سه عیب تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یا ppc یا پرداخت پول به ازای کلیک علیرغم محاسن خوبش، مثل هر ساخته و ایده بشری عاری از اشتباه نیست و با وجود معایب فراوانش ، سه عیب تبلیغات کلیکی که عمده و شاخص هستند را در سایت پول یابی فهرست کردم.

توجه به این نکته ضروری است که شیوه های جدید و تاثیرگذار تبلیغات، موجب شده تا تبلیغات کلیکی کم کم به حاشیه رانده شود و حداقل نسبت به گذشته، کم رنگ تر شود. با این حال ظاهرا توسط سایت های بزرگ و پربازدید هنوز استفاده می شود و به عنوان یک روش بازاریابی قدیمی کاربرد دارد.

سه عیب تبلیغات کلیکی

قبل از پرداختن به معایب سه گانه عمده تبلیغات کلیکی ، باید توجه شود که این نوع تبلیغات توسط شرکت های بزرگ مثل اپل ، مایکروسافت، آمازون و غول های بزرگ اینترنتی استفاده می شود . این شرکت های بزرگ معمولا از تبلیغات بنری آن استفاده می کنند و هدفشان نه جذب کلیک که نمایش و در مقابل دید کاربران بودن است.

مثل معروفی هست که : از دل برود هر آنکه از دیده برفت، این شرکت ها تلاش دارند تا همیشه در دید کاربران اینترنتی باشند لذا تبلیغات بنری از هر نوعش حتی کلیکی این کمک را می کند تا در دید کاربران اینترنتی باشید.

معایب تبلیغات کلیکی ، ایراد تبلیغات کلیکی ، پرداخت به ازای کلیک

با این مقدمه کوتاه، سه عیب تبلیغات کلیکی عبارتند از :

۱- تقلب و دزدی در تبلیغات کلیکی

شاید مهم ترین عیب و مشکل تبلیغات کلیکی وجود تقلب و دزدی باشد. این دزدی و تقلب می تواند هم از جانب آژانس های تبلیغات کلیکی اعمال شود و هم از طریق نمایش دهندگان تبلیغات کلیکی روی دهد. اگر چه سیستم های تبلیغاتی تلاش دارند تا با سخت افزارها و نرم افزارها و به روز کردن آنها، کلیک های تقلبی را تشخیص داده و تقلب را به حداقل برسانند ولی همواره این مشکل وجود دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  پرداخت به ازای کلیک

البته خود آژانس های تبلیغاتی هم متهم هستند برای کسب درآمد بیشتر با تقلب کاربران اینترنتی همراهی می کنند چون با هر کلیک تقلبی کاربران، درصدی هم به آن آژانس می رسد لذا بهتر است با سایت های معتبر و خوشنام در این زمینه همکاری کرد. از طرفی به کارگیری ربات ها هم توسط کاربران و نیز کلیک های تکراری و بی تاثیر در طول ماه و همکاری نمایش دهندگان برای کلیک کردن بر روی تبلیغات هم وجود دارد.

۲- نامناسب بودن تبلیغات کلیکی برای فروش محصولات

شاید تبلیغات کلیکی یا ppc برای رشد سایت ، افزایش ترافیک ، کسب رتبه بالای الکسا و یا معرفی کسب و کار اینترنتی در آغاز راه مناسب باشد ولی ایده خوبی برای فروش محصولات و خدمات نیست. چون نمایش تبلیغات کلیکی برای کاربران هدف اتفاق نمی افتد. این اشتباه استراتژیک برخی از مدیران سایت ها به ویژه فروشگاههای اینترنتی می باشد و در نهایت موجب از دادن سرمایه می شود.

آژانس های تبلیغاتی اگرچه در ایجاد کمپین به نمایش دهندگان تبلیغات این امکان را می دهند تا نوع تبلیغات کلیکی را بر اساس موضوعات سایت خود انتخاب کنند و هدفشان نمایش هدفمند تبلیغات است ولی نمایش دهندگان برای کسب درآمد بیشتر همه یا بیشتر موارد را انتخاب می کنند.

این کار بیشتر به ضرر صاحبان محصولات و کالاهاست. برای نمونه مدیر سایتی که فرضا محصولات آرایش و بهداشتی می فروشد تبلیغاتش فرضا در سایت های اتومبیل، کوهنوردی، تعمیرات کامپیوتر و… نمایش داده می شود و علیرغم کلیک کردن، تاثیر زیادی در فروش کالا و خدمات ندارد چون کلیک کننده جزو مخاطبان هدفش برای خرید کالا و خدمات نیست.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  نکات کلیدی تبلیغات گوگل ادسنس

۳- هزینه زیاد تبلیغات کلیکی به دلیل رقابت

تبلیغات کلیکی این عیب بزرگ را دارد که به دلیل وجود رقابت بر روی کلمات کلیدی ، موجب افزایش هزینه شود. زمانی که قصد دارید فرضا بر روی یک کلمه برای نمونه « کسب درآمد اینترنتی » در صدر کلیک ها قرار بگیرید مجبور هستید تا تعرفه بالاتری را پرداخت کنید این رقابت بر روی کلمات، به صورت ناخودآگاه هزینه تبلیغات را بیشتر می کند.

عدم احتیاط لازم در این زمینه ممکن است کسب و کارهای کوچک را دچار مشکل کند و نتوانند از عهده هزینه زیاد برآیند. لذا توصیه می شود به جای هزینه زیاد و رقابت بر روی کلمات کلیدی پر خرج، تمرکز را بر روی کلمات کم هزینه تر و خاص تر مرتبط با بازار هدف خود انتخاب کنید. این کار موجب می شود تا مطابق پول و سرمایه خود اقدام کنید.

سخن پایانی تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی اینترنتی علیرغم معایب آن – همان طور که در بالا گفته شد – باز می تواند برای کسب و کارهای کوچک مورد استفاده قرار گیرد. در میان سایت های فعال در زمینه تبلیغات کلیکی به ویژه در موضوع کلمات کلیدی ، موتور جستجوی گوگل فوق العاده می باشد و بهترین محسوب می شود. (نگاه کنید به مقاله : چهار مزیت تبلیغات کلیکی)

استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل به دلیل هوشمندی بسیار بالا و عدم تقلب ، برای افزایش ترافیک سایت و فروش محصولات و خدمات بهترین گزینه است ضمن اینکه برخی از آژانس های تبلیغات کلیکی داخل کشور هم تا حدودی در این زمینه مناسب می باشند و نباید از تلاش ارزشمند و پیشرفت هوشمندانه آنها در زمینه تبلیغات کلیکی غافل شد.

مطلب پیشنهادی

ابزار اصلی برای همکاری در فروش , کسب درآمد اینترنتی راحت با افیلیت مارکتینگ

۲ ابزار اصلی برای همکاری در فروش

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ یکی از شیوه های قدیمی کسب درآمد اینترنتی محسوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.