت ناخودآگاه به سمت محصولات یا خدمات برندی جذب می‌شوند که حرفه‌ای‌تر عمل می‌کند . استفاده از ابزارهای نوین الکترونیکی مانند درگاه پرداخت در اشکال گوناگونش، یکی از عواملی است که کسب و کارها را حرفه‌ای‌تر جلوه خواهد داد.

۶- بانک‌ اطلاعات مشتری

دسترسی به اطلاعات مشتری برای کسب و کاری که در بستر اینترنت راه‌اندازی شده، فوق‌العاده با اهمیت است . هنگامی که مشتری از درگاه پرداخت استفاده می‌کند، در واقع اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می گیرد که بعدها می‌تواند در فرآیند بازاریابی بسیار کاربردی باشد .

اطلاعاتی مانند شماره موبایل و ایمیل در این میان از اهمیت بیش‌تری نیز برخوردار است . زیرا در بزنگاه‌های مختلف می‌توانید بر اساس دسته‌بندی از پیش تعیین شده‌ای پیام‌های تبلیغاتی و فراخوان‌های خود را از این دو طریق به دست مشتریان‌تان برسانید . دسترسی به اطلاعات مشتری در نهایت می‌تواند به گشودن مسیر بهتری برای بازاریابی کسب و کارتان ختم شود .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  روش های افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی

۷- امکانات جانبی جذاب

سرویس های پرداخت اینترنتی، امکانات جانبی جذابی هم در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار می دهند . فرضا می‌توان با ارسال فاکتور آنلاین به مشتریان‌، یک تعامل سازنده با آن‌ها داشت و با یک تیر دو نشان بزنید . یعنی علاوه‌بر این‌که لینک پرداخت را در اختیار مشتری قرار می‌دهید، در عین‌حال نوعی بازاریابی اینترنتی نیز کرده‌اید .

همچنین از طریق ساخت آیتم مالی امکان تبلیغات و بازاریابی برای کسب و کارتان وجود دارد. آپشن‌های تازه، جشنواره‌های تخفیف و موعد رسیدن محصولات جدید و مواردی از این قبیل را در یک آیتم مالی گنجانده و در اختیار مشتریان قرار خواهید داد .

درگاه پرداخت آنلاین روشی نوین است که در کنار هدف اصلی یعنی ایجاد بستری امن برای دریافت و پرداخت وجه، با امکاناتی جانبی، در نهایت به توسعه و رونق کسب و کارهای اینترنتی کمک خواهد کرد .

۸- سایر مزایای درگاه پرداخت

می توان انواع تراکنش های مربوط به خرید، پرداخت قبض به صورت تکی و گروهی،  شارژ نمودن سیم کارت های اعتباری و غیره را به سرعت و در هر زمانی توسط  درگاه پرداخت، انجام داد . این درگاه ها این امکان را فراهم می  آورد تا با استفاده از شناسه شخصی به خرید بپردازید .

می  توانید درگاه های پرداخت را به راحتی هرچه تمام در تمامی محیط های مدیریت  محتوای تحت (cms) و همچنین محیط های net و java، نصب و اجرا کنید . به  علاوه می توانید در وقت و هزینه خود نهایت صرفه جویی را به عمل آورده و  صورتی بسیار راحت و ساده اقدام به پرداخت هزینه های مربوطه نمایید .

انواع درگاه پرداخت اینترنتی

مدیران کسب و کارهای اینترنتی برای فروشگاه های خود می توانند از دو طریق از درگاه های پرداخت، استفاده کنند . درگاه های پرداخت اینترنتی عبارتند از :

۱- درگاه پرداخت مستقیم بانکی

در  این روش، افرادی که در زمینه کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین فعالیت دارند به طور کاملا مستقیم در ازای دریافت سیستم پرداخت الکترونی با بانک  ها قرارداد می بندند . هنگامی که مشتریان اقدام به خرید از فروشگاه های اینترنتی صاحبان کسب و کار می کنند، مبلغ این خرید از طریق شماره کارت بانکی و رمز دوم خود به حساب صاحب فروشگاه اینترنتی واریز می نمایند . سپس بانک عین همان مبلغ را بعد از تایید اعتبار مستقیم به حساب فروشنده وارد می کند .

بانک ها بسته به نوع قراردادی که با صاحبان فروشگاه های اینترنتی می  بندند، ممکن است که در قبال آن هزینه و یا کارمزد دریافت نمایند یا دریافت نکنند . این قرارداد مناسب کسب و کارهایی می باشد که در طول روز تراکنش مالی زیادی دارند . همچنین مناسب برای فروشگاه های بزرگ و دارای ثبات مالی بالا می باشد . در این نوع قرارداد، انتقال و دریافت وجه فقط در همان بانکی صورت می  پذیرد که قرارداد بسته شده است .

شرکت های درگاه پرداخت مستقیم

درحال حاضر شرکت های دارنده درگاه مستقیم ۱۲ تا هستند که به آن ها شرکت های PSP می گویند . PSP شرکت های هستند که از طرف بانک مرکزی مجاز به دریافت درگاه اینترنتی شده اند .

شرکت های مجاز به ارائه درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم از طرف بانک مرکزی عبارتند از :

مبنا کارت آریا

فن آوا کارت

ایران کیش

شرکت پرداخت نوین آرین

الکترونیک سامان

الکترونیک کارت دماوند

آسان پرداخت پرشین

به پرداخت ملت

الکترونیک پاسارگاد

تجارت الکترونیک پارسیان

سایان کارت

نوین داده ورزی سداد

راه های دریافت درگاه پرداخت آنلاین مستقیم

اگر قصد دارید اقدام به دریافت درگاه های پرداخت اینترنتی مستقیم کنید لازم  است در درجه اول هیچ گونه ممنوعیتی از طرف نظام بانکداری، نداشته باشید . دریافت این سرویس به صورت آنلاین و مجازی انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری به بانک ندارد .

شرکت های ارائه دهنده سرویس درگاه مستقیم که PSP نام دارند ۱۲ تا هستند که فهرست آنها در بالا آمده است و زیر نظر بانک های معتبر فعالیت می کنند . باید در یکی از این ۱۲ شرکت حساب بانکی داشته باشید، سپس با مراجعه به شرکت  PSP درخواست خود را ثبت کنید .

دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی، یکی دیگر از ملزوماتی است که  باید  داشته باشید . لذا باید در سایت (http://enamad.ir) نماد الکترونیکی خود را دریافت کنید . پس از تکمیل مدارک درخواست شما توسط شرکت بررسی می شود و در صورت مورد تایید کارشناسان شرکت درگاه پرداخت مستقیم در اختیارتان قرار می گیرد .

همچنین مستلزم به رعایت قوانین مربوط به تجارت الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران، می باشید که بسیار لازم و ضروری است . علاوه  بر تمامی این ها، باید مجوزهای معتبر شغلی حقوقی و یا حقیقی که مرتبط با فعالیت تان می باشد را داشته باشید .

۲- استفاده از درگاه پرداخت واسط

در  این روش صاحبان کسب و کارها با بانک ها به طور مستقیم درگیر نمی شوند . بلکه فروشگاه های اینترنتی با شرکت هایی که به صورت واسط بین بانک ها می باشند و معتبر  هستند، قرارداد می بندند . فروشگاه ها با انعقاد قرارداد بین خود و این شرکت های واسط، از یک درگاه پرداخت غیر مستقیم برای خود بهره می گیرند .

هنگامی  که مشتری اقدام به خرید می کند، در ابتدا هزینه پرداخت به  حساب شرکت واسط منتقل شده و بعد از طریق این شرکت به حساب اصلی فروشنده  منتقل می شود . البته توجه کنید  که تمامی این شرکت ها در ازای کاری که انجام می دهند اقدام به دریافت  کارمزد از صاحبان کسب و کار اینترنتی می کنند . اما کارمزدی که دریافت می کنند  بسیار کم و اندک می باشد.

لازم به ذکر است که صاحبان فروشگاه های اینترنتی  برای اینکه از هرگونه خطا و یا عدم سرویس دهی دور باشند، باید با چند بانک معتبر به طور همزمان قرارداد ببندند . برای فروشگاه های اینترنتی کوچک قرارداد مستقیم با بانک ها به صرفه نیست . لذا مناسب ترین گزینه استفاده از شرکت های  واسط برای پرداخت های اینترنتی می باشد . اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی پایدار و مستمر هستید باید این موارد را لحاظ کنید .

شیوه درگاه بانکی غیر مستقیم (واسط)

اگر سایت تان نماد اعتماد الکترونیکی نداشته باشد باید از طریق سایت واسط به بانک وصل شوید . مشتری برای پرداخت ابتدا به سایت واسط وصل شده و سپس به بانک اصلی متصل می شود . گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی کاری زمانبر است اما برای گرفتن درگاه غیر مستقیم فقط اسکن شناسنامه و کارت ملی کافی است .

دریافت درگاه پرداخت واسط بسیار ساده و کوتاه است . کافی است به یکی از سایت های شرکت های واسط مراجعه کنید و فرم درخواست درگاه را پر کنید . بعد از تایید مدارک و احراز هویت می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن درگاه پرداخت غیر مستقیم را دریافت کنید .

اگر وقت و حوصله لازم برای به انجام رسانیدن مراحل اخذ و دریافت درگاه پرداخت اینترنتی به صورت مستقیم را ندارید، می توانید از امکانات درگاه های  پرداخت واسط، استفاده کنید . چنانچه دارای کسب و کارهایی هستید که با شبکه های اجتماعی همچون تلگرام و اینستاگرام مرتبط است، می توانید از درگاه های  پرداخت واسط در صفحه مختص به خود استفاده نمایید .

علاوه بر تمامی این نکات با  استفاده از این نوع درگاه می توانید به ساخت فرم، ساخت فروشگاه و غیره نیز  بپردازید و در این راستا از آن بهره مند شوید .

ویژگی ها درگاه پرداخت واسط

ویژگی  های زیادی از جمله عدم احتیاج به داشتن مجوز برای کسب و کار و یا فعال  سازی درگاه در کمترین زمان ممکن، وجود دارد که افراد را مجاب به استفاده از درگاه  پرداخت واسط اینترنتی می نماید . علاوه بر این ها درگاه واسط این امکان را فراهم می آورد که به صورت کارت به کارت و یا پایا، اقدام به تسویه  حساب روزانه کنید .

همچنین ارائه لینک پرداخت و صفحه شخصی پرداخت یکی دیگر از مواردی است که موجب می شود این درگاه را به درگاه پرداخت مستقیم  ترجیح دهید . پشتیبانی راحت و همچنین قابلیت نصب  آسان این درگاه در مقابل درگاه مستقیم، برتری خاصی به آن بخشیده است .

مقایسه درگاه پرداخت مستقیم یا واسط

هر کدام از درگاه های مستقیم و یا واسط دارای معایب و مزایایی هستند . در مقام مقایسه می توان موارد زیر را برشمرد :

برای استفاده از درگاه مستقیم نیازمند به نماد اعتماد الکترونیک می باشید . نماد اعتماد الکترونیکی نیز به هزینه نیازمند می باشد و هم نیازمند مراحل و پروسه های طولانی است که بسیار زمان بر است و مورد پسند بسیاری از کاربران نیست . البته لازم به ذکر است که به کار بردن نماد اعتماد الکترونیک کاملا به وب سایت های مختلف و شرایطی که در آن  فعالیت می کنند، بستگی دارد و می توانند تصمیم بگیرند که از آن استفاده نمایند یا خیر .

با تمام این تفاسیر درگاه مستقیم، مزایایی نیز دارد که مهم ترین آن می توان به عدم افزودن کارمزد بر روی تراکنش های موجود اشاره کرد . این امر برای درگاه های واسط نیازمند دریافت کارمزد می باشد که بر روی تمامی تراکنش های مستقیم و غیر مستقیم اعمال می شود . علاوه بر این درگاه پرداخت مستقیم امکان واریز خودکار به حساب را دارد که به صورت خودکار پس از ۲۴ ساعت(برای روزهای کاری) هزینه واریزی از طریق درگاه به حساب واریز خواهد شد . در صورتی که در درگاه پرداخت واسط اولا باید یک حد نصاب برای درخواست تسویه داشته باشید و ثانیا درخواست پرداخت را به سایت ارسال کنید .

یکی از مزایای درگاه واسط قرار گیری انواع امکانات و المان های گوناگون در برابر کاربران می  باشد که بتوانند برای جستجوی تراکنش های خود از آن ها استفاده نمایند . اگرچه این روزها با تغییر قانون، برای درگاه واسط نیاز به داشتن نماد اعتماد دارید ولی عملا هیچ قراردادی مورد نیاز نیست . ظرف مدت کمتر از ۱ ساعت می توانید درگاه خود را فعال و از آن استفاده کنید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اصطلاحات سایتهای کسب درآمد خارجی

درگاه پرداخت آنلاین برای اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام کاربران بسیاری دارد و امکان ارائه محصول و خدمات را بیشتر و بهتر برای صاحبان کسب و کار فراهم کرده است . اینستاگرام قابلیت فروشگاهی کردن را برای کاربران فراهم نموده طوری که با کلیک بر روی عکس، تگ قیمتی محصول نمایش داده می شود . اما این قابلیت برای کاربران ایرانی غیر فعال است و دریافت هزینه از مشتری را کمی با مشکل مواجه کرده است .

به طور کلی برای دریافت هزینه از مشتری شماره کارت به مشتری ارسال و مشتری از طریق کارت به کارت هزینه مورد نظر را واریز می کند . این کار زمان بر است و مدیریت حساب ها را برای صاحب فروشگاه سخت کرده است .

بانک ها با ارائه خدمات پرداخت این امکان را فراهم کرده اند که هر کسب و کار و هر شخص بتواند درگاه پرداخت داشته باشد . تا با یک لینک پرداخت اختصاصی با قابلیت هدایت مستقیم به درگاه بتوانند راحت تر حساب های خود را مدیریت کنند .

فقط با داشتن لینک پرداخت و قرار دادن آن در بایو و استوری و یا ارسال آن برای مشتری، مشتری را به درگاه پرداخت هدایت کنید . میتوانید این لینک را در هر شبکه اجتماعی که فعالیت می کنید و محصول خود را در آن می فروشید قرار دهید و مشتری را به درگاه پرداخت هدایت کنید . لذا این امکان شیوه کسب درآمد از اینستاگرام را کاملا متحول شده است .

نحوه دریافت درگاه پرداخت به صورت لینک برای اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی :

ابتدا در سایت های معتبر درخواست خود را ثبت کنید .

مدارک خود را در سایت آپلود کنید .

بعد تایید مدارک و احراز هویت لینک درگاه پرداخت در اختیارتان قرار می گیرد .

اهمیت درگاه پرداخت در اینستاگرام

داشتن درگاه پرداخت اینترنتی موجب افزایش اعتماد به پیج‌ های اینستاگرامی می شود . شرکت های پرداخت برای جلوگیری از کلاه برداری و ایجاد امنیت، کسب و کارها و کسانی که برای دریافت لینک درگاه پرداخت درخواست می دهند را احراز هویت می کند . با دریافت اطلاعات هویتی و مجوز های لازم، کسب و کار و شخص را مورد بررسی قرار می دهد .

به همین علت برای صاحبان کسب و کار اینستاگرامی داشتن درگاه پرداخت اینترنتی علاوه بر راحت تر کردن مدیریت حساب ها باعث جلب اعتماد بیشتر مشتری برای خرید می شود .

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی واسط

بهترین درگاه های پرداخت واسط اینترنتی

همانگونه که در بالا ذکر شد درگاه های پرداخت دارای دو نوع مستقیم و غیر مستقیم می باشند . در نوع مستقیم فقط می توانید از امکانات مربوط به پرداخت آنلاین بهره ببرید که تنها ویژگی این  درگاه می باشد . اما در مورد درگاه پرداخت غیر مستقیم وضع فرق می کند و شما می توانید از ویژگی ها و مزایای زیادی برای خود بهره ببرید . درگاه های پرداخت واسط با ایجاد فروشگاه هایی که اقدام به فروش محصولات و خدمات می نمایند، نیاز به ساخت سایت را برطرف کرده و احتیاجی به آن نخواهید داشت .

آنچه در مورد این مسأله مهم است، افزایش روز افزون سایت های واسط برای این امر  می باشد . با این حال سایت هایی وجود دارند که نسبت به بقیه عالی تر و با سابقه ای بیشتر می باشند که در ادامه معرفی می شوند . چنانچه مایل به اخذ درگاه پرداخت غیرمستقیم می باشید، بایستی در وهله اول در یکی از سایت های واسط، به دلخواه خود هر سایتی را که مدنظرتان است، عضو  شده و با پر کردن فرم های مربوط اقدام به ثبت نام نمایید . پس از پر کردن  فرم های مربوط و درج اطلاعات خود می توانید درگاه پرداخت را در کمتر از یک روز تحویل بگیرید .

برخی از مهم ترین سایت های درگاه پرداخت واسط برای اخذ درگاه پرداخت اینترنتی عبارتند از :

۱- زرین پال

امروزه با فراگیرشدن اینترنت و خریدهای آنلاین، استفاده از درگاه های پرداخت رواج  پیدا کرده است . یکی از درگاه های پیشگام در پرداخت آنلاین، زرین پال است که برای کلیه کسب و کارهای آنلاین و آفلاین گزینه بسیار مناسبی می باشد . زرین پال تمامی استانداردهای لازم برای پرداخت آنلاین را دارا بوده و ویژگی های خاص خود را دارد . از  جمله ویژگی ها و امکانات درگاه پرداخت زرین پال، می توان به موارد زیر  اشاره کرد :

– پشتیبانی ۲۴ ساعته .

– تضمین بازگشت وجه به خریدار .

– امنیت بسیار بالا

– بالاترین میزان تراکنش موفق

۲- پی دات آی آر

این  درگاه پرداخت یکی از درگاه های پرداخت مستقیم می باشد که به مجموعه سامان کیش تعلق دارد . در واقع امر پی دات آی آر همان درگاه پی لاین می باشد  که خیلی وقت پیش فیلتر شد و پی دات آی آر جایگزین آن شد . این درگاه دارای  پشتیبانی عالی می باشد و قابلیتی همچون ساخت کیف پول را دارد . درگاه  پرداخت پی دات آی آر، کارمزدی ۱ درصد را برای تمامی دارندگان درگاه های  واسطه و مستقیم، ارائه می دهد .

۳- نکست پی

با اینکه نکست پی نسبت به سایر درگاه ها دیرتر شروع  به کار کرد، اما توانست ظرف مدت اندکی پیشرفت کرده و به رشد قابل قبولی  دست یابد . این درگاه تا ۴۵ روز به صورت رایگان کارمزد ارائه می دهد و به صورت سریع تسویه می کند . این درگاه پرداخت اینترنتی دارای این توانایی می باشد که در صورت  بروز اختلال، پرداخت کننده را اتوماتیک وار به درگاه های دیگر هدایت کند .

۴- آی دی پی

از سایت آی دی پی، نمی توان این انتظار را داشت که به عنوان ابزاری برای پرداخت عمل نکند بلکه می توان از آن برای ایجاد  فروشگاه و پرداخت پول بین دو کاربر اینترنتی بهره برد . با استفاده از این  سایت می توانید یک عنوان دلخواه و مناسب برای صفحه پرداخت خود استفاده  نمایید . علاوه بر این می توانید از امکانات دیگرش، همچون ایجاد یک تصویر  پروفایل و یا آدرس اختصاصی برای صفحه خود استفاده کنید .

آی دی پی، دارای  قابلیت نمایش آیکن های شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و تلگرام می  باشد و این توانایی را دارد که فیلدها را به صورت اجباری و یا اختیاری، فعال یا غیر فعال نماید . آی دی پی دارای قابلیت تبدیل شماره کارت و یا شبا به ID می باشد .

همچنین می توانید در این درگاه پرداخت اینترنتی با استفاده از لینک سفارشی اقدام به ساخت فرم پرداخت نمایید . لازم به ذکر است که این  درگاه امکانات خود را توسعه داده و قابلیت این امر را دارد که از آن برای  سایت ها نیز استفاده شود . کارمزدی که این درگاه از مشتریان دریافت می  نماید، برابر با ۵۰۰ تومان است . می توانید با استفاده از درگاه پرداخت  idpay، حساب خود را به آیدی پی تبدیل کنید و در هر زمان و مکانی تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت را انجام دهید .

۵- پردانو

یکی از بهترین درگاه های اینترنتی موجود ، پردانو است که می تواند به طور همزمان به بیش از ۲۰ نوع درگاه اینترنتی دیگر  متصل شود . با استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه قادر خواهید بود اقدام به  پرداخت درون برنامه ای از  این درگاه کنید . از پرادنو می توان در هر دو نوع درگاه مستقیم و غیر  مستقیم بهره برد .

علاوه بر این درگاه پرادنو می تواند به وسیله تماس تلفنی و یا  تیکت پشتیبانی شود . یکی از ایرادهایی که متوجه پرادنو می باشد، تأخیر در  تسویه حساب هایی با مبلغی بیش از ۲۰۰ هزار تومان می باشد . در صورتی که  اکانت خود را به حساب کاربری ویژه تبدیل نمایید، می توانید از کارمزد رایگان در پردانو بهره ببرید .

۶- پی پینگ

با استفاده از پی پینگ می توانید، اقدام به پرداخت و  انتقال وجه توسط موبایل کنید . علاوه بر این، با  استفاده از پی پینگ می توانید اقدام به ساخت درگاه اینترنتی شخصی نمایید . ذکر این نکته حائز اهمیت است که، نمی توانید این درگاه را در سایت نصب کرده  و از آن بهره مند شوید . یکی از خصوصیات مهم این درگاه، استفاده از لینک های کوتاه پرداخت، برای انواع شبکه های مجازی ،همچون تلگرام، فیس بوک و  غیره می باشد که بسیار کاربردی و قابل استفاده می باشد .

سخن پایانی درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

در این مقاله سایت پول یابی تلاش شد تا تمام آنچه که در مورد درگاه های پرداخت اینترنتی لازم است، بیان شود . اگر کسب و کار اینترنتی تان (اعم از سایت یا پیج اینستاگرام و کانال تلگرام) سیستم پرداخت آنلاین ندارد حتما از همین حالا به فکر گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی باشید . راحت ترین شیوه این است که از درگاه های پرداخت واسط اینترنتی استفاده کنید .

از طریق درگاه پرداخت می توانید، اقدام به کسب درآمد اینترنتی و فروش محصولات و خدمات خود کنید . استفاده از این درگاه ها دارای مزایا و ویژگی های زیادی می  باشد که در این مقاله با برخی از آن ها آشنا شده اید . از آنجایی که تعداد فروشگاه های اینترنتی روز به روز در حال افزایش می باشد و دنیا به سمت و سوی استفاده از تکنولوژی های به روز و اینترنت حرکت می کند، استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی ضروری می باشد .

نکته آخر درگاه پرداخت اینترنتی اینکه ، این ابزارهای انتقال پول برای رشد و توسعه کسب و کارها و استمرار کسب درآمد اینترنتی پایدار ، حیاتی می باشند . لذا صاحبان کسب و کارهای اینترنتی باید نحوه کار و عملکرد این درگاه ها را فراگرفته و از آنها در زمینه خرید و  فروش خودشان بهره ببرند . استفاده از درگاه های پرداخت کاملاً رایگان  بوده و جز در مواردی خاص، هیچگونه کارمزدی از مشتریان گرفته نمی شود .

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.