چهار مزیت تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی جزو قدیمی ترین شیوه های کسب درآمد از اینترنت و جالب ترین نوع آنها می باشد و علیرغم گذشت سالها از پیدایش آن هنوز جزو روش های موثر بازاریابی می باشد. از بین همه محاسن، چهار مزیت تبلیغات کلیکی بیش از سایر مزایا اهمیت دارند که هنوز هم کاربرد دارند .

به دلیل اهمیت موضوع و مورد توجه بودن تبلیغات کلیکی در بین وبسمتران و مدیران سایت ها، تصمیم گرفتم تا در سایت پول یابی این چهار مزیت تبلیغات کلیکی را فهرست وار و مختصر توضیح دهم .

معرفی انواع تبلیغات کلیکی در ایران و جهان

تبلیغات کلیکی یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود . به دلیل هزینه پایین و هدفمندتر بودن آگهی در این نوع تبلیغات توجه صاحبین مشاغل را به خود جلب کرده است . انواع تبلیغات کلیکی که به ازای هر کلیک روی تبلیغ محاسبه می‌شود، عبارتند از :

تبلیغات کلیکی همسان یا Native

تبلیغات کلیکی Native یا همسان از محبوب‌ترین نوع تبلیغات می‌باشد که در آن شکل و طراحی تبلیغ  باید مشابه با سایت تبلیغ‌کننده باشد تا کاربران متوجه تبلیغی بودن آن نشوند . این نوع تبلیغ در گوگل نیز استفاده می‌شود . وقتی یک کلمه کلیدی را جستجو می‌کنید در لیست نتایج گوگل لینک‌هایی نمایش داده می‌شود که کنار آن‌ها به اختصار کلمه AD قرار دارد . یقینا متوجه تفاوت‌های نامحسوس در این نوع لینک‌ها با دیگر لینک‌ها شده‌اید. دقیقا این نوع تبلیغات را همسان می‌گویند .

تبلیغات جستجویی یا Search Ads

 این نوع تبلیغات کلیکی بر اساس جستجوی کاربران است . وقتی کاربران موضوعی را جستجو می‌کنند، برای داشتن بهترین بازده از این تبلیغ، دیده شدن در همان جستجوی اول کاربران است . در این روش کلمات کلیدی که مرتبط با کسب‌وکارتان است در نظر گرفته می‌شود . یعنی کاربران با جستجوی این کلمات کلیدی با تبلیغ شما روبرو می‌شون د. در این روش اگر تبلیغ شما محتوای زیادی نداشته باشد، ولی چون طبق کلمه کلیدی جست‌وجو شده است، بازدهی عالی خود را خواهد داشت و امکان دیده شدن تبلیغ شما در صفحات اول را دارد . در اصل این نوع تبلیغات به مخاطبان هدف شما نمایش داده می‌شود.

تبلیغ کلیکی بنری یا Banner Ads

تبلیغات کلیکی بنری از نخستین نوع تبلیغات کلیکی در ایران است . درگذشته تبلیغات کلیکی بنری به شکل اجاره‌ای بود . یعنی به ازای هر نمایش بنر هزینه پرداخت می‌کردند . اما امروزه هزینه تبلیغات به ازای هر کلیک روی تبلیغ هزینه پرداخت می‌شود . برای مثال وقتی به سایت پربازدید وارد می‌شوید، یک سری لینک‌ها و بنرهای چشمک‌زن بزرگ و کوچک را مشاهده می‌کنید ، این عکس‌های لینک دار شمارا به وب‌سایت تبلیغ دهنده هدایت می‌کند و موجب افزایش بازدید آن وب‌سایت می‌شود .

 کلیکی ریتارینگ یا Retargeting

ریتارینگ به معنی هدف‌گیری مجدد است . یعنی هدف قرار دادن مشتریان و مخاطبانی که قبلاً از وب‌سایت شما بازدید داشتند و به هر علتی موفق به خرید محصول یا خدمات شما نشده‌اند را مجدداً به سایت تان علاقه‌مند‌می کند . در این روش با ارائه پیشنهاد‌هایی هیجان‌انگیز مانند، تخفیفات ویژه و … مشتریان قبلی یا بالقوه را دوباره هدف‌گیری می‌کند . این روش نرخ تبدیل سایت تبلیغ دهنده را افزایش می‌دهد .

تبلیغات کلیکی گوگل یا Google PPC Ads

تبلیغات گوگل یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های معرفی وب‌سایت‌ها و لینک دهی سایت‌ها است . لذا به‌عنوان یکی از قوی‌ترین شبکه تبلیغات کلیکی و آنلاین مطرح است . اما این نوع تبلیغات کلیکی در ایران به علت تحریم با محدودیت‌هایی روبرو است . در این روش کلمات کلیدی مربوط به وب‌سایت و فعالیت خود را مشخص کرده و محتوای خود را لینک به‌صورت ادوردز به موتور جستجوی گوگل سفارش می‌دهد . اکثر وب‌سایت‌های جهان برای افزایش بازدید و نرخ کلیک از این روش استفاده می‌کنند .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد از سایت خارجیadcash

تبلیغات کلیکی در شبکه‌های اجتماعی

بعد از تبلیغات کلیکی گوگل، از شبکه‌های اجتماعی که بیشترین مخاطبان و مشتریان را به خود اختصاص داده‌اند می‌توان استفاده کرد . شبکه اجتماعی فیس بوک دارای بیش از ۱ میلیارد کاربرد فعال دارد . به خاطر این تعداد بالا مخاطبین برای تبلیغات کلیکی بسیار مناسب هست . از شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و لینکدین نیز برای تبلیغات کلیکی در ایران می توان استفاده کرد .

تبلیغات کلیکی ویدیویی یا Video PPC Ads

از دیگر روش‌های تبلیغات کلیکی در ایران، می‌توان از تبلیغات کلیکی ویدئویی بهره برد . مانند فیلم‌هایی که در یوتیوب پخش می‌شوند و قبل از پخش آگهی‌های تبلیغاتی در ۵ ثانیه را نشان می‌دهد . شما با کلیک کردن روی این لینک‌ها به وب‌سایت تبلیغ دهنده هدایت می‌شوید . این تبلیغ‌ها در طول پخش ویدئو و یا در حاشیه نیز نشان داده می‌شوند . بسیاری عقیده دارند تأثیر این روش بیشتر از سایر روش‌های کلیکی هست .

تبلیغات کلیکی درون برنامه ای یا In Application

تبلیغات کلیکی درون برنامه‌ای از دیگر روش‌های پربازده تبلیغات کلیکی در ایران است . شرکت‌های سازنده نرم‌افزار موبایل و کامپیوتر بستری را برای تبلیغات در نظر می‌گیرند و از این روش برای خود کسب درآمد و هزینه خود را جبران می‌کنند . امروزه به علت دسترسی بیشتر افراد به موبایل و اینترنت، استفاده از این روش اهمیت زیادی برای کسب‌وکارها پیدا کرده است . چون دسترسی افراد به اپلیکیشن های ساخته شده آسان‌تر از وب‌سایت‌ها است و بیشتر این اپلیکیشن ها سازگاری بیشتری را نسبت به وب‌سایت‌ها، با موبایل دارند . برای کاربران و مخاطبان هدفمند جذاب‌تر هستند و می توان جذب به‌راحتی افراد بیشتری را برای تبلیغ خود جذب کرد.

چهار مزیت تبلیغات کلیکی

همان طور که در بالا گفته شد ، تبلیغات کلیکی یکی از شیوه های قدیمی تبلیغات اینترنتی و یکی از منابع بازاریابی برای انواع سایت ها به ویژه فروشگاهها و کسب و کارهای اینترنتی می باشد . در صورت عدم شناخت کامل و علمی و همچنین کاربرد نادرست آن ، موجب هدر رفتن پول و سرمایه در کسب و کار می شود .

مزایای تبلیغات کلیکی ، محاسن تبلیغات کلیکی ، تبلیغات کلیکی

البته مزایا و محاسن تبلیغات کلیکی خیلی بیشتر اینهاست ولی در اینجا چهار مزیت تبلیغات کلیکی  که شاخص و اصلی هست را با توضیح کوتاه آوردم و هدف اصلی از بیان این مزایا، آشنایی کاربران و مخاطبان اینترنتی می باشد. این محاسن تبلیغات کلیکی عبارتند از :

۱- با صرفه بودن تبلیغات کلیکی

شاید مهم ترین و بهترین مزیت تبلیغات کلیکی به صرفه بودن آن است به ویژه برای کسانی که سرمایه و پول محدود برای تبلیغ کسب و کارشان دارند . مدیران وبسمتر که توان مالی بالایی ندارند می توانند با اختصاص پول مناسب اقدام به سفارش این نوع تبلیغ کنند .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد از پاپ ادس

در واقع وبمستران با سفارش تبلیغ در سایت های مرجع و کمپین های تبلیغات کلیکی، پول و هزینه ای پرداخت نمی کنند فقط زمانی که بر روی تبلیغ آن کلیک شود به ازای هر کلیک و بر اساس تعرفه مشخص شده و انتخاب شده ، پول از حسابشان کم می شود . با این توضیح، تبلیغات کلیکی مناسب ترین شیوه تبلیغات برای کسب و کارهای کوچک و مدیرانشان که سرمایه محدود دارند، می باشد .

۲- کسب اطلاعات از کمپین های تبلیغات کلیکی

معمولا سایت های کلیکی به ویژه آنهایی که دارای امکانات فنی بالایی هستند پنل های پیشرفته با ریز کلیک ها در اختیار مشتریان قرار می دهند . امکانات بسیار زیاد و دقیق در قسمت پنل شرکت ها و آژانس های تبلیغات کلیکی این مزیت بزرگ را دارد که وبمستران و مدیران سایت های می تواند تعداد کلیک ها و روند آن را بررسی کنند .

در واقع اطلاعات موجود در پنل ، درستی تعداد کلیک، نوع کلیک ، بازخورد تبلیغات و رفتار کاربران اینترنتی را در اختیار مدیران سایت ها به ویژه صاحبان فروشگاهها و کسب و کارها قرار می شود . این اطلاعات برای ترسیم نقشه راه و آگاهی از نیاز مخاطبان هدف و برنامه ریزی بر اساس آن، فوق العاده مهم و کلیدی است .

۳- تبلیغات کلیکی ایده خوب روی کاغذ

در نگاه کلی و بر روی کاغذ می توان سفارش تبلیغات کلیکی را به عنوان یک ایده مناسب و خوب در نظر گرفت . و به عنوان وسیله ای برای معرفی کسب و کار در نظر داشت . شاید مدیران سایت ها و وبمستران در شروع کار با توجه به پول و سرمایه محدود در اختیارشان و یا عدم آشنایی با تاثیرگذاری سایر روش های بازاریابی و تبلیغات، این ایده برایشان مناسب باشد .

ضمن اینکه همان طور که در بالا هم ذکر شد به صرفه تر بوده و بودجه و پول اختصاص یافته بر اساس بازخورد تبلیغات هزینه می شود . تا وقتی کاربری بر روی تبلیغات شما کلیک نکند پولی از حساب کمپین شما کم نخواهد شد . حتی اگر تبلیغات شما هزاران بار نمایش داده شود .

۴- برنامه ریزی برای رشد سایت

داشتن و یا کسب برخی اطلاعات از رفتار کاربران اینترنتی به عنوان ابزار کلیدی جهت رشد می باشد و همان طور که در بالا گفته شد کمپین های تبلیغاتی اطلاعات ارزشمندی به مدیران سایت ها می دهند که ارزشمند است . معمولا شرکت های بزرگ ارائه دهنده تبلیغات کلیکی به ویژه گوگل، بینگ و حتی سایت های معتبر کلیکی ایرانی، امکانات مناسب برای بازخورد آگهی می دهند . (نگاه کنید به مقاله : اهمیت کسب درآمد با تبلیغات کلیکی)

این بازخورد آگهی دو خوبی بسیار بزرگ دارد اول اینکه رفتار مشتری را نسبت به کالا یا خدمات می بینید . دوم اینکه تاثیر گذاری روش تبلیغاتی خود را می سنجید این اطلاعات برای ترسیم استراتژی در آینده و همچنین شناخت نیاز مخاطبان هدف و حرکت در آن مسیر برای کسب و کارهای نوپا سرنوشت ساز می باشد . اطلاعاتی که رقبای شما از آن بی خبر هستند .

مطلب پیشنهادی

چگونه با دیدن تبلیغ پول در بیاریم ، مشاهده تبلیغات اینترنتی ، کسب پول در ازای کلیک

راههای کسب درآمد با دیدن تبلیغات اینترنتی

افرادی زیادی هنوز وجود دارند که راههای کسب درآمد اینترنتی برایشان جای سوال است . …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.