ویژگی برند شخصی

وقتی صحبت از ویژگی برند شخصی یا پرسونال برندینگ می شود ممکن است ذهنمان بی اختیار به سمت لوگو ، ترکیب رنگ ها ، المان های گرافیکی و مشابه اینها برود در حالی که برند هیچ کدام از اینها نیست . برند چیزی فراتر و والاتر از اینهاست برند همان چیزی است که در سایت می نویسید ، برند چیزی که مشتری می خواهد و یا نحوه برخورد و ارتباط با مشتری است .

برند مجموعه اعمال ، رفتار ، کردار و اندیشه های شماست و به هر آنچه که فکر می کنید را در برند اعمال و اجرایی می کنید. در مقابل ، حس ، علاقه و خاطره خوشی است که مخاطب و مشتری از کسب و کارتان در وجودش دارد. برند مجموعه موارد بالا و حتی بسیار بیشتر و فراتر از همه آنهاست هویت و روح کسب و کارتان را در بر می گیرد . به دلیل اهمیت برند شخصی یا پرسونال برندینگ در کسب و کار ، در سایت پول یابی تصمیم گرفتم تا به معرفی و ویژگی برند شخصی بپردازم

ویژگی برند شخصی یا پرسونال برندینگ

اگر گفته شود که برنده شخصی مانند موجود زنده حیات دارد و نفس می کشد و حتی رشد می کند سخن گزافی نیست. پرسونال برندینگ خیلی شبیه موجود زنده در حال رشد است. تعریف درست از آن، توسط افرادی که کسب و کارتان را دوست دارند وعاشقتان هستند و یا حتی از شما بدشان می آید هم ارائه می شود. یک برند را با استفاده از ربات ها و یا الگوریتم ها به هیچ وجه نمی توان تولید کرد.

البته در برند شخصی می توان از آنالیز داده ها، تجزیه و تحلیل های محتوایی و پژوهش های کاربردی استفاده کرد و چشم انداز و ماموریت اصلی آن را در آینده در نظر داشت. با این حال باید توجه کنید که در بحث برندینگ شخصی، کسی که وضعیت خود را در سایت ها ، پیچ های شبکه های اجتماعی مختلف به روز رسانی می کند یک انسان می باشد و کسی که قرار است آن را بخواند هم یک انسان است . این راز بزرگ و عجیب برند می باشد.

به همین دلیل است که، هر کسب و کاری باید هر زودتر بتواند تبدیل شدن به یک برند شخصی و نیاز به الهام بخشی واقعی و برقراری ارتباط با مخاطبان خود را اجرایی کند تا زودتر نتیجه آن را مشاهده کند. به عبارت دقیق تر هر چقدر که شبکه های اجتماعی را بیشتر به DNA شرکت و کسب و کارتان متصل کنید، بیشتر و سریع تر  پیشرفت می کنید.

تعریف برندسازی شخصی personal branding

از ظاهر اصطلاح برندسازی شخصی یا  پرسونال برندینگ اینگونه می توان استنباط کرد که تعریف خیلی سختی نداشته باشد. همان‌طور که از یک کسب و کار اینترنتی و یا واقعی و یا محصول و خدمات،  برند تجاری می‌‌سازیم که نه ‌تنها معروف و شناخته شده است، که در بین مخاطبان و مشتریان دارای ارزش و اعتبارمی باشد و از آن به عنوان یک نام تجاری شناخته شده و مطمئن یاد می‌کنند، برندسازی شخصی نیز اینگونه است.

 در برندسازی شخصی ، شما روی خودتان تمرکز داشته و کار می‌کنید و مهمترین موضوعی که باید به آن توجه کنید پیشرفت و ارتقای خودتان است. در حقیقت در برندسازی شخصی این نام شماست که به عنوان برند برجسته شده و می‌درخشد و در بین کاربران اعتبار و ارزش کسب می‌کند. ضمن اینکه پرسونال برندینگ موجب  می‌شود مانند برندسازی تجاری درآمد شما از نام و اعتبار برندتان به دست آید.

برند شخصی ، ویژگی برند شخصی ، پرسونال برندینگ ، تعریف برند شخصی
با ترسیم چشم انداز بلندمدت و هدف برای کسب و کار خود ، به طور مستمر برند شخصی خود را رشد دهید.

هر کسی می تواند با برندسای شخصی ذهنیت مخاطبان را نسبت به خود هدایت کند و روی فکر و رفتار آنها نفوذ پیدا کند. حتی می تواند مانند برندهای تجاری و کسب و کارها ، برای خود نام و نشان تجاری، داستان برند و حتی هویت سمعی – بصری و سازمانی ایجاد کند.

انواع ویژگی برند شخصی

قبل از هر چیز باید بدانیم که ویژگی ارزشمند و مزایای برندسازی برای کسب درآمد بر کسی پوشیده نیست و برند شخصی هم از این قاعده مستنثی نیست. برای پرسونال برندینگ ویژگی های متعددی ذکر می کنند که اگر بخواهیم در اینجا فهرست کنیم به دهها و شاید صد ویژگی برسد لذا به راحتی نمی توان آن در یک لیست محدود و کوچک تعریف کرد و گنجاند. ولی طبق ضرب المثل مشت نمونه خروار است در اینجا برای آشنایی به چند ویژگی برند شخصی که شاخص و برجسته هستند می پردازم .

مهم ترین ویژگی پرسونال برندینگ عبارتند از :

۱- مثل انسان فکر می کند.

اولین ویژگی برند شخصی این است که مانند انسان فکر می کند. ممکن است سوال کنید چگونه برند ها قابلیت فکر کردن دارند؟ می توان گفت که بله برندها این قابلیت را دارند. برند های شخصی ، آدم هایی را در درون خود دارند، پس مثل انسان ها فکر می کنند، و فقط یک حساب بانکی یا ساختمان تجاری و یا کالا و محصول فیزیکی نیستند.

دقیقا برندهای شخصی به چیز هایی فکر می کنند که یک انسان واقعی در طول روز و در زندگی روزمره به آنها فکر می کند. مسائلی مثل خوابیدن ، استراحت کردن ،خوردن و آشامیدن، دوست داشتن و باور داشتن ، عاشق شدن برایش طبیعی است . پس برند شخصی بر خلاف تصور عمومی ، مثل انسان فکر می کند و از این قاعده مستثنی نیست.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه کار بیت کوین

۲-  اهمیت دادن به انسان ها

برند شخصی به تمام انسان هایی که با آن ها در تعامل و ارتباط هستند اهمیت می دهد و برایشان اعتبار بالایی قائل است . این که انسان ها در چه حالتی هستند آیا خوشحال، ناراحت، راضی، خنثی، گرسنه و یا سیر هستند، برای برند شخصی دارای اهمیت بوده و خود را انگار جزیی از آنها و همراه و همگام با آنها می داند.

به دلیل همین ارزش و اعتباری که برای انسان ها قائل است دغدغه اش خواسته ونیاز انسان ها می باشد. برند ها به نیاز های انسان ها، خواسته ها، مشکلات ، آرزوها، و تمایلات درونیشان اهمیت می دهند و با آن ها بر اساس ارزش های واقعی و حقیقی برخورد می کنند، نه بر اساس تکنیک های بازاریابی بی معنی و تجاری منفعت طلبانه . انسان از هر چیزی برایشان با اهمیت تر است.

۳-  اعتبار قائل شدن برای روابط انسانی

پرسونال برندینگ به مردم بیشتر از پول ، کسب ثروت و قدرت اهمیت می دهد. برند های شخصی حاضر نیستند به خاطر پول و ثروت روابط والای انسانی خود را تحت الشعاع قرار دهند و یا آن را به سطح منفعت طلبی مالی تنزل دهند. برندهای شخصی به خوبی می دانند که سرمایه گذاری روی انسان ها تنها راه پیشِ رو برای موفقیت است و این که ارتباطات خوب، هم قالب و هم چاشنی کسب و کار، عامل موفقیت شخصی و موفقیت حرفه ای است.

به دلیل شخصیت بالا و پرستیژ ممتاز برند شخصی می باشد که هیچ گاه او را در حال خرید فالوور فیک اینستاگرام یا ممبر فیک تلگرام نخواهید دید، او فقط و فقط  به انسان های واقعی بها و ارزش می دهد تا به این طریق ، ارتباطات انسانی و تعاملات معتبر به دست بیاورد. همه کارش از روی صداقت و برای انسان های واقعی می باشد.

۴-  گوش دادن برند شخصی به سایر انسان ها

برند شخصی نمونه کامل ضرب المثل ، کم گوی و گزیده گوی چون دُر است بیشتر از آن که حرف بزند، گوش می کند. وقتی که ضرورتی را برای صحبت کردن حس کند، حرف می زند، اما همیشه یک گوش برای شنیدن این که مخاطبان، مشتریان، شرکا و ذی نفعانش چه می گویند، دارد. هیج نگرانی نباید برای مخاطبانش وجود داشته چون همیشه آمادگی شنیدن حرفهایشان را دارد.

برند شخصی به خوبی می داند که تحلیل گوگل آنالیز و تجزیه و تحلیل داده های وب سایتش معدن طلا و حتی فراتر از آن ، معدن غنی الماس هستند، و از این داده های ارزشمند برای پیشرفت کارش استفاده می کند تا در مورد مخاطبانش یاد بگیرد و آن ها را بهتر و بیشتر بشناسد.

۵-  صحبت کردن مثل سایر انسان ها

برند شخصی مثل همه انسان های عادی و معمولی که با آنها سرو کار دارید هست ، صحبت می کند و تعامل سازنده دارد هرگز برند شخصی مانند ماشین و ربات ها صحبت نمی کند و خشک ، بی روح و برنامه ریزی شده سیستمی نیست. او به زبانی صحبت می کند که انسان های دیگر به آن زبان می خوانند، گوش می دهند و درک می کنند دقیقا مثل افراد عادی عمل و رفتار می کند.

۶-  داشتن شخصیت خاص و منحصر به فرد

اگر از شما بپرسند که شخصیت برند شخصی شما چیست؟ آیا اهداف جدی دارد؟ آیا سرگرم کننده و شوخ است؟ آیا با زندگی روزمره مردم درگیر می شود؟ آیا متعالی و الهام بخش دیگران است؟ و یا همه این موارد و یا مکارم اخلاقی بیشتر از اینها را در بر می گیرد؟ برند شخصی شما در عین حالی که مانند سایرین است اما هویت منحصر به فرد خود را دارد که الهام بخش و تعالی دهنده مخاطبانش است و با آن ها از این طریق ارتباط برقرار می کند چیزی مثل او و برابرش وجود ندارد چون خاص و منحصر به فرد است.

۷- نشان دادن انسان بودن

برند شخصی هیچ ترسی ندارد که شخصیت خود را نشان دهد. مانند دیگر انسانهاست ، می خندد، آواز می خواند، حرف می زند ، شوخی می کند و حتی ممکن است بعضی وقت ها ناامید و دلسرد شود. هیچ گاه آنچه را که هست مخفی نمی کند در واقع برندهای شخصی اجازه می دهند که مخاطبان و کاربرانش آن شخصیت واقعی ، طبیعی و انسانی پشت تصاویر پروفایلشان را ببینند و به دلیل همین نوع رفتارش، قابل اعتمادتر به نظر می رسند. خود را فراتر بهتر و خاص تر از دیگران نمی داند.

۸- ارتکاب اشتباهات مخصوص به خود

تنها وجود کامل و بی نقص خداست و همه انسانها به نوعی عیب و ایراد دارند ، لذا اگر قبول کنیم که هیچ انسانی کامل نیست، به همین ترتیب، هیچ برند شخصی ای در کسب و کار کامل نیست، چون که از انسان ها ساخته شده و توسط آن ها تعریف و اجرا می شود. برند شخصی باید فروتن باشد، چون که ممکن است دقیقا مانند ما و شما دچار اشتباه شود، و نباید از این موضوع بترسد. اشتباهات جزئی از زندگی انسانهاست و برای همه اتفاق می افتد.

۹-  در دسترس بودن همیشگی برند شخصی

یک ویژگی برند شخصی حاضر و در دسترس بودن دائمی آن است. آیا وقتی مخاطبان شما چه به صورت آنلاین و چه آفلاین بخواهند با شما ارتباط برقرار کنند، در دسترس هستید؟ آیا به موقع به سوالات و درخواستشان پاسخ می دهید و در رفع نیازشان اقدامی می کنید؟ آیا برای پاسخ دادن به سوالات آن ها زمان مناسب اختصاص می دهید و حوصله به خرج می دهید؟ یا پشت وب سایت خود پنهان می شوید و به عنوان فردی مرموز رفتار می کنید؟

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  منشور کسب درآمد و معامله گری

برند شخصی همیشه و در همه حال خود را در دسترس مشتریان و مخاطبانش قرار می دهد. حتی اگر به دلایلی ۲۴ ساعت هر ۷ روز هفته در دسترس نباشد، این موضوع را به مخاطبان خود اعلام می کند و اینکه در چه ساعاتی در دسترس است.

۱۰-  خودشناسی کامل

برند شخصی بهتر از هر کسی می داند که چه چیزی است ، دارای چه توانایی ها ، قابلیت ها و برنامه هایی می باشد و برای مشتریان، شرکا، جامعه آنلاین و دوستان خود چه پیشنهادی ارائه می دهد. به صورت معقول نقاط قوت و ضعف خود را می داند و گاهی به بعضی از نقاط قوت و ضعف خود اذعان می کند.

 او می داند که چگونه صحبت کند و گوش کند و چه چیزی باعث درخشش او می شود. برند شخصی در مورد این که چه چیزی برای مخاطبانش ارسال کند و معرفی کند حدس نمی زند، چون که اعتماد به نفس دارد. با خودشناسی کامل و بر اساس توانایی خود ، وارد عرصه کسب و کار می شود و تمام تلاش ارائه بهترین کیفیت می باشد.

۱۱-  شناخت کامل مخاطبان خود

برند شخصی، همان طور که خود را می شناسد، مخاطبانش و کسانی را که با آنها تعامل دارد را هم به خوبی می شناسد. او می داند که مخاطبانش چه می خواهند و چگونه بر اساس نیاز مخاطب آنها را فراهم کند. حتی می داند که چگونه باید برای مخاطبانش الهام بخش باشد، با آن ها ارتباط برقرار کند و در رسیدن به اهدافشان به آن ها کمک کند. همیشه خود را همراه و همگام مخاطبانش می داند و تلاش دارد تا حس اعتماد آنها را جلب کند.

برند شخصی به خوبی می داند که اگر با مخاطبانش ارتباط درست و دوستانه برقرار کند و الهام بخش آن ها باشد و در رسیدن به اهدافشان و آنچه که می خواهند ، به آن ها کمک کند، خودش هم به طور پیش فرض و اتوماتیک به اهدافش خواهد رسید.

۱۲-  چابک بودن برند شخصی

ویژگی برند شخصی در جا نزدن است لذا آرام نمی نشیند، بلکه همیشه در حال پیشرفت و تکامل می باشد. همیشه در حال یاد گرفتن و گوش دادن است و خیلی کم صحبت می کند. پس می تواند با چابکی حرکت کند. او مجبور نیست که روی هر موضوع پر طرفدار و جدیدی بپرد، چون که قادر است در زمان درست و با اعتماد به نفس به سمت آن حرکت کند.

به دلیل داشتن این روحیه ، برند شخصی سطح بالایی از تفاوت رقابتی را ارائه می دهد. چون برند هایی که با مخاطبان خود در ارتباط نیستند، برند هایی که در حال گوش دادن نیستند و بر هدف ها و تمایلات مخاطبان خود تمرکز نمی کنند، هنگام نه گفتن به موضوعات جدید و پرطرفدار دچار مشکل می شوند. زیرا همیشه به دنبال بهترین موضوعی هستند که به طور جادویی برای آن ها موفقیت به همراه بیاورد. برندینگ شخصی با ترکیبی از اعتماد به نفس و چابکی همراه است.

۱۳- سرمایه گذاری روی افراد در برندینگ شخصی

هر کسب و کاری برای موفقیت در زمینه خاصی سرمایه گذاری می کند برند شخصی می داند که سرمایه گذاری بر روی آدم ها و مخاطبانش بهترین و سودمندترین کار ممکن است. او روی گوش دادن، یاد گرفتن، آموزش دادن، توانمند سازی، تیم سازی و فرهنگ سازی سرمایه گذاری می کند زیرا این مسائل باعث می شود برند از درون و بیرون به چشم بیاید و از برند های دیگر متمایز شود. بهتر از وسایل و تجهیزات ، برایش مخاطبان و سرمایه های انسانی ارزشمند بوده و تمام تمرکز روی جلب رضایت و حمایت آنهاست.

سخن پایانی ویژگی برند شخصی

برندسازی شخصی در واقع سرمایه گذاری روی خود برای رشد و پیشرفت در زمینه کسب و کار و تعامل سازنده با مخاطبان و مشتریان است . برند شخصی همه چیزش را در خدمت مخاطب و جلب رضایت او می گیرد و در آخرش هم حمایت تمام قد و کامل مخاطب را برای خود جلب می کند. لذا یک برند شخصی قبل از شروع کار باید از خودش بپرسد که قصد دارد بدون استفاده از الگوریتم های سیستمی و کامپیوتری ، چگونه مردم را به سوی خود جذب کند؟

باید بداند که در فعالیت های تجاری قصد تعامل و همکاری با انسان های واقعی دارد و اینکه برای جلب و جذب مخاطبان خود نهایت تلاش را می کند. همه رفتار و اعمالش از شیوه صحبت کردن ، فکر کردن ، روش عمل کردن ف با نیت و هدف جلب اعتماد و اطمینان مخاطبان می باشد. خود را دائم به روز کرده و همواره به دنبال بهینه سازی استراتژی برند شخصی ، با هدف رشد و پیشرفت است و هیچ گاه از مخاطبانان خود و برآورده کردن خواسته شان غافل نمی شود.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.