کسب درآمد اینترنتی با بازاریابی آنلاین

شیوه ها و ترفندهای کاربردی کسب درآمد اینترنتی با بازاریابی آنلاین برای همه کسب و کارهای اینترنتی ضروری و حتی حیاتی می باشد. چه بسا که بسیاری از کسب و کارها دوام و بقای خود را مدیون بازاریابی اینترنتی بوده و در صورت از دست دادنش ، به ورشکستی کامل برسند. اغلب مدیران کسب و کارهای آنلاین در کنار توجه به کیفیت محصولات و خدمات ، همواره از بازاریابی اینترنتی به عنوان یک استراتژی کاری نگاه می کنند و تلاش دارند تا در این زمینه همواره خود را به روز نگه دارند .

به دلیل اهمیت بازاریابی آنلاین در افزایش کسب درآمد اینترنتی در سایت پول یابی تصمیم گرفتم تا مجموعه ترفندها و راهکارهای اجرایی آن را توضیح دهم . به دلیل اینکه ترفندهای کسب درآمد اینترنتی با بازاریابی آنلاین زیاد و متنوع است برای راحتی کار در دو بخش مجزا به آنها پرداخته خواهد شد.

کسب درآمد اینترنتی با بازاریابی آنلاین

همان طور که در بالا اشاره شد ، ترفندهای بازاریابی آنلاین برای رشد و توسعه کسب و کارها ضروری بوده و مدیران و صاحبان برند تجاری باید به این راهکارها توجه خاص داشته باشند. افزون بر اینها بازاریابی آنلاین نسبت به بازاریابی سنتی راحت تر بوده و از نظر هزینه ها هم مقرون به صرفه تر می باشد. خلاصه اینکه اولین قدم کسب درآمد اینترنتی این است که باید به بازاریابی دیجیتال اهمیت زیادی داده شود.

ترفند بازاریابی ، راهکار دیجیتال مارکتینگ ، افزایش درآمد با بازاریابی آنلاین
بسیاری از کسب و کارها حیات و ادامه فعالیتشان را وابسته به بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ می باشند.

در اینجا ده ترفند و راهکار مهم بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ را با هدف کسب درآمد بیشتر ، توسعه کسب و کار و افزایش سود دهی تجارت الکترونیکی فهرست کردیم امیدوارم مجموعه این راهکارها بتواند مدیران و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی را به اهدافشان برساند.

مجموعه ترفندها و راهکاری افزایش کسب درآمد اینترنتی با بازاریابی آنلاین عبارتند از :

۱- شناخت مشتریان هدف و شیوه جذب آنها

اولین و مهم ترین راهکار برای کسب درآمد اینترنتی با بازاریابی آنلاین شناخت مشتریان هدف و اینکه چگونه آنها را جذب کنیم ، می باشد. کارشناسان فعال در کسب و کار آنلاین ، کلید اصلی موفقیت در بازاریابی اینترنتی ، را شناخت صحیح مخاطبان هدف و شناسایی خواسته و نیاز مشتری می دانند. چون بدون شناخت صحیح مخاطبان هدف، نه تنها کسب درآمد اینترنتی اتفاق نخواهد افتاد بلکه به سادگی پول و سرمایه خود را دور می ریزید.

 برای رسیدن به این شناخت، از چند راه می توانید اقدام کنید ، اول اینکه ، یک تیم تحقیقاتی را برای شناخت بازار هدف خود استخدام کنید و یا اینکه ، از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد و یا خودتان آستین بالا زده اقدام به این کار کنید. برای شناخت مخاطبان هدف، لازم به شناخت خصیصه هایی از کاربر مثل آمار جمعیتی، جنسیت ، گروه سنی و عادت های خرید می باشید تا بفهمید که یک مخاطب هدف معمولی شما چگونه است.

علاوه بر اینها ، باید بفهمید چطور نظر کاربران هدف را به سمت کسب و کار خود جلب کرد. شناخت کاربران هدف به شما کمک می کند تا یک گام جلوتر بروید و کاربران و مخاطبان را مورد هدف قرار دهید. کاملا طبیعی می باشد ، از چیزی و یا کسی که شناخت نداشته باشید نمی توانید به او محصول و خدمات مناسب ارائه دهید.

۲- بهینه سازی سایت برای راحتی کاربران

اقدام دوم اینکه وب‌سایت را برای راحتی و احساس آرامش کاربران بهینه سازی کنید. بسیاری از مدیران تجاری به خوبی می دانند که سایتشان نیاز به طراحی جذاب تر ، رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو و کاربری آسان تر دارد. اگر شما هم مدیر یک کسب و کار اینترنتی هستید، فهم این مساله زیاد برایتان سخت نخواهد بود.

راهکار این ترفند این است که به رتبه سایت خودتان در موتور جستجو به ویژه گوگل توجه کنید. اگر رتبه سایت شما کم باشد، سایت شما نیاز به بهینه سازی برای موتورهای جستجو دارد تا رتبه مناسب را به دست آورد. در بهینه سازی سایت، اولویت اول با کار کردن درست سایت و بعد طراحی مناسب و در نهایت سئو وبهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد.

۳- توجه به تبلغات گوگل به دلایلی

اگر در شروع کار و یا در رقابت های شدید با سایرین ، سرمایه و پول لازم را در اختیار دارید می توانید برای ایجاد جهش اولیه و رشد ناگهانی به تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز) توجه کنید. تقریبا مشابه بهینه سازی سایت که به طرق مختلف می توانستید کمک بگیرید، برای بازاریابی آنلاین و تبلیغات تجاری خود هم می توانید از گوگل کمک بگیرید. البته این کار هزینه دارد و با پرداخت مبلغی ، گوگل سایت شما را در صفحات اولیه نتایج موتورهای جستجو قرار می دهد. به ازای هر کلیکی که بر روی لینک سایت تجاری شما می شود، ملزم به پرداخت PPC (پرداخت به ازای هر کلیک)به گوگل هستید.

تبلیغات گوگل برای کسب و کارهایی مناسب است که تازه کار می باشند. چون سئو یک استراتژی زمانبر بوده و کسب و کارهای تازه کار، نیاز به یک استراتژی سریعتر از سئو دارند تا آگاهی کاربران را از برند تجاری خود افزایش دهند.حتما از سئو استفاده کنید چون سئو کیفیت محتوا و سایت شما را به مرور زمان افزایش می دهد و مقرون به صرفه تر است . تا زمانیکه رتبه سایت شما به مقدار موردنظرتان نرسیده، می توانید از تبلیغات گوگل استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  تکنیک های بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار

تاثیر تبلیغات گوگل

 برای کسب درآمد اینترنتی ، تبلیغات گوگل به شما کمک می کند تا در صفحه اول گوگل قرار بگیرید و جزو اولین سایت هایی باشید که کاربر آنها را می بیند. جایگاه تبلیغات شما، بستگی به مبلغی که به گوگل می پردازید و کیفیت تبلیغات شما دارد. با توجه به این فاکتورها، گوگل به سایت شما امتیاز می دهد و بر اساس آن امتیاز جایگاه سایت شما در صفحه تبلیغات مشخص می گردد.

آنچه که مهم است، نگه داشتن کاربر در سایت و تبدیل کاربر به مشتری است. اگر سایت تجاری شما از کیفیت پایینی برخوردار باشد، تبلیغات گوگل ترافیک زیادی به طرف سایت شما می آورد اما نرخ تبدیل کاربر به مشتری کمی خواهید داشت. پس به کیفیت طراحی سایت خود نیز اهمیت دهید.

۴- تبلیغات متناسب با محصولات و خدمات کسب و کار

مدیران کسب و کار باید سعی کنند تبلیغاتی که انجام می دهند متناسب با محصولات و خدمات کسب و کارشان باشد. آیا تا به حال بر روی تبلیغاتی کلیک کردید که هیچ ربطی با سایت مقصد نداشته باشد؟ درست است که بحث از کسب درآمد اینترنتی و بازاریابی آنلاین است اما قرار نیست که سر کاربران را گول بمالیم. ممکن است یکی دو بار اول فریب بخورند ولی در درازمدت اصالت و صداقت کسب و کارتان زیر سوال می رود.

یکی از تکنیک های مهم در بازاریابی اینترنتی، منطبق بودن تبلیغات با محتوای و عملکرد سایت است. تبلیغات باید همان پیغامی را به کاربر برساند که پیام لندینگ پیج (صفحه فرود) است. اگر تبلیغات فریبنده و گمراه کننده باشد و منطبق بر عملکرد سایت نباشد، کاربر احساس کمبود می کند و بلافاصله وبسایت را ترک می کند. برای تبدیل کاربر به مشتری، لازم است که تبلیغات شما با صفحه فرود تطابق کامل داشته باشد.

۵- تولید محتوای منظم

همیشه و به طور مرتب در بخش مقالات (وبلاگ) وب سایت تولید محتوا داشته باشید. داشتن وبلاگ به امتیاز سئو سایت کمک زیادی می کند. می توانید در وبلاگ، درباره کلیدواژه های مورد نظر و مرتبط با کسب و کارتان بیشتر توضیح دهید. محتوای طولانی شامل کلیدواژه های مرتبط، نظر موتورهای جستجو ، به ویژه گوگل را جلب می کند و رتبه سایت را افزایش می دهد. هم چنین وقتی درباره کسب و کار خود برای کاربران می نویسید، کاربران را با برند تجاری خود آشنا می کنید و اعتماد کاربران به برند تان افزایش می یابد.

به دنبال افزایش اعتماد کاربر، تاثیر مستقیم در تبدیل کاربر به مشتری دارد. تا جایی که می توانید ، محتوای سبز منتشر کنید که پاسخ دهنده سوالات کاربران و راه حلی برای مشکلات و مسائل آنها باشد. با این شیوه ، بدون اینکه کاربران را دیده باشید، با آنها ارتباط برقرار می کنید. این ارتباط از کاربر برای شما مشتری وفادار می سازد. تازه و به روز نگه داشتن محتواهای سایت، به موتورهای جستجو می فهماند که کسب و کار شما فعال و خواهان پیشرفت و بالا بردن کیفیت سایت است. بنابراین گوگل هم امتیاز بهتری نسبت به سایت هایی که محتواهای خود را به روز نمی کنند، به سایت شما می دهد.

با تازه نگه داشتن محتواها، کاربران هم به این نتیجه می رسند که شما برای سایت و کسب و کارتان اهمیت قائلید. اینگونه کاربران تمایل بیشتری پیدا می کنند تا از سایت شما خرید کنند. همه این عوامل به افزایش کسب درآمد اینترنتی از طریق بازاریابی آنلاین منجر خواهد شد. هر چقدر تعداد تغییرات مثبت بیشتر باشد، رتبه سایت شما بهتر بهبود می یابد. خلاصه آنکه اهمیت محتوای سبز در دیجیتال مارکتینگ بر کسی پوشیده نیست .

۶- ساخت بک لینک های قوی و باکیفیت

تا جایی که می توانید برای وب‌سایت کسب‌و‌کار خود، بک لینک های (Back Link) با کیفیت و قوی بسازید. لینک بیلدینگ امتیاز سئو سایت را تحت تاثیر قرار می دهد. البته ممکن است امتیاز منفی برای سئو سایت داشته باشند یا برعکس، این شما هستید که منفی و مثبت بودن امتیاز بک لینک ها را تعیین می کنید.

 بک لینک به این معنی است که یک سایت دیگر در صفحات خود، لینکی از صفحات سایت شما را داشته باشد و کاربران بتوانند از آن سایت وارد سایت شما شوند. حال سایت مقابل باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا به افزایش امتیاز سئو و کسب درآمد اینترنتی کمک کند؟ اگر سایت مقابل یک سایت با مجوز دامنه سطح بالاتری نسبت به سایت شما داشته باشد، این امر موجب درنظر گرفتن یک امتیاز مثبت از گوگل برای سئو سایت شما می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شناخت همکاری در فروش

خلاصه اینکه ، هر چقدر تعداد این امتیازهای مثبت و در واقع بک لینک های مثبت بیشتر باشد، امتیاز سئو سایت شما بیشتر شده و تصاعدی موجب رشد سایتتان خواهد شد.

۷- تنظیم درست پیوندهای داخلی سایت

علاوه بر بک لینک های خارجی ، لینک های داخلی هم فوق العاده مهم هستند لذا باید پیوندهای داخلی وب‌سایت را به طور صحیح و منطقی تنظیم کرد. پیوند داخلی، استحکام سایت را افزایش داده و کیفیت سایت را از نظر فنی زیاد می کند.

از نظر فنی ، پیوند داخلی زیاد و البته درست ، نشانه مرتبط بودن مطالب به یکدیگر و تخصص شما در این زمینه تجاری می باشد. هر چقدر محتوای بیشتری تولید کنید ، می توانید پیوند داخلی بیشتری داشته باشید. پیوند داخلی به ساخت صفحات با سلسله مراتب مشخص و گردش آسانتر کاربران در سایت کمک می کنند ضمن اینکه موتورهای جستجو به این موضوع اهمیت می دهند.

۸- بهره گیری از ابزار Google My Business

 از ابزار Google My Business برای معرفی بیشتر کسب‌و‌کار خود بهره بگیرید یکی از ترفندهای بازاریابی که حتما باید اجرا کنید، داشتن حساب کاربری گوگل مای بیزینس است. هنوز هم کسب و کارهایی هستند که این حساب کاربری را ندارند. وقتی اسم یک رستوران را در گوگل جستجو می کنید، آن رستوران در صورت داشتن حساب کاربری Google My Business، در سمت راست صفحه مرورگر آدرس و شماره تماس، ساعت کاری، تصاویر و پرسش و پاسخ های کاربران درباره آن رستوران می آید.

 حال چگونه Google My Business منجر به کسب درآمد اینترنتی می شود؟ وقتی شما جز برترین ها در یک حوزه کسب و کار باشید، حساب کاربری شما در صفحات اولیه گوگل قرار می گیرد و منجر به افزایش ترافیک سایت و کسب سود می شود.

۹- به روز کردن طرح وبسایت در مناسبت های مختلف

تا جایی که برایتان مقدور است طرح وب سایت خود را همگام با مناسبت‌ها و شرایط خاص، به‌روز کنید. در کنار تولید محتوا ، به روز رسانی خود سایت را هم مدنظر داشته باشید. سرعت تغییرات در طراحی سایت بسیار زیاد است. بسته به جشنواره ها، فصول، رخدادهای اقتصادی، اعیاد و… طراحی سایت ها تغییر می کند. حال دو راه دارید. یکی اینکه به طراحی سایت خود دست نزنید و از رقیبانتان که مدام طرح سایت خود را به روز می کنند، عقب بمانید یا اینکه پا به پای رقبا، طراحی سایت خود را به روز کنید و کسب درآمد اینترنتی داشته باشید.

تجربه نشان داده است که ، کاربران در صورت مشاهده یک سایت قدیمی که مدت هاست به روز نشده، به سرعت آن را ترک می کنند و به سراغ سایت های به روز و جدید می روند.

۱۰- جذاب و کارا بودن سایت برای کاربران

برای موفقیت در کسب و کار ، تلاش کنید طراحی سایت کسب و کارتان برای کاربران جذاب و کارا باشد. چطور می توان کاربران را به گشت و گذار بیشتر در سایت تشویق کرد؟ طراحی سایت جذاب، حس خوبی به کاربران منتقل می کند. سعی کنید قابلیت های منحصر بفردی را به طراحی سایت خود اضافه کنید تا گشت و گذار در سایت آسان تر باشد. اینگونه کاربران تمایل بیشتری برای گشت و گذار در سایت پیدا می کنند تا بیشتر سر از طراحی جالب سایت تجاری در آورند.

حال چرا گشت و گذار بیشتر کاربر باید برای شما مهم باشد؟ کاربر با گشت و گذار در صفحات، بیشتر با محصولات، خدمات و برند تجاری شما آشنا می شود و احتمال اینکه محصولی را ببینید و بپسندند بیشتر است. همین امر منجر به خرید کاربران بیشتری می شود.

با رعایت همین نکات ساده می توانید کسب درآمد اینترنتی از طریق بازاریابی اینترنتی داشته باشید. البته ممکن است عکس این مورد هم رخ بدهد و طراحی سایت شما اصلا کیفیت لازم را نداشته باشد. برای مثال کاربر بعد از ورود به سایت نداند که کجا باید ثبت نام کند یا محصولات سایت در کدام صفحه قرار دارند. کاربر با مشاهده کیفیت پایین طراحی ، بلافاصله سایت را ترک می کند.

سخن پایانی کسب درآمد اینترنتی با بازاریابی آنلاین

مجموعه ترفندهای ده گانه بالا اگر درست و منطقی اجرایی شود، موجب رشد و توسعه کسب و کار خواهد شد. هر مدیر کسب و کاری برای موفقیت باید به دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک ابزار تاثیر گذار بازاریابی و افزایش کسب درآمد توجه کند.

مجموعه راههای ارائه شده ، علاوه بر مقرون به صرفه بودن ، کاربران هدف را به کسب و کارتان متصل کرده و تجارت الکترونیک شما را به عنوان برند برجسته خواهد کرد. توجه داشته باشید که جز چند مورد مثل تبلیغات گوگل و سئو (اگر این کار را به دیگران واگذار کنید ) ، سایر ترفندها هزینه زیادی نداشته و بیشترشان کاملا رایگان و بدون هزینه می باشند. توجه به این ترفندها و رعایت آنها ، علاوه بر رشد و توسعه بلندمدت کسب و کار، موجب افزایش کسب درآمد اینترنتی هم خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.