اهمیت کارت ویزیت در کسب درآمد

برای کسب درآمد بیشتر و توسعه کسب و کار باید به برخی لوازم و ابزارها توجه خاصی داشته باشید که یکی از اینها کارت ویزیت است. در اهمیت کارت ویزیت در کسب درآمد همین بس که می گویند شناسنامه و معرف کسب و کار می باشد و به همین دلیل در سالهای اخیر توجه خاصی به کارت ویزیت می شود.

به دلیل کارکردهای مختلف کارت ویزیت و نیز آشنایی با اهمیت کارت ویزیت در کسب درآمد به ویژه اینترنتی، در سایت پول یابی به آن پرداخته می شود امیدوارم مورد استفاده شما قرار بگیرید.

اهمیت کارت ویزیت در کسب درآمد

همان طور که در بالا درباره کارت ویزیت گفته شد، کارت شناسایی و معرف کسب و کارتان می باشد و ساختار، طراحی و شیوه ارائه آن، بیانگر شخصیت و  رفتارتان در کسب و کار و تجارت است. طراحی بد و یا نامناسب آن چه بسا که به کسب و کارتان ضربه بزند.

برندهای معروف در جهان به ویژه آنهایی که در زمینه اقتصادی و بازرگانی فعالیت دارند به شیوه طراحی، نوع رنگ، انتخاب لوگو و طراحی داخل آن توجه خاص دارند وعلاوه بر طراحان و گرافیست ها برخی از برندها از بازاریابان حرفه ای و روانشناسان برای تاثیرگذاری بیشتر کمک می گیرند تا بهترین اثربخشی را در کارت ویزیت اعمال کنند.

تاریخچه کارت ویزیت

قبل از استفاده از کارت ویزیت افراد با استفاده از برگه ها و یا سندها برای معرفی کسب و کار خود استفاده می کردند ولی به شکل مدرن و امروزی چند قرن طول کشید تا به این حالت معرفی شود. اولین بار در قرن هفدهم میلادی در اروپا از کارت ویزیت با کارایی متفاوت استفاده شد. افراد ثروتمند وقتی از سفر طولانی به شهرشان بر می گشتند از این طریق بازگشت خودشان را اطلاع می دادند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  رقابت در کسب و کار اینترنتی

در قرن نوزدهم کم کم طبقات متوسط جامعه از این ابزار برای معرفی خود استفاده کردند. افراد برای دیدار با آقا و یا خانم  یک خانه، کارت خود را به مستخدم آن خانه می دادند تا مجوز صدور دیدار از سوی صاحبخانه صادر شود. در کشور انگلستان اولین بار از کارت ویزیت به عنوان ابزاری برای معرفی خدمات تجاری و بازرگانی استفاده شد و بعد از آن در کل جهان فراگیر شد.

کارت ویزیت ، امهیت کارت ویزیت ، کارت ویزیت در کسب درآمد

نکات مهم در طراحی و ارائه کارت ویزیت

کارت ویزیت در واقع معرف کسب و کارتان و همچنین شخصیت و رفتارتان است لذا باید نکات زیر را درباره کارت ویزیت رعایت کنید:

– همراه داشتن دائمی کارت ویزیت:

کارت ویزیت ابزار معرفی کسب و کارتان است لذا باید همیشه همراهتان باشد و بهتر است از کیف مخصوص کارت برای نگهداری آن استفاده کنید. کارت تان باید تمیز و پاک باشد.

– یادداشت نکردن روی کارت ویزیت

اگر کسی به شما کارت ویزیت دارد در مقابل چشمش روی کارت چیزی یادداشت نکنید و با احترام آن را گرفته و در جیب خودتان قرار دهید.

– عدم جستجوی کارت ویزیت در جیبتان

زمانی که فردی از شما کارت ویزیت خواست و یا خود شما تمایل به دادن کارت ویزیت دارید تمام جیب هایتان را جستجو نکنید و اگر مجبور به این کار هستید محتویات داخل جیب را بیرون نیاورید . بهتر است همیشه یک جای مشخص در لباستان را برای کارت ویزیت اختصاص دهید تا بلافاصله آن را بیرون آورده به طرف مقابلتان بدهید.

– شیوه تبادل کارت ویزیت

اگر لازم است از شخصی کارت ویزیت بگیرید با احترام دریافت کنید و ابتدا نام و سمت فرد و اسم شرکت را بلند بخوانید و بعد کارت ویزیت را درون کیف یا جیب خود قرار دهید، سپس کارت ویزیت خود را به فرد مقابل تقدیم کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مهارت‌های راه‌اندازی کسب درآمد شخصی

– طراحی مناسب کارت ویزیت

بهتر است برای طراحی کارت ویزیت آن را به موسسات گرافیکی واگذار کنید و تلاش کنید تا رنگ کارت، متن نوشته ، فونت به کار رفته در آن، اندازه و جنس و… متناسب با کسب و کار بوده و تاثیرگذاری و زیبایی بصری لازم را داشته باشد.

– درج مشخصات کامل

اندازه کارت ویزیت کوچک بوده لذا در حجم کم شما باید اطلاعات مفیدی از خودتان در آن ارائه دهید. ضمن درج کامل نام شرکت و برند، نام و نام خانوادگی ، شماره تلفن شرکت و نیز شماره موبایل تماس با مدیر، ایمیل، نشانی سایت ، آدرس شرکت را حتما ذکر کنید در صورت لازم، شعار کسب و کار یا شرکت هم نوشته شود. از شلوغ کردن زیاد کارت ویزیت پرهیز کنید.

سخن پایانی درباره کارت ویزیت

کارت ویزیت همه چیز کسب و کارتان نیست و چه بسا افرادی که بعد از گرفتن کارت ویزیت، ممکن است ، آن را دور بیندازند اما شما باید در طراحی آن دقت لازم را داشته باشید چون کارت ویزیت معرفی کننده شما به دیگران و به عنوان یک ابزار ارتباطی قدیمی تاثیرگذار در کسب و کار و تجارت می باشد.

چه بسا افراد نام شرکت و یا کسب و کارتان را فراموش کنند و یا نشانی و شماره تلفن و آدرس اینترنتی شما را ندانند و با مشاهده کارت ویزیت این امکان برایشان فراهم شود پس در طراحی و ارائه آن نهایت دقت را داشته و به عنوان ابزار کارآمد از آن در توسعه کسب و کارتان استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.